Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met mijn bijbaantje?

23-07-2016 10:19 82 berichten
Hoi allemaal,
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je nou precies niet leuk?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Al het begin is moeilijk, probeer het nog gewoon even een paar maanden en als het niks is dan stop je ermee
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Verstand op nul zetten tijdens een werkdag. Ik vond mijn bijbaantje destijds ook vreselijk, maar je leert er ongelofelijk veel door. Werken kan immers niet altijd leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Werk is gewoon stom daarom krijg je ervoor betaalt..
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat een lange dagen voor een bijbaantje. Als je er zo enorm tegenop ziet dan zou ik echt uitkijken naar wat anders.
quote:Monatala schreef op 23 juli 2016 @ 10:21:

Wat vind je nou precies niet leuk?



Ik voel me niet op mijn gemak en het is ook wel veel werk. Ik wordt onzeker van de gedachte dat ik niet weet of het de volgende keer weer goed gaat komen. En dus zie ik er echt heel erg tegenop en dat verpest op dit moment mijn vakantie een beetje.

Maar het contact met klanten vind ik wel erg leuk.
Wat bedoel je met veel werk?
Alle reacties Link kopieren
quote:juulc16 schreef op 23 juli 2016 @ 10:26:

[...]

Ik voel me niet op mijn gemak en het is ook wel veel werk. Ik wordt onzeker van de gedachte dat ik niet weet of het de volgende keer weer goed gaat komen. En dus zie ik er echt heel erg tegenop en dat verpest op dit moment mijn vakantie een beetje.

Maar het contact met klanten vind ik wel erg leuk.



Veel werk en 6 tot 8 uur werken: dat is niet uitzonderlijk.



En wáár word je dan onzeker van? Kun je extra uitleg vragen daarover?



En waar zie je nu iedere keer zo verschrikkelijk tegen op?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een baantje: dat betekend dat je de handen uit de mouwen moet steken. Zeker je eerste baantje?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Aan werken moet je wennen. Tenzij het echt abominabele werkomstandigheden zijn moet je volgens mij gewoon even doorzetten. Als je het over een half jaar nog niks vindt, kun je altijd nog stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet zo aan. Tijd om wat karakter te bouwen, meid. Bijbaantjes zijn nou eenmaal niet geweldig leuk, maar beter dan de hele vakantie thuiszitten en goed voor je ontwikkeling.

Zie hetzelfde trouwens bij mijn broertje, die denkt ook dat hij werk 'krijgt' en dat dat dan ook nog leuk moet zijn.

Ik vond mijn eerste bijbaantje, ook bij de bakker, trouwens best leuk. Maakte een stuk meer en langere dagen dan jij, maar daar kon ik wel een laptop van kopen en van op vakantie.

Mijn advies: doorgaan en wen er maar aan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Lady_Vintage schreef op 23 juli 2016 @ 10:28:

Wat bedoel je met veel werk?Tsja, dat je veel moet onthouden en altijd alert moet blijven. Maar dat is logisch, dat snap ik ook wel. Toch is het soms lastig.
Alle reacties Link kopieren
quote:juulc16 schreef op 23 juli 2016 @ 10:26:

[...]





Ik voel me niet op mijn gemak en het is ook wel veel werk. Ik wordt onzeker van de gedachte dat ik niet weet of het de volgende keer weer goed gaat komen. En dus zie ik er echt heel erg tegenop en dat verpest op dit moment mijn vakantie een beetje.

Maar het contact met klanten vind ik wel erg leuk.



Wat bedoel je hier precies mee?

Ben je zo bang om op je eerstvolgende werkdag foutjes te maken dat je je daar op je vrije dag heel druk over maakt of lees ik dat verkeerd?

En "veel werk" bedoel je daarmee dat je de dagen te lang vindt of is de hoeveelheid werk die in die uren moet gebeuren te veel? Ik ben helaas bang dat het op andere bijbaantjes net zo zal zijn. 6 á 8 uur werken op een dag zijn (vooral in de vakantie) vrij normale uren. En de hoeveelheid werk zal in een winkel of supermarkt niet heel veel minder zijn natuurlijk.



Als het niet bevalt kun je natuurlijk altijd rondkijken naar iets anders, maar ik zou niet meteen helemaal stoppen omdat het soms niet zo leuk is. Ik zou blijven werken en tegelijk oren en ogen openhouden voor iets anders.
quote:missmisery schreef op 23 juli 2016 @ 10:33:

Stel je niet zo aan.Sorry, zo ben ik nou eenmaal.
Ik zou het nog even volhouden. Je schrijft dat je nog steeds fouten maakt. Dat maakt je onzeker. Kun je je collega's niet om advies vragen zodat je de fouten in de toekomst kunt voorkomen?



Wat maakt trouwens dat je je niet op je gemak voelt op het werk?
quote:stripverhaal schreef op 23 juli 2016 @ 10:34:

[...]





Wat bedoel je hier precies mee?

Ben je zo bang om op je eerstvolgende werkdag foutjes te maken dat je je daar op je vrije dag heel druk over maakt of lees ik dat verkeerd?

En "veel werk" bedoel je daarmee dat je de dagen te lang vindt of is de hoeveelheid werk die in die uren moet gebeuren te veel? Ik ben helaas bang dat het op andere bijbaantjes net zo zal zijn. 6 á 8 uur werken op een dag zijn (vooral in de vakantie) vrij normale uren. En de hoeveelheid werk zal in een winkel of supermarkt niet heel veel minder zijn natuurlijk.



Als het niet bevalt kun je natuurlijk altijd rondkijken naar iets anders, maar ik zou niet meteen helemaal stoppen omdat het soms niet zo leuk is. Ik zou blijven werken en tegelijk oren en ogen openhouden voor iets anders.



ja nouja precies wat je zegt.

Oké is goed!
quote:juulc16 schreef op 23 juli 2016 @ 10:34:

[...]





Tsja, dat je veel moet onthouden en altijd alert moet blijven. Maar dat is logisch, dat snap ik ook wel. Toch is het soms lastig.Wat bedoel je met alert blijven? Omschrijf eens wat je moet doen op een dag. Misschien kunnen we tips geven hoe je er beter mee om kunt gaan.
quote:elske1975 schreef op 23 juli 2016 @ 10:35:

Ik zou het nog even volhouden. Je schrijft dat je nog steeds fouten maakt. Dat maakt je onzeker. Kun je je collega's niet om advies vragen zodat je de fouten in de toekomst kunt voorkomen?



Wat maakt trouwens dat je je niet op je gemak voelt op het werk?



Ik weet niet of het gezellig wordt met mijn collega´s, want om me heen hoor ik altijd dat werk wel leuk moet zijn en dat je wel moet kunnen lachen met collega´s...

Ben gewoon wat onzeker daarover, misschien niet nodig?
Alle reacties Link kopieren
6-8 uur is toch juist heel weinig voor een bijbaantje? Ik werkte vroeger in een groentewinkel gemiddeld 12u per dag op 17 jarige leeftijd. Zeker in de vakanties.



En later in de horeca was het vaak ook een dienst vanaf 8 uur per dag maar vaak meer.



Daarnaast je bent 16, dat weet jij maar je werkgever ook. Die verwachten geen bakken met ervaring of iemand die nooit fouten maakt. Je best doen bij een bijbaantje is echt genoeg .. En vind je het niet leuk, zoek gerust iets anders. Werkgevers weten dat 16 jarige wat wispelturiger zijn wat dat betreft.



Maar ook eens met de andere, geef het een kans. Zie het als een uitdaging en leer ervan . Zoek je volgende zomer weer een ander baantje bv.
Alle reacties Link kopieren
quote:juulc16 schreef op 23 juli 2016 @ 10:34:

[...]





Sorry, zo ben ik nou eenmaal.Nee, zo gedraag je je. Dat kun je aanpassen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Lady_Vintage schreef op 23 juli 2016 @ 10:38:

[...]





Wat bedoel je met alert blijven? Omschrijf eens wat je moet doen op een dag. Misschien kunnen we tips geven hoe je er beter mee om kunt gaan.



Oke, ehm, je begint s´morgens rond een uur of 8, en dan leg je de broodjes in manden maar moet je tegelijkertijd op letten of er klanten zijn. Je moet dan klanten helpen, broodjes bijvullen, broden in de oven doen, bestellingen opnemen, weten waar alles in de vriezer ligt. Soms wordt dat dan verteld, maar zoiets vergeet ik soms weer..

Het is vooral dat ik niet weet of ik het onder de knie krijg, maar ik kom er nu achter dat ik nog gewoon even door moet gaan en kijken hoe het verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doorzetten. Nu opgeven betekent dat je in een ander baantje straks ook weer hier doorheen zal moeten.



Werken is iets wat je moet leren, en je zult niet eeuwig hier blijven werken. Een goede plek dus om te leren zodat je in je volgende baantje of baan al beter uit de verf komt.



Je vindt het leuk werk en bent tevreden over de betaling, dat is beide belangrijk en tref je in bijbaantjes zeker niet overal.
Alle reacties Link kopieren
Zoek dan een andere bijbaan. Zo kom je erachter wat je wel leuk vindt. Maar ik moet wel zeggen dat er op jouw leeftijd waarschijnlijk weinig leuke bijbanen zijn. Vakken vullen lijkt me ook niet tof. Misschien werken bij de McDonalds of Burger King met andere mensen van jouw leeftijd?



En nee, werk hoeft niet leuk te zijn en je hoeft niet te kunnen lachen met je collega's. Werk is werk.
quote:sammybeau schreef op 23 juli 2016 @ 10:38:

6-8 uur is toch juist heel weinig voor een bijbaantje? Ik werkte vroeger in een groentewinkel gemiddeld 12u per dag op 17 jarige leeftijd. Zeker in de vakanties.



En later in de horeca was het vaak ook een dienst vanaf 8 uur per dag maar vaak meer.



Daarnaast je bent 16, dat weet jij maar je werkgever ook. Die verwachten geen bakken met ervaring of iemand die nooit fouten maakt. Je best doen bij een bijbaantje is echt genoeg .. En vind je het niet leuk, zoek gerust iets anders. Werkgevers weten dat 16 jarige wat wispelturiger zijn wat dat betreft.



Maar ook eens met de andere, geef het een kans. Zie het als een uitdaging en leer ervan . Zoek je volgende zomer weer een ander baantje bv.



nee maar ik vind 6 à 8 uur niet perse veel hoor, wel genoeg.

Oke is goed, dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven