Werk & Studie alle pijlers

Verdien ik weinig voor mijn leeftijd? Hoeveel verdien jij?

16-11-2016 23:33 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik heb een erg hectische baan met veel verantwoordelijkheid. Ik verdien 1180 netto per maand dit is incl benzine vergoeding.

Op basis van MBO niveau 4 baan, 30 uren, 4 jaar ervaring en ben 27 jaar.

Heb het niet meer naar de zin op mijn werk, mede doordat ik het idee heb dat mijn hectische werk niet compenseert met mijn salaris.



Graag hoor ik wat jullie, leeftijdsgenoten, verdienen met hoeveel uur en welk beroep heb je?

Tevens graag jullie mening over mijn salaris op basis van de genoemde feiten.



Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook niet veel. Ik werk 30 uur pw bij Albert Heijn (deli/kaas, broodafdeling) en ik verdien per maand rond de 1300 netto. Ik woon dicht bij mijn werk, dus ik krijg geen reiskostenvergoeding.



Ik ben trouwens 34 en ik werk nu 16 jaar bij AH.
Alle reacties Link kopieren
quote:venessa schreef op 17 november 2016 @ 07:43:

[...]





Hier schrik ik van. Ik vind dat jonge mensen tegenwoordig soms wel erg veel verdienen..ik ben docent, 45 jaar en verdien voor 4 dagen 2300 netto.



Dit zijn neem ik aan bruto bedragen. Bruto en netto bedragen zijn niet te vergelijken. Als je 2200 euro netto verdiend, kun je geen 2800 euro netto verdienen als je 40 uur werkt.



Als je 2200 euro netto verdiend, heb je ongeveer een salaris van 2950 euro bruto. 2800 euro netto verdienen is een bruto salaris van ongeveer 4150 euro. Daardoor kunnen het nooit netto bedragen zijn, tenzij zij heel veel extra's op haar salaris krijgt als ze meer gaat werken. Overigens nog steeds een heel goed salaris.



Jouw salaris is overigens ook goed, dus ik snap de sneer naar de jongeren niet. Als jij ipv 32 uur 40 uur zou gaan werken, zou je rond de 3900/3950 euro bruto verdienen gok ik. Dat is een bovengemiddeld salaris.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jolie__ schreef op 17 november 2016 @ 07:38:

[...]





Er gaat aan mijn geplaatst topic een heel verleden aan vooraf. Het is moeilijk werk te vinden in deze sector, maar ik had de luxe bij twee bedrijven aan de slag te kunnen na mijn stage. Ik ben er van overtuigd dat dit mede door mijn inzet en wil kwam, ook al zeg ik het nu even zelf.

Daarnaast heb ik twee jaar in een verkeerde schaal gezeten. Ben toen in 1x omgezet naar paraveterinair B, wat ik allang had moeten hebben, maar over het verschil wat ik te weinig heb verdiend die tijd werd niet gesproken.

Vorig jaar ziek geworden, grotendeels door stress op het werk (geeft de werkdruk aan) toen niet doorgezet in aanvangsalaris B omdat ik ziek was geworden. Alleen 1% inflatiecorrectie.

Conclusie (!!!) ik zit met 4 jaar ervaring nog ONDER het aanvangsalaris paraveterinair B. Terwijl ik al 3x periodiek verhoging had moeten hebben volgens CAO omdat ze iedere keer zeer tevreden waren. Dat betekend dat als iemand nu bij ons begint te werken en ingeschaald wordt in paraveterinair B, MEER verdiend dan ik met 4 jaar ervaring.

Dit vind ik absurd, vandaar deze vraag

Is nu in behandeling op m'n werk, maar geen leuke situatie onderling dus..



Hoe kom je erbij dat je in een verkeerde schaal begonnen bent? Stond er iets anders in het contract? Waarom kwam je er pas na 2 jaar mee?



Zelf vind ik het wel een redelijk salaris. Als jiij graag in een hogere schaal wil komen, kun je toch solliciteren zodat je dit bij de sollicitaties kunt onderhandelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik verdiende bij mijn eerste werkgever gemiddeld 2300 netto, ik was toen 19 jaar, geen ervaring, geen opleiding (had net mijn rijbewijs), 65 uur per week vrachtwagen chauffeur, onregelmatig werk en een aantal nachten van huis. Nu ben ik zelfstandig (22 jaar) en verdien ik 1750,- netto en werk ik gemiddeld 60 uur en ben ik savonds thuis. Zelfstandig is mijn maandvergoeding iets lager omdat ik ook moet investeren in de opbouw van het bedrijf, bij mijn werkgever kreeg ik 4 weken loon.



Maargoed bij iedere andere baan zonder diploma zou ik veel minder verdienen..
quote:Jolie__ schreef op 17 november 2016 @ 00:14:

Ik ben paraveterinair dierenartsassistente. Zonder benzinegeld kom ik uit op 1120,00.

Ik heb nu een vaste baan en dat wil ik niet zomaar opzeggen, maar vind het zelf wel erg weinig voor wat ik allemaal doe, moet kunnen, en er van me wordt gevraagd.Dan verdien je echt niet weinig
Alle reacties Link kopieren
Jolie: dankjewel! Ik werk de ene week van 6 uur sochtends tot 3 uur smiddags de andere week van 3 uur smiddags tot 11 uur in de avond. Dit is de beste keus die ik ooit gemaakt heb voel me helemaal thuis in de transport wereld! Toen ik kapster was maakte ik 12 uur op een dag
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ondernemer dan, maar ik kom uit de tandartsenwereld ik begon als tandartsassistente en toen preventie assistente sommige praktijken betalen je mega weinig! Op het laatst deed ik vrijwel alles wat een mondhygiëniste deed ze waren erg veel eisend en hoge werkdruk maar ik kreeg het salaris van een junior tandartsassistent conclusie 38 werken en amper 1200 netto verdienen ik heb het veel te lang vol gehouden 8 jaar omdat ik niet durfde te switchen ik hoorde van andere assistenten die bij andere praktijken werkte meerdere dus die 1800 netto verdiende op 38 urige werkweek echt te erg! Dus ik ben gestopt en iets anders gaan doen en nu wel weer parttime bezig met een baan bij een leuke praktijk die veel meer gaat verdienen dan waar ik vandaan kom netto weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:truckstertje schreef op 17 november 2016 @ 09:01:

Jolie: dankjewel! Ik werk de ene week van 6 uur sochtends tot 3 uur smiddags de andere week van 3 uur smiddags tot 11 uur in de avond. Dit is de beste keus die ik ooit gemaakt heb voel me helemaal thuis in de transport wereld! Toen ik kapster was maakte ik 12 uur op een dagLijkt me heerlijk vaste tijden in het transport! Mag ik vragen welke 'tak' je rijd? Ik begin zelf meestal rond 7:00 en eindtijd ligt meestal tussen 17:30 en 21:00.
Alle reacties Link kopieren
35 jaar. Op basis van 25 uur verdien ik €1970 netto. Wo geschoold. Maar een HBO functie. Ik kan nog 5 jaar doorgroeien wat ongeveer €400 netto erbij op mn salaris betekent.

Ik vind dat ik niet echt heel veel verdien als ik het vergelijk met wat mijn omgeving binnenhaalt en wat ik hier lees op het viva forum aan hypotheekbedragen die mensen kunnen krijgen.

Mijn man verdiende eerst een stuk meer dan ik met een MBO opleiding maar veel werkervaring.

Nu verdient hij €1500 netto voor 32 uur. Maar totaal geen ervaring in deze branche en nog veel doorgroei mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap: dat is het zeker. Ik rijd zeecontainers lekker simpel en erg leuk om op terminals te komen!
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
quote:truckstertje schreef op 17 november 2016 @ 09:23:

Wortelsap: dat is het zeker. Ik rijd zeecontainers lekker simpel en erg leuk om op terminals te komen!Dat is grappig dat doe ik ook! Maar alleen in Rotterdam en ervaar daar helaas wel veel wachttijd en bij sommige bedrijven ook, maarja viva forum of magazine erbij en dan is de tijd ook weer zo om haha, ik blijf dit tot eind van het jaar doen en dan gaan mijn man en ik nog 2 maanden samen rijden op Italië en dan ga ik met verlof, na verlof wil ik 2 dagen per week gaan rijden in een andere tak met vastere tijden ivm de kleine
Alle reacties Link kopieren
Voor een parttime mbo functie is dat geen gek salaris. Als je meer wil, kan je vragen om meer uren, of een 2e baan zoeken, of een andere werkgever die meer salaris biedt of fulltime werk heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-2010 schreef op 17 november 2016 @ 09:18:

35 jaar. Op basis van 25 uur verdien ik €1970 netto. Wo geschoold. Maar een HBO functie. Ik kan nog 5 jaar doorgroeien wat ongeveer €400 netto erbij op mn salaris betekent.

Ik vind dat ik niet echt heel veel verdien als ik het vergelijk met wat mijn omgeving binnenhaalt en wat ik hier lees op het viva forum aan hypotheekbedragen die mensen kunnen krijgen.

Mijn man verdiende eerst een stuk meer dan ik met een MBO opleiding maar veel werkervaring.

Nu verdient hij €1500 netto voor 32 uur. Maar totaal geen ervaring in deze branche en nog veel doorgroei mogelijkheden.Ho eens even. Jij verdiend netto 1970 euro met 25 uur in de week? En jij vindt dat je niet heel erg veel verdiend? Sorry..
Alle reacties Link kopieren
.
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Wortelsap schreef op 17 november 2016 @ 09:40:

[...]





Dat is grappig dat doe ik ook! Maar alleen in Rotterdam en ervaar daar helaas wel veel wachttijd en bij sommige bedrijven ook, maarja viva forum of magazine erbij en dan is de tijd ook weer zo om haha, ik blijf dit tot eind van het jaar doen en dan gaan mijn man en ik nog 2 maanden samen rijden op Italië en dan ga ik met verlof, na verlof wil ik 2 dagen per week gaan rijden in een andere tak met vastere tijden ivm de kleineJa dat is het enigste nadeel de wachttijden maja ik denk dan maar zo is weer makkelijk geld verdienen! Wat leuk samen rijden dat is ook weer een ervaring. Wel goed dat je alles goed heb geregeld met je zwangerschap dat is volgens mij niet gemakkelijk in de transport om een paar dagen in de week te kunnen blijven rijden.
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 17 november 2016 @ 09:43:

[...]



Ho eens even. Jij verdiend netto 1970 euro met 25 uur in de week? En jij vindt dat je niet heel erg veel verdiend? Sorry.. Idd, dat is erg veel voor zo weinig te werken. Je mag in je handjes knijpen met al dat briefpapier
Alle reacties Link kopieren
quote:Marianka schreef op 17 november 2016 @ 00:33:

Ben 34 jaar en verdien met 20 uren werken in ziekenhuis rond de 1500 euro inclusief reiskosten en onregelmatigheidstoeslag.

Hbo-v geschoold.Dus bij full-time zou je grofweg 3000 euro netto krijgen. Dat lijkt me behoorlijk goed, en ik vraag me af waar het verhaal vandaan komt dat werken in de zorg zo slecht wordt betaald.Ik had het niet op mijn 34e (in de zogenaamd goed betalende ICT sector).
Alle reacties Link kopieren
20 uur werken en dan 1970 netto hebben dat is echt heel goed hoor ik wou dat ik het had zeg jeetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:truckstertje schreef op 17 november 2016 @ 09:56:

[...]





Ja dat is het enigste nadeel de wachttijden maja ik denk dan maar zo is weer makkelijk geld verdienen! Wat leuk samen rijden dat is ook weer een ervaring. Wel goed dat je alles goed heb geregeld met je zwangerschap dat is volgens mij niet gemakkelijk in de transport om een paar dagen in de week te kunnen blijven rijden.Ja dat is waar alleen voor mij worden alleen wacht uren bij de klant betaald omdat ik met een eigen auto rijd ( krijg betaald per container ), dan nog wel fijn want mijn opdrachtgever is dat niet verplicht maar hij is een goeie gelukkig! In januari komt mijn man bij mij in mijn bedrijf en per maart gaat hij voor zijn huidige baas rijden als opdrachtgever, dat is nachtwerk en zo kan ik er met onze auto 2 dagen bij pakken. Wij gaan vooral 2 maanden samen rijden omdat hij dan per 1 januari kan starten maar zijn opdrachtgever die heeft die 2 maanden geen werk en daarnaast lijkt het ons een super leuke ervaring! Mijn man gaat met een kraantrailer rijden en de bedoeling is dat ik daar dan ook mee aan de slag ga en dat lijkt me ook een erg leuke uitdaging. Zo kunnen we samen voldoende verdienen om goed rond te komen en hopelijk een succesvol bedrijfje te runnen samen
Alle reacties Link kopieren
quote:Wortelsap schreef op 17 november 2016 @ 10:19:

[...]





Ja dat is waar alleen voor mij worden alleen wacht uren bij de klant betaald omdat ik met een eigen auto rijd ( krijg betaald per container ), dan nog wel fijn want mijn opdrachtgever is dat niet verplicht maar hij is een goeie gelukkig! In januari komt mijn man bij mij in mijn bedrijf en per maart gaat hij voor zijn huidige baas rijden als opdrachtgever, dat is nachtwerk en zo kan ik er met onze auto 2 dagen bij pakken. Wij gaan vooral 2 maanden samen rijden omdat hij dan per 1 januari kan starten maar zijn opdrachtgever die heeft die 2 maanden geen werk en daarnaast lijkt het ons een super leuke ervaring! Mijn man gaat met een kraantrailer rijden en de bedoeling is dat ik daar dan ook mee aan de slag ga en dat lijkt me ook een erg leuke uitdaging. Zo kunnen we samen voldoende verdienen om goed rond te komen en hopelijk een succesvol bedrijfje te runnen samenOké dan dat is zeker even wat anders zo'n kraantrailer! Veel succes ermee
droom niet over je leven maar leef je droom!
Alle reacties Link kopieren
quote:venessa schreef op 17 november 2016 @ 07:43:

[...]





Hier schrik ik van. Ik vind dat jonge mensen tegenwoordig soms wel erg veel verdienen..ik ben docent, 45 jaar en verdien voor 4 dagen 2300 netto.

Waarom schrik je hiervan? De bedragen die ik noem zijn overigens inderdaad netto.

Ik heb goed onderhandeld en een goede opleiding gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 17 november 2016 @ 07:54:

[...]





Dit zijn neem ik aan bruto bedragen. Bruto en netto bedragen zijn niet te vergelijken. Als je 2200 euro netto verdiend, kun je geen 2800 euro netto verdienen als je 40 uur werkt.



Als je 2200 euro netto verdiend, heb je ongeveer een salaris van 2950 euro bruto. 2800 euro netto verdienen is een bruto salaris van ongeveer 4150 euro. Daardoor kunnen het nooit netto bedragen zijn, tenzij zij heel veel extra's op haar salaris krijgt als ze meer gaat werken. Overigens nog steeds een heel goed salaris.



Jouw salaris is overigens ook goed, dus ik snap de sneer naar de jongeren niet. Als jij ipv 32 uur 40 uur zou gaan werken, zou je rond de 3900/3950 euro bruto verdienen gok ik. Dat is een bovengemiddeld salaris.Ja dit waren wel netto bedragen, heb inderdaad een omrekeningsfoutje naar de 40 uur gemaakt. Per maand krijg ik ruim 2300 op m'n rekening gestort, voor 32u werk per week
Ik ga ongeschoold aan het werk als leerling (ik ben 20) en verdien 1536 netto euro per maand. Op basis van 36 uur, waarvan 8 uur cursussen. 0 ervaring. Benzinekosten en onregelmatigheidstoeslag komen hier nog bij. Mijn vriend heeft 4 jaar ervaring, HBO werktuigbouwkunde, werkt fulltime en verdient 3600 bruto (hij is 28). Met mijn bijbaan zou ik ook meer kunnen verdienen, dus misschien een andere baan zoeken? Of een andere cursus/opleiding doen?
Alle reacties Link kopieren
Vul deze 's in, geeft een goed indicatie



http://www.intermediair.nl/salariskompas/#/ervaring
quote:venessa schreef op 17 november 2016 @ 07:43:

[...]





Hier schrik ik van. Ik vind dat jonge mensen tegenwoordig soms wel erg veel verdienen..ik ben docent, 45 jaar en verdien voor 4 dagen 2300 netto.Wat een rare opmerking. Hoezo zouden jonge mensen minder verdienen? Wat heeft leeftijd ermee te maken? Iedereen heeft een andere baan en daarbij hoort ook een ander salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven