Werk & Studie alle pijlers

tijdelijke baan tussen huidige en nieuwe baan?

29-07-2015 11:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw topic.



Zoals ik al eerder schrijf ben ik bezig meet een baan in Australië. Het is op dit moment 90% zeker dat het doorgaat en dan in het nieuwe jaar.

Het is voor hetzelfde bedrijf als ik nu werk, maar het zou geen interne overplaatsing zijn, maar een heel nieuw contract (Bij de huidige locatie weten ze ook nog van niets)

Het is heel toevallig ontstaan doordat ik de Australische manager op een training heb ontmoet, grapje gemaakt van nou geef mij maar de zon in Australië i.p.v. Parijs. Toen was er in eens echt een mogelijkheid om te gaan.

Ik ben nog steeds veel in contact met hem ook over meer ‘prive’ dingen, vakanties etc.



Nu ben ik net op vakantie geweest en heb ik in een luxe ‘surfhostel’ gezeten waar veel lokale mensen werkten en 2 ‘engels’ sprekende meiden die beide hun drukke leven achter zich hadden gelaten en daar zijn begonnen te werken.

Nu heb ik een aantal keer met hun gesproken over baan op zeggen en dat soort leven leiden, gehad over mijn ervaring in de horeca etc (je kent dat wel de vakantie droombanen). Nu open ik gister mijn mailbox en heb ik een tijdelijke baan aangeboden gekregen om in dit hostel te komen werken voor 3 maanden. Een kan die ik niet kan laten schieten…. Denk ik. Maar als ik dit doe weet ik niet zeker of ik naar Australië kan of niet, en nu vraag ik me af of ik dit moet vragen en de manager met wie ik in contact ben, of dat dit automatisch mijn kansen verkleind als ik laat doorschemeren dat ik tijdelijk wil veranderen.

Wat voor indruk zou het maken? Ik kan niet verzwijgen dat ik dit voor 3 maanden ga doen, als ik het doe.

Iemand tips?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet 'verkopen' als sfeer proeven/aan de omgeving wennen/een goede wijk zoeken voor je huis oid?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Wat leuk! Als jij zo avontuurlijk durft te zijn is dit zeker een mooie kans. Brengen onder de noemer: sfeerproeven en sociale kaart/sociale contacten opdoen?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet helemaal. Wat is nu het probleem?

Het past toch mooi, drie maanden in dat hostel werken voordat je aan je nieuwe baan begint?
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
quote:Youk79 schreef op 29 juli 2015 @ 11:26:

Ik begrijp het niet helemaal. Wat is nu het probleem?

Het past toch mooi, drie maanden in dat hostel werken voordat je aan je nieuwe baan begint?Die nieuwe baan is nog niet zeker. Ik heb het idee dat er nog meer met de manager 'gesproken' moet gaan worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid de vakantie was in Marokko, zo ook het hostel. :-)



Ik heb het idee dat het een beetje 'raar' staat als je de baan bij het 'zelfde' bedrijf, maar ander land etc op zegt voor 3 maanden iets anders en dan verder gaat, weliswaar in een ander land, bij het zelfde bedrijf.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
En dit kan alleen als ze huidige baan opzegt ofzo? Ik zou niet je huidige baan opzeggen voor drie maanden werken in een hostel en daarna misschien niets. Dan zou ik het aanbod van de tijdelijke baan afslaan en hopen dat de nieuwe baan doorgaat.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
O, zo. Nu snap ik je punt beter.



Dat is wat mij betreft niet raar als alles vast staat. Dan heb je gewoon drie maanden vakantie tussen twee banen. Maar als baan twee nog niet zeker is zou ik het niet doen.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Waar baseer je de '90% zeker'op? Heb je al iets op papier, of alleen de toezegging van de manager waar je grapjes mee maakte en zijn blauwe ogen? Weet je zeker dat je een werkvergunning kunt krijgen in Australië? en in Marokko kun je ook zomaar werken, of doe je het illegaal en zie je wel of je betrapt wordt of niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij helemaal niet raar. Je wil graag naar Marokko voor drie maanden en je zit tussen twee banen in. Als je zeker weet dat het contract in Australië doorgaat, dan zou ik het doen! Super gave ervaring en het is nú je kans. Als je deze laat gaan, zit je straks misschien helemaal vast in Australië. Ik neem aan dat die baan voor langere tijd is waarbij je geen 3 maanden vrij kunt krijgen om in een hostel aan de andere kant van de wereld te gaan werken.



Ik zeg doen!
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik baseer de 90% op voorzichtig salaris overleg, contact met de globale HR management et de updates van de manager, waar ik wel veel mee praat, maar zeker geen flirten.

Werkvergunning wordt geregeld door Australie en ook betaald, en in Marokko zou het om een engels contract gaan, omdat het op basis een engels bedrijf is.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit TO nu nog helemaal niet tussen twee banen in, maar moet ze baan 1 opzeggen om die drie maanden te gaan. Hoe leuk het ook klinkt (Taghazout toevallig?), ik zou het niet doen. Best kans dat je anders over drie maanden helemaal geen werk meer hebt, en dingen regelen voor Australie gaat toch een stuk makkelijker vanuit Europa dan vanuit Marokko.

In mijn ervaring zijn halve beloften in de Engelstalige landen toch een stuk minder waard dan bij ons (of misschien beter: wij nemen ze serieuzer op dan ze bedoeld waren). Dus ik zou niet zomaar op die baan in Australie rekenen tot het echt rond is. En als jij nu ineens volledig linksaf slaat qua werk, kan ik me best voorstellen dat die Australische manager zich nog eens achter de oren krabt. Ik neem aan dat je niet zomaar achter de receptiebalie staat, maar een bepaalde functie hebt. Dan zoeken ze wellicht niet iemand die ineens een paar maanden iets heel anders gaat doen (avontuurlijk is goed, maar voor de meeste werkgevers wel tot op bepaalde hoogte).
Alle reacties Link kopieren
Wanneer weet je zeker of het in Australië door kan gaan? Kun je dat enigszins versnellen, zodat je kunt wachten met de baan in Marokko aannemen tot het moment dat je verzekerd bent van een baan na die drie maanden?
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet raar om, tussen twee banen in, een tijdelijke 'feest'baan te nemen.



Juist het ideale moment. Wanneer zou anders een geschikt moment zijn voor zoiets? Nooit toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 29 juli 2015 @ 12:07:

Volgens mij zit TO nu nog helemaal niet tussen twee banen in, maar moet ze baan 1 opzeggen om die drie maanden te gaan. Hoe leuk het ook klinkt (Taghazout toevallig?), ik zou het niet doen. Best kans dat je anders over drie maanden helemaal geen werk meer hebt, en dingen regelen voor Australie gaat toch een stuk makkelijker vanuit Europa dan vanuit Marokko.

In mijn ervaring zijn halve beloften in de Engelstalige landen toch een stuk minder waard dan bij ons (of misschien beter: wij nemen ze serieuzer op dan ze bedoeld waren). Dus ik zou niet zomaar op die baan in Australie rekenen tot het echt rond is. En als jij nu ineens volledig linksaf slaat qua werk, kan ik me best voorstellen dat die Australische manager zich nog eens achter de oren krabt. Ik neem aan dat je niet zomaar achter de receptiebalie staat, maar een bepaalde functie hebt. Dan zoeken ze wellicht niet iemand die ineens een paar maanden iets heel anders gaat doen (avontuurlijk is goed, maar voor de meeste werkgevers wel tot op bepaalde hoogte).



Ja in Taghazout . Dit zijn precies de twijfels die ik ook heb.

Daarentegen heeft australia ondertussen als zoveel 'geregeld' en voorgesteld dat ik meer vertrouwen heb in de 'belofte' zeker na het salaris overleg.



Ik zou het trouwens helemaal niet zo erg vinden om na 3 maanden geen baan meer te hebben, als australië toch niet doorgaat misschien naïf maar ik vind wel iets, misschien niet meteen aansluitend op ervaringen etc maar dat maakt niet zoveel uit.

Maar Australië dat trekt ook en hoe groot is de kans dat ik zo'n mogelijkheid nog een keer krijg.
The best way to get along with people is to expect them not to like you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven