Werk & Studie alle pijlers

Verdienen mensen echt zoveel

20-03-2017 11:25 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een forum te lezen dat ging over functies en inkomens. Daarin werden salarissen genoemd van € 5000 ook wel € 3000 wat ik heel erg veel vind. Ze gingen er daar vanuit dat een secretaresse toch echt wel meer dan € 1850 netto verdient. Wat voor hun erg weinig is blijkbaar. Dit werk heb ik jaren gedaan maar daar zat ik netto niet op.



Zoveel heb ik nog nooit verdiend en dat zal ook nooit gaan gebeuren helaas. Heb ik nu een vertekend beeld gekregen van de werkelijkheid of verdienen mensen echt zoveel? Tuurlijk weet ik dat ook er mensen zijn in de bijstand of andere uitkering hebben (zoals ik momenteel) dus niet iedereen zal zoveel verdienen maar het viel me op dat zoveel werkende mensen echt veel verdienen.



Mijn partner verdient ook niet veel. Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over. Is dit herkenbaar en hoe kun je hier het beste mee omgaan?
Tja die mensen zijn er echt. Mijn partner bijvoorbeeld.



Maar onthou ook wat we ervoor moeten laten. Hij zit 9 maanden per jaar in het buitenland waar bezoek/contact moeilijk is.
Ach welnee!!! Op het internet is iedereen CEO en verdiend tonnen, terwijl ze in het echte leven de hele dag de tijd hebben om te forummen. Maak je niet druk en hou je maar bij de realiteit, op het net is niets wat het lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk zijn er mensen die dat verdienen maar er zijn ook zo enorm veel mensen die minder verdienen.



Je kan er toch niet zoveel aan veranderen lijkt me behalve meer uren werken of omscholen ofzo.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn partner ook. Maar we zitten wel in de woestijn.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk zijn er mensen die zoveel verdienen. Hoe denk je anders dat zij hun grote huizen betalen? En hun 3 keer per jaar vakanties? En dure auto?

Als je minder verdient, geef je (als je het goed doet ) ook minder uit. Dus minder verdienen wil niet zeggen dat je iets tekort komt. Hoewel veel verdienen natuurlijk ook wel erg lekker is!
Ja hoor. Ik schrik niet van die bedragen.
Mensen noemen vaak hun bruto-inkomen. Dat lijkt dan met bv. 5000 veel maar zij zitten in de hogere belastingschijven. Dus zij houden relatief gezien veel minder over.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk niet.



Hoe je daarmee om kan gaan? Nou, gewoon leven naar je inkomen.
Life is short. Eat dessert first.
De meeste mensen verdienen geen 5000 euro hoor. Behalve op internet, zoal Cateautje al zegt.
Maar nu ik je even geloopt heb, geld maakt niet gelukkig echt niet.

Ik denk dat jij je eerst moet focussen op jezelf, trots zijn op jezelf, en jezelf accepteren zoals je bent.

Want geld is soms super handig (dat zal ik niet ontkennen) maar hoe jij je nu voelt in combinatie met een dik betaalde baan zal jou nog niet gelukkig maken denk ik.
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2017 @ 11:28:

Ach welnee!!! Op het internet is iedereen CEO en verdiend tonnen, terwijl ze in het echte leven de hele dag de tijd hebben om te forummen. Maak je niet druk en hou je maar bij de realiteit, op het net is niets wat het lijkt.Een CEO met 5000,-? Ghe ghe.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er volgens mij heel erg aan bij wat voor bedrijf/in welke branche je werkt. Ik heb bij een groot commercieel bedrijf gewerkt, gewoon in een ondersteunende functie, en verdiende fulltime bijna 3000 euro bruto. Nu werk ik bij een kleine organisatie waar geen groot geld rondgaat en verdien ik een heel stuk minder (maar mijn werk is veel leuker). Mijn man heeft zijn eigen bedrijf dat goed loopt en verdient nog veel meer dan wat jij hierboven noemt.



Ik zie het ook een beetje als geluk dat ik een man heb met die capaciteiten waarmee hij dit heeft kunnen bereiken. Ik zou dat zelf niet kunnen. Maar ook met een lager inkomen kan ik prima gelukkig zijn. Met 2 wat kleinere inkomens kun je ook prima rondkomen. Mijn ouders hebben niet zoveel, maar genieten van hun leven, zijn zuinig maar kunnen daardoor wel elk jaar op vakantie, samen leuke dingen doen etc.
Alle reacties Link kopieren
Nou, € 1800 voor een secretaresse is echt niet overdreven.
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2017 @ 11:28:

Ach welnee!!! Op het internet is iedereen CEO en verdiend tonnen, terwijl ze in het echte leven de hele dag de tijd hebben om te forummen. Maak je niet druk en hou je maar bij de realiteit, op het net is niets wat het lijkt.Juist en tussen het verdienen van die tonnen door hebben ze ook allemaal nog tijd om dagelijks verse biologische 3 gangendiners op tafel te zetten..
Alle reacties Link kopieren
Niet alles is waar, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.



Toen ik als Secretaresse werkte, verdiende ik tweeduizend netto. Ik was 23, had goed onderhandeld bij mijn sollicitatiegesprek. Nu, twee jaar later lever ik dat vrijwillig in voor een lager salaris maar ga ik iets doen waar ik écht blij van word en wat ik écht graag wil doen.



Niet alles draait om (de hoeveelheid van) geld, zolang je maar kunt leven.
Alle reacties Link kopieren
De antwoorden zijn dus wisselend ja en nee.



Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die (zo)veel verdienen. Maar in dat topic leek het wel of iedereen zo'n inkomen normaal vind. Voor mij is dat echt heel veel geld en ik schrik weleens van die bedragen. Als ik dan zie waar wij op zitten is het een wereld van verschil. En ja heb daar best wel moeite mee.
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2017 @ 11:28:

Ach welnee!!! Op het internet is iedereen CEO en verdiend tonnen, terwijl ze in het echte leven de hele dag de tijd hebben om te forummen. Maak je niet druk en hou je maar bij de realiteit, op het net is niets wat het lijkt.En hebben ze hun hypotheek al lang afbetaald ook natuurlijk ;)
Was die 5000,- bruto of netto? Vergeet niet dat je met zulke bedragen in de hoogste belastingschijf zit en dat er nog veel af gaat.
De meeste mensen verdienen rond de 1900 netto (2600 bruto). Dat is namelijk het modale inkomen in Nederland. Dat is wat je verdient met een mbo+ baan. Hier op het forum reageren vaak vooral degenen met de heel mooie salarissen.

Ik heb me daardoor ook wel eens laten beïnvloeden. Ik verdien een 'mooi hbo-salaris', maar het is niet zo dat je er steil van achterover slaat. Ik ken echter ook academici die minder verdienen, bijvoorbeeld bij gemeenten en provincies.
Een medior secretaresse zit toch wel op 2500 bruto, dus dan hou je wel 1900 netto over. Een senior secretaresse zit meer richting de 3000 bruto of daar nog overheen (dat zijn dan wel vaak directiesecretaresses bij grotere bedrijven).



Waarom zou je nooit zoveel kunnen verdienen? Je hebt nu geen baan, dus dan wordt het lastig, maar als jij in een baan initiatief neemt, je werkzaamheden uitbreidt, projecten oppakt, etc. kun je een hoger salaris vragen.
Alle reacties Link kopieren
Van CPB

Het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is € 37.000.

Per maand is dit bruto € 2.846 en netto ongeveer € 2.152.



Dus nee niet iedereen verdient 5.000, gemiddeld genomen (dus met de uitschieters naar boven en/of beneden is bovenstaand gemiddeld.

Daarbij zijn er zoveel factoren die meespelen.
Alle reacties Link kopieren
En de mensen die het wél verdienen, doen daar over het algemeen ook wel wat opofferingen voor in bv sociaal leven (danwel het ontbreken daarvan), reistijden, verhuizen, etc.



Staar je niet blind op salarissen. Ennal helemaal niet op internet.
quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:32:

De antwoorden zijn dus wisselend ja en nee.



Ik geloof ook wel dat er mensen zijn die (zo)veel verdienen. Maar in dat topic leek het wel of iedereen zo'n inkomen normaal vind. Voor mij is dat echt heel veel geld en ik schrik weleens van die bedragen. Als ik dan zie waar wij op zitten is het een wereld van verschil. En ja heb daar best wel moeite mee.Bedoelde je bruto of netto in je OP? Want als je het over bruto hebt vind ik het geen heel erg hoge bedragen.
Wij, man en ik samen, krijgen samen wel iets meer dan 3000 binnen elke maand. Bij man zit dan zijn dertiende maand en zijn vakantiegeld daar al bij in. Bij zulke topics is het vaak altijd met peren vergelijken. De één noemt het jaarsalaris gedeeld door 12 de ander noemt zijn maandelijkse salaris zonder alle extra's. Als je al wilt vergelijken kun je beter jaarsalarissen bekijken inclusief alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven