Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie, slim of niet?

18-02-2014 16:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige topic had ik het over mijn aankomende sollicitatiegesprek. Vandaag had ik dat sollicitatiegesprek, en dat ging volgens mij heel goed! Net als bij mijn vriendin..... Blijkbaar had zij ook op deze functie gesolliciteerd, en was zij ook 1 van de 6 die waren uitgenodigd voor een gesprek. Ze waren op zoek naar 2 nieuwe werknemers, die samen een x aantal uur per week moeten draaien. Die uren moeten dan onderling verdeeld worden, en je moet veel diensten samen draaien. Je bent met zijn tweeën verantwoordelijk voor de hele toko in feite.

Het zou geweldig zijn als die vriendin en ik samen worden aangenomen. Wij kunnen al goed samenwerken, en vormen samen een ijzersterk team. Weten precies wat we aan elkaar hebben, etc.

MAAR: ik vraag me af of ze die vriendin wel zouden willen aannemen. Ze is een kei in sollicitatiebrieven schrijven, maar in het echt valt ze vaak zwaar tegen. Ze is namelijk een beetje zo'n type, en hoewel ze een schat is en geweldig met mensen om kan gaan, is ze niet een van de slimste. Zo heeft ze het lbo niet afgemaakt omdat ze dat te moeilijk vond...



Ik denk dat ze best geschikt is voor de functie, maar ik weet dat ze vaak wordt afgewezen omdat ze 'niet helemaal voldoet aan het plaatje wat ze voor ogen hadden'.



Nou vroeg ik me af: is het een slimme zet om de manager te mailen dat wij elkaar kennen, goed kunnen samenwerken etc. en het dus een voordeel zou zijn als hij ons samen aanneemt? Of is dat een heel slecht idee en gooi ik hier alleen maar mijn eigen glazen mee in? (Of andersom natuurlijk)



Het is trouwens een heel klein en informeel bedrijf, de mail die ik kreeg van de manager om me uit te nodigen op gesprek stond bijvoorbeeld vol met smileys..
Heel slecht idee, niet doen!
Niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!



Ken je de uitdrukking waar je mee omgaat daar wordt je mee besmet?



Als jouw vriendin zo'n type is als op die foto, en jij vertelt de manager dat jullie vriendinnen zijn dan heb je kans dat hij denkt dat jij hetzelfde type persoon bent. Dan pas jij misschien ook ineens niet in dat plaatje.
Alle reacties Link kopieren
Lekkere vriendin ben jii om haar zo af te branden. Je bent vlgs mij bang dat zij wel word aangenomen en jij niet....ik zou het lekker aan de manager over laten.
Praten zonder denken is als schieten zonder richten
Nee, erg slecht idee. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Afbranden? Nee dat komt op mij niet zo over.



Zou er overigens niet over gaan mailen. Ik zou me gepusht voelen en denken dat jij me niet serieus neemt, dat ik zelf geen juiste beslissingn kan nemen etc.
dit is het enige juiste antwoord.
Ik vind het niet netjes om zo'n foto te plaatsen om ons het idee te geven hoe jou vriendin eruit ziet. Dat ten eerste.

Daarom heb ik meteen minder zin om te reageren. Ik zou zeggen: wat is de toegevoegde waarde in het sollicitatiegesprek om dit mede te delen?
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik een keer met succes een vriendin voorgesteld in een sollicitatieprocedure die nog bezig was. We zijn toen allebei aangenomen. Dus het kan goed gaan en heel leuk zijn. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat die vriendin iemand was waar ik ook daadwerkelijk positief over dacht. Dus niet een type dat ik met een tokkieplaatje van internet kan vergelijken, zoals jij doet. Het ging toen om een vrouw die daadwerkelijk goed overkwam, het juiste vakgebied had en op mij leek. De werkgever vond het toen een pre dat uit projecten bij andere werkgevers al gebleken was dat we goed konden samenwerken.
Alle reacties Link kopieren
Barbiee is jouw vriendin?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
O, niet doen trouwens.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:puppyvet schreef op 18 februari 2014 @ 16:21:

Lekkere vriendin ben jii om haar zo af te branden. Je bent vlgs mij bang dat zij wel word aangenomen en jij niet....ik zou het lekker aan de manager over laten.Nou, volgens mij valt dat toch ook wel mee hoor. Ze is een schat van een meid, maar niet een van de slimste. Ze is officieel zelfs zwakbegaafd. Dat is niet afbranden, maar eerlijk. Dat weet ze zelf ook wel. Dat plaatje is meer om een idee te krijgen, niet dat zij er zo uit ziet. Maar om te illustreren dat ze vaak vrij 'ordinair' over komt. Ook dit weet ze zelf, want dat heeft ze me vaak genoeg verteld, dat ze altijd maar wordt afgewezen omdat ze haar te ordinair vinden maar ze geen zin heeft om zichzelf te veranderen voor een baan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 18 februari 2014 @ 16:32:

Barbiee is jouw vriendin? Zo erg is het gelukkig ook weer niet ;)
quote:paperchase schreef op 18 februari 2014 @ 16:35:

[...]

Nou, volgens mij valt dat toch ook wel mee hoor. Ze is een schat van een meid, maar niet een van de slimste. Ze is officieel zelfs zwakbegaafd. Dat is niet afbranden, maar eerlijk. Dat weet ze zelf ook wel. .De dag dat een vriendin zich op deze wijze over mij zou uitlaten, is de laatste dag dat ik haar zou willen zien.
Alle reacties Link kopieren
Zwakbegaafd maar een kei in het schrijven van sollicitatiebrieven................hmmmm, yeah right........
Alle reacties Link kopieren
Zwakbegaafd klinkt heel ernstig, maar op zich is dat een IQ-gebied dat nog best meevalt. In mijn familie zit iemand die zwakbegaafd is, maar zij functioneert gelukkig goed op haar werk. Leren gaat wel langzaam bij haar.
Domme zet, niet doen. Als ik je baas was zou ik je een bemoeial vinden. En je vriendin moet maar leren zich niet ordinair te kleden als ze ergens aangenomen wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat ben jij een raar mens.

Laat gaan.. je doet nu net of jij even je vriendin mee binnen kan halen. Hallo?? Wie zegt dat jij überhaupt zelf bent aangenomen???



Zou echt een giller zijn als ze jou vriendin aannemen en jou niet...

Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 18 februari 2014 @ 16:39:

[...]





De dag dat een vriendin zich op deze wijze over mij zou uitlaten, is de laatste dag dat ik haar zou willen zien.Inderdaad, onder het mom van je vriendin willen helpen kom je echt heel denigrerend over.
Alle reacties Link kopieren
wacht even, je zegt binnen 2 zinnen, dat jullie geweldig samen de toko zouden runnen, maar zij is zwakbegaafd. Wat klopt er niet????
quote:lilalinda schreef op 18 februari 2014 @ 17:05:

wacht even, je zegt binnen 2 zinnen, dat jullie geweldig samen de toko zouden runnen, maar zij is zwakbegaafd. Wat klopt er niet????



Juist daardoor begrijpen ze elkaar zo goed!



Nee ehm, ik zou het niet doen, wacht maar gewoon af wie ze aannemen. En ik zou dit als vriendin ook niet heel erg aardig vinden, je klinkt nogal arrogant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 18 februari 2014 @ 16:39:

[...]





De dag dat een vriendin zich op deze wijze over mij zou uitlaten, is de laatste dag dat ik haar zou willen zien.Nou, ze verteld het zelf aan iedereen die het maar wil horen. Zelf vind ze het geen punt, waarom maak jij er dan zo'n punt van?
quote:paperchase schreef op 18 februari 2014 @ 17:27:

[...]





Nou, ze verteld het zelf aan iedereen die het maar wil horen. Zelf vind ze het geen punt, waarom maak jij er dan zo'n punt van? Mijn nichtje vind zichzelf te dik. Toch praat ik respectvol over mijn nichtje die zo goed kan paardrijden. Niet over mijn veuls te dikke vette koe van een nichtje dat goed kan paardrijden. Vat je hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 februari 2014 @ 17:05:

wacht even, je zegt binnen 2 zinnen, dat jullie geweldig samen de toko zouden runnen, maar zij is zwakbegaafd. Wat klopt er niet????Voor koffie schenken en patatjes bakken hoef je geen rocket scientist te zijn. Het enige wat telt (volgens de manager daar) is dat je een beetje goed met mensen overweg kunt, en dat kan ze prima. Zwakbegaafd betekend nog niet dat ze het niveau van een 5 jarige heeft he? Administratie zou ze niet kunnen doen, maar als je gewoon een gesprek met haar hebt zou je niet verwachten dat ze zo'n laag iq heeft, ze kan prima functioneren in haar dagelijks leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven