Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een nachtmerrie, bij mij was het ook heel zakelijk allemaal. Ik geloof ook niet dat ze je geen contract aanbieden als je 1x te laat komt. Was ook al benieuwd of je, je contract al getekend had... Ik ben nu zoooo voorzichtig met te laat komen, vrijdag ben ik 3,5!!! uur van te voren van huis gegaan. (normaal rij ik er 1 uur over) Woon in het noorden des lands en ja er lag al een pal sneeuw toen ik wakker werd. Ik heb mijn tijd ook nodig gehad en was een half uur voor melden op het BMC. Tja dan maar zo want nog een keer te laat komen is geen optie.



Hebben jullie nog last gehad van de sneeuw met vertragingen enzo? Ik heb 4,5 uur met pax aan boord gezeten voordat we gediced(?) werden. Op 10 minuten na mochten we nog vertrekken anders zouden we uit onze uren lopen. Vanavond weer terug vliegen, voor nu is alles nog op schema. We gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend getekend!!! En ik ga nooit meer weg
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat goed, gefeliciteerd!! Ik lees al geruime tijd mee omdat ik de luchtvaart ook wel charme vind hebben (al zou ik er denk ik niet tegen kunnen).. Tijdens mijn vlucht van Melbourne via Londen naar Amsterdam heb ik zoveel respect voor jullie gekregen (gewoon 14 uur lang kaarsrecht in de houding, vriendelijk, niks is te veel, en dat ook nog op hakken!!). Echt respect.



Ik wilde misschien ooit gaan studeren voor luchtverkeersleider (leidster?).. Maar dat is weer iets heel anders haha
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd stess!!! Super voor je! Ik weet niet of ik nog wel overstap. Heb promotie gemaakt en heb het erg naar mijn zin op het moment. Ik zie het tegen de tijd wel als ze bellen wat ik doe...



Elmo, luchtverkeersleider lijkt me ook gaaf om te doen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd STB!! Het is je gegund!
Alle reacties Link kopieren
woehoee!!! gefeliciteerd!!! :-) Geniet ervan!!!!



@Papua, snap je twijfels maar ik heb het zo naar mijn zin!!! Veel meer afwisseling qua bestemmingen en ook meer vrij Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen want snap ook best als je net die promotie gemaakt heb, het ook moeilijker wordt om weg te gaan. Denk er goed over na, waarschijnlijk duurt het nog wel even voor ze bellen....
Alle reacties Link kopieren
Dizzy, hoe is het nu met je? Zit jij bij die groep die een jaar verlenging heeft gekregen? En heb je het nog steeds lekker naar je zin?
Hoe is het nu allemaal met de stewardessen hier?? Heb heel het topic bijna in een adem uitgelezen (lange adem!) en weet nu alleen maar zeker dat ik dit wil worden.



Ik ben 17 jaar en moet nog 2 jaar naar school en dan hoop ik dat KLM mensen aanneemt en dat ik meteen kan solliciteren.. Het is echt al jaren een droom van me, en nog steeds zit ik bij iedere vlucht de stewardessen aan te staren haha.



Hoop wel dat ik het aan kan want ben iemand die veel rust nodig heeft anders heb ik meteen een griepje oid te pakken en dat is nou niet echt handig in deze wereld! Maar ik probeer het graag



Hoop dat er nog iemand actief is van jullie want het zou zonde zijn als het leukste topic op het viva forum niet meer actief is!



Dus, hebben jullie het nog steeds naar jullie zin in de lucht??

En voor de wachtlijsters, hoe zit het met jullie?



Hoop dat er iemand reageert ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Stess_to_be schreef op 04 april 2012 @ 21:58:

Dizzy, hoe is het nu met je? Zit jij bij die groep die een jaar verlenging heeft gekregen? En heb je het nog steeds lekker naar je zin?



jep ik ben van die groep

ben echt super blij dat ik nog een jaartje mag blijven en zie het gewoon positief in dan het volgend jaar heel goed gaat met KLM en een vast contract krijg... Heb volgende week mijn 10 maanden gesprek dus ben benieuwd!

Ik heb het nog steeds super naar mijn zin en wil niet meer weg!
Alle reacties Link kopieren
Pomeriaan: bij de KLM moet je minstens 21 zijn voordat je kunt solliciteren. Aan de andere kant, dan heb je nog twee jaar extra om die crisis voorbij te laten gaan, zodat ze weer normaal mensen aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Dizzy, gefeliciteerd!! Super dat je ook mag blijven en inderdaad, volgend jaar gewoon een vast contract! Hoe ging je 10maanden gesprek? En wie is je um? Wellicht hebben we dezelfde, ik heb RP



Pomeriaan, wat leuk dat je zo enthousiast bent! Je moet inderdaad 21 zijn om te solliciteren, maar als je zeker weet dat dit is wat je wilt, komt je kans vanzelf! En wat betreft de rust en snel ziek worden, dat kun je alleen maar te weten komen als je het ondervindt. Ik hou mijn rust altijd strak in de gaten en blokkeer mijn agenda af en toe. Ook let ik er op de route op dat ik niet álles kan doen. Dus als ik op een bestemming ben waar ik een tourtje wil doen of de stad in wil, dan ga ik niet borrelen na aankomst. En als ik wel wil borrelen, dan slaap ik de volgende dag lekker uit. Ik vlieg nu ruim een jaar en heb pas 1x meegemaakt dat ik mijn slaapritme een beetje kwijt was, maar dat ging gepaard met stress vanwege mijn bruiloft over een paar weken. Toen heb ik op een DAR alleen maar geslapen, de hele nacht, overdag aan het zwembad en voor calling weer een paar uur. Toen ik weer thuis kwam, had ik mn ritme weer terug
Alle reacties Link kopieren
Op de route, ha, die heb ik lang niet gehoord...
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik zocht al even naar de 'vind ik leuk' knop

Stuur jij maar eens rap een tekening dame!
Ah wat leuk jullie hebben gereageerd!

Was al bang dat iedereen dit topic helemaal vergeten was en nooit meer zou terugkomen hahaha.



@Stb: Ik zal het inderdaad eerst moeten ondervinden hoe het bij mij zal uitpakken.. En inderdaad, goed rust houden en gewoon goed plannen zodat ik niet helemaal kapot ben haha. Dankjewel voor de tips! Ben echt jaloers op jullie stiekem haha Hoop dat ik ook ooit zover kom! Zou echt fantastisch zijn.



Ik loop nu stage op een kantoor (wel in de toerisme) en ik merk gewoon dat dat niks voor mij is. Van 9 tot 5 achter het computerscherm zitten en op de klok zitten kijken om de 5 minuten pff. Zit stiekem altijd te dagdromen over jullie beroep dan haha.



Wel jammer dat ik pas kan solliciteren op m'n 21e, maar dat heb ik er wel voor over. Zou gerust nog 2 jaar in de AH gaan werken of zo haha. Nee, dat komt wel goed. Ga sowieso eerst nog een paar maanden naar het buitenland om Spaans of Frans te leren (weet nog niet welke van de 2) en ja dan gewoon een tijdelijke baan en voor ik het weet kan ik solliciteren bij de KLM! Dan nog hopen dat ze mensen aannemen en dat ik word gekozen!



Ik vind het in ieder geval wel ontzettend leuk als mensen tegen me zeggen dat ze stewardess zijn echt wat voor mij vinden. Niet om op te scheppen ofzo maar dan ben ik toch blij dat anderen het wel een beetje zien in me haha. Is toch een compliment vind ik!!



In ieder geval bedankt voor de reacties, vind het echt leuk dat jullie de moeite nemen om toch weer in dit topic te reageren.

Hoop dat jullie zo nu en dan een update plaatsen, dat zou wel leuk zijn!



Nou in ieder geval nog veel succes iedereen en vooral veel plezier zou ik zeggen :D
Alle reacties Link kopieren
@pomeriaan, bij trans of KLC kun je wel al vanaf je 18de (weet niet helemaal zeker) solliciteren of je gaat eerst op de grond werken. Alle werkervaring die je opdoet is mooi meegenomen en kun je later weer gebruiken als je gaat solliciteren.



succes met je opleiding en je stage in het buitenland!



@STB, heb me gesprek pas over een paar dagen dus laat het weten heb wel een andere UM
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag aan ervaren stessen. Een vriendin van mij is aangenomen bij een buitenlandse maatschappij en nu moet zij 1x per wk op en neer naar een ica bestemming richting het verre oosten wat zo'n 10 a 12 uur vliegen is. dus heen 10 a 12 uur vliegen, dan rusten op bestemming en dan weer 10 a 12 uur terug. Ik zou graag het volgende willen weten: is dit zwaar om dit een keer per week te doen? Het lijkt mij persoonlijk nogal weinig 1x per week op en neer, maar nu heb ik er uiteraard zelf ook geen ervaring mee en je zit natuurlijk wel met jetlags, cabinedruk etc. En kan het zijn dat je bij KLM ook zo'n rooster kan hebben? Dus dat je voor een langere periode alleen maar de verre vluchten buiten Europa vliegt?
Alle reacties Link kopieren
hoe lang heeft zij dan op bestemming?

het is denk ik vrij veel 1x in de week richting het verre oosten, stel je heb 24 uur op bestemming, wat killing is ivm met tijdsverschil, dan heb je een 3 daagse reis en dan 4 dagen vrij. Als ze langer op bestemming is dan is ze korter vrij. Een Hongkong of een Shanghai is bij klm een 4 om 6 is, dus 4 dagen van huis en 6 dagen vrij.

Vlieg zelf niet heel veel verre oosten dus denk dat mijn collegas je een beter antwoord kunnen geven Als ik naar noord amerika vlieg dan doe ik ook 1 vlucht in de week want meestal is dat een 3/3 en dan is de week ook al bijna voorbij!
Alle reacties Link kopieren
bij KLM kun je ook enkele weken alleen maar ica vliegen, als je dat zo aanvraagt. Ik doe meestal een paar ica's en dan weer 1 of 2 weken europa. Heerlijk die afwisseling!
Alle reacties Link kopieren
Bij een 24-uurs stop zou je mij kunnen weggooien. Bij een 48-uurs stop vind ik het te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij Martinair was het doodnormaal om na een 3 daagse Los Angeles 2-3 dagen rust te hebben (rust ging in op het moment dat je afmeldde, ook zo lekker!) . Ik liep dan ook na een seizoen op mijn wenkbrauwen! Toen ik naar de KLM ging was het echt van de hel in de hemel wat betreft werk-rusttijden regeling: 3 om 6 LAX, halleluja!



De cockpit bij KLM doet trouwens wel 3 om 3/4 long haul, maar ja daar hebben ze zelf voor gekozen...



Slechte WRR hebben ze dan bij die buitenlandse maatschappij!
Alle reacties Link kopieren
Ehmm tja ik weet niet precies hoeveel uur stop ze heeft. ik geloof wel meer dan 24 uur, maar minder dan 48 uur. Misschien 36 uur zoiets? Ik zou het eens moeten vragen aan haar...
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnylover schreef op 08 mei 2012 @ 16:13:

Ehmm tja ik weet niet precies hoeveel uur stop ze heeft. ik geloof wel meer dan 24 uur, maar minder dan 48 uur. Misschien 36 uur zoiets? Ik zou het eens moeten vragen aan haar...Hangt er ook nog vanaf waar die buitenlandse maatschappij is gevestigd. Als haar homebase Dubai is, dan is het sowieso veel korter vliegen naar het Verre (dichterbije ) Oosten en is het wel beter te doen. Vanuit Europa is het redelijjk pittig om 1x pw dit te doen. Zeker als je al langer vliegt en/of ouder bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het om een Chinese carrier.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn gesprek gehad, mag nog een jaar blijven!!!!! :-D

ze kunnen voor volgend jaar nog niets zeggen maar dat zien we dan wel weer... Ben al blij dat ik nu mag blijven!
Alle reacties Link kopieren
quote:sunnylover schreef op 07 mei 2012 @ 11:07:

1x per wk op en neer naar een ica bestemming richting het verre oosten wat zo'n 10 a 12 uur vliegen is. dus heen 10 a 12 uur vliegen, dan rusten op bestemming en dan weer 10 a 12 uur terug. Ik zou graag het volgende willen weten: is dit zwaar om dit een keer per week te doen? Het lijkt mij persoonlijk nogal weinig 1x per week op en neerBen geen stess, maar 12 uur heen en 12 uur terug is al 24 uur werken. Tel daarbij de verplichte rusttijden op en je zit op een fulltime werkweek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven