Werk & Studie alle pijlers

Studeren in Londen?

24-02-2017 13:19 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag na mijn mbo studie beginnen aan uni in Londen. Waarom? je hebt meer kansen en mogelijkheden/werk daar. Ik vind Londen ook een prachtige stad.



Maar ik heb hier en daar mijn mogelijkheden bekeken, alleen ik kom even ergens niet uit, ik wil ook mijn rijbewijs graag halen en ik heb 3000 spaargeld ervoor, maar ik wil ook graag misschien dat geld beter besteden als extra aan mijn studie in londen....wat zouden jullie doen?
Ik zou goed kijken naar de praktische/financiële kant van het studeren in Londen. Volgens mij is de huisvesting in Londen behoorlijk duur en lastig aan te komen. Daarbij is ook het collegegeld een stuk hoger dan hier in Nederland. Ik weet je financiële situatie niet, maar ik zou dus vooral kijken of je dat geld kan missen om voor je rijbewijs te gaan of dat je dat straks hard nodig hebt voor je opleiding/huisvesting.
Ga eerst maar eens kijken of je met een mbo diploma uberhaupt toelaatbaar bent aan een Engelse universiteit. Ik geef je erg weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
quote:Renaissance schreef op 24 februari 2017 @ 13:25:

Ga eerst maar eens kijken of je met een mbo diploma uberhaupt toelaatbaar bent aan een Engelse universiteit. Ik geef je erg weinig kans.Ja je bent toelaatbaar met een mbo4 zolang het aansluit op je opleiding. Ik doe de opleiding directiesecretaresse en kan na deze opleiding iets kiezen zoals richting management niet opeens geneeskunde ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:Tweeling- schreef op 24 februari 2017 @ 13:24:

Ik zou goed kijken naar de praktische/financiële kant van het studeren in Londen. Volgens mij is de huisvesting in Londen behoorlijk duur en lastig aan te komen. Daarbij is ook het collegegeld een stuk hoger dan hier in Nederland. Ik weet je financiële situatie niet, maar ik zou dus vooral kijken of je dat geld kan missen om voor je rijbewijs te gaan of dat je dat straks hard nodig hebt voor je opleiding/huisvesting.Aan mijn rijbewijs zal ik iets van 2374 over hebben
Londen is fantastisch!



Ik geef je alleen weinig kans. Wonen en studeren is daar echt ontzettend duur. Daarnaast denk ik niet dat je met een mbo-diploma daar naar de universiteit kan. Is hbo gaan doen en dan een stage in Londen zoeken geen idee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 24 februari 2017 @ 13:29:

Londen is fantastisch!



Ik geef je alleen weinig kans. Wonen en studeren is daar echt ontzettend duur. Daarnaast denk ik niet dat je met een mbo-diploma daar naar de universiteit kan. Is hbo gaan doen en dan een stage in Londen zoeken geen idee?Het is mogelijk.
Hoe ben je van plan je ( hele dure ) huisvesting te gaan betalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 24 februari 2017 @ 13:30:

Hoe ben je van plan je ( hele dure ) huisvesting te gaan betalen?Ja kan op kamers en ik heb familie daar
Alle reacties Link kopieren
How much does it cost to study in the UK?

According to recent figures, the average cost per year to study in the UK at undergraduate level as an international student is UK£11,987 (~US$17,860), while for international postgraduate students this average fee rises to £12,390.
quote:louise2606 schreef op 24 februari 2017 @ 13:30:

[...]





Ja kan op kamers en ik heb familie daarGezien wat een kamer kost?
Alle reacties Link kopieren
en dat is los van kosten voor levensonsderhoud
Van welk geld ben je van plan om een kamer daar te betalen? Je spaargeld is verre van genoeg! Natuurlijk kan je een bijbaantje nemen, maar dat verdient doorgaans niet genoeg om een kamer en boodschappen van te kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 24 februari 2017 @ 13:34:

Van welk geld ben je van plan om een kamer daar te betalen? Je spaargeld is verre van genoeg! Natuurlijk kan je een bijbaantje nemen, maar dat verdient doorgaans niet genoeg om een kamer en boodschappen van te kunnen betalen.IK HEB FAMILIE in londen, ik kan daar blijven totdat ik een kamertje heb.
Maar dan nog: wonen, studeren en levensonderhoud is waanzinnig duur daar. Je hebt echt niet genoeg spaargeld achter de hand! Hoe wil je dat dan gaan oplossen? Bij je familie blijven wonen? Vinden zij dat goed?
quote:louise2606 schreef op 24 februari 2017 @ 13:35:

[...]





IK HEB FAMILIE in londen, ik kan daar blijven totdat ik een kamertje heb.



Dat is toch geen antwoord? Je moet dat kamertje toch betalen?

Een gemiddeld kametje van 10m2 in londen kost 600 pond.
Mijn dochter gaat haar bachelor in Nederland doen en overweegt om een master in Engeland of Schotland te doen. Geld daarvoor wil ze reserveren door tijdens de bachelorfase al maximaal te gaan lenen (ze krijgt geen basisbeurs). Mocht het plan wijzigen of niet doorgaan, dan kan ze haar schuld weer aflossen.
Studeren in Londen kost 15.000 euro per jaar, lees ik net. Hoe ga je dat betalen, van die 3.000 euro spaargeld?
Ik weet dat je voor studeren aan de universiteit in Schotland geen collegegeld betaalt.
anoniem_323373 wijzigde dit bericht op 24-02-2017 13:45
Reden: link ingevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet hier studeren en daarna gaan werken in Londen?

Desnoods via een NL firma.
quote:MollyHooper schreef op 24 februari 2017 @ 13:44:

Ik weet dat je voor studeren aan de universiteit in Schotland geen collegegeld betaalt.En je kunt daar op campus kamers huren, best betaalbaar.
In hoeverre heb je meer mogelijkheden in Londen? Studeren in Nederland is een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise2606 schreef op 24 februari 2017 @ 13:35:

[...]





IK HEB FAMILIE in londen, ik kan daar blijven totdat ik een kamertje heb.



Collegegeld is 9000 pond per jaar

Daarnaast heb je nog kosten voor boeken, transport (je familie woont vast niet naast de universiteit), andere studiematerialen, persoonlijke kosten zoals kleding ed.

Dus reken maar op zo'n 15000 pond per jaar minimaal



Als je ook nog zelf huisvesting moet betalen dan moet je rekenen op zeker zo'n 1000 pond per maand extra (zo'n 500-600 voor een kamer plus eten en dergelijke)

Dus in totaal zit je dan op 27000 of zo. Iets minder als je in de zomer weer naar huis toegaat en voor 3/4 maanden geen kamer hoeft te huren (moet je wel weer steeds een nieuwe kamer zoeken naar elk jaar)

Maar als je het heel krap aandoet kan je het dan misschien wel redden voor zo'n 24000 pond inclusief huisvesting



Je kan het geld lenen (als EU inwoner heb je daar nu nog recht op, na de brexit wordt het waarschijnlijk een heel ander verhaal en dan zal ook het collegegeld stijgen maar als je in september begint val je nog onder de huidige regels). Daarnaast zou je dan een baan kunnen zoeken.



Of je wel of niet toegelaten wordt weet ik niet, je kan het allicht proberen.
quote:MollyHooper schreef op 24 februari 2017 @ 13:44:

Ik weet dat je voor studeren aan de universiteit in Schotland geen collegegeld betaalt.Hoe zou dit gaan als ze geen onderdeel van de EU meer zijn? Schotland is namelijk prachtig! Wel wat anders dan Londen...
Aan welke universiteit wil je gaan studeren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven