Werk & Studie alle pijlers

Verdienen mensen echt zoveel

20-03-2017 11:25 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een forum te lezen dat ging over functies en inkomens. Daarin werden salarissen genoemd van € 5000 ook wel € 3000 wat ik heel erg veel vind. Ze gingen er daar vanuit dat een secretaresse toch echt wel meer dan € 1850 netto verdient. Wat voor hun erg weinig is blijkbaar. Dit werk heb ik jaren gedaan maar daar zat ik netto niet op.



Zoveel heb ik nog nooit verdiend en dat zal ook nooit gaan gebeuren helaas. Heb ik nu een vertekend beeld gekregen van de werkelijkheid of verdienen mensen echt zoveel? Tuurlijk weet ik dat ook er mensen zijn in de bijstand of andere uitkering hebben (zoals ik momenteel) dus niet iedereen zal zoveel verdienen maar het viel me op dat zoveel werkende mensen echt veel verdienen.



Mijn partner verdient ook niet veel. Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over. Is dit herkenbaar en hoe kun je hier het beste mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 11:47:

[...]



Lees gewoon zelf eens hoe k*t jij reageert op Blueeyes, je weigert om een greintje medelijden met haar te hebben.



Ik sluit me aan bij de loser-reactie. Ik heb nog heel lang begrip gehad voor je vind ik, maar zo onsympathiek als jij je opstelt, daar word ik echt heel boos van.+1
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 11:47:

[...]



Lees gewoon zelf eens hoe k*t jij reageert op Blueeyes, je weigert om een greintje medelijden met haar te hebben.



Ik sluit me aan bij de loser-reactie. Ik heb nog heel lang begrip gehad voor je vind ik, maar zo onsympathiek als jij je opstelt, daar word ik echt heel boos van.Medelijden, serieus waarom? Vind het juist erg denigrerend dat jij medelijden met haar hebt.
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 11:47:

[...]



Lees gewoon zelf eens hoe k*t jij reageert op Blueeyes, je weigert om een greintje medelijden met haar te hebben.



Ik sluit me aan bij de loser-reactie. Ik heb nog heel lang begrip gehad voor je vind ik, maar zo onsympathiek als jij je opstelt, daar word ik echt heel boos van.Ik hoef geen medelijden. Ik zou het to gunnen dat ze kon zien dat er ook nog een andere kant aan het verhaal zit, en dat ze, met keihard werken, ergens kan komen, haar dromen kan waarmaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:50:

[...]





Ja en zoals ik al 10x heb gezegd. Ik en mijn partner trouwens ook zijn daar hard mee bezig.



Ik zeg nergens dat het allemaal zo oneerlijk is. Maar goed blijkbaar is het moeilijk te snappen wat ik nu echt bedoel. Ook al heb ik het meerdere keren uitgelegd.



Maar ik moet ineens iemand met een Wajong uitkering zielig gaan vinden en ik zou niet weten waarom. Omdat ze ook wei ik inkomen heeft. Ja daar zijn meer mensen van. Of dat ze ziek is, ja ook daar is ze niet de enige in.



Je hoeft haar niet zielig te vinden, dat vind ik ook niet, en zijzelf denkt daar ook anders over als ik haar lees.



Alleen: ze houdt je een spiegel voor en daardoor ga jij enorm op de man spelen, steigeren en reageer je als een kat in het nauw door er vanalles bij te halen.



Er is niks mis met weinig geld verdienen: sterker nog er zijn mensen die daar bewust voor kiezen en hartstikke gelukkig zijn.

Alleen jij/jullie willen vanalles, maar willen daar niks voor doen. Er zijn maar 2 personen verantwoordelijk voor het noet uitkomen voor jouw/jullie dromen en dat zijn jij en je vriend.



En als jij en bleu-eyes morgen bij mij komen solliciteren onder eigen naam weet ik heel zeker wie ik aanneem: dat is nl niet om een rugzakje maar op basis van instelling. En dat geldt voor heel veel werkgevers zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef het op hoor, ik snap echt niet wat je nu bedoelt. En je doet inderdaad onaardig naar blueeyes. Die schrijft namelijk hele aardige posts waar echt nog veel meer nuttigs in stond dan alleen haar inkomen. Maar nee, jij pakt alleen dat eruit. En gaat daar alsnog over klagen dat je vriend minder verdient. Terwijl je eerder zegt dat je even wilde zien dat er meer mensen zijn die weinig geld verdienen. En nu schrijf je ineens 'ja daar zijn meer mensen van'. Schiet mij maar lek hoor.



En blueeyes: petje af voor je geduld.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 24 maart 2017 @ 11:54:

[...]



Ik hoef geen medelijden. Ik zou het to gunnen dat ze kon zien dat er ook nog een andere kant aan het verhaal zit, en dat ze, met keihard werken, ergens kan komen, haar dromen kan waarmaken.



Precies, wie zit er te wachten op medelijden van anderen. Wat heb je eraan en wat moet je ermee. Daar voel je je niet beter van.



Ik weet dat ik ooit echt wel weer zal werken en meer zal verdienen.



Mijn reactie naar jou was niet hard bedoeld. Ik zei alleen dat mijn vriend ongeveer hetzelfde inkomen als jij heeft met 3 dagen werken, ja dat is zo.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:50:

[...]

Ik zeg nergens dat het allemaal zo oneerlijk is.

Oh nee???



In je OP: Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over.



En verderop:



quote:Singlegirlx schreef op 20 maart 2017 @ 11:32:

Als ik dan zie waar wij op zitten is het een wereld van verschil. En ja heb daar best wel moeite mee.quote:Singlegirlx schreef op 23 maart 2017 @ 11:23:

[...]

Sommige bedragen zijn ook absurd en oneerlijk, ja in sommige gevallen kan het dat zijn.geen zin om nog verder het topic door te bladeren, is zo al duidelijk genoeg dat jij jezelf nogal tegenspreekt
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:50:

[...]



Ik zeg nergens dat het allemaal zo oneerlijk is. Maar goed blijkbaar is het moeilijk te snappen wat ik nu echt bedoel. Ook al heb ik het meerdere keren uitgelegd.



Dat komt omdat je hartstikke tegenstrijdig bent.



Ten eerste schrijf je dat je al die inkomens ongeloofwaardig vindt.

Ten tweede schrijf je dat deze inkomens ver van jou afstaan.

Ten derde schrijf je dat je het gevoel krijgt dat je de énige bent die een laag inkomen heeft.



Waarom vergelijk jij je jezelf met mensen die een totaal andere opleiding, functie en verantwoordelijkheid hebben? En waarom krijg jij het gevoel dat dat de norm is? Je hebt toch wel enige kennis van hoe Nederlandse sociaal-economische huishoudens in elkaar zitten? En dat men in een villawijk in Laren een ander soort inkomen heeft dan in de Haagse Schilderswijk?
Ok, medelijden was het verkeerde woord, ik wou niet steeds empathie herhalen, maar ik had echt een meer empathische reactie richting Blueeyes een heel stuk netter gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 24 maart 2017 @ 11:56:

[...]





Je hoeft haar niet zielig te vinden, dat vind ik ook niet, en zijzelf denkt daar ook anders over als ik haar lees.



Alleen: ze houdt je een spiegel voor en daardoor ga jij enorm op de man spelen, steigeren en reageer je als een kat in het nauw door er vanalles bij te halen.



Er is niks mis met weinig geld verdienen: sterker nog er zijn mensen die daar bewust voor kiezen en hartstikke gelukkig zijn.

Alleen jij/jullie willen vanalles, maar willen daar niks voor doen. Er zijn maar 2 personen verantwoordelijk voor het noet uitkomen voor jouw/jullie dromen en dat zijn jij en je vriend.



En als jij en bleu-eyes morgen bij mij komen solliciteren onder eigen naam weet ik heel zeker wie ik aanneem: dat is nl niet om een rugzakje maar op basis van instelling. En dat geldt voor heel veel werkgevers zo.En weer roep je maar wat. Dat partner en ik er niks voor willen doen. Stop toch eens met die onzin uitkramen. Ik loop al pagina's te zeggen wat wij allemaal doen. Maar dat wil je niet lezen. Jij wil er een lekker negatief beeld van maken dat we niks doen en de boel uitmelken. Triest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:00:

[...]



Oh nee???



In je OP: Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over.



En verderop:





[...]





[...]





geen zin om nog verder het topic door te bladeren, is zo al duidelijk genoeg dat jij jezelf nogal tegenspreektAls je goed leest dan zie je dat ik hier zeg dat het in sommige gevallen oneerlijk KAN zijn.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:02:

[...]





En weer roep je maar wat. Dat partner en ik er niks voor willen doen. Stop toch eens met die onzin uitkramen. Ik loop al pagina's te zeggen wat wij allemaal doen. Maar dat wil je niet lezen. Jij wil er een lekker negatief beeld van maken dat we niks doen en de boel uitmelken. Triest.Waarom heb je er dan zo'n moeite mee als je weet dat het maar een tijdelijke situatie is? En waarom blijf je maar herhalen dat een hoger salaris (3000 netto per persoon) niet haalbaar is voor jullie? Dat is zo'n verlammende instelling. Alsof je zegt dat het toch geen zin heeft om er moeite voor te doen omdat jullie dat toch nooit gaan halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 24 maart 2017 @ 12:01:

[...]





Dat komt omdat je hartstikke tegenstrijdig bent.



Ten eerste schrijf je dat je al die inkomens ongeloofwaardig vindt.

Ten tweede schrijf je dat deze inkomens ver van jou afstaan.

Ten derde schrijf je dat je het gevoel krijgt dat je de énige bent die een laag inkomen heeft.



Waarom vergelijk jij je jezelf met mensen die een totaal andere opleiding, functie en verantwoordelijkheid hebben? En waarom krijg jij het gevoel dat dat de norm is? Je hebt toch wel enige kennis van hoe Nederlandse sociaal-economische huishoudens in elkaar zitten? En dat men in een villawijk in Laren een ander soort inkomen heeft dan in de Haagse Schilderswijk?Je denkt veel te ver door nu. Nogmaals ik las een topic en daar noemde iedereen hele hoge bedragen als inkomem. Daardoor kreeg ik een vertekend beeld waarschijnlijk van de werkelijkheid. En ja dat voelde niet leuk. Dat is het, niet meer niet minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:02:

[...]





En weer roep je maar wat. Dat partner en ik er niks voor willen doen. Stop toch eens met die onzin uitkramen. Ik loop al pagina's te zeggen wat wij allemaal doen. Maar dat wil je niet lezen. Jij wil er een lekker negatief beeld van maken dat we niks doen en de boel uitmelken. Triest.



Dankjewel!

Wel superleuk dat je mijn woorden herhaalt en er zo vol voor gaat, you go girl!
quote:NYC schreef op 24 maart 2017 @ 11:30:

TO, je bent afgunstig naar iedereen die het financieel beter heeft dan jij maar tegelijkertijd kijk je ontzettend neer op iedereen die het minder goed heeft dan jij. Dat gaat vaak hand in hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 24 maart 2017 @ 12:10:

[...]





Waarom heb je er dan zo'n moeite mee als je weet dat het maar een tijdelijke situatie is? En waarom blijf je maar herhalen dat een hoger salaris (3000 netto per persoon) niet haalbaar is voor jullie? Dat is zo'n verlammende instelling. Alsof je zegt dat het toch geen zin heeft om er moeite voor te doen omdat jullie dat toch nooit gaan halen.



Omdat ook een tijdelijke situatie niet prettig kan voelen/zijn. Ik zou het liefst gewoon een baan hebben voor 4 dagen in de week. En dat mijn partner ook meer dan 3 dagen in de week weer kan werken.



Ik blijf het niet maar herhalen maar dat is gewoon een feit. Ik weet dat wij nooit ieders 3000 euro netto zullen gaan verdienen. Dat is ook echt niet haalbaar in onze beroepstak.
Alle reacties Link kopieren
quote:jadaiswa schreef op 24 maart 2017 @ 12:11:

[...]





Dankjewel!

Wel superleuk dat je mijn woorden herhaalt en er zo vol voor gaat, you go girl!Euh ja het zal wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:02:

Ok, medelijden was het verkeerde woord, ik wou niet steeds empathie herhalen, maar ik had echt een meer empathische reactie richting Blueeyes een heel stuk netter gevonden.Waarom moet ik empathisch reageren, omdat ze een laag inkomen heeft? Omdat ze Wajong heeft? Ik snap het niet.
To, in alle eerlijkheid, ik vind niet dat je veel doet om eruit te komen.



- therapie: je staat nu op de wachtlijst, zeg je. Ben je al eens naar de huisarts geweest voor overbruggingszorg? Bij bijvoorbeeld de POH-ggz? Of heb je daar de instelling waar je op de wachtlijst staat voor benaderd?

- je zegt dat je depressief bent. Sport je, slik je vitamine d en ga je iedere dag naar buiten? Die dingen kun je zelf doen, (bijna) gratis. En het is bewezen dat ze tegen depressies helpen.

- jij en vriend kunnen nu al starten met bijscholen. Ga naar de bieb en lees/leen boeken over je vakgebied. Schrijf je in op degreed en bekijk een aantal keer per week wat ze je daar aanraden. Zoek een cursus uit op Coursera en volg die.

- ga naar het wijkteam en vraag hulp bij je dagindeling/dagritme. Daarnaast kunnen ze ook helpen met inkomen, werk en ondersteuning/begeleiding op psychisch vlak.

- is er iemand die jullie cv en sollicitatiebrieven naleest? Zo niet: zoeken. Kan veel schelen.



En ja, al deze dingen (op Coursera na) doe ik ook. En mijn contract bij mijn huidige werkgever loopt deze maand af. Ondertussen zijn er al rond de 10 sollicitaties de deur uit, op zoek naar een nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:21:

[...]





Waarom moet ik empathisch reageren, omdat ze een laag inkomen heeft? Omdat ze Wajong heeft? Ik snap het niet.Nee, dat is duidelijk.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:19:

[...]



Ik blijf het niet maar herhalen maar dat is gewoon een feit. Ik weet dat wij nooit ieders 3000 euro netto zullen gaan verdienen. Dat is ook echt niet haalbaar in onze beroepstak.Als het niet haalbaar is in jullie beroepstak maar je wilt het wel graag, dan zul je dus in actie moeten komen, bijv omscholen naar een beroepstak waar het wel haalbaar is. Of je moet je erbij neerleggen dat je ook prima kunt leven met ieder 2000 (dus samen 4000!) euro in de maand.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:19:

[...]





Omdat ook een tijdelijke situatie niet prettig kan voelen/zijn. Ik zou het liefst gewoon een baan hebben voor 4 dagen in de week. En dat mijn partner ook meer dan 3 dagen in de week weer kan werken.



Ik blijf het niet maar herhalen maar dat is gewoon een feit. Ik weet dat wij nooit ieders 3000 euro netto zullen gaan verdienen. Dat is ook echt niet haalbaar in onze beroepstak.Dus jullie gaan nooit bijscholen, initiatief nemen voor taken met meer verantwoordelijkheid, leidinggevende worden, naar een andere werkgever of misschien wel een voor een hele andere carrière kiezen?
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:21:

[...]





Waarom moet ik empathisch reageren, omdat ze een laag inkomen heeft? Omdat ze Wajong heeft? Ik snap het niet.Je vraagt van ons toch ook begrip voor jouw situatie? Waarom toon jij dan geen begrip voor de krappe financiële positie van iemand anders?
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 11:38:

Ik heb altijd gewerkt en betaal nu mijn eigen uitkering.Eh... nee hoor, degenen die nu werken betalen jouw uitkering.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 24 maart 2017 @ 11:44:

[...]



Ik ben voor de rest van mijn leven arbeidsongeschikt. De. Rest. Van. Mijn. Leven. Kan ik 100.000 therapieën voor volgen, maar mijn autisme gaat niet verdwijnen. Ik kan nooit een huis kopen, zal altijd in de sociale huur blijven. Een werkgever neemt mij niet aan vanwege mijn capaciteiten, maar omdat hij mij onder het mom van een werkervaringsplek 6 maanden gratis in dienst kan nemen. Klopt, zonder salaris. Zonder vrijwilligersvergoeding. Als er al betaald werk is, dan nog wordt er verwacht dat ik de eerste twee maanden gratis werk. Proefplaatsing heet dat. En ik zal nooit, ik herhaal: NOOIT fulltime kunnen werken. Ook een opleiding naast mijn werk gaat waarschijnlijk niet lukken.



Jij en je vriend hebben de mogelijkheid om wat van je leven te maken. Een depressie (en voor je gaat roepen dat ik niet weet wat dat is: ik ben bijna 28 en heb meer dan de helft van mijn leven depressief doorgebracht) is te overwinnen. Dan zijn er mogelijkheden zat voor opleiding, werk, het vergroten van je inkomen. Ik mag al heel blij zijn als ik ooit op een dusdanig inkomen kom dat ik de Wajong niet meer nodig heb.



En waarop baseer jij dat ik geen partner en/of kinderen heb?



Ga vooral lekker door met zielig wezen meid, dan blijf je ook de rest van je leven zielig. Zul je vast heel gelukkig van worden.



Wacht even, ik zie nu net deze post van je en dat maakt het er echt niet beter op hoe ik naar je kijk. Wat een vooroordelen en ik ben zielig en jij niet.



Ten eerste ik heb niet even een depressie die te overwinnen is. Ik ben mijn hele leven al chronisch depressief. Dat is dus iets dat nooit over zal gaan. Dat zit in mijn familie en familieleden zijn eraan overleden (zelfmoord). Ook heb ik borderline, iets wat ook nooit over zal gaan.



Dus kom niet aan met dat het voor mij allemaal zo makkelijk is. Ik probeer mijn hele leven al mijn hoofd met moeite boven water te houden. Ik heb nooit geen Wajong gekregen maar altijd doorgebikkeld bij verschillende banen hoe moeilijk ik het ook had. Ik ben voor de rest van mijn leven ook arbeidsongeschikt als je het zo bekijkt. Dus mogelijkheden zat zijn er niet voor mij.



En jij vindt jezelf heel zielig en wil hier ook dat iedereen dat vindt. Nou ik vindt je helemaal niet zielig. Je hebt het prima voor elkaar als ik het zo lees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven