Werk & Studie alle pijlers

stoppen met opleiding en wil werken.

04-10-2015 17:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi people,



mijn naam is Hanna en ben nu 21. ik woon alleen in een huurhuisje.

ik heb afgelopen zomer mijn mbo3 diploma (BOL) behaald. hierna heb ik een vakantiebaan gehad van ong. 3 maanden.

momenteel volg ik nu een mbo4 opleiding, ook bol. maar financieel is dit gewoon niet meer haalbaar

omdat ik vanaf volgende maand mijn zorgverzekering zelf moet betalen. ik hou dus geen geld over voor eten en andere dingen.

wil dus graag stoppen met mijn opleiding.



dus dan maar werken!

het probleem is alleen ik word nergens aangenomen en de baantjes die ik heb zijn allemaal maar tijdelijk.

ook ben ik niet goed in contact met mensen (voornamelijk klanten) waardoor veel banen al afvallen.



het liefst werk ik wel fulltime, meer geld enzo. en je kunt wat spaargeld/buffer opbouwen.



ben vaker uitzendbureaus binnengelopen, zonder resultaat. ze zeggen altijd dat ik een account moet aanmaken en online moet solliciteren.

maar veel vacatures zijn er meestal niet.



is online open solliciteren effectief? cv'tjes sturen naar willekeurige bedrijven enzo.

heb ook vaker gehoord dat random bedrijven bezoeken ook goed helpt. maar vind dit zelf een beetje raar als ik bij een

bedrijfje naar binnen loop onaangekondigt.



ik heb trouwens diploma's in administratieve sector.



iemand tips? misschien ervaringen hoe ze zelf aan werk gekomen zijn?



thanx
JLYL
Waarom kan je niet rondkomen? Woon je te duur? Heb je wel alle toeslagen aangevraagd waar je recht op hebt?
Alle reacties Link kopieren
waarom kun je niet en parttime werken en fulltime studeren? zo doen heel veel mensen het hier op de uni iig. En ja, je hebt nu eenmaal minder kans op een baan als je niveau 3 ipv 4 hebt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
waarom kun je niet en parttime werken en fulltime studeren? zo doen heel veel mensen het hier op de uni iig. En ja, je hebt nu eenmaal minder kans op een baan als je niveau 3 ipv 4 hebt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ga de BBL variant doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bibi1973 schreef op 04 oktober 2015 @ 18:03:

Ga de BBL variant doen.

daar zal ik eerst werk voor moeten vinden.

anders krijg ik me lasten niet betaald.
JLYL
Alle reacties Link kopieren
Ja, open sollicitaties kunnen zinvol zijn. Zo ben ik aan stages, bijbanen en baan gekomen. Blijkbaar toch wat bedrijven die mankracht kunnen gebruiken maar geen zin/tijd hebben om vacature uit te zetten met vele reacties als gevolg.



Moet naar mijn idee wel een gerichte sollicitatie zijn (niet exact dezelfde brief voor 10 bedrijven), pakkend en foutloos.



Maar een mbo combineren met baan(tje) moet ook mogelijk zijn!!
denk dat je op moet passen dat je jezelf niet met een oplossing voor een korte termijn probleem (je vaste lasten) op de lange termijn (na afronden van je opleiding) in de vingers snijdt.



Solliciteren naar een baan als onderdeel van een BBL traject is iets heel anders dan solliciteren naar een baan op niveau 3 niveau. Bedenk dus goed wat je wilt, en kijk dan vooral naar de lange termijn. Voor de korte termijn is altijd een oplossing te verzinnen.



Zet eens een overzichtje neer van je inkomsten en uitgaven, misschien kunnen wij met je meedenken?
Een bijbaan naast je opleiding? Als je door dat je je zorgverzekering zelf moet betalen het net niet red dan hebben we het over nog geen honderd euro? Dat moet toch te doen zijn met een bijbaan naast je opleiding? Aangezien werk vinden blijkbaar ook moeilijk is kun je waarschijnlijk beter je opleiding afmaken.
Alle reacties Link kopieren
Waar moet ik aan denken bij 'administratieve sector'? Heb je dan een boekhoudkundig diploma of meer richting de secretariële kant?

Ik zou sowieso niet je opleiding afmaken. Dat zou eeuwig zonde zijn en met een hoger diploma heb je (later) meer kansen op een leuke baan.



Heb je nu een bijbaan naast je opleiding?



Oh en open sollicitaties kunnen inderdaad zinvol zijn. Zo ben ik ook weleens aan een baan gekomen later. Bedenk je eens waar je zou willen werken en stuur daar wat open sollicitaties heen. Je kunt ook langs gaan bij bedrijven, laat zien wie je bent en vertel wat je zoekt. Eventueel zou je aan kunnen geven dat je een BBL baan zoekt en dan overstappen naar de BBL variant.
Quote: ook ben ik niet goed in contact met mensen (voornamelijk klanten) waardoor veel banen al afvallen.





Inderdaad, dan vallen veel banen al af. Wat voor baan heb je in gedachten dat je zou kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 04 oktober 2015 @ 18:22:

Waar moet ik aan denken bij 'administratieve sector'? Heb je dan een boekhoudkundig diploma of meer richting de secretariële kant?

Ik zou sowieso niet je opleiding afmaken. Dat zou eeuwig zonde zijn en met een hoger diploma heb je (later) meer kansen op een leuke baan.



Heb je nu een bijbaan naast je opleiding?



Oh en open sollicitaties kunnen inderdaad zinvol zijn. Zo ben ik ook weleens aan een baan gekomen later. Bedenk je eens waar je zou willen werken en stuur daar wat open sollicitaties heen. Je kunt ook langs gaan bij bedrijven, laat zien wie je bent en vertel wat je zoekt. Eventueel zou je aan kunnen geven dat je een BBL baan zoekt en dan overstappen naar de BBL variant.bedoel je juist niet dat ze WEL haar opleiding moet afmaken?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 04 oktober 2015 @ 18:31:

[...]



bedoel je juist niet dat ze WEL haar opleiding moet afmaken?Oeps! Inderdaad!
ga juist wel voor je opleiding. Volgens mijn mag je zelfs via DUO bijlenen als je niet rond kan komen met je stufi en je bijbaan. Met die opleiding heb je betere kansen op werk.
Opleiding afmaken! Kun je niet gaan samenwonen met een vriendin, dan kun je je woonlasten delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso raar dat je het er direct bij laat zitten als ze bij bepaalde (online) uitzendbureau's op dit moment geen geschikte banen voor je hebben. Maak in ieder geval een account aan en vul alles in. De kans is best groot dat ze je erna eerder benaderen omdat ze je gegevens in hun bestand hebben.



En bij het versturen van online sollicitaties is het wel zo slim om vooraf te bellen en (extra) informatie in te winnen. Dan laat je zien dat je echt geïnteresseerd bent in dat bedrijf en er moeite voor wil doen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Altijd opleiding afmaken. Dan jaargeld lenen. Verdien je makkelijk terug dmv een hoger uurloon.
Niet stoppen met je opleiding zonder dat je werk hebt.



Kan je niet bij iemand in de omgeving een renteloze lening krijgen?

Al was het maar enkel voor je zorgverzekering.

Zet het op papier en betaal het terug na je studies als je werk hebt.
Hier staat info over een studielening: https://duo.nl/particulie ... diefinanciering/lenen.asp
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet helemaal omdat je jou eigen zorgverzekering moet betalen heb je geen geld meer over om te eten???

Dus kwam je dan rond van 50 euro in de maand? Want je krijgt zorgtoeslag neem ik aan



Anyway blijf studeren met niv 3 kom je nergens, zoek een bijbaantje voor ernaast maar stop niet met school!!!
Maar.. je zorgverzekering..

De goedkoopste basisverzekering zal iets van om en na de bij de ¤90,= kosten (of minder, als je ZEKUR oid neemt) de zorgtoeslag levert je ¤79,= op (maximaal).. Dat zou betekenen dat je daadwerkelijk ¤11,= bij zou moeten leggen om je zorgverzekering te betalen.

Die ¤11,= zou niet het verschil moeten maken tussen het wel of niet kunnen volgen van een opleiding.
Alle reacties Link kopieren
Een opleiding is onmisbaar dus als je het niet kan betalen als je in 'n duur huurhuis woont, ga dan terug bij je ouders wonen en vraag hen om (financiele) steun. Beter nog 'n paar jaar thuis wonen dan zonder opleiding veroordeeld zijn tot minimumloon baantjes.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Niet stoppen met je opleiding. Daar krijg je later spijt van, want zelfs als je nu een baan vindt, dan kan het nog zijn dat je over een tijd weer opnieuw op zoek moet en met een mbo-4 maak je een betere indruk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het al opgeeft na één keertje een uitzendbureau binnenlopen dan hou maar op.... Ik heb 300 brieven geschreven voordat ik ergens aangenomen werd. Zo makkelijk is het niet hoor. Je moet er wel echt voor gaan.



En niveau 3 of 4 maakt ook weinig uit lijkt me, als het niks voor je is dan kan je beter gaan werken (mits je werk kan vinden uiteraard).

Anders kijk je eens naar productiewerk ofzo, daar zoeken ze nog wel regelmatig mensen voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 04 oktober 2015 @ 20:45:

Maar.. je zorgverzekering..

De goedkoopste basisverzekering zal iets van om en na de bij de ¤90,= kosten (of minder, als je ZEKUR oid neemt) de zorgtoeslag levert je ¤79,= op (maximaal).. Dat zou betekenen dat je daadwerkelijk ¤11,= bij zou moeten leggen om je zorgverzekering te betalen.

Die ¤11,= zou niet het verschil moeten maken tussen het wel of niet kunnen volgen van een opleiding.Precies dat dacht ik dus ook! dus to wilt beweren dat ze door die 11 euro niet meer kan eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven