Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerkplek: goede bureaustoel?

13-07-2010 00:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
((In dit topic denk ik wel op z'n plek.)



Na heel wat jaren bureaustoelellende ( beetje overdrijven kan geen kwaad) heb ik mezelf beloofd om nu eens niet voor de cheap-ass bureaustoel te gaan. Maar voor een 'serieuze', 'echte' 'ergonomische' bureaustoel.



Ik heb een Ikeastoel (model nominell) gehad die ik er leuk uit vond zien, maar hij zat voor geen meter. Nu heb ik een zwart log directeurmodel van de office center. Vind 'm spuuglelijk, maar hij zit wel redelijk.

Probleem is wel dat de armleuningen niet aansluiten op bureauhoogte waardoor mijn armen geen steun krijgen bij computerwerk, ook verder instellen is er niet bij.



Op mijn werk heb ik wel eens uitgelegd gekregen hoe ik het beste alles kan instellen, daar heb ik dan ook een bureaustoel die goed in te stellen is, thuis kan ik alleen omhoog en omlaag that's it.



Aangezien ik vanwege een deeltijdopleiding veel thuis achter de PC zit wil ik nu dus investeren in een goede stoel.

Ook omdat ik RSI-gevoelig ben en nekklachten heb.



Alleen... wat is een goede stoel voor thuis?

en hoe houd ik het nog een beetje betaalbaar...

Is de professionele serie van Ikea wat?

kan ik ook voor een tweedehands bureaustoel gaan?

Welke merken moet ik op letten?



I'm totally lost in bureaustoelen land....

Dus alle advies en info is welkom.
Ga naar een goede kantoorinrichter voor advies, zij kunnen je goed vertellen waar je precies op moet letten en aan welke arbonormen een goede stoel moet voldoen. En koop daarna via internet de juiste stoel voor minder geld. Ik zou investeren in nieuw en niet in 2e hands.
Alle reacties Link kopieren
Deze ga ik volgen, zelfde probleem
Alle reacties Link kopieren
Hier idem. Ik zoek al langer een goede stoel die geen duizend euro kost, en waarbij vooral de armleuningen omhoog en omlaag kunnen. Ik zit uren per dag aan mijn pc te typen en merk het snel als ik niet helemaal goed zit. Dan krijg ik tintelende handen of rugkramp, of kramp in mijn handen en/of vingers. Ik heb al een voetsteuntje op maat, een lade onder mijn tafel zodat ik het toetsenbord lager kon krijgen en toch mijn voeten nog op het steuntje dan wel op de vloer kon zetten. Ik zou ook advies willen, dat er iemand een keer komt kijken in mijn thuiskantoor en een stoel kan adviseren en toetsenbord en houding etc.

Maar die stoel is nu mijn prioriteit, ben dus heel benieuwd naar de reacties.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
quote:nummerzoveel schreef op 13 juli 2010 @ 07:25:

Ga naar een goede kantoorinrichter voor advies, zij kunnen je goed vertellen waar je precies op moet letten en aan welke arbonormen een goede stoel moet voldoen. En koop daarna via internet de juiste stoel voor minder geld. Ik zou investeren in nieuw en niet in 2e hands.



Naar een kantoorinrichter kan ik zeker, maar ik wil graag meningen en gebruikservaringen. Daarom plaats ik er een topic over.



Je zegt investeren in nieuw? Kun je daar wat meer over vertellen? Heb je slechte ervaring met een gebruikte stoel?
Hier ook een thuiswerkplek. Ik heb de VERKSAM van IKEA, die is overal in te stellen. De armleuningen kunnen er ook helemaal af. Bevalt prima. Er kunnen dacht ik ook nog andere wielen onder, afhankelijk van de ondergrond waarop je hem gebruikt.



Op kantoor heb ik een keer zo'n werkplekonderzoek gehad. Aan de hand van de lichaamsbouw en -lengte werd er opgeschreven hoe hoog je bureau moet staan, hoe hoog de zitting van je stoel, etc. Aan de hand van dat papiertje heb ik thuis de hele boel ook ingesteld. Scheelt echt heel veel nek- en rugklachten!
Alle reacties Link kopieren
Dank tante Klaas, die stoel ga ik komende week eens bekijken bij Ikea.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
goed te lezen dat die ikeastoel bevalt en goed is in te stellen.

Ik heb die vorige week even getest bij Ikea, ik was zelf nog niet overtuigd.



Op mijn werk heb ik een HAG H05. Nieuw zijn dit best dure stoelen (tussen 700-1000). Maar tweedehands soms voor 75 euro.

Maar ik twijfel dus om voor tweedehands te gaan, ik denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen bij zo'n tweedehandsaanbieder van kantoormeubilair.
Goed idee! Met al die failissementen van de afgelopen jaren moeten er regelmatig inboedelveilingen van bedrijven zijn. De (curator van de) DSB wil ook van alle meubelen af, stond vorige week in de krant. Misschien kun je de directiestoel van Scheringa wel bemachtigen
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij mijn Stokke balansstoel, maar die is nu komma nul verstelbaar. Je hebt wel een ergonomische zithouding, zit nooit helemaal stil en traint zo als het ware je 'zit'spieren ook nog. Als chronisch rugpatiënt zonder vaste werkplek, ben ik blij als ik thuis mag werken.
Tweedehandsmeubilair is een goede optie. Zo kom k zelf ook aan mijn stoel. Zittingen etc. zijn opnieuw bekleed. Werk je als zelfstandige of in dienstverband? Als je in dienstverband kun je ook vragen om thuis door de Arbo een werkplekonderzoek te doen. Dat is bij mij gebeurd. Moet je jezelf wel dwingen om ook achter je bureau te gaan zitten inplaats van aan de keukentafel
Alle reacties Link kopieren
Wellicht een aanvulling, kennen jullie Herman Miller? Het is dat ik voor het merk werk, dat klopt, maar zij leveren top ergonomische producten, zij hebben meegeholpen aan het Caesar 3D onderzoek in 2003, dat een totaal andere kijk bracht op het lichaam/ ontwikkeling gebruiksartikelen zoals bureaustoelen dan voorheen. het design is dan ook gebaseerd op de techniek/ ergonomie en verbazingwekkend stylish. misschien ken je de stoelen wel van tv (popstars, uri geller, verborgen gebreken, reclames, noem het maar op). Daarnaast zijn deze stoelen ook nog eens C2C gecertificeerd, dus je draagt ook jouw steentje bij voor verbetering van het milieu. In Nederland is er een officiele webshop voor Herman Miller, die nieuw maar ook tweedehands verkoopt: http://www.mymiller.nl/online-shop/twee ... open/mirra. Maar wat nog beter werkt is dat je bv 2 weken uitleg/ proefzit krijgt van een ergonoom: http://www.mymiller.nl/co ... s/korpus-ergonomics.html. serieus dit is kwaliteit, niet zo goedkoop als een ikea-stoel, maar wel met 12 jaar garantie, een product waar je zeker 5 x langer meedoet dan een laptop.
Alle reacties Link kopieren
Ga ik eens bekijken, Maaike.

Ik heb zelf inmiddels een tweedehands stoel gekocht, omdat ik echt iets anders moest. Voor 40 euro gekocht, eentje die je volledig kunt afstellen en er zo goed als nieuw uitziet. Het duurde even voor ik doorhad hoe ik een en ander moest aandraaien etc, maar nu zit-ie goed. Intussen blijf ik wel kijken naar iets supers, maar wie weet zit ik nog twee jaar prima op deze stoel, dat zou ook zomaar kunnen. Voor een paar tientjes kun je in elk geval naar hartelust uitproberen zonder groot risico.

xYella.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-12-2017 15:55
Reden: spam
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien een onverwachts antwoord:
Kijk eens naar gamingstoelen van het bijvoorbeeld het merk dxracer.
Dit zijn erg goede stoelen en erop gericht om er veel op te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Zou TO na ruim 7 jaar nog een stoel nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
28-12-2017 14:49
Zou TO na ruim 7 jaar nog een stoel nodig hebben?
Ik denk weer een stoel :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven