Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...



groetjes Isa
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Papua en Kenfuskaeg!

Ik hou ook nog steeds hoopvol de KLM site in de gaten. Misschien wordt 2013 het jaar waarin ik kan solliciteren?!
Alle reacties Link kopieren
quote:americagirl schreef op 08 januari 2013 @ 15:57:

WOW ze gaan opeens hard zeg!!

Ik ben niet gebeld vandaag..maar het zou mij eigenlijk ook beter uitkomen als ik de komende maanden even niet gebeld wordt!



Maar ben blij voor jullie kenduskeag en Papua!

Vooral Papua: jij was toch diegene die een oproep gemist had en daardoor de laatste ini van 2011?Dat was ik ja. Ik ben ook superblij dat ik er nu wel bijzit!
Alle reacties Link kopieren
Jeej Kenduskeag en Papua, gefeliciteerd!!! Hoorde al van Lizzl dat jullie gebeld zijn, wat een goed nieuws! Welkom bij de club, weet zeker dat jullie het super naar de zin gaan hebben! En niet zenuwachtig zijn Papua, we wachten met open armen! Ik hoop jullie snel aan boord te zien



Ik ben de afgelopen 4 dagen met mijn man in Istanbul geweest,m terug ge-ipbd met Turkish Airlines, we zijn hartstikke verwend en vlucht was top. Leuk om zo ook eens wat anders te zien!
Alle reacties Link kopieren
Dankje, Stess_to_be! Alweer zo'n fijn welkom van een KLM'er! Nog even we zijn part of the club, zal het blauw met trots dragen!



Papua, heb je al opgezegd bij Arke? Weet je of er ook veel zijn van Arke die op de lijst staan/opgebeld zijn? Ik heb in de loop der tijd eigenlijk weinig collega's ontmoet die ook aangenomen waren. Twee uit mijn cursus en één meisje met wie ik nooit gevlogen heb maar van wie het algemeen bekend was dat ze aangenomen is.



Denk dat mijn cursus met drie aanstaande KLM'ers een uitzondering was omdat wij in oktober 2011 op gesprek zijn gegaan bij Arke. Logisch dus dat er onevenredig veel mensen bij zaten die het wachten al beu waren en de bui al zagen hangen.....
Alle reacties Link kopieren
Van één vermoed ik het maar die hield zijn lippen stijf op elkaar, bang voor "represailles" van het management.....
Alle reacties Link kopieren
Denk dat er meer bij Arke aangenomen zijn dan wij denken Weet er een aantal alleen heb geen idee of zij gebeld zijn, hoop het wel voor ze!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet opgezegd. Ik wacht eerst mijn gesprek af. Ik las op het stewardessen forum dat er een paar morgen op gesprek moeten. Ben benieuwd hoe die het ervaren. Ik denk dat ik het daarna ga zeggen op kantoor. Moet ik nog wel door de medische keuring.



Ik weet van best veel collega's dat ze ook aangenomen zijn. Ik heb alleen nog van niemand gehoord dat ze ook gebeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook vandaag! Ik laat wel weten hoe het is gegaan.



Was erg zenuwachtig de dagen hiervoor maar moet zeggen dat het nu wel meevalt nu het bijna zover is. Zowel KLM als mensen die dit gesprekje in 2011 al eens hebben gedaan zeggen dat je je er niet druk om hoeft te maken dus ik moet ze maar geloven.



Ik heb, zoals gevraagd, een korte motivatie voorbereid met 'waarom KLM/vliegen' en een update van mijn CV. Eigenlijk heb ik de daadwerkelijke sollicitatie ook amper voorbereid dus waarom zou ik dat nu wel doen? Volgens mij is dit hele gesprek vooral bedoeld om weer even aan elkaar te 'snuffelen'.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog niet geweest bent, succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Thanks Papua! Ik ben overigens door!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik las op het stewardessenforum dat het nog best wel pittig is. Een verkort solicitatiegesprek zeg maar. Ben benieuwd. Ben blij dat je door bent en dat je dat dus gelijk hoort! Als ik maandag ook door ben, moeten we maar even kijken of we in dezelfde cursus zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou echt leuk zijn als jullie samen zitten! Ik kreeg toen bleek dat de wachtlijst heel lang ging duren ook bericht dat er nog een kort gesprekje zou zijn, maar dat heb ik nooit gehad. Werd gebeld met een cursusdatum en dat was dat. Ik was toen al wat zwaarder dan ik bij mijn sollicitatie was dus ik was bang dat dat een probleem zou zijn. Maar ik draag al 2 jaar hetzelfde uniform en heb er ook bij de medische keuring niks over gehoord, dus het zit wel goed. Daarbij ben ik er heilig van overtuigd dat ze me nu nog meer aangenomen zouden hebben dan toen, vanwege de ervaring die ik in de tussentijd had opgedaan, ook met in mijn eentje rondreizen ed. En nu ben ik zomaar 2 jaar verder en heb ik mijn hart volledig verpand. Ik ken echt niemand die zo gelukkig is met zijn baan als ik. Niemand die zo trots is op zijn werkgever als ik. KLM Over een paar maanden, roepen jullie hetzelfde, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor al je positiviteit stess! Heb er nu ook echt zin in.



Kenduskeag, wat had je aan getrokken naar het gesprek? Ben al 20 keer mijn kledingkast doorgegaan....
Alle reacties Link kopieren
En die positiviteit komt moeiteloos, dat zul je gaan ervaren. Nu stop ik, anders wordt het zoetsappig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog eens een vraagje over die feestdagen en kledij! Heeft KLM op koniginnedag (ik noem het normaal Q-day) van die leuke oranje uniformen voor de crew? En voor Kerst, ook nog zo'n rood-groen uniform? Zou wel cool uitzien weetj... xd
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel een bijzondere vraag Klmasia. Wij zijn aan boord voor de flight safety. Een purser stelde eens, dat als wij daarvoor niet meer aan boord zouden zijn, de passagiers wel een lunchpakketje zouden krijgen uitgereikt bij het instappen, scheelt klauwen met geld. Hoe veilig zou jij je voelen als je geëvacueerd zou moeten worden door een super sexy kerstvrouw? Of als de passagier naast je onwel wordt, en gereanimeerd wordt door een knaloranje clown, omdat het leuk Koninginnedag is?



Of, korter samen gevat door Lizzl: 'Wat denk je zelf?'
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zou ik niet zo fijn vinden idd... Maar achh, alles voor de veiligheid hea? ;P en ook nog een bescheiden vraagje... Krijg je als stewardess nog ergens korting op? :$
Alle reacties Link kopieren
Op wat voor dingen bedoel je? Vliegtickets? Ja.



Ik heb ook nog een bescheiden vraagje, hoe komt het dat er bij jou op de meest onwaarschijnlijke momenten klinkers verdwijnen danwel verschijnen?



quote:klmasiab747 schreef op 12 januari 2013 @ 00:50:

Zou wel cool uitzien weetj... xdquote:klmasiab747 schreef op 12 januari 2013 @ 11:41:

Maar achh, alles voor de veiligheid hea? ;P
Alle reacties Link kopieren
Zo typ ik normaal, ik probeer een beetje "af te kicken" ;), xd...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik die tip al eerder gegeven, zo niet, dan bij dezen nog een keer. Bekwaam je in correct taalgebruik, dat is iets waar in ieder geval KLM op let. Ik kom uit het zuiden en hoewel een zachte G als charmant wordt ervaren, moet het daar echt bij blijven. Ik werd al aangesproken op 'kei' in spreektaal. Zonder tutmutserig of belerend over te willen komen, ik zie jongeren massaal quasi populair schrijven, met allerlei taalfouten en bijzondere uitdrukkingen. Ik geloof heilig dat er dan een punt komt, waarop je dingen automatisch gaat doen en niet altijd meer door hebt dat het fout is. Let daar echt op, dat gaat je punten opleveren later.
Alle reacties Link kopieren
quote:eileen schreef op 03 september 2007 @ 01:03:

KLM is wel een beetje een ordinaire vliegmaatschappij, als je je talen goed spreekt kun je beter soliciteren bij Lufthansa of British Airways.pardon?!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, morgen is het zo ver! Ben wel een beetje zenuwachtig. Het zal me toch niet gebeuren dat ik nu nog word afgewezen. Ik twijfel wat ik aan zal doen. Zowieso geen spijkerbroek, maar hoe netjes dan?
Alle reacties Link kopieren
Papua, spannend! Misschien zie ik je nog lopen, heb morgen cursus ;). Ik zou een nette broek met "gepoetste" laarzen aandoen en net truitje/vestje/jasje. Of een rokje met dikke panty en voorgenoemde.



En kenduskeag en Papua gefeliciteerd en welkom! Het is echt heel erg leuk en weet zeker dat jullie met open armen worden ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
PKT, wat voor cursus heb je?



Papua, weet niet of je dit nog leest, maar veel succes! Ik zou me kleden zoals je ook bij je sollicitatie hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
mijn man vliegt voor zijn werk echt heeeel veel en is het meest tevreden over de KLM. Personeel vriendelijk en goede service.



Cathay en Emirates vliegt hij niet graag mee, Singapore airlines dan weer wel. De lowcost maatschappijen vindt hij prima voor vluchten naar london, parijs en berlijn.. Daar zit je max. een uur in het toestel en zie hij als "bus" ha ha.. dus daar kan je dan ook weinig van verwachten..



En breekt weer uit ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven