Werk & Studie alle pijlers

Stewardessen/stewards gezocht

30-07-2016 12:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ontzettend leuk om te solliciteren voor het beroep stewardess. Het liefste wil ik bij tui aan de slag. Echter heb ik nog een aantal vragen..

Ten eerste vraag ik me af hoe het zit met de engelse taal, hoe goed moet je deze beheersen? Ik ben absoluut niet goed in Engels, maar red me er wel gewoon mee.

Daarnaast, hoe gaan jullie om met angstige passagiers? Wanneer iemand bijvoorbeeld huilend in de stoel zit of aan het hyperventileren is, hoe handelen jullie dan?

& hoe handelen jullie met zieke passagiers?



Oh en vergeten er bij te zetten... Ik heb de havo afgerond, en is het handig om eerst nog een opleiding te doen wat te maken heeft met stewardess worden, ofletten ze hier verder niet op?



Ik zou dit erg graag willen weten, omdat me dit lastig lijkt en ik niet weet of ik hiermee zou kunnen omgaan.



Alvast bedankt!

Lana



Bedankt voor de antwoorden iedereen!
Natuurlijk moet je goed Engels spreken. Er vliegen ook buitenlandse reizigers mee die geen Nederlands kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Engels lijkt me wel van heel groot belang. Misschien kun je wat conversatielessen volgen ergens?

En hoe je met passagiers omgaat lijkt me juist iets wat je tijdens je opleiding leert. Succes!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
TUI Cabin Crew Academy NL



Heb je er altijd al van gedroomd om te werken in de luchtvaartdienstverlening?

Dan is dit je kans! Het MBO College Airport in Hoofddorp biedt in samenwerking met TUI een versnelde opleiding waarmee je in anderhalf jaar het diploma Luchtvaartdienstverlening niveau 4 diploma kunt halen. Je volgt lessen op school en loopt onder andere stage aan boord bij TUI! Ben je gemotiveerd om het diploma te halen en heb je de ambitie om een vliegende start in de cabine van TUI te maken? Meld je dan snel aan, want de TUI Cabin Crew Academy NL heeft maar voor een beperkt aantal studenten plaats



http://www.tui.nl/vliegtickets/overons/academy/





De dingen waar je je nu druk over maakt, die leren ze je op de opleiding.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leer je tijdens de opleiding?



Tijdens de opleiding krijg je te maken met verschillende projecten die je individueel of in een groep uitvoert. Hierbij is aandacht voor vaardigheden als samenwerken, plannen, kennis verwerven, evalueren en rapporteren. Je volgt diverse vakken zoals luchtvaartkunde, Engels, communicatie, cabinetraining en check-in training. Daarnaast natuurlijk ook een aantal algemene vakken zoals een tweede moderne vreemde taal, Nederlands en rekenen.



Diploma behaald aan de TUI Cabin Crew Academy NL?



Met een schat aan kennis en ervaring die je hebt opgedaan tijdens de opleiding kan je aan de slag in de luchtvaardienstverlening bij luchtvaartmaatschappijen en luchthavens wereldwijd.



Vereisten voor aanmelding

•Havo-diploma met Engels op B1 niveau én Frans, Duits of Spaans op A2 niveau

•Mbo-diploma niveau 3 met Engels op B1 niveau én Frans, Duits of Spaans op A2 niveau

•Je bent van onbesproken gedrag

•Leeftijd: 19 jaar of ouder op 1 januari van het volgende kalenderjaar

•Binnen één uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn tijdens stand-by

•Bril / contactlenzen: sterkte maximaal -5/+5

•Lengte dames: 1.60-1.85 m, confectiemaat 36-40

•Lengte heren: 1.75-1.90 m, confectiemaat 46-52

•Representatief

•Correcte beheersing van Nederlands

•Rekenen minimaal op niveau 2F

•Werkervaring in een servicegerichte omgeving zoals horeca of toerisme is een pré



Aanmeld- en selectieprocedure



Heb je besloten dat je je wilt aanmelden voor de Cabin Crew Academy NL? Je vindt de aanmeld- en selectieprocedure op de website van het MBO College Airport. Een intakegesprek en/of toetsen maakt deel uit van de toelatingsprocedure
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
stewardess





Stewardess worden doe je niet zomaar. Je moet wel aan alle functie-eisen voldoen. Bekijk hieronder aan welke functie-eisen je moet voldoen bij de verschillende luchtvaartmaatschappijen.





Functie-eisen stewardess



KLM



Stewardess bij KLM met de stewardessopleiding van Hogeschool TioDe functie-eisen zijn: minimaal leeftijd van 21 jaar; minimaal havo of een mbo opleiding (minimaal niveau 4 diploma) of relevante werkervaring; goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift; representatief en verzorgd uiterlijk; Schiphol te allen tijde binnen 60 minuten kunnen bereiken; als je een bril of lenzen draagt een maximale sterkte tussen -5 en +5; lengte minimaal 1.58 meter tot maximaal 1.90 meter; in het bezit van een zwemdiploma; werkervaring in een contactuele functie waarbij je face-to-face klantencontact hebt gehad is een pré.



KLM Cityhopper



Stewardess bij KLM Cityhopper met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal havo of een voltooide mbo niveau 3 opleiding, minimaal 18 jaar, goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (kennis van Duits en Frans is een pre), minimaal 1.58 meter & maximaal 1.85 meter lang, bril/lenzen max.-5 of +5, 1 of 2 jaar werkervaring in een servicegerichte sector, max. 1 uur reistijd van en naar Schiphol, in het bezit van een zwemdiploma.



Transavia.com



Stewardess bij Transavia met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal 18 jaar, tussen 1.60 meter en 1.90 meter lang, bril/lenzen -5 en +5, een afgeronde havo-, vwo- of 3-jarige mbo opleiding inclusief Engels. (Duits, Frans, Italiaans en Spaans zijn een pré), minimaal zeven maanden beschikbaar, overdag als 's nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn, in bezit van een zwemdiploma, geen zichtbare tatoeages en/of piercings.



Arke Fly



Stewardess bij Arke Fly met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal havo-diploma, of een afgeronde 3-jarige mbo-opleiding, goede beheersing van de Nederlandse taal en goede spreekvaardigheid in het Engels (kennis van een tweede vreemde taal is een pré), dames tussen de 1.62 meter - 1.85 meter lang, confectiemaat 36-40 en voor heren tussen 1.75 meter - 1.90 meter lang, confectiemaat 46-52, binnen 1 uur op Schiphol kunnen zijn.



Ryanair



Stewardess bij Ryanair met de stewardessopleiding van Hogeschool TioIn het bezit zijn van een EU of EEA paspoort en daar mogen werken, minimaal 18 jaar, lengte minimaal 1.57m, max. 1.90m en gewicht in juiste proportie, in het bezit van een zwemdiploma, Engels goed spreken (accent mag) en schrijven, bereidheid om in Europa op een basis naar keuze te gaan wonen, goede ogen (contactlenzen toegestaan), je moet beschikken over een goede gezondheid vriendelijk zijn en plezier hebben om met mensen om te gaan, liefst ervaring in dienstverlening (bv. horeca, zorg, toerisme), flexibel, hard willen werken en bereidheid om in wisseldienst te werken, geen strafblad





stewardess





Stewardess worden doe je niet zomaar. Je moet wel aan alle functie-eisen voldoen. Bekijk hieronder aan welke functie-eisen je moet voldoen bij de verschillende luchtvaartmaatschappijen.





Functie-eisen stewardess



KLM



Stewardess bij KLM met de stewardessopleiding van Hogeschool TioDe functie-eisen zijn: minimaal leeftijd van 21 jaar; minimaal havo of een mbo opleiding (minimaal niveau 4 diploma) of relevante werkervaring; goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift; representatief en verzorgd uiterlijk; Schiphol te allen tijde binnen 60 minuten kunnen bereiken; als je een bril of lenzen draagt een maximale sterkte tussen -5 en +5; lengte minimaal 1.58 meter tot maximaal 1.90 meter; in het bezit van een zwemdiploma; werkervaring in een contactuele functie waarbij je face-to-face klantencontact hebt gehad is een pré.



KLM Cityhopper



Stewardess bij KLM Cityhopper met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal havo of een voltooide mbo niveau 3 opleiding, minimaal 18 jaar, goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (kennis van Duits en Frans is een pre), minimaal 1.58 meter & maximaal 1.85 meter lang, bril/lenzen max.-5 of +5, 1 of 2 jaar werkervaring in een servicegerichte sector, max. 1 uur reistijd van en naar Schiphol, in het bezit van een zwemdiploma.



Transavia.com



Stewardess bij Transavia met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal 18 jaar, tussen 1.60 meter en 1.90 meter lang, bril/lenzen -5 en +5, een afgeronde havo-, vwo- of 3-jarige mbo opleiding inclusief Engels. (Duits, Frans, Italiaans en Spaans zijn een pré), minimaal zeven maanden beschikbaar, overdag als 's nachts binnen één uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn, in bezit van een zwemdiploma, geen zichtbare tatoeages en/of piercings.



Arke Fly



Stewardess bij Arke Fly met de stewardessopleiding van Hogeschool TioMinimaal havo-diploma, of een afgeronde 3-jarige mbo-opleiding, goede beheersing van de Nederlandse taal en goede spreekvaardigheid in het Engels (kennis van een tweede vreemde taal is een pré), dames tussen de 1.62 meter - 1.85 meter lang, confectiemaat 36-40 en voor heren tussen 1.75 meter - 1.90 meter lang, confectiemaat 46-52, binnen 1 uur op Schiphol kunnen zijn.



Ryanair



Stewardess bij Ryanair met de stewardessopleiding van Hogeschool TioIn het bezit zijn van een EU of EEA paspoort en daar mogen werken, minimaal 18 jaar, lengte minimaal 1.57m, max. 1.90m en gewicht in juiste proportie, in het bezit van een zwemdiploma, Engels goed spreken (accent mag) en schrijven, bereidheid om in Europa op een basis naar keuze te gaan wonen, goede ogen (contactlenzen toegestaan), je moet beschikken over een goede gezondheid vriendelijk zijn en plezier hebben om met mensen om te gaan, liefst ervaring in dienstverlening (bv. horeca, zorg, toerisme), flexibel, hard willen werken en bereidheid om in wisseldienst te werken, geen strafblad





https://beroepen.tio.nl/stewardess/functie-eisen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je zult meerdere talen moeten spreken vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Meestal wordt er naast je moedertaal en vloeiend Engels nog een extra buitenlandse taal gevraagd.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 12:23:

Natuurlijk moet je goed Engels spreken. Er vliegen ook buitenlandse reizigers mee die geen Nederlands kunnen.Natuurlijk snap ik dat je Engels moet kunnen spreken, maar wat verstaat u onder het begrip 'goed'
Alle reacties Link kopieren
Nou, jezelf verstaanbaar kunnen maken. Conversaties kunnen voeren in het Engels.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 juli 2016 @ 12:26:

Wat leer je tijdens de opleiding?



Tijdens de opleiding krijg je te maken met verschillende projecten die je individueel of in een groep uitvoert. Hierbij is aandacht voor vaardigheden als samenwerken, plannen, kennis verwerven, evalueren en rapporteren. Je volgt diverse vakken zoals luchtvaartkunde, Engels, communicatie, cabinetraining en check-in training. Daarnaast natuurlijk ook een aantal algemene vakken zoals een tweede moderne vreemde taal, Nederlands en rekenen.



Diploma behaald aan de TUI Cabin Crew Academy NL?



Met een schat aan kennis en ervaring die je hebt opgedaan tijdens de opleiding kan je aan de slag in de luchtvaardienstverlening bij luchtvaartmaatschappijen en luchthavens wereldwijd.



Vereisten voor aanmelding

•Havo-diploma met Engels op B1 niveau én Frans, Duits of Spaans op A2 niveau

•Mbo-diploma niveau 3 met Engels op B1 niveau én Frans, Duits of Spaans op A2 niveau

•Je bent van onbesproken gedrag

•Leeftijd: 19 jaar of ouder op 1 januari van het volgende kalenderjaar

•Binnen één uur op Schiphol aanwezig kunnen zijn tijdens stand-by

•Bril / contactlenzen: sterkte maximaal -5/+5

•Lengte dames: 1.60-1.85 m, confectiemaat 36-40

•Lengte heren: 1.75-1.90 m, confectiemaat 46-52

•Representatief

•Correcte beheersing van Nederlands

•Rekenen minimaal op niveau 2F

•Werkervaring in een servicegerichte omgeving zoals horeca of toerisme is een pré



Aanmeld- en selectieprocedure



Heb je besloten dat je je wilt aanmelden voor de Cabin Crew Academy NL? Je vindt de aanmeld- en selectieprocedure op de website van het MBO College Airport. Een intakegesprek en/of toetsen maakt deel uit van de toelatingsprocedureBedankt voor uw reactie! Uiteraard heb ik al deze informatie al een meerdere keren doorgelezen
quote:Dancerx schreef op 30 juli 2016 @ 12:30:

[...]





Natuurlijk snap ik dat je Engels moet kunnen spreken, maar wat verstaat u onder het begrip 'goed'

U

Jij is goed genoeg. Maar ik denk dat je een "normaal" gesprek in het Engels moet kunnen voeren en mensen in noodgevallen of bij geval van ziekte in het Engels te woord moet kunnen staan. Maar dit leer je waarschijnlijk allemaal bij de opleiding.



Spreek je een tweede taal erbij? Dat is een pre en bij sommige een eis.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 30 juli 2016 @ 12:27:

Je zult meerdere talen moeten spreken vrees ik.Ik spreek verder vloeiend italiaans & heb frans gevolgd op de middelbare school, hoop dat dat genoeg is
Je bent in iedergeval beleefd????
De vraagtekens moeten een duim omhoog zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 12:33:

[...]



U

Jij is goed genoeg. Maar ik denk dat je een "normaal" gesprek in het Engels moet kunnen voeren en mensen in noodgevallen of bij geval van ziekte in het Engels te woord moet kunnen staan. Maar dit leer je waarschijnlijk allemaal bij de opleiding.



Spreek je een tweede taal erbij? Dat is een pre en bij sommige een eis.Oh excuses haha, een normaal gesprek in het Engels voeren dat lukt me wel gewoon & verder kan ik vloeiend Italiaans ( al denk ik dat ik hier niet zoveel aan heb) & heb ik op de middelbare Frans als examenvak afgesloten.
quote:sinnombre schreef op 30 juli 2016 @ 12:35:

Je bent in iedergeval beleefd????Ja dat zeker
een vriendin van mij is stewardesspurser, en ja alles wat Bianca al heeft genoemd en je Engels moet vloeiend zijn, en meerdere talen is idd een pre. en ja stevig in je schoenen staan, altijd beleefd blijven 1x per jaar krijg je een safety training.
quote:Dancerx schreef op 30 juli 2016 @ 12:35:

[...]





Oh excuses haha, een normaal gesprek in het Engels voeren dat lukt me wel gewoon & verder kan ik vloeiend Italiaans ( al denk ik dat ik hier niet zoveel aan heb) & heb ik op de middelbare Frans als examenvak afgesloten.

Dan zou het je wel moeten lukken. Al die dingen uit je OP leer je tijdens de opleiding en hoef je je geen zorgen over te maken.



Succes met solliciteren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rusticaa schreef op 30 juli 2016 @ 12:39:

[...]



Dan zou het je wel moeten lukken. Al die dingen uit je OP leer je tijdens de opleiding en hoef je je geen zorgen over te maken.



Succes met solliciteren!Bedankt voor uw reactie! Dan komt het vast goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 30 juli 2016 @ 12:24:

Engels lijkt me wel van heel groot belang. Misschien kun je wat conversatielessen volgen ergens?

En hoe je met passagiers omgaat lijkt me juist iets wat je tijdens je opleiding leert. Succes!Dat is inderdaad een goed idee! Dankuwel voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Het goed engels kunnen spreken, lezen en verstaan is ook nodig omdat de lessen in vliegveiligheid voor de verschillende toesteltypes in het engels gegeven worden.



Maar ben je niet wat laat, het hoogseizoen van Tui is nu. Meestal werven ze pas weer begin volgend jaar.



Tijdens de sollicitatierondes moet je wel goed motiveren waarom je dit wilt gaan doen en waarom bij Tui, worden de door jouw opgegeven talen getest en zul je vragen moeten beantwoorden hoe je reageert in bepaalde situaties, soms gebeurt dit in een rollenspel met een medesollicitant of selecteur.



Ook handig om te weten is dat je geen speciale luchtvaartopleiding gedaan hoeft te hebben en dat Tui vooral binnen europa vliegt en dat je bij verre vluchten meestal in canada en niet op een exotische bestemming overnacht.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 30 juli 2016 @ 12:50:

Het goed engels kunnen spreken, lezen en verstaan is ook nodig omdat de lessen in vliegveiligheid voor de verschillende toesteltypes in het engels gegeven worden.



Maar ben je niet wat laat, het hoogseizoen van Tui is nu. Meestal werven ze pas weer begin volgend jaar.



Tijdens de sollicitatierondes moet je wel goed motiveren waarom je dit wilt gaan doen en waarom bij Tui, worden de door jouw opgegeven talen getest en zul je vragen moeten beantwoorden hoe je reageert in bepaalde situaties, soms gebeurt dit in een rollenspel met een medesollicitant of selecteur.



Ook handig om te weten is dat je geen speciale luchtvaartopleiding gedaan hoeft te hebben en dat Tui vooral binnen europa vliegt en dat je bij verre vluchten meestal in canada en niet op een exotische bestemming overnacht.



Ah okey duidelijk! Bedankt voor uw reactie!

Ik heb nog niet de juiste leeftijd om al aan de slag te mogen als stewardess dus ik moet nog eventjes wachten.



& die rollenspellen zijn ook een van de redenen dat ik graag wil weten hoe stewardessen reageren op angstige en zieke mensen, uiteindelijk doe ik het toch op mijn manier, maar vind het wel fijn als ik een beetje weet hoe ze daarmee omgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 30 juli 2016 @ 12:50:





Ook handig om te weten is dat je geen speciale luchtvaartopleiding gedaan hoeft te hebben en dat Tui vooral binnen europa vliegt en dat je bij verre vluchten meestal in canada en niet op een exotische bestemming overnacht.Hoe kom je hier nou bij? Denk je dat ze na een vlucht naar Curacao de bemanning naar Canada vliegen om daar te overnachten? Of dat ze meteen terug naar Nederland gaan? En evenzo met Florida, Mexico, Cuba, Dominicaanse Republiek, Zanzibar, Aruba, Bonaire en Sint Maarten?
Als je je havo hebt afgerond heb je sowieso Engels op niveau B1 afgerond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven