Werk & Studie alle pijlers

SRM of Van der Hilst

27-10-2016 11:23 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Via mijn werk mag ik de opleiding senior communicatieadviseur volgen. Na wat speurwerk ben ik uitgekomen bij twee opleiders: SRM en Van der Hilst.



Deze lijken naar mijn idee veel op elkaar dus wilde via deze vragen wat jullie ervaringen zijn met deze twee opleiders. Hebben jullie een voorkeur en zo ja, waarom?



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Word je senior communicatie-adviseur niet gewoon door ervaring en senior worden? Of op een gegeven moment een functie aannemen op dat niveau? Als je al communicatie-adviseur bent, zou ik het echt zonde van mijn tijd vonden om daar nog een opleiding voor te volgen.



Als iemand die regelmatig communicatie-adviseur heeft aangenomen zou ik aanraden om een opleiding te volgen voor effectief beïnvloeden, adviesvaardigheden, projectmanagement of persoonlijke effectiviteit ofzo.



Verder geen ervaring met de opleiders die je noemt. Heeft De Baak niet iets? Die zijn heel goed (en hebben ook nog een een prachtige locatie aan het strand met fantastisch eten.)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg op dit moment de B-opleiding (junior communicatie adviseur) bij van der Hilst. Ik stond een jaar geleden ook voor de keuze tussen SRM en van der Hilst en heb voor de laatste gekozen op aanraden van een collega. Ik heb het idee (maar SRM ken ik verder niet) dat van der Hilst wat kleinschaliger en persoonlijker is. Ik heb in elk geval goede ervaringen tot nog toe - erg betrokken mentor, groot "wij" gevoel bij de medewerkers van het bedrijf (wel veel familie en "ons kent ons" maar persoonlijk vind ik dat niet storend).

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Hoi Juliet64,



Bedankt voor je reactie. Wat was je verdere ervaring met de opleiding junior communicatie medewerker? Was het een zware opleiding? En toen je deze ging volgen, had je toen al ervaring in het vak? Ik kijk nu namelijk naar de opleiding senior communicatieadviseur maar twijfel nog een beetje of het voor nu niet te zwaar is. Ik ben rechtstreeks na hbo communicatie in mijn functie terecht gekomen en wil me nu graag weer verder ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi annn,



ik ben nu aan de laatste loodjes bezig; eind volgende maand schriftelijk examen en in januari mondeling.

De studiebelasting voor deze opleiding zou 8 uur per week zijn, maar ik moet zeggen dat ik daar in de praktijk bij lange na niet aan kwam. Gewoon elke week een paar hoofdstukken bestuderen, het meeste leer je toch in de lessen en door met cases aan de gang te gaan. Uiteraard gaat er nu wel wat meer tijd inzitten omdat ik nog een communicatieplan moet schrijven (ben ik al mee bezig). Maar al met al vind ik het geen zware opleiding. Althans, voor mij prima te doen naast een baan van 32 uur per week.

Maar ik begrijp dat jij al een hbo communicatie opleiding hebt? In dat geval zou ik zeker voor de C opleiding gaan, ik denk dat B dan echt te licht voor je is.

Ikzelf werk al jaren op HBO niveau in een andere functie, had wel al wat ervaring met schrijven, redigeren, organiseren van bijeenkomsten etc. maar miste een gedegen ondergrond. Ik heb echt veel kennis opgedaan die ik nog niet wist, maar dat zal voor jou heel anders zijn schat ik zo in.

En misschien heb je inderdaad wel meer aan opleidingen om bepaalde competenties beter te ontwikkelen, zoals Evenaar zegt.

Maar je kunt gewoon vrijblijvend eens bellen met Van der Hilst en je vraag voorleggen, zij kunnen ook met je meedenken wat het meest geschikt is op basis van je CV en ervaring etc. (nee ik heb verder geen aandelen of familie daar )
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven