Werk & Studie alle pijlers

Vast contract opzeggen voor iets tijdelijks

23-04-2017 09:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu een jaar werk wat ver onder mn niveau ligt. (Mbo 2 en ben hbo afgestudeerd) Ik heb een vast contract en verdien t minimum. Ik vind t werk niet leuk, als ik eenmaal daar ben gaat t wel. Tis puur dat ik een inkomen heb.

Ik heb via een detacheringsbureau een aanbod gekregen als woonbegeleider. Dat is t werk wat me erg leuk lijkt. ( heb hulpverlening gestudeerd)

Alleen er zijn 2 nadelen. Het is maar een opdracht voor een half jaar en de werktijden zijn onregelmatig( avond en weekend)

Mijn gevoel zegt ja maar mijn verstand zegt nee.

Ik heb op de site van uwv gelezen dat als je een vastcontract opzegt voor iets tijdelijks(korter dan 26weken) je geen recht hebt op uitkering.

Het detacheringbureau verzekerde mij dat hij zeker iets anders vindt voordat t halfjaar voorbij is. Maargoed..dat is natuurlijk maar de vraag.

Het kan of heel goed uitpakken of juist niet goed. Het werk kan me misschien tegenvallen. Ik heb voorheen als ambulante begeleider gewerk. Functie als woonbegeleider heb ik nog geen ervaring in.

Ik woon alleen, heb wel een familielid die me geld zou kunnen lenen als me t financieel niet zou lukken.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou het doen. Dit is waar je voor geleerd hebt. Niemand heeft zekerheid. Ik had ook een vast contract maar de zaken gingen slecht.... baan kwijt. Als je maar iets accepteert van 6 maanden of langer. Dat ivm UWV.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Sluit beter aan bij wat je wilt, dus goed voor je cv. En je gaat vast meer verdienen, dat wat je meer verdient dan nu allemaal opzij zetten. En tijdens het half jaar goed contact houden met de detacheerder, maar ook bij het bedrijf waar je werkt, wie weet komt er nog een andere functie vrij en kun je intern verder solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je ongeveer woont, maar in mijn omgeving is er werk zat als woonbegeleider.

Dus ik zou zeggen gewoon doen!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar is toch 26 weken?
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen dat ik ben gaan twijfelen of t werk in de hulpverlening wel iets is voor mij. Een paar jaar geleden heb ik een baan gehad als ambulante begeleider en dat vond ik echt niks. Ik was er bijna aan onderdoor gegaan. Maar t was ook de organisatie en het team waar ik helemaal niet in paste.

Daarom heb ik een beetje angst dat dit misschien ook gaat mislukken..
Alle reacties Link kopieren
Doen! Volg je gevoel. Zeker als het niet korter is dan 26 weken.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt maar 6 maanden of is er kans op verlenging?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook echt zeker weten dat ik daadwerkelijk 26 weken aan t werk ben.

Ze hebben zo snel mogelijk iemand nodig en ik kan pas de maand nadat ik heb opgezegd. Dus als t voor 1 mei is dan tot 1 juni en anders zelfs tot 1 juli. T is maar de vraag of ze dan niet voor iemand anders kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft heel duidelijk gezegd dat het echt maar voor 6 maanden is..en dat vind ik wel een nadeel. Ik heb altijd wel wat tijd nodig om ergens te wennen en dan moet ik alweer weg.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat is het alternatief?

Je geeft aan dat je het nu niet naar je zin hebt en waarschijnlijk gaat dat niet beter worden.

De kans op direct een vaste baan is er bijna niet. Alle organisaties geven eerst een tijdelijk dienstverband. Dus als je hier niet wil blijven zal je toch de stap moeten maken van vast naar tijdelijk.

Vraag is dan misschien of dit de baan is die je wil. Als je het interessant lijkt zou ik het doen zeker als je een bureau achter je hebt die je door middel van een detachering helpt (ook als de detachering weer stopt denken zij aan jou bij een volgende mogelijkheid).
Kan je alvast een paar dagen voor proef daar meelopen? Dan kan je al inschatten of het iets voor je is of niet.

Neem aan dat je ook zeker het dubbele gaat verdienen? Dat geld kan je dan opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Doen!je huidige baan maakt je uiteindelijk ongelukkig, op termijn.

Bovendien vind ik dat je erg in problemen denkt en niet in kansen. De arbeidsmarkt trekt echt wel weer aan, er komt vast weer iets anders moois op je pad.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurr29 schreef op 23 april 2017 @ 09:26:

Hij heeft heel duidelijk gezegd dat het echt maar voor 6 maanden is..en dat vind ik wel een nadeel. Ik heb altijd wel wat tijd nodig om ergens te wennen en dan moet ik alweer weg.



Wat je ook kunt doen is zelf naar bureaus gaan met je cv. Dus het niet af laten hangen van deze ene organisatie.

De arbeidsmarkt trekt aan zeker in de hulpverlening dus misschien een goed moment om pro-actief contact op te nemen met bureaus die werkzaam zijn in de hulpverlening.

Wat voor richting is het? en in welke regio ben je op zoek?
Ik zou het doen. Mocht het niets zijn, heb je nog bijna een half jaar om weer wat anders te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Meelopen gaat helaas niet. Wickivi je hebt wel gelijk. De situatie hoe t nu is gaat niet veranderen. Ik wilde eigelijk wachten op een baan voor een jaarcontract. Dan heb ik meer tijd om te wennen en me te ontwikkelen.

Als deze baan voor een jaar was had ik t zowiezo gedaan.

Ik ga zeker meer verdienen dus t bedrag ga ik dan opzij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Het spreekt je aan en je bent niet blij met huidige werk. Als je niet probeert, weet je nooit of het bij je past. Arbeidsmarkt trekt ernorm aan, na dit half jaar heb je ervaring opgebouwd die aansluit bij je studie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleurr29 schreef op 23 april 2017 @ 09:22:

Het is alleen dat ik ben gaan twijfelen of t werk in de hulpverlening wel iets is voor mij. Een paar jaar geleden heb ik een baan gehad als ambulante begeleider en dat vond ik echt niks. Ik was er bijna aan onderdoor gegaan. Maar t was ook de organisatie en het team waar ik helemaal niet in paste.

Daarom heb ik een beetje angst dat dit misschien ook gaat mislukken..Wat je nu doet vind je ook niet leuk en verdiend erg slecht. Ik zou niet op basis van die ene slechte ervaring de hele hulpverlening overboord gooien. Je krijgt nu de kans om ergens anders te kijken. Een baantje zoals je nu hebt vind je altijd wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek in de regio limburg. Qua functie ben ik nog zoekende wat bij mii zou passen.

Ik kan inderdaad een beetje in problemen denken! Bedankt voor de tips en reacties daar heb ik zeker wat aan

Ik wacht eerst even de reactie van t detacheringsbureau af.
Alle reacties Link kopieren
We zijn het unaniem eens Fleur, gewoon doen dus
Waarom kan je niet in je vrije tijd 2 dagen onbetaald meelopen? Heeft mijn man vaker gedaan toen hij werkloos was.
Alle reacties Link kopieren
Een hele boel mensen zitten te wachten op een baan met een jaarcontract. Als deze voorbij komt zullen er redelijk veel mensen op solliciteren (afhankelijk van de arbeidsmarkt). Als je nog niet veel ervaring hebt kun je vaak dmv kleinere contracten werkervaring op doen en zo een betere positie op de arbeidsmarkt krijgen. Bijkomende voordeel is dat je zo een goed beeld krijgt van wat je leuk vindt en wat bij je past (qua organisatie en werkzaamheden).

Het makkelijkste is om dit via een detacheringsbureau of uitzendbureau te doen. Zij denken dan met je mee en weten wanneer en waar je ingezet kan worden. Maar goed ook hierbij geldt dat het afhankelijk is van de arbeidsmarkt. Als zij jou benaderen voor de aangeboden functie ga ik er even vanuit dat ze deze moeilijk kunnen vervullen (anders nemen ze iemand uit hun eigen bestand die al voor hun heeft gewerkt). Dat biedt dus kansen om voor langere tijd aan het werk te zijn.

Ik zou de stap nemen, maar aangeven bij het bureau dat je het alleen doet bij een contract die langer is dan een half jaar.

(of dus op zoek te gaan naar de concurrentie van dit bureau en daar te informeren wat daar voor mogelijkheden zijn van een contract langer dan een half jaar).
Je klinkt een beetje alsof je het glas half leeg ziet ipv halfvol. Ja het is eng en onzeker omdat je niet weet hoe het zal zijn en het maar voor 5 maanden is. Maar je huidige werk vind je helemaal niks en wil je toch vanaf. Als het werk als woonbegeleider je toch niet ligt dan ben je er na 6 maanden toch ook alweer klaar mee en heb je wel weer iets goeds op je CV staan en extra geld kunnen verdienen.

Vind je het wel leuk dan weet je dat en kan je verder zoeken naar werk ergens anders als woonbegeleider. Dit kan gewoon al in de tijd dat je hier aan het werk bent ook omdat je toch al weet dat dit gaat eindigen.



Bekijk het positief! Hoe eng het ook mag voelen.
Alle reacties Link kopieren
Wickivi daar heb je echt een goed punt! Zo leer ik inderdaad wat bij me past.

Ik heb t detacheringsbureau geappt dat ik erg geinteresseerd ben maar dat ik een aantal vragen heb. Wanneer de 6 maanden ingaan en dat ik ook een uitwerkperiode heb. En of t zeker 26 weken werk is (en of ze er geen 7maanden van kunnen maken) Dus het is nu even wachten op zn reactie en als ze t niet erg vinden dat ik pas 1 juni of 1 juli kan beginnen en t zeker 26 weken is dan zeg ik dat ik het ga doen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven