Werk & Studie alle pijlers

Verdien ik wel genoeg? Sales executive/Sales manager

07-12-2016 15:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva forummers!



Ik ben benieuwd jaar jullie mening wat betreft mijn salaris.

Harde feiten:



Geslacht: vrouw

Leeftijd: 23

Functie: Sales representative

Uren: 40

Branche: ICT

Opleiding: bezig met de bachelor bedrijfskunde

Brutosalaris: 2900

Nettosalaris: 2050

Externe arbeidsvoorwaarden: lease auto van de zaak inc tankpas, mobiele telefoon, laptop, 8 procent vakantiegeld



Praktijk:



Ik denk dat de eerste reactie van velen zal zijn dat ik voor mijn leeftijd aardig goed verdien. Hier ben ik mijzelf ook volledig van bewust. Op papier ben ik sales representative maar in praktijk ben ik sales manager. Onze hoofdcompany is een tijdje geleden een dochter holding begonnen, een start up dus. Ik ben aangenomen als sales verantwoordelijke voor deze company. Dit betekent in de praktijk dat ik verantwoordelijk ben voor alle sales activiteiten. Hier valt onder andere onder: saleskit ontwikkelen, salesplan opstellen, coachen van medewerkers, meedenken en ontwikkelen nieuwe campagnes, opvolgen van afspraken, cold sales, interne presentaties geven etc etc etc.



Toen ik aangenomen werd op de functie is mij het salaris van 2900 bruto geboden op basis van 40 uur. Een bonusregeling oid was niet van toepassing omdat de eerste 7 maanden van beide kanten investeren was en het opzetten van de holding. Nu heb ik mijn contractverlenging gekregen en een vast contract aangeboden gekregen. Hier ben ik natuurlijk ontzettend blij mee, echter ben ik zelf van mening dat ik er op salaris ook wel wat op vooruit zou mogen gaan. Ik ben verantwoordelijk voor alle sales activiteiten, plus het coachen van een groep collega's. Een bonus regeling is voorlopig nog niet realistisch omdat we nog bezig zijn met het opzetten en alle voorbereidende activiteiten van het in de markt brengen van de holding, dus voor dat de eerste successen gaan vallen zijn we wel weer even verder.



Ik was even benieuwd wat andere vinden van mijn arbeidsvoorwaarden en of het logisch is om salaris verhoging te vragen? Wat ik wel lastig vind is dat ik dit nog niet kan onderbouwen met verkoopresultaten omdat ik hier het afgelopen half jaar dus nog niet mee bezig ben geweest maar dit uiteindelijk wel mijn functie is.



Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen.



Groetjes,
Waarom staat je functie niet op papier zo beschreven zoals het in de praktijk is?
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je manager sales. Geen sales manager. Toch?
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 07 december 2016 @ 15:47:

Waarom staat je functie niet op papier zo beschreven zoals het in de praktijk is?Omdat het een start up is en dus aan het begin nog niet helemaal duidelijk was wat precies nodig was om het op de markt te krijgen. Afgelopen periode zijn we er achter gekomen dat we helemaal aan het begin staan en dus alle sales activiteiten nog moeten gebeuren. Ik vind dit super leuk en een mooie uitdaging maar ik ben dus niet enkel sales representative en denk dat mijn salaris hierdoor ook omhoog zou mogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je wel genoeg verdient, ja. Als jij vindt van niet, staat het je natuurlijk altijd vrij om opslag te vragen. Vooral als salespersoon zou dit heel natuurlijk moeten voelen, niet? Zolang je het zelf kan beargumenteren, is er niks geks aan vragen. Maar "nee" is natuurlijk ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
Als sales manager zou het moeten lukken om je standpunt te verkopen!



Maar, meer serieus: heel gebruikelijk is een target, en als je die haalt, krijg je een bonus of een percentage van de omzet die door jou is gegenereerd. Kan je nog allerlei uitwerkingsvormen over bedenken, maar dat is de basis. Een vaste salarisverhoging is weer veel minder vanzelfsprekend voor dit soort banen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je veel verdient. Je moet de leaseauto ook optellen bij je salaris he.
Alle reacties Link kopieren
Voor iemand van jouw leeftijd verdien je echt een hoop hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Je verdient absoluut niet slecht, maar in die branche is wel meer te verdienen. Aan jou om te bepalen wat jij belangrijk vindt in een baan. Persoonlijk vind ik plezier in mijn werk en mogelijkheid tot zelfontplooiing belangrijker dan geld.
Alle reacties Link kopieren
Je verdient behoorlijk goed voor iemand van 23 die nog niet eens haar opleiding afgerond heeft.

Zet het project eerst eens goed op poten, kom daarna met de verkoopresultaten en duw die dan onder de neus van je leidinggevende (tijdens een functioneringsgesprek). Mooi moment om te laten zien wat je waard bent en dus om loonsverhoging te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Op je 23e maakt het geen reet uit wat je verdient. Het gaat er dan heel veel meer om wat je leert en wat je op je werk kunt leren. Investeren, investeren, investeren in kennis en vaardigheden. Dat geld komt later vanzelf wel. Zo te lezen valt er voor jou nog genoeg te leren bij deze klus. Wees daar vooral blij mee. Maar ga wel onmiddellijk om je heen kijken zodra je het kan en dus uitgeleerd bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 07 december 2016 @ 17:01:

Je verdient absoluut niet slecht, maar in die branche is wel meer te verdienen. Aan jou om te bepalen wat jij belangrijk vindt in een baan. Persoonlijk vind ik plezier in mijn werk en mogelijkheid tot zelfontplooiing belangrijker dan geld.Dat valt wel mee hoor, dat er meer valt te verdienen. Misschien bij een enkel bedrijf die daartegenover idiote eisen stelt aan de werknemers, maar het salaris van TO is bovengemiddeld. Ook in de ICT branche (waar de salarissen helemaal niet zo hoog meer zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven