Werk & Studie alle pijlers

thuisstudie MWD maatschappelijk werk

24-08-2013 20:26 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Is er dan nog wel genoeg vacatures voor maatschappelijk werkers?
Alle reacties Link kopieren
Zitten er stages bij?

Anders zal aangenomen worden wel lastiger worden.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik niet snel naar zo'n commerciële aanbieder van thuisstudies gaan.

Die worden niet erg serieus genomen door werkgevers.

Er zijn diverse "gewone" opleidingen die deeltijdstudies aanbieden die veel beter staan aangeschreven.



Ook zou ik mij heel erg afvragen of een studie mwd je ooit een andere baan zou opleveren. Volgens mij lopen er al duizenden werkloos rond.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me echt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een serieuze studie is als ik kijk naar hoe mijn MWD studie opgebouwd was. Hoe ga je bijvoorbeeld al die uren gespreksvaardigheden doen? Een groot deel van de studie is interactie en dat kan onmogelijk thuis.



Verder vond ik het zo zweefteverig (waar ik het deed) dat ik gauw ben vertrokken naar de uni.
Alle reacties Link kopieren
Heeft jouw huidige baan raakvlakken met maatschappelijk werk? Bij mij op het werk zou het bijv. mogelijk zijn de stage daar te doen, is dat bij jou ook zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:MissBeaverhausen schreef op 24 augustus 2013 @ 20:26:



Wat ik mij bijvoorbeeld afvraag is, nemen werkgevers een thuisstudie net zo serieus als een gewone studie?

Zeker niet!
Alle reacties Link kopieren
De mensen die ik ken hebben zeer veel moeite gehad met het vinden van een stageplek/ werk.
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn niet zulke positieve reacties.

Ik moet me nog wat beter inlezen hoe deze studie precies gegeven

wordt, maar je moet wel stage lopen voor zover ik weet.

Ik werk nu in de zorg, maar ik heb het er verder nog niet met

mijn werkgever over gehad of ik daar eventueel ook stage kan gaan lopen.



Ik ga nog wat rond sneupen op het internet, meer

ervaringen zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
De opleiding van de NTI is door de NVAO geaccrediteerd en is in feite het programma van MWD van de Hogeschool Utrecht. (zie: http://search.nvao.net/fi ... 0en%20Dienstverlening.pdf )



De praktijkdagen zijn verplicht en daar oefen je je in de vaardigheden die bootje-op-golven noemt. De NVAO geeft niet zomaar een accreditatie af, alleen moeten werkgevers er nog even aan wennen dat de NTI en de NCOI tegenwoordig ook instellingen zijn die onder toezicht van de NVAO werken. Mijn ervaring is dat de praktijkdagen + de verplichte stage maken dat een NTI afgestudeerde MWD'er echt niet onder doet voor een aan een contactonderwijs-hogeschool afgestudeerde, maar dan kijk ik als docent van een masteropleiding binnen het HSAO.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik er niet aan beginnen. Ik ben sinds februari afgestudeerd als maatschappelijk werker. Op dat gebied zijn er weinig tot geen vacatures. En als er vacatures zijn dan vragen ze gelijk 5 jaar werkervaring.
Denk je er werk in te kunnen vinden? Ik heb er nooit in kunnen raken en achteraf was ik met mijn vage 'mensen willen helpen' beter af geweest in de studie SJD dan MWD. Ik kan namelijk niet zoveel met gevoel en dergelijke, ik ben meer actiegericht
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 25 augustus 2013 @ 12:30:

Denk je er werk in te kunnen vinden? Ik heb er nooit in kunnen raken en achteraf was ik met mijn vage 'mensen willen helpen' beter af geweest in de studie SJD dan MWD. Ik kan namelijk niet zoveel met gevoel en dergelijke, ik ben meer actiegericht Als je meer actiegericht bent dan zou SJD zeker bij je gepast hebben. MWD is meer ook op gevoel, gesprekstechnieken, methodes etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het alleen doen als je huidige baan voldoende raakvlakken met MWD heeft. Dan kun je de opleiding in deeltijd doen en dan heb je tenminste relevante werkervaring om op je cv te zetten. Al geeft dit natuurlijk nog steeds geen garantie op een baan...
Inderdaad, zoek heel goed uit of je huidige werk ook je stageplek kan zijn en als dat niet het geval is of je ergens anders je stage kunt doen, is niet gemakkelijk om hier aan te voldoen als je werkplek niet als stageplaats zal gelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven