Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Amerika

01-09-2013 13:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren is het een droom van mij om te studeren in Amerika.

Helaas heb ik mezelf laten beperken door een langdurige relatie.

Inmiddels heb ik al een bachelor opleiding afgerond en ben ik 24 jaar.

Graag zou ik een jaar studeren in Amerika, maar sta echt in het begin van de oriëntatiefase.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en die me er iets over kunnen vertellen?

Ook van mensen die bijvoorbeeld een jaar in Amerika hebben gewerkt hoor ik graag de ervaringen!
Helaas geen ervaring, maar wel heel gaaf dat je dat wil gaan doen.. Ik zou willen dat ik dat destijds ook gedaan had.. Lijkt me een hele ervaring!
Ik had nu eigenlijk ook al gewild dat ik het eerder had gedaan.

Ik twijfel of ik nu niet al te oud ben.
Studeren in Amerika is ontzettend duur. College geld en kosten zijn veel hoger dan in Nederland. Dus ik zou beginnen met heel hard te gaan sparen.

Door de crisis is het niet meer zo makkelijk om met een beurs van de universiteit te gaan studeren. Maar mocht je super goed zijn in een bepaalde sport of op heel hoog niveau een instrument spelen dan kan je het via die weg proberen.

Voor werken heb je een green card nodig, helaas ook bijna onmogelijk om die te krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bij je bachelor hoort wellicht een Master. Is er een mogelijkheid dat jouw universiteit daarin iets voor je kan betekenen?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Mijn vriend heeft 2 jaar gestudeerd in Amerika, maar is daarna naar huis gekomen hij had te veel last van heimwee. Hij heeft er wel heel veel van geleerd. Alleen op sommige feestdagen was hij helemaal alleen op de campus. Bijvoorbeeld met thanksgiving gaat iedereen naar de ouders. En 'even' naar Nederland zit er dan niet in natuurlijk.
Ik weet alleen dat het godsgruwelijk duur is...
Je hebt nu academische bachelor afgerond neem ik dan aan en dan zou je daar je je master willen doen? Ik zou kijken welke scholarships er zijn. Fullbright is er bijv. eentje. Scheelt wel als je dan een beetje een uitblinker bent geweest, qua cijfers, maar ook bestuurswerk etc.

Werk je nu al?
Ik heb een tijdje in Amerika gewerkt en ook regelmatig nederlandse studenten gesproken daar. Zij vonden het studeren een mooie, maar erg dure ervaring. Je mag als buitenlandse student ook niet werken, huisvesting vonden zij bijvoorbeeld erg duur, je moet echt een flinke zak geld meenemen. Dus als het financieel lukt een mooie ervaring!
Ik was er inderdaad al achter dat het behoorlijk aan de prijs is...

Ik heb in mijn opleiding alles in een keer gehaald, maar helaas niet alleen maar hoge cijfers. Wel een 9 op stage en afgestudeerd met een 9..

Voor de master die bij mijn opleiding hoort moet je helaas 4 jaar werkervaring hebben.

Ik ben nu 1 jaar aan het werk, maar dit werk is totaal niet wat ik wil.

edit: allen alvast bedankt voor het meedenken
Wat de anderen al zeggen: het is erg duur.

Ik heb enkele jaren met veel plezier in de VS gewoond en gewerkt. Wonen was er duur, maar ik had een goed inkomen. Maar voor een student zal het met de kosten van studie, woning (en met heel beperkte mogelijkheden tot geld bijverdienen- ik meen alleen dat baantjes binnen de uni zijn toegestaan) toch wel een ander verhaal zijn.
quote:lovingprivacyy schreef op 01 september 2013 @ 14:14:

Ik was er inderdaad al achter dat het behoorlijk aan de prijs is...

Ik heb in mijn opleiding alles in een keer gehaald, maar helaas niet alleen maar hoge cijfers. Wel een 9 op stage en afgestudeerd met een 9..

Voor de master die bij mijn opleiding hoort moet je helaas 4 jaar werkervaring hebben.

Ik ben nu 1 jaar aan het werk, maar dit werk is totaal niet wat ik wil.Begrijp ik hieruit dan goed dat je geen universitaire studie hebt gedaan, maar een HBO opleiding hebt afgerond? Dat maakt je vraag wel anders?
Inderdaad HBO
Ik weet niet hoe het zit in Amerika, maar ik neem aan dat je niet met een HBO opleiding hier, daar meteen op een van de gerespecteerde universiteiten wordt toegelaten? Wat wil je in Amerika gaan studeren? En heb je al gedacht over de meerwaarde van je Amerikaanse studie straks? Wil je in de US gaan werken, of weer terug naar NL? De reden dat ik het zeg is de volgende: Ik heb een MA na mijn MSc gedaan en ik heb geen spijt, maar het heeft mijn banenkansen niet vergroot. Best iets om over na te denken voordat je een grote investering doet.
Zelf nooit gedaan helaas. Ik wilde het ook graag gaan doen toen ik 19 was. Alles geregeld, aangevraagd, hoefde alleen nog maar wat gesprekjes. En dan zou het rond zijn, kreeg toen ook een relatie en wilde niet meer

Maargoed, harstikke gaaf dus! Je doet ervaring op, ziet het land, leert taal & cultuur. Staat goed op je cv, kost alleen wel wat dus je moet kijken of je dat kunt bekostigen, het moet natuurlijk niet ten koste gaan van alles (financieel )

Laat je goed informeren, en kijk bij nederlandse organisaties die zulke reizen organiseren, succes!!

Vergeten te vermelden: Inderdaad, niet alles is even relevant. Er zijn in amerika studies waar je hier dus niets aan hebt Kijk dus goed wat je gaat doen, voordat je dus een grote investering doet waar je hier in NL niks aan hebt, gebeurt nog regelmatig
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
voor de lange termijn misschien belangrijker te bedenken wát je wil studeren dan wáár.

maar als je dat dan weet; ik heb een half jaar in Canada "gestudeerd". Eigenlijk was het een onderzoeksstage (onbetaald), daardoor hoef je geen collegegeld te betalen, je komt eigenlijk soort van gratis werken. Kost nog steeds geld, maar wel goede reden om naar het buitenland te gaan.

Misschien is dat een optie; hier een universitaire studie kiezen, (onderzoeks)stage in het buitenland, bijvoorbeeld Amerika doen.
Hey, ik ken iemand die dat heeft gedaan en hij is ook met een HBO een master gaan doen. Dit was op een private uni en iets van 6000 dollar per jaar. Hij kon zijn master in 1 jaar afronden en heeft daar ook gewerkt (via via). Hij heeft nu wel een schuld want moest natuurlijk wel voluit bijlenen, maar hij vond het 100 procent waard!

Er is ook een andere beurs voor studenten alleen ik kan evne niet op de naam komen. Dan kan je voor 1 jaar 5000 euro krijgen. Moet je maar even googlen!
quote:borderwalk schreef op zondag 01 september 2013 14:39 Ik weet niet hoe het zit in Amerika, maar ik neem aan dat je niet met een HBO opleiding hier, daar meteen op een van de gerespecteerde universiteiten wordt toegelaten? Wat wil je in Amerika gaan studeren? En heb je al gedacht over de meerwaarde van je Amerikaanse studie straks? Wil je in de US gaan werken, of weer terug naar NL? De reden dat ik het zeg is de volgende: Ik heb een MA na mijn MSc gedaan en ik heb geen spijt, maar het heeft mijn banenkansen niet vergroot. Best iets om over na te denken voordat je een grote investering doet.

Correct me if I'm wrong.

Maar volgens mij kennen ze het HBO in de meeste andere landen niet. En staan zowel HBO als universiteit gelijk aan de Amerikaanse university.

Dacht ik hoor, zeker weten doe ik het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven