Werk & Studie alle pijlers

Verdienen mensen echt zoveel

20-03-2017 11:25 721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op een forum te lezen dat ging over functies en inkomens. Daarin werden salarissen genoemd van € 5000 ook wel € 3000 wat ik heel erg veel vind. Ze gingen er daar vanuit dat een secretaresse toch echt wel meer dan € 1850 netto verdient. Wat voor hun erg weinig is blijkbaar. Dit werk heb ik jaren gedaan maar daar zat ik netto niet op.



Zoveel heb ik nog nooit verdiend en dat zal ook nooit gaan gebeuren helaas. Heb ik nu een vertekend beeld gekregen van de werkelijkheid of verdienen mensen echt zoveel? Tuurlijk weet ik dat ook er mensen zijn in de bijstand of andere uitkering hebben (zoals ik momenteel) dus niet iedereen zal zoveel verdienen maar het viel me op dat zoveel werkende mensen echt veel verdienen.



Mijn partner verdient ook niet veel. Wij hebben samen nog niet de helft van hun inkomen. Ik voel me hier eigenlijk best rot over. Is dit herkenbaar en hoe kun je hier het beste mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar 1 conclusie trekken uit dit hele topic. Dat je een enorme klager bent en geen doener. Heel jammer voor jezelf, want deze instelling gaat je niet verder helpen in het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:25:

[...]



Je vraagt van ons toch ook begrip voor jouw situatie? Waarom toon jij dan geen begrip voor de krappe financiële positie van iemand anders?Nee dat vraag of verwacht ik hier niet, want daar is dit niet de juiste plek voor. Ik toon er toch begrip voor. Maar de post die ik net van haar heb gelezen valt me helemaal verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 24 maart 2017 @ 12:26:

[...]



Eh... nee hoor, degenen die nu werken betalen jouw uitkering.Eh nee hoor, daar heb ik jaren voor gewerkt en afgedragen dus dat betaal ik nu uiteindelijk zelf. Of hoe je het bekijken wilt, dan heb ik het jaren voor anderen betaald en zij nu voor mij. Ook goed.
Echt rottig he, alles overkomt jou maar, je kunt er helemaal niets aan doen, en de hele wereld is tegen je. Stom allemaal! En ontzettend flauw dat wij ook nog tegen je aan trappen, terwijl jij het al zo zwaar hebt.



https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 24 maart 2017 @ 12:28:

Ik kan maar 1 conclusie trekken uit dit hele topic. Dat je een enorme klager bent en geen doener. Heel jammer voor jezelf, want deze instelling gaat je niet verder helpen in het leven.Dat mag jij vinden. Dat vind ik zelf niet. Ik weet dat ik meer dan genoeg doe, ik heb hulp gezocht, sta op de wachtlijst voor langdurige behandeling, tussentijds ben ik zelfs naar banen op zoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:32:

Echt rottig he, alles overkomt jou maar, je kunt er helemaal niets aan doen, en de hele wereld is tegen je. Stom allemaal! En ontzettend flauw dat wij ook nog tegen je aan trappen, terwijl jij het al zo zwaar hebt.



https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00



Ik kan er inderdaad niks aan doen dat ik chronisch depressief ben en borderline heb.



Dat jij de behoefte voelt om lullig te doen, dat is aan jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:32:

Echt rottig he, alles overkomt jou maar, je kunt er helemaal niets aan doen, en de hele wereld is tegen je. Stom allemaal! En ontzettend flauw dat wij ook nog tegen je aan trappen, terwijl jij het al zo zwaar hebt.



https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00Blijft briljant.
Life is short. Eat dessert first.
TO, ik denk dat jij er verstandig aan doet om geen topics te openen. Je gaat hier niet vinden wat je zoekt en het (in jouw ogen) onbegrip van andere forummers zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat jij nog verder wegzakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:32:

[...]





Dat mag jij vinden. Dat vind ik zelf niet. Ik weet dat ik meer dan genoeg doe, ik heb hulp gezocht, sta op de wachtlijst voor langdurige behandeling, tussentijds ben ik zelfs naar banen op zoek.Ik wens je oprecht succes en sterkte.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 24 maart 2017 @ 12:34:

TO, ik denk dat jij er verstandig aan doet om geen topics te openen. Je gaat hier niet vinden wat je zoekt en het (in jouw ogen) onbegrip van andere forummers zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat jij nog verder wegzakt.Ja je hebt gelijk, dat is duidelijk.
Inmiddels heb ik volgens mij al diverse topics van je voorbij zien komen. En eens met Lizzy75; je klaagt en doet weinig. Je vraagt adviezen en ik lees als reactie alleen maar dat het toch allemaal niet meezit. Ik lees weinig dat je jezelf een schop onder je achterste geeft en aanpakt. Al vind je zelf van wel blijkbaar.

De post van Blueeyes* schiet jou verkeerd zeg je. Je zou er juist iets van kunnen leren! Zij deelt haar ervaringen en dat zou je kunnen waarderen en van het optimisme en realisme kun je nog leren ook.



Ben bang dat je enorm blijft hangen in je huidige situatie, wachtend tot iemand het voor je oplost. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 24 maart 2017 @ 12:34:

[...]





Ik wens je oprecht succes en sterkte.Dank je.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:33:

[...]



Ik kan er inderdaad niks aan doen dat ik chronisch depressief ben en borderline heb.

Het gaat niet om de zaken waar je nix aan kunt doen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat!!
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 24 maart 2017 @ 12:36:

Inmiddels heb ik volgens mij al diverse topics van je voorbij zien komen. En eens met Lizzy75; je klaagt en doet weinig. Je vraagt adviezen en ik lees als reactie alleen maar dat het toch allemaal niet meezit. Ik lees weinig dat je jezelf een schop onder je achterste geeft en aanpakt. Al vind je zelf van wel blijkbaar.

De post van Blueeyes* schiet jou verkeerd zeg je. Je zou er juist iets van kunnen leren! Zij deelt haar ervaringen en dat zou je kunnen waarderen en van het optimisme en realisme kun je nog leren ook.



Ben bang dat je enorm blijft hangen in je huidige situatie, wachtend tot iemand het voor je oplost. Jammer.Dan lees jij ook niet. Ik heb hulp gezocht, ik wacht om langdurige intensieve dagbehandeling, ondertussen zoek ik zelfs naar werk. Kom op zeg, dat is niet genoeg. Nou prima, dat mag jij denken. Ik vind van wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 24 maart 2017 @ 12:37:

[...]





Het gaat niet om de zaken waar je nix aan kunt doen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat!!Ja en ik probeer ermee te dealen voor zover ik kan oke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:32:

Echt rottig he, alles overkomt jou maar, je kunt er helemaal niets aan doen, en de hele wereld is tegen je. Stom allemaal! En ontzettend flauw dat wij ook nog tegen je aan trappen, terwijl jij het al zo zwaar hebt.



https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00Als je dit soort dingen moet posten over de rug van een ander ben je goed bezig. Triest geval.
Veel succes Singlegirl.

Ondertussen las ik ook de post van SallySpectra en sluit me daarbij aan. Het openen van topics en de reacties (waaronder ook de mijne trouwens) doen jou denk ik geen goed.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:40:Triest geval.Heb je het nou over jezelf?
En tot die tijd, geen jaloezie op anderen die meer geld verdienen. Schiet je niks mee op, is alleen maar negatieve energie waar je niks mee kunt.

Ik kan ook maar 1x per jaar op vakantie en vrienden van ons gaan 5x. Fijn voor hun, zou ik ook wel willen, maar dat gaat niet.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:21:

[...]





Waarom moet ik empathisch reageren, omdat ze een laag inkomen heeft? Omdat ze Wajong heeft? Ik snap het niet.



Nee dat is erg duidelijk. Ik zie een patroon.



Wanneer ga je weer eens reageren in je andere topic over het weg gaan bij je vriend waar je ook alle heldere inzichten en adviezen niet lijkt te snappen? Misschien is het goed om eerst te proberen logica te vinden in je relatie om je daarna weer eens druk te maken over wat andere mensen verdienen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 24 maart 2017 @ 12:41:

Veel succes Singlegirl.

Ondertussen las ik ook de post van SallySpectra en sluit me daarbij aan. Het openen van topics en de reacties (waaronder ook de mijne trouwens) doen jou denk ik geen goed.Nee jullie willen alleen maar trappen uitdelen en lollige filmpjes van youtube plaatsen. Daar heb ik inderdaad nul komma nul aan.
quote:Singlegirlx schreef op 24 maart 2017 @ 12:40:

[...]





Als je dit soort dingen moet posten over de rug van een ander ben je goed bezig. Triest geval.Je had al op die post gereageerd
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 24 maart 2017 @ 12:42:

[...]



Heb je het nou over jezelf?



ah nog zo'n lolbroek



Mensen die over de rug van een ander lollig willen zijn, daar heb ik het over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 24 maart 2017 @ 12:44:

[...]



Je had al op die post gereageerd Ja en voel je je nu beter dan?
Alle reacties Link kopieren
Elke branche is anders. Ik zelf werk als zzp`er en maak ongeveer 5600 euro omzet per maand. Maar als je voor jezelf werkt moet je jezelf verzekeren en je eigen pensioen regelen dus tja. Is maar net hoe je het bekijkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven