Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...



groetjes Isa
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan papua? Was het gesprek pittig?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben door! Was best een pittig gesprek, maar duurde niet lang.
Alle reacties Link kopieren
Papua, heb je ook enkele voorbeelden over wat ze je vroegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg al, dus ze vroegen veel voorbeelden van situaties aan boord. Dingen die ik kan verbeteren en waarom overstappen naar KLM. beetje dat soort vragen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Ik ben blij dat je door bent! Krijg je ook te horen wanneer je het gezondheidsonderzoek krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Papua gefeliciteerd! Jullie hebben echt geluk hoorde ik vandaag. Er starten maar 4 cursussen met externe mensen. Daarna alleen maar vanuit intern (Klc, grond, kantoor etc).



Stess2be: ik had vandaag de nieuwe eenbanderscursus. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik zeker geluk!



Heb je tijdens de basiscursus altijd je uniform aan of zijn er ook dagen dat je gewone kleding aan hebt? Als dat zo is moet ik maar weer eens gaan winkelen. Mijn kast kan wel wat nette kleding gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Papua, de meeste dagen heb je je eigen klein aan en ongeveer 1xper week je uniform.
Alle reacties Link kopieren
quote:PKT schreef op 14 januari 2013 @ 21:39:

Papua, de meeste dagen heb je je eigen klein aan en ongeveer 1xper week je uniform.



Zou je mij kunnen zeggen wat de dresscode is? Smart casual (dus nette (spijker)broek + blouse/polo) of moet je echt à la sollicitatie strak in het pak?



Vind het zo'n crime om ook nog iedere dag wanhopig voor je kast te moeten staan tijdens zo'n cursus. Alsof je niks beters te doen hebt.



En Papua, heel veel succes op je gesprek!
Alle reacties Link kopieren
Oh, pfff, zie dat je al bent geweest! Van harte!!
Alle reacties Link kopieren
Begin jij ook op 5 maart? Ik zit in cursus B die op die dag begint.
Alle reacties Link kopieren
Papua, gefeliciteerd!!



Kenduskeag, gewoon normale kleding is prima hoor, maak een nette eerste indruk, maar daarna kan het wat meer casual. Trainers zijn ook vaak gewoon in spijkerbroek.



PKT bedoel je R53? Dacht dat dat geen cursus was, of heb ik het dan helemaal verkeerd?



O en voor Kenduskeag en Papua alvast een voorproefje
Alle reacties Link kopieren
@stess to be; wat een leuk filmpje!
Alle reacties Link kopieren
Je kan prima in casual kleding. Super spannend hoor. De 6 weken zijn zwaar maar super leuk!!



Stess2be, moest je vandaag vliegen? Wat een chaos weer...

Had inderdaad r53, echt wel heel leuk. Wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. Waren de allereerste groep die de training kreeg. Het gaat over het ontdekken van je talenten en hoe je die kan inzetten aan boord.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben nieuw op dit forum en heb me eigenlijk speciaal aangemeld voor de klm stewardessen pagina. Mijn naam is charlie en ik ben van plan na mijn studie direct te solliciteren bij de klm. Laatst las ik een stukje in de krant dat ze inderdaad in 2013 (250) vacatures gaan openstellen. Ik hou de site van klm regelmatig in de gaten maar heb nog geen vacatures gezien. Ik vraag me af hoe de meiden die al een gesprek gehad hebben dit hebben geregeld? Of hebben jullie al maanden geleden gesolliciteerd? Ook ben ik benieuwd op iemand dit bericht kan bevestigen of hier meer over weet!



Groetjes !



Link van het bericht in het haarlems dagblad



http://www.haarlemsdagbla ... uwe-stewardessen?lref=sll
Alle reacties Link kopieren
Ik stond nu bijna 2 jaar op een wachtlijst. Dit betekent dat ik 2 jaar geleden dus heb gesolliciteerd. Die vacatures 2013 waar jij het over hebt, worden intern en met wachtlijsters opgevuld. Er staan met mij zo'n 300 personen op de wachtlijst.



Je moet inderdaad goed de site van KLM en de media in de gaten houden voor nieuwe vacatures. Ik denk alleen wel dat dat nog lang gaat duren. KLM Cityhopper neemt volgens mij wel aan op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Moet je voor je eerste dag nog dingen leren? Ik ga pas per die vrijdag ervoor uit dienst en ik begin maandag met de cursus. Ook heb ik best wel wat gepland staan voor dat weekend. Wordt dat te veel?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je voor de eerste dag niets te leren, is dacht ik een rondleiding op het BMC en een beetje kennismaken. De cursus is goed te doen, zeker vergeleken bij Arke. Bij KLM is alles veel relaxter en de stof is makkelijker, tenminste dat vond ik. Vooral de lay-outs zijn 10x beter om te leren. Succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
CharlieW, ik vlieg nu 2 jaar en heb destijds bijna 3 jaar op de wachtlijst gestaan. Dus als er een vacature komt, meteen solliciteren, niet denken dat het over een half jaartje beter uitkomt of zo. Succes!



Papua, ik herinner me dat we wel een toets kregen in het begin, ik dacht over het boekje dat je ter inleiding moet doornemen en je Engels wordt getest. Ik vond de 6 weken erg leuk, maar wel zwaar. Sociaal leven doe je even niet aan, dat komt daarna wel weer. Maar als je een leuke groep hebt, biedt dat meer dan genoeg gezelligheid!
Alle reacties Link kopieren
Hey papua, begint jouw naam toevallig met een X? Was vandaag met iemand van Arke een hapje wezen eten en uiteraard ging het gesprek o.a. over de mensen die naar KLM zouden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nick even aangepast, omdat ik vind dat dit wat up to dater is Maar ik ben gewoon STB.



PKT, ik ga vanaf maandag weer vliegen. Ben aan mijn neus geopereerd, waarna er een complicatie bleek, waarna ik toch echt mijn JV moest genieten, dus inmiddels bijna 3 maanden al niet meer gevlogen. Kijk er enorm naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat ben ik! Wil je zodra je dit leest mijn eerste letter weer weghalen? ;) Nu weet jij wel wie ik ben, maar ik nog steeds niet wie jij bent! Ken je me wel?



Vraagje over het uniform; welke rok/ broek hebben jullie het meeste aan? Ik heb van elk een besteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen maar rokken en die draag ik allebei. Nu ik erover nadenk een beetje in fases. De rechte rok staat pittiger en de klokkende vrolijker, dus afhankelijk van hoe ik me voel, wissel ik ze af
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alleen maar de pantalon en hooguit 2x per jaar de rechte rok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven