Werk & Studie alle pijlers

Té pijnlijk als die stagiair komt. Melden?

22-01-2017 22:15 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik heb voldoende antwoord. Nog los van de inhoud vind ik de formulering van sommige reacties dermate bot en ignorant dat ik ze verder ook niet meer zal lezen.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Wat zegt je therapeut hiervan?



Het is niet niks wat je is overkomen. Toch zal je een manier moeten vinden om er mee om te gaan. Je kunt niet de rest van je leven verwachten dat de hele wereld zich naar jouw trauma voegt.
Je kunt het melden maar ik zou dat wel vreemd vinden, en je kunt niet vragen of ze zich afstandelijk willen gedragen. Grote kans trouwens dat die mensen helemaal niet overduidelijk vader en dochter gaan spelen. Dat is toch niet professioneel?
Dit is een grapje toch?



Overweeg je dit echt?
erg dat je je vader hebt verloren maar

de wereld zit vol met vaders en dochters en nee daar kan je niks van zeggen. Als je het verlies van je vader nog zo pijnlijk is kan je beter investeren in rouwverwerking. je collegas kunnen je daar niet bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou psychische hulp gaan zoeken, dit is niet gezond. Die andere meiden kunnen er niets aan doen dat jij geen vader meer hebt. Ik zou als leidinggevende je heel raar aankijken als je met dit verzoek kwam.
Alle reacties Link kopieren
ik ben een "papa's kindje" dus het lijkt me vreselijk om in jouw situatie te zitten, maar je verzoek is inderdaad onredelijk.



Overigens, als ze beiden professioneel te werk gaan verwacht ik niet dat ze daar gezellig vader-dochter uit gaan hangen op kantoor. Dat ze hem "pap" noemt vind ik dan wel weer normaal, het lijkt me heel raar om je vader bij naam te noemen. Maar het lijkt me toch wel dat ze gewoon wat zakelijker met elkaar om zullen gaan daar.



Is het de bedoeling dat vader haar ook begeleidt? Of alleen jullie ivm familieband (zegmaar net zoals dat juffen geen les mogen geven aan hun eigen kinderen, zoiets).
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik vind het heel erg vreemd vooral, los van jouw situatie, ik ken geen enkele serieuze opleiding waarbij je stage mag lopen bij een familielid, laat staan je vader. Lekker makkelijk punten scoren namelijk.



Ik snap je gevoel wel, maar ik ben bang dat je er niet heel veel mee kunt.. ik weet niet of ik zoiets aan zou durven kaarten maar ik heb niet in heel veel werksituaties gezeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 22 januari 2017 @ 22:20:

Je kunt het melden maar ik zou dat wel vreemd vinden, en je kunt niet vragen of ze zich afstandelijk willen gedragen. Grote kans trouwens dat die mensen helemaal niet overduidelijk vader en dochter gaan spelen. Dat is toch niet professioneel?Nou ja, het is een redelijk informeel bedrijf, ook zonder dresscode enzo. En een piepklein team en een hypertrotse vader. Ik vind het niet zo'n onredelijk scenario. Het zal geen gezinssituatie worden, maar tijdens de kennismaking alleen al gingen al mijn haren overeind staan van hoe trots hij was dat ze kwam.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Als dit nou recent gebeurd was zou ik me kunnen voorstellen dat je het meldt. Zeg 4/5 maanden terug ofzo.



Maar als kind al? Hoe afschuwelijk ook, maar het is bizar om collega's beperkingen op te willen leggen omdat jij 10/20 jaar geleden je vader bent verloren.
Oei, pijnlijk idd en wat vreselijk voor je dat het nog altijd zon open wond is.

Ik denk echter dat je het nu in je hoofd al veel erger maakt dan het gaat zijn. Het is 3 maanden, die vliegen om, zeker als je zoals je zegt een veeleisende baan hebt waar je het werk leuk vindt en op je plek zit.

Ik hoop dat je er vol in je eigen kracht in kunt blijven gaan en gaat merken dat het allemaal wel meevalt als ze daar eenmaal is.

Overigens zou ik het wel tegen betreffende man vertellen, van jouw gemis en pijn, en wie weerlt komt hij zelf met ideeen die het voor jou zo dragelijk mogelijk maken bijv dat hij en zijn dochter op het werk elkaar bij de voornaam noemen.

Succes! En een
Alle reacties Link kopieren
Hulp zoeken, dit is inderdaad echt niet gezond en nee, dat kan je niet van ze verwachten, ze zijn nou eenmaal vader en dochter dus zullen ze dat ook best wel eens laten weten zeker in vrijere situaties. Wat moet ze dan tegen hem zeggen, meneer?
Hoezeer ik je gevoel begrijp, het is niet professioneel en dat word wel van je verwacht.



Ik zou je focus dus richten op hoe je hiermee om kan leren gaan, ipv te kijken hoe je je omgeving aan kan passen aan jouw gevoelens.
Wackodoedeldoeeee



Je kunt ook doorslaan na verlies.. zoek hulp
Ik vind het heel rot voor je dat je je vader jong bent verloren en dat het nog zoveel pijn doet.

Maar nee, je kunt niet verwachten dat je collega's hun gedrag daarop aanpassen. Je kunt misschien met een smoesje wat minder vaak samen lunchen oid.
Alle reacties Link kopieren
Niet melden, wel met een psycholoog gaan praten om hier overheen te komen. Ik heb ook jong mijn vader verloren, maar zou mijzelf niet toestaan om me zo te laten meeslepen in een werksituatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dit ook nauwelijks serieus nemen. Je hebt het over een professionele omgeving; natuurlijk ga je dit niet melden.



En dan nog; Ik ben zelf mijn moeder verloren toen ik 15 was; (uiteraard) hadden vrienden en vriendinnen hun moeder nog wel. Zou ik die allemaal hebben moeten mijden of vragen of ze toch vooral geen 'mam' wilden zeggen?



En als je blijkbaar zoveel problemen hebt om vaders en dochters samen te zien, dan lijkt het mij verstandiger dat je daar iets aan gaat doen.
Ik zou dit niet melden.

Héél lullig, en hard gezegd, het is niet hun probleem.



Ik zou als ik jou was wel overwegen om hiermee met een therapeut aan de slag te slag te gaan, want dat dit nog zo doorwerkt in jouw leven is niet heel gezond denk ik.
Waarom vind iedereen het zo normaal om stage te gaan lopen bij je vader? Is nou niet echt jezelf voorbereiden op de arbeidsmarkt om zo'n vertrouwd persoon als werkpartner te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet melden en je kunt zoiets niet verwachten van hen

je maakt het alleen maar heel ongemakkelijk allemaal, vermoed ik

wel klote dat je nog zo'n last hebt van het verlies van je vader
Dan kan je toch gewoon niet meer buiten komen?

Nergens meer?



Want op elke straat loopt wel een vader met zijn dochter.



Ik zou psychische hulp gaan zoeken.

Want dit probleem ga je ongetwijfeld véél vaker tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig aangezien ik-gelukkig- niet in dezelfde situatie zit. Maar je zal de rest van je leven te maken krijgen met dergelijke situaties. Daar kan je niet voor blijven vluchten. Ik zou het wel bespreekbaar maken op je werk en aangeven dat je het fijn zou vinden als ze werk en privé gescheiden willen houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZusterPetronella schreef op 22 januari 2017 @ 22:22:

[...]



maar tijdens de kennismaking alleen al gingen al mijn haren overeind staan van hoe trots hij was dat ze kwam.doet het pijn of ben je gewoon stikjaloers?
quote:YellowLemon schreef op 22 januari 2017 @ 22:24:

Waarom vind iedereen het zo normaal om stage te gaan lopen bij je vader? Is nou niet echt jezelf voorbereiden op de arbeidsmarkt om zo'n vertrouwd persoon als werkpartner te krijgen.



Bij ons maakte het toch écht niet uit waar je stage deed.

Zolang je eigen vader je maar niet moest beoordelen en punten geven.

Maar dat valt dus rustig te omzeilen want er werkt nog volk.



Stel dat er nadien werk genoeg is en ze wordt aangenomen omdat ze goed genoeg blijkt tijdens haar stage ...
Alle reacties Link kopieren
Hoe naar het voor jou ook is dit is echt iets persoonlijks en hoort niet thuis op de werkvloer vind ik. Je kunt niet verwachten dat je collega's niet meer over hun kinderen of vader praten of dat iemand geen stage kan lopen vanwege jouw probleem. Ik denk niet dat je echt geweldig uit de verf komt als je met dit verhaal aankomt eigenlijk. Misschien is het wel goed om jezelf inderdaad gewoon een schop onder je kont te geven en jezelf te vertellen dat je dit kunt en gaat doen. Dus gewoon gaan en gewoon je werk doen. Best kans dat het minder erg blijkt dan je dacht en hopelijk helpt jou dat ook een beetje om die angst voor die situaties te verminderen. Zij moeten ook gewoon werken he en de meeste jonge mensen die stagelopen willen niet echt bij pa opschoot ofzo dus meer dan een praatje maken zullen ze waarschijnlijk niet doen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven