Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden aangenomen en je mag nu al starten met de cursus? Snelle procedures daar zeg ;).
Alle reacties Link kopieren
Oeh, dan heb je wel heel veel geluk gehad dat je nog net vóór de crisis bent aangenomen en zicht had op een baan. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja, de wachtlijst is eindelijk aan het doorstromen. Ik zie op het stessenforum allemaal dolblije dames die al net zo lang wachten als ik. Voor mij is het een groot punt dat ik het totaal niet naar mijn zin heb op mijn huidige werk. Als dat wel het geval was geweest, had ik er goed over na moeten denken. Maar de omstandigheden zijn ernaar, de ruimte is er, dus ik ga ervoor, lekker een tijdje de wereld over!
Alle reacties Link kopieren
heb wel een tip: knip je haar niet te kort .

verder veel plezier.



Maar zat je twee jaar in de wachtkamer??
Alle reacties Link kopieren
Haha, met mijn haar zit het wel goed. Ik heb de afgelopen jaren gewoon gewerkt, in het begin nog vol spanning gewacht, maar naarmate de tijd verstreek er steeds minder aan gedacht. En ineens vraagt mijn moeder me uit het niets wat ik zou doen als de KLM de volgende dag zou bellen, en *poef* 2 dagen later een telefoontje, of ik nog wil...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen steward, maarre gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Meer topics KLM Stewardessen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Viva1973! Wat stom, heb er zelf helemaal niet aan gedacht om de zoekfunctie te gebruiken Ik ga eens even druk lezen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je zeg! Ik ben absoluut KLM-stewardessen-fan! Vind ze altijd zo vriendelijk en professioneel, en vind de pakjes ook erg mooi. Echt gefeliciteerd!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
De wachtlijst heeft idd 2 jaar geduurd. Op korte termijn starten 496 nieuwe collega's. Er zijn maar 5 sollicitanten geweest die inmiddels ergens anders tevreden aan het werk zijn.



Dat gedoe over de ex-collega met kort haar moet nu maar 's over zijn:

Ze heeft jaren moeilijk gedaan en continu de grens opgezocht (oa tattoos). Was een wat aparte dame... Mag natuurlijk, maar dan moet je niet tekenen voor uniformiteit. De KLM is nog coulant geweest!

Overigens heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat zij al spijt heeft.... (als haren op haar hoofd )



TO, wanneer start je cursus? Weet je al welke typen je gaat vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is 14/1, welke typen weet ik nog niet. Weet je toevallig hoe het zit met de basiscursus? Krijg je reiskostenvergoeding of is er een mogelijkheid om ergens te overnachten?
Alle reacties Link kopieren
Spijker Onder mijn andere nick hadden we het erg gezellig samen, we hebben zelfs nog eens samen virtueel in bed onder een warm dekentje gelegen. Ring a bell?
Alle reacties Link kopieren
14/01.... Dan ben je eind februari 'los'.

Ergens overnachten zal je zelf moeten regelen...

Aan het eind vd cursus krijg je een vergoeding. Geloof rond de ¤1100/¤1200 (hang me er niet aan op).



Leuk! Je gaat een heel andere levensstijl aan door te gaan vliegen (of mss vlieg je al bij een andere maatschappij?)
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor je! Hoop zelf snel weer eens op pad te gaan, kan nl wel weer wat punten gebruiken...ben helemaal terug naar Ivory gegaan de laatste paar jaar :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee Lizzl, ik vlieg nog niet, heb echt een kantoorbaan waar om half 6 iedereen de deur achter zich dicht trekt.

Ik woon in Eindhoven en kan dus met de trein soepel naar Schiphol, heb begrepen dat het alleen voor je stand-by-rooster belangrijk is dat je in de buurt bent, de vluchten waarvoor je gewoon ingepland staat, weet je vantevoren toch?

Verder moet ik even op mijn lijn letten, ben wat zwaarder nu dan toen ik werd aangenomen, maar na het telefoontje vanmiddag waren de pepernoten op het bureau ineens niet meer zo interessant Goede stok achter de deur. Ik zie overigens wel regelmatig stessen die redelijk stevig zijn, welke maat mag je nog hebben?
Alle reacties Link kopieren
ook geen steward.. zelfs geen piloot.. .. maar van harte!..
Alle reacties Link kopieren
zeg! aangezien jij natuurlijk een fantastische rol daar gaat spelen bij de KLM, kan je je invloed dan misschien ook aanwenden om het KLM eten wat te fatsoeneren Mijn hemel, ik ben een makkelijke eter maar die kleffe sandwiches en een rijstmaaltijd die naar citroendreft smaakte benik nog niet helemaal vergeten :-s Verder lijkt het me hartstikke leuk dus heel veel plezier bij de komende vluchten!
Alle reacties Link kopieren
Voor zover mijn invloed zal gaan reiken, ga ik mijn best voor je doen Elizaar!
Alle reacties Link kopieren
Lizzl, ik zie jou in een ander topic in 2008 schrijven dat je er helemaal doorheen zit qua vermoeidheid. Vlieg je nog steeds?
heel veel plezier in ieder geval, het is echt een geweldig leuk vak! Ik heb zelf 9 jaar gevlogen en vond het meestal super.

Uiteraard ook minpunten, maar ja, dat heeft elke baan he

Ik woon zelf vlakbij schiphol maar had wel veel collega's die ver weg woonden en meestal een vast logeeradres in de buurt hadden voor de standby diensten.
quote:Stess_to_be schreef op 23 november 2010 @ 21:59:

Lizzl, ik zie jou in een ander topic in 2008 schrijven dat je er helemaal doorheen zit qua vermoeidheid. Vlieg je nog steeds?Dat is idd een groot nadeel, die vermoeidheid, sinds ik niet meer vlieg, geen last meer van
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is ook iets wat me ergens wel een beetje beangstigd, die vermoeidheid. Maar tegelijkertijd bedenk ik dan dat mensen het geen 16 jaar zouden volhouden als het echt onoverkomelijk zou zijn, je kunt na een tijd parttime vliegen en ik zal het toch eerst moeten meemaken om te ervaren of ik het aankan.
Alle reacties Link kopieren
E'hoven heeft idd een prima verbinding. Geen slecht plan om die treinrit, tijdens de 6-weekse, te gebruiken om te leren.

De cursusdagen beginnen geloof ik om half 9 (of 9:00) en duren tot 16:00 en vaak tot 17:00. Bijna elke dag een test, dus gebruik je reistijd



In principe weet je je rooster 6 weken tevoren. Maar dat kan ook 4 of zelfs 2 weken zijn (lang roostertechnisch verhaal).

Aangezien je in E'hoven woont, zal je het liefst vluchten aanvragen waarvoor je niet <10AM moet aanmelden. Ook weer een lang verhaal, maar je vraagt dus je vluchten aan cq je stelt je rooster samen. Maar soms heb je gewoon pech en krijg je een week ingeroosterd waarvan je pas 2 weken tevoren weet wat je gaat doen En dan kan het zijn dat je rond 5AM moet aanmelden.



Standby krijg je als fulltimer 4x per jaar. Dan kan het dus zijn dat je binnen een uur op SPL moet zijn; of je krijgt te horen: Als je vandaag niets van ons hoort, dan ga je morgen naar xxxxxxx

Ook de standby-diensten kan je zelf kiezen en de tijden daarvan variëren (bijv. 6AM starten met een 8 uurs dienst).



Geen idee wat de maximale maat is Op basis van wat ik wel 's zie lopen, gok ik op maat 46.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je antwoord Lizzl, fijn om gerichte antwoorden van mensen met ervaring te krijgen Krijg je reiskostenvergoeding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven