Werk & Studie alle pijlers

stewardess worden

27-03-2013 19:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net 29 jaar geworden.En mijn droom is nog steeds stewardess worden.Ik heb een aantal jaar geleden niet mijn studie kunnen afmaken,door hele vervelende omstandigheden.Nou wil ik die studie gaan oppakken.Maar versneld via een particulieren opleiding van een jaar.



Is dat haalbaar op mijn leeftijd of ben ik te oud voor een stewardess?
"If you put you mind to it you can accomplish everything"
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet te oud maar ga alsjeblieft geen particuliere opleiding in die richting volgen. Dat is alleen maar weggegooid geld. Ik weet niet wat je vooropleiding is maar volg anders een opleiding waar je ook wat mee kan als je onverhoopt niet door de selectie komt. Talenkennis wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook doet, ga NIET je geld verspillen aan een particuliere opleidding. Je gaat er geen stewardess mee worden, je wordt er enkel ontzettend blut van.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je bent pas 29... :)Ga ervoor!!
Alle reacties Link kopieren
http://www.rocva.nl/mbo/o ... s/steward_stewardess.aspx
Alle reacties Link kopieren
Eens met sugarmiss. Ga zeker niet je geld uitgeven aan dure opleidingen. bedrijven als KLM werven slimme, representatieve mensen met talrnkennis en die trainen ze dan zelf wel.

Daarnaast is de arbeidsmarkt voor stewardessen sowieso beroerd de laatste jaren.. Ik kan me ook voorstellen dat je leeftijd een rol speelt, ook al mag dat officieel niet.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd speelt geen rol bij de KLM. Er zijn collega's die in de 40 waren toen ze aan de basiscursus begonnen.

Helaas werven ze al een tijd niet extern en wanneer dat wel weer gaat gebeuren, is onduidelijk.
quote:thomaaas schreef op 27 maart 2013 @ 19:20:

Wat je ook doet, ga NIET je geld verspillen aan een particuliere opleidding. Je gaat er geen stewardess mee worden, je wordt er enkel ontzettend blut van.



Dit dus. Er is namelijk geen opleiding tot stewardess

Als je per se naar school wil, ga dan toerisme doen.
O verdomd, die opleiding is er dus wel

Nou ja, niet te vergelijken ROC met zo'n peperdure particuliere opleiding.
Ga inderdaad géén opleiding volgen om stewardess te worden! Ik wil je dat echt op het hart drukken, want het is zó zonde van je tijd en zó zonde van je geld. Of je aangenomen wordt hangt namelijk niet af van die opleiding. Ze kijken naar jou als persoon. Als ze je geschikt vinden, word je aangenomen en krijg je een interne opleiding van een aantal weken bij de desbetreffende maatschappij. Het enige dat je dient te hebben in de meeste gevallen is minimaal een havo diploma.



En te oud om stewardess te zijn? Je bent pas 29! Dat is hartstikke jong. Ze willen echt niet alleen maar grietjes van 21. Je leeftijd is juist perfect!



Wat je dus moet doen is nagaan welke luchtvaartmaatschappijen op dit moment cabin attendants aan het werven zijn. Volgens mij zijn dat Arke Fly en Correndon, maar pin me er niet op vast. Daar vind je vanzelf de vereisten waar je aan moet voldoen om te solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3,5 jaar toerisme gedaan,maar heb zoals ik al zei niet mijn diploma kunnen halen.
"If you put you mind to it you can accomplish everything"
Wat heb je voor diploma? Havo? Zoniet, dan zou ik alsnog je toerisme opleiding afmaken. Dat is veel breder dan de stewardessenopleiding en daar heb je tenminste iets aan. Stewardess worden is tegenwoordig erg lastig omdat er bijna geen vacatures zijn. Ik zou dus je kansen op de banenmarkt in het algemeen vergroten en je opleiding afmaken. Je hoeft vast nog maar een paar vakken te volgen denk ik, je hoeft niet de hele studie opnieuw te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hey bedankt voor je reacties Ik kan helaas niet alleen een paar vakken doen om die diploma te halen.Omdat het langer dan 5 jaar geleden was en ik daarom de hele opleiding opnieuw moet doen.Een particulieren opleiding is dus ook helaas niet zo een goed idee.Dan zou ik iets anders moeten verzinnen.btw thanks!!
"If you put you mind to it you can accomplish everything"
Alle reacties Link kopieren
quote:vivara schreef op 27 maart 2013 @ 23:29:

Hey bedankt voor je reacties Ik kan helaas niet alleen een paar vakken doen om die diploma te halen.Omdat het langer dan 5 jaar geleden was en ik daarom de hele opleiding opnieuw moet doen.Een particulieren opleiding is dus ook helaas niet zo een goed idee.Dan zou ik iets anders moeten verzinnen.btw thanks!!De sites waar wordt gemeld dat er weer vacatures zijn in de gaten houden, je talen zo goed mogelijk ontwikkelen en een opleiding gaan doen die je leuk vind en die je een streepje voor geeft op het moment dat je kan gaan solliciteren.
quote:vogelkip schreef op 27 maart 2013 @ 19:39:



Wat je dus moet doen is nagaan welke luchtvaartmaatschappijen op dit moment cabin attendants aan het werven zijn. Volgens mij zijn dat Arke Fly en Correndon, maar pin me er niet op vast. Daar vind je vanzelf de vereisten waar je aan moet voldoen om te solliciteren.



Zou het leuk zijn om voor Corendon te werken? Ik heb met ze gevlogen en de stewardessen leken op zijn zachtst gezegd niet erg over te lopen van werkplezier.

Verder heb ik geheel geen verstand van zaken maar ik vroeg het me zo af.
quote:roodpaars schreef op 28 maart 2013 @ 08:33:

[...]





Zou het leuk zijn om voor Corendon te werken? Ik heb met ze gevlogen en de stewardessen leken op zijn zachtst gezegd niet erg over te lopen van werkplezier.

Verder heb ik geheel geen verstand van zaken maar ik vroeg het me zo af.Mwah, mijn voorkeur zou het niet hebben. Maargoed, ieder z'n ding natuurlijk en wie weet is het een leuk opstapje naar een andere maatschappij. Zo zijn er ook zat meiden die voor Ryanair gaan vliegen, alles om maar in 'het wereldje' te komen.
Alle reacties Link kopieren
Vivara, hier nog een stewardess. Ik sluit me aan bij alles wat hierboven gezegd wordt, houd alsjeblieft je geld in je zak wat die particuliere opleiding betreft! Zorg dat je een diploma haalt in een richting die je leuk vindt, op en niveau dat je kwalificeert om te solliciteren als stewardess wanneer er weer vacatures zijn. Het kan namelijk ook nog zo zijn dat de maatschappijen het niet in je zien, of dat jij na een poosje vliegen tot de conclusie komt dat het toch niet is wat je verwacht had, of dat het niet bij je past. Dan heb je een diploma achter de hand waar je nog wat mee kunt. Weet je al welke maatschappijen je voorkeur hebben?
Mijn zwager is 37 en was bij Transavia binnen, maar op het laatste moment besloten ze toch niemand aan te nemen geloof ik. Je leeftijd is geen bezwaar maar of er nu werk in is betwijfel ik. Hopelijk heb je geluk! Mijn zwager heeft vroeger al bij Transavia gewerkt en vond het daar erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Corendon heeft als eis dat je turks beheerst.

Wordt moeilijk dus.
Alle reacties Link kopieren
Bij corendon Dutch airlines hoef je geen Turks te spreken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven