Werk & Studie alle pijlers

Verdien ik weinig voor mijn leeftijd? Hoeveel verdien jij?

16-11-2016 23:33 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik heb een erg hectische baan met veel verantwoordelijkheid. Ik verdien 1180 netto per maand dit is incl benzine vergoeding.

Op basis van MBO niveau 4 baan, 30 uren, 4 jaar ervaring en ben 27 jaar.

Heb het niet meer naar de zin op mijn werk, mede doordat ik het idee heb dat mijn hectische werk niet compenseert met mijn salaris.



Graag hoor ik wat jullie, leeftijdsgenoten, verdienen met hoeveel uur en welk beroep heb je?

Tevens graag jullie mening over mijn salaris op basis van de genoemde feiten.



Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
quote:venessa schreef op 17 november 2016 @ 07:43:

[...]





Hier schrik ik van. Ik vind dat jonge mensen tegenwoordig soms wel erg veel verdienen..ik ben docent, 45 jaar en verdien voor 4 dagen 2300 netto.Ik ook... Zit ik hier met m'n masteropleiding (plus dikke studieschuld), maar ik zie hier dat mensen die MBO hebben gedaan meer verdienen (zelfs als ze minder uren werken!).. Naja, laat ik maar hopen dat t nog meer wordt ooit....
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op een mbo-functie met een niet-gerelateerde HBO functie en trek bij fulltime 2300 binnen zonder reiskosten (dat is nog bijna 300), komt als het goed is in het komende jaar nog minimaal 100-200 bruto pm bij, afhankelijk van welke certificaten ik haal.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 18 november 2016 @ 14:27:

[...]



Wat een rare opmerking. Hoezo zouden jonge mensen minder verdienen? Wat heeft leeftijd ermee te maken? Iedereen heeft een andere baan en daarbij hoort ook een ander salaris.

Ja precies. Komt ook nog een stukje opleiding/onderhandelingsvermogen en type baan bij.

Ik verdien bijvoorbeeld meer dan mijn collega's in precies dezelfde functie. Heeft met meerdere factoren te maken, maar toch is het gewoon zo en heb je daar maar 'mee te dealen'
Alle reacties Link kopieren
quote:Clamoz schreef op 18 november 2016 @ 14:44:

[...]





Ik ook... Zit ik hier met m'n masteropleiding (plus dikke studieschuld), maar ik zie hier dat mensen die MBO hebben gedaan meer verdienen (zelfs als ze minder uren werken!).. Naja, laat ik maar hopen dat t nog meer wordt ooit....

Misschien hebben zij het na hun opleiding wel handig aangepakt?

Of verdienen zij nu meer maar hebben ze minder groeimogelijkheden qua salaris, weet jij veel
Alle reacties Link kopieren
29 jaar, 32u, 1800 euro met OV kaart van het werk (dus gratis reizen met OV naar woon/werk).

Wel al 10 jaar ervaring (via stage in parttime baan gerold tijdens studie en daarna fulltime in dezelfde baan mogen werken). Na 5 jaar stap omhoog gemaakt (ander deel organisatie) toen ik mijn hbo studie had afgerond.

Sta nu wederom na 5 jaar op het punt om een stap omhoog te maken, minder uren (gezin met jonge kinderen) maar hoger salaris en minder reistijd (locatie om de hoek).



Het is lastig vergelijken zo, je weet tenslotte niet wat voor werk ik doe. Maar ik zou voor dat geld alleen zoveel werken als ik het echt maar dan ook echt heel leuk vond en er een goede toekomst in zit, want superveel is het niet.

Vraag is, is het genoeg voor jou?

Is ergens anders wellicht beter betaald of betere arbeidsvoorwaarden? Heb je veel of weinig reistijd etc.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Salaris is €2200 obv 40 uur. Werk 24 uur, dus €1320 bruto en dat komt netto neer op ongeveer €1190. 25 jaar en in de zomer hbo opleiding afgerond en werk ook in het werkveld van mijn opleiding. Het is denk ik wel een mbo functie, al wordt voor veel mbo functies tegenwoordig hbo gevraagd... Het betreft een kantoorfunctie bij IT bedrijf. OV kosten worden volledig vergoed, zo'n €300 inde maand.
Alle reacties Link kopieren
32 jaar, ik verdien voor 38 uur werken een bedrag van 1820 euro netto (dit is incl 130 euro reisvergoeding) dus eigenlijk 1690 euro. MBO 3 geschoold en werk bij een klantenservice. Erg goed voor deze sector.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het echt heel erg afhankelijk is van de sector.

Zelf werk ik in de offshore wereld ben 30, 50-80 uur maar heb een contract voor 50 uur verloning loopt per 4 weken.. alles wat ik dus extra werk word als tijd voor tijd uitbetaald. Heb een bruto salaris van 5500 Euro, zit hiervoor wel grootste gedeelte in het buitenland. Als extra krijg ik per gewerkte dag 12,50 netto uitbetaald en betaald mijn opdrachtgever mijn privé telefoonrekening.

Tevens krijg ik per dag 30 Euro eetgeld als ik in het buitenland zit maar aangezien ik altijd zelf kook blijft hiervan ook mogelijk 15/20 Euro over wat extra is.

Opdrachtgever betaald op locatie mijn appartement en ook reizen naar de locatie.

Hiervoor sta ik wel op 24/7 stand-by en ben ik verantwoordelijk voor een vloot van 14-19 schepen wat neer kopt op ongeveer 600 man.



Dus denk dat je vooral in de eigen sector moet kijken of het veel is of niet. Voor mij zou het 4 dagen werk zijn wat dus in mijn beleving weinig is.
quote:Clamoz schreef op 18 november 2016 @ 14:44:

[...]

Ik ook... Zit ik hier met m'n masteropleiding (plus dikke studieschuld), maar ik zie hier dat mensen die MBO hebben gedaan meer verdienen (zelfs als ze minder uren werken!).. Naja, laat ik maar hopen dat t nog meer wordt ooit....



In de meeste gevallen ga jij in de loop der jaren wel veel meer doorgroeien in salaris dan iemand die op MBO niveau werkt.



Maar op dit topic kan je helemaal niet vergelijken. Er gaan allerlei bedragen door elkaar en netto is sowieso niet te vergelijken.



TO, je moet het niet hier zoeken. Als jij denkt dat je te laag bent ingeschaald in je CAO dan kan je dat op je werk uitzoeken. Of Pietje van 25 nou meer of minder verdient en wat Marietje van 28 verdient maakt voor jou geen zak uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 35 uur per week en verdien netto zo'n 1750 euro.



Mbo 4 opleiding maar ik doe ander werk als waar ik voor geleerd heb. Overigens volg ik inmiddels wel een gerelateerde opleiding. Ik heb dus nog doorgroeimogelijkheden en zicht op meer salaris. Ben 27.
Alle reacties Link kopieren
1700 netto voor 32 uur plus volledige reiskosten vergoeding die er nog bovenop komt. Ongeveer 200 per maand. Totaal 1900 en ben begin 30.
Alle reacties Link kopieren
3000 netto in de zorg, 2300 netto in het onderwijs. Waarom hoor je zoveel dat zorg en onderwijs zo bar slecht betaalt dan?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien genoeg, ik krijg alleen te weinig



Als ik deze bedragen, op dit topic lees durf ik mijn nettosalaris niet eens te geven. Ik ga maandag opslag vragen!
quote:liezeke schreef op 20 november 2016 @ 01:52:

Ik verdien genoeg, ik krijg alleen te weinig



Als ik deze bedragen, op dit topic lees durf ik mijn nettosalaris niet eens te geven. Ik ga maandag opslag vragen!Dat is een hele goeie. Vrouwen vragen vaak veel te weinig. Mijn man is leraar en als ik zie hoe relatief weinig uren hij maakt en hoeveel hij verdient is dat echt veel. Veel meer dan de andere lerares hier in het topic. Mannen vragen opslag. Dus dames gewoon doen.
quote:fientje1982 schreef op 20 november 2016 @ 01:58:

[...]

Mijn man is leraar en als ik zie hoe relatief weinig uren hij maakt en hoeveel hij verdient is dat echt veel. Veel meer dan de andere lerares hier in het topic. quote:emmylou schreef op 20 november 2016 @ 01:43:

3000 netto in de zorg, 2300 netto in het onderwijs. Waarom hoor je zoveel dat zorg en onderwijs zo bar slecht betaalt dan?



De leraren die ik hoor lopen alleen maar te zeggen hoeVEEL uren ze juist moeten maken. Omdat ze op school moeten zijn voor de lessen, vaak vergadering hebben, oueravonden, nakijken en lessen voorbereiden. En dan hebben ze tig weken vakantie, maar dat wordt gecompenseerd met hun contracturen en de extra uren die ze buiten de schoolvakanties maken.



Misschien is het wel per situatie verschillend? Volgens mij kun je best goed verdienen in het onderwijs, maar scheelt het ook of je les geeft aan groep 2 of dat je natuurkunde op het VWO geeft.



Zo ook in zorg en welzijn, je kunt een baan hebben als HBO-er waarbij je maximaal €2600 bruto voor 36uur gaat verdienen, of een baan als HBO-er waarbij je maximaal €3500 bruto voor 36 uur gaat verdienen. Of maximaal €4300 bruto voor 36 uur. Daarentegen werkt mijn man bij een bedrijf dat IT/internet/commercieel beslaat en is het echt heel lang geleden dat hij €3900 voor 40 uur verdiende als HBO-er (komt overeen met €3500 voor 36 uur) laat staan €2900 (komt overeen met €2600 voor 36 uur) en toen stond hij nog redelijk aan het begin van zijn carriere terwijl je in zorg en welzijn met die bedragen juist bovenin de schaal zit. Mijn man verdient nu meer dan ik kan verdienen als ik bovenin mijn schaal zit (wat dus overeenkomt met zo'n beetje de max voor HBO uitvoerend binnen mijn CAO). Tsja, het is niet anders. Ik vind mijn werk gelukkig heel leuk en heel zinvol.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien ongeveer wat Venessa verdient...+/- 200 meer. Post-hbo niveau, senior functie.



Ik denk dat jij belachelijk weinig loon krijgt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:tinypotato schreef op 20 november 2016 @ 13:47:

[...]





[...]





De leraren die ik hoor lopen alleen maar te zeggen hoeVEEL uren ze juist moeten maken. Omdat ze op school moeten zijn voor de lessen, vaak vergadering hebben, oueravonden, nakijken en lessen voorbereiden. En dan hebben ze tig weken vakantie, maar dat wordt gecompenseerd met hun contracturen en de extra uren die ze buiten de schoolvakanties maken.







Het is ook hoe je het beleefd. Ik hoor mijn man nooit klagen over het maken van huiswerk e.d dat doe hij gewoon klaar. En die vakanties die hij heeft, daar geniet hij enorm van. Ik bedoel wie kan nou zeggen dat ze 12 weken plus nog allerlei vrije dagen heeft per jaar? Het enige drukke periode was voor hem de weken voor de zomervakantie. Dat was echt bikkelen. Maarja daarna had hij 7 weken om bij te komen.

Daarnaast is het ook van belang hoeveel werk je doet. Ga je ook nog in allerlei commissies zitten en weet ik veel, ja dan krijg je het drukker.
Alle reacties Link kopieren
Het werk van dierenartsassistent is nou eenmaal geen vetpot, daar moet je het werk ook niet om willen doen.

Je kunt het beste in de CAO kijken of het een beetje normaal is wat je verdient, vergelijken met andere sectoren is niet relevant.

En hoe zit het met je pensioen? Voor de meeste dierenartsassistentes wordt dit niet geregeld, dus dat zou je ook nog van je salaris af moeten trekken om dat zelf te kunnen regelen.

Stel je vraag anders hier eens: Klik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mbo functie en verdien voor 38 uur werken 2350 euro bruto maand. Komen nog reiskosten bij van 200 euro per maand.

Man heeft een hbo IT functie en verdient bruto 4000 euro per maand voor 40 uur werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien voor mijn opleiding ook wel te weinig geloof ik. Ben Online marketeer, 24 jaar, WO geschoold (maar is meer een HBO functie) en verdien netto 1631, bruto 1950
quote:PiltyIggy schreef op 23 november 2016 @ 16:08:

Ik verdien voor mijn opleiding ook wel te weinig geloof ik. Ben Online marketeer, 24 jaar, WO geschoold (maar is meer een HBO functie) en verdien netto 1631, bruto 1950



Wat van belang is:

HBO functie

Hoe veel jaar relevante werkervaring?

Hoe veel uur werk je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ( 35 jr ) werk in de zorg, gemiddeld 20u per week. Salaris rond de 1100-1200 euro incl ort. Ik ben 2,5 jaar werkzaam in dit beroep. Daarvoor ander beroep.



Partner (40 jr) werkt ploegendienst in de haven, gemiddeld 32u per week, ruim 3300 per maand.



Beide zijn MBO 3 geschoold. Beide bedragen zijn netto overigens



TO, ik vind dat je schrikbarend weinig verdiend. Van zo'n bedrag kun je toch niet rondkomen ? Je zal waarschijnlijk wel toeslagen krijgen maar het salaris vind ik erg laag.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 23 november 2016 @ 17:39:

[...]



Wat van belang is:

HBO functie

Hoe veel jaar relevante werkervaring?

Hoe veel uur werk je?Over het algemeen zijn het vaak HBO'ers die deze functie doen (online marketeer), heb nu net een half jaar werkervaring en werk 40uur in de week.
Alle reacties Link kopieren
quote:PiltyIggy schreef op 24 november 2016 @ 17:04:

[...]





Over het algemeen zijn het vaak HBO'ers die deze functie doen (online marketeer), heb nu net een half jaar werkervaring en werk 40uur in de week.Moet daar wel aan toevoegen een half jaar stage en vanaf mijn 15e uberhaupt al aan het werk, maar natuurlijk niet in die sector.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook speelt is het type werk, hoeveel vraag naar arbeiders er is voor die functie en hoeveel er beschikbaar zijn.



Een bepaalde startpositie kan misschien wel honderden vers afgestudeerde WO'ers per jaar aangeboden krijgen, dan gaat het salaris voor die functie echt wel omlaag. Terwijl er banen zijn waar men zit te springen om een MBO / LBO + wat vakspecifieke cursussen persoon. En dat werk kan ook wel eens oncomfortabel zijn in verhouding met een 9-5 kantoorbaan. Maar het salaris dat men er voor krijgt schiet dan wel omhoog.



Ik ken wel een paar mensen die met hun MBO of hun niet afgemaakte HBO-propedeuse, nu in een 5 ton huis wonen met hun 40ste, puur betaald uit hun baan met ploegendiensten, overwerk toeslagen, weekenddiensten etc. daarbij continue kennis bijgeleerd hebben gedurende het werk zich dus daardoor opgewerkt hebben en toen hun nest af was, die goede "management" positie met tientallen onder zich en verantwoordelijkheid hebben geaccepteerd waardoor ze er Bruto uurloon op vooruit schoten, maar netto aan het eind van de maand achteruit omdat ze ineens niet meer in aanmerking kwamen voor al die salaristoeslag regels.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven