Werk & Studie alle pijlers

Twijfel over baan

13-01-2017 21:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag heb ik een sollicitatiegesprek. Na alle afwijzingen best wel leuk en hoopvol, maar eigenlijk lijkt de functie van servicedesk medewerker mij niks. Het heeft totaal niets met mijn communicatie studie te maken en het is eigenlijk ook ver onder mijn niveau. Het bedrijf zélf lijkt me dan weer wel leuk, en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook niet verkeerd. Bovendien is een inkomen ook wel fijn. Ik twijfel heel erg of ik wel op gesprek moet gaan. Ik heb in mijn hoofd een beetje de vragen doorgenomen die ze waarschijnlijk gaan stellen en ik kan niet echt niet bedenken welke enthousiaste reacties ik kan geven. Het lijkt me een eentonige functie, de hele dag achter de computer doorbrengen. En aangezien je straks dag in dag uit die functie moet vervullen en ik ook niet binnen twee maanden weer weg wil zijn... Wat zouden jullie doen? Ik moet 30 euro aan reiskosten maken en dat heb ik graag over voor een leuke baan, maar deze baan lijkt me bij nader inzien dus eigenlijk niet zo leuk. Maar aan de andere kant: ik heb geen alternatief. Dit is het enige gesprek in tijden, en anders blijf ik werkloos.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je andere opties?
Lijkt me nogal duidelijk dat je gewoon gaat en de baan aanneemt als je hem krijgt. Tenzij je een geldboom in de tuin hebt staan waardoor je geen werk nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je nog? Natuurlijk neem je die baan aan! Hoe oud ben je, als ik vragen mag? Je klinkt een beetje als een verwende millennial.
't Is al met al een heel gedoe
Het lijkt me altijd verstandiger door te zoeken vanuit een minder leuke baan, dan vanuit thuiszitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koffiehagedis schreef op 13 januari 2017 @ 21:44:

Wat zijn je andere opties?Die heb ik niet. Normaal zou ik gewoon de baan nemen en verder solliciteren, maar als ik nu al zo op zie tegen het werk straks.... Op de een of andere manier leek de functie toen ik solliciteerde nog wel leuk, maar nu het dichterbij komt en ik eigenlijk goed nadenk over wat ik straks 8 uur per dag ga doen, weer niet. Ben ook niet zo'n persoon die ergens gaat beginnen en dan na 3 maanden stopt. Dan begin ik liever niet, voor alle partijen eerlijker. Maar ja... thuiszitten ben ik ook wel zat ;)
Alle reacties Link kopieren
De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed zeg je. Ik zou gewoon op gesprek gaan en vraag naar de eventuele doorgroeimogelijkheden. Soms moet je onderaan de ladder beginnen.

Wat betreft die vragen; oefen die van te voren zodat je een goed antwoord hebt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo heb je geen alternatief?



Kijk eens via een uitzendbureau, heb zelf via het uitzendbureau best vaak leuke functies gehad. Heb zelf een rechten achtergrond, maar zaten ook vaak zat communicatie / media studenten bij.



Moet eerlijk zeggen dat ik de vacature voor service desk medewerker ook altijd heb proberen te vermijden.
quote:lola712 schreef op 13 januari 2017 @ 21:48:

[...]





Die heb ik niet. Normaal zou ik gewoon de baan nemen en verder solliciteren, maar als ik nu al zo op zie tegen het werk straks.... Op de een of andere manier leek de functie toen ik solliciteerde nog wel leuk, maar nu het dichterbij komt en ik eigenlijk goed nadenk over wat ik straks 8 uur per dag ga doen, weer niet. Ben ook niet zo'n persoon die ergens gaat beginnen en dan na 3 maanden stopt. Dan begin ik liever niet, voor alle partijen eerlijker. Maar ja... thuiszitten ben ik ook wel zat ;)Ehm....nogmaals, hoe voorzie je in je eigen onderhoud? Geldboompje, dan kan je kiezen wat je wil. Ww (in mindere mate) of bijstand, dan geef je jezelf maar een schop en ga je gewoon aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 13 januari 2017 @ 21:48:

Waarom twijfel je nog? Natuurlijk neem je die baan aan! Hoe oud ben je, als ik vragen mag? Je klinkt een beetje als een verwende millennial.Dat heb je goed geraden haha. Het klinkt misschien een beetje verwend, daar heb je gelijk in. Bovendien moet ik nog maar zien of ze straks ook nog een baan aanbieden, al kreeg ik het idee dat ze allang blij waren dat ik de uitnodiging accepteerde. Ik weet nu al dat als ik een leukere baan weet te scoren, ik weg ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 januari 2017 @ 21:49:

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed zeg je. Ik zou gewoon op gesprek gaan en vraag naar de eventuele doorgroeimogelijkheden. Soms moet je onderaan de ladder beginnen.

Wat betreft die vragen; oefen die van te voren zodat je een goed antwoord hebt.

Succes!

Hier ben ik het mee eens.



En denk niet te snel dat het ver onder je niveau is en dat dat per sé een slecht ding is.. Met communicatie kan je tegenwoordig niet veel en als dit werk enigszins leuk is en geld op de plank brengt kun je blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 13 januari 2017 @ 21:50:

[...]





Ehm....nogmaals, hoe voorzie je in je eigen onderhoud? Geldboompje, dan kan je kiezen wat je wil. Ww (in mindere mate) of bijstand, dan geef je jezelf maar een schop en ga je gewoon aan de slag.



Ik kan het nog even volhouden, maar de laatste paar maanden best veel afwijzingen gehad of nét niet geworden.

De functie zou ik prima aankunnen, maar ik ben bang dat ik snel verveeld raak.
Alle reacties Link kopieren
30 euro reiskosten.



Per dag? Week? Maand?

Wat draagt de werkgever hierin bij?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zestien jaar lang oppasmoeder en schoonmaakster geweest. Leuk? Nee. Heel erg vreselijk? Ook nee. Sloot het aan bij studie en/of ervaring? Nee x 100.



Maar het leverde geld op, was goed te combineren met dochterlief en ik was eigen baas. Soms moet je de voordelen boven de nadelen zetten. Werk is niet altijd alleen maar leuk, daarom is het ook werk en geen hobby.



Bovendien; ik heb jarenlang in een slagerij gewerkt. Dat leek me ook niks, maar ik heb er een prima tijd gehad omdat de collega´s leuk waren. Dus je gaat gewoon op gesprek en je hebt een maand proeftijd, die voor beide kanten geldt. Valt het mee blijf je (voorlopig). Valt het echt heel heel heel erg tegen dan solliciteer je verder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat houdt die functie precies in? Servicedesk is toch een soort IT helpdesk, of heb ik dat mis?

Het is wel waar wat Cambridge zegt; met communicatie kun je tegenwoordig niet zoveel meer. Volgens mij is er veel meer vraag dan aanbod.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wat je uit deze baan kan halen voor als je straks wel een communicatiebaan hebt en maak het daarmee aantrekkelijk.

Je leert bijvoorbeeld veel over vragen van de klant en klantgerichtheid, wat de doelgroep nodig heeft en het bedenken van oplossingen. Allemaal dingen die je ook inzet als communicatiemedewerker.
Alle reacties Link kopieren
quote:RedCorvette schreef op 13 januari 2017 @ 21:50:

Moet eerlijk zeggen dat ik de vacature voor service desk medewerker ook altijd heb proberen te vermijden.De ene Service Desk is de andere niet, bij een internetprovider is het een hele andere functie dan als je een service desk medewerker bij een IT-dienstverlener bent. Bij de ene functie ben je een 'dozenschuiver', bij de ander doe je alles van incidentmanagement tot functioneel beheer van applicaties.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
De baan aannemen. Je kunt ondertussen toch gewoon solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 13 januari 2017 @ 21:54:

30 euro reiskosten.



Per dag? Week? Maand?

Wat draagt de werkgever hierin bij?Voor het gesprek zelf. Normaal krijg je 100% vergoeding. Maar 30 euro voor iets waar je over twijfelt... Kan ik ook een paar schoenen voor halen ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 januari 2017 @ 21:55:

Maar wat houdt die functie precies in? Servicedesk is toch een soort IT helpdesk, of heb ik dat mis?

Het is wel waar wat Cambridge zegt; met communicatie kun je tegenwoordig niet zoveel meer. Volgens mij is er veel meer vraag dan aanbod.Je registreert meldingen en schakelt partijen in om deze melding op te lossen. Zelf los je dus niks op. Je bent een doorgeefluik. Als de melding is opgelost geef je een seintje aan de melder. En dat dan de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 januari 2017 @ 21:55:

Maar wat houdt die functie precies in? Servicedesk is toch een soort IT helpdesk, of heb ik dat mis?

Het is wel waar wat Cambridge zegt; met communicatie kun je tegenwoordig niet zoveel meer. Volgens mij is er veel meer vraag dan aanbod.Je registreert meldingen en schakelt partijen in om deze melding op te lossen. Zelf los je dus niks op. Je bent een doorgeefluik. Als de melding is opgelost geef je een seintje aan de melder. En dat dan de hele dag.
Aangezien je werkloos bent, welk inkomen heb je nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Werk en een inkomen hebben is belangrijker dan het leuk vinden. Je moet rondkomen en een plek in de maatschappij vinden, klaar. Vanuit daar kun je verder zoeken, maar 'het lijkt me niet leuk genoeg, dus doe het maar niet' klinkt echt heel erg verwend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een baan waar ik van tevoren ook twijfels bij had. En weet je; ik heb het super naar mijn zin! Maar je moet er wel positief naar toe gaan. En wat iemand eerder al schreef; anders kun je ondertussen altijd nog wat anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 13 januari 2017 @ 22:02:

Je registreert meldingen en schakelt partijen in om deze melding op te lossen. Zelf los je dus niks op. Je bent een doorgeefluik. Als de melding is opgelost geef je een seintje aan de melder. En dat dan de hele dag.



Het echt goed registreren van een melding is zo gemakkelijk nog niet, zelfs met een call script. Wellicht moet je een melding ook de juiste prioriteit meegeven, dus dan is het heel erg belangrijk om goed door te vragen en er niet klakkeloos vanuit gaan dat hetgeen wat gemeld ook daadwerkelijk het probleem is.



Aan de andere kant, je hebt nu niks. Ik zou het gewoon doen, staat altijd beter op je CV dan geen baan hebben.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven