Volwassen onderwijs ??
dinsdag 4 april 2017 om 10:06
Hoi allemaal,
Ik heb vorige week de vraag gesteld over een studie bij de loi. Aangezien de meeste mij waarschuwde voor een diploma van loi ben ik gaan kijken wat mijn andere keuzes zijn.
Ik wil graag dierenarts assistente worden. Maar als ik de opleiding gewoon volg bij het ROC of clusius dan zit ik in de klas bij allemaal 16jarige.
Maar ik kan niks vinden over volwassen onderwijs voor dierenarts assistente.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? ik woon in Noord-Holland.
Ik heb vorige week de vraag gesteld over een studie bij de loi. Aangezien de meeste mij waarschuwde voor een diploma van loi ben ik gaan kijken wat mijn andere keuzes zijn.
Ik wil graag dierenarts assistente worden. Maar als ik de opleiding gewoon volg bij het ROC of clusius dan zit ik in de klas bij allemaal 16jarige.
Maar ik kan niks vinden over volwassen onderwijs voor dierenarts assistente.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? ik woon in Noord-Holland.

dinsdag 4 april 2017 om 10:22
En wat is er mis met in de klas zitten met 16 jarigen? Je zal in je toekomstige beroep ook te maken krijgen met dierenbezitters van de meest uiteenlopende leeftijden. Van 4 jarigen die met hun lievelingskonijn komen, tot oude omaatjes met een verlepte poedel.
Je zal ze allemaal even goed moeten helpen....
Je zal ze allemaal even goed moeten helpen....
dinsdag 4 april 2017 om 10:24
Ik denk dat dat er bijna niet is, behalve loi. Maar je volgt een opleiding toch voor jezelf. Dan maakt het toch niet zoveel uit met wie je in de klas zit. Ik heb er zelf voor gekozen om op m'n 25e de opleiding apothekersassistente te volgens. Nu bleek ik niet eens de oudste te zijn maar van de 16 jarige heb ik weinig last. Je merkt vanzelf wie er serieus bezig zijn en daar heb ik meer een klik mee als de niet serieuze. De leraren zorgen er wel voor dat de tent niet wordt afgebroken want je zit op een opleiding om te leren en als je bij ons komt om te klieren wordt je daar streng op toegesproken. Ik zou voor jezelf afwegen wat je ermee doet

dinsdag 4 april 2017 om 10:25
Hoe oud ben je zelf?
Idd, vavo. Of accepteren dat je met 16-jarigen in de klas zit. Kans is trouwens aanwezig dat ze echt niet allemaal 16 zijn. Zeker als je naar mbo-4 kijkt, zul je mogelijk met meer 'oudere' studenten zitten. Dit omdat er ook een aanral op hun 16e begonnen op mbo 2 of 3 en nu doorgestoomd zijn.
Idd, vavo. Of accepteren dat je met 16-jarigen in de klas zit. Kans is trouwens aanwezig dat ze echt niet allemaal 16 zijn. Zeker als je naar mbo-4 kijkt, zul je mogelijk met meer 'oudere' studenten zitten. Dit omdat er ook een aanral op hun 16e begonnen op mbo 2 of 3 en nu doorgestoomd zijn.

dinsdag 4 april 2017 om 10:32
Buiten dat, je gaat voor jezelf, je gaat voor een diploma, je gaat voor een betere toekomst. Dat je met een andere leeftijdsgroep in de klas zit zou bijzaak moeten zijn.
Overigens zal je nog verbaasd staan hoe wereldwijs 16 jarigen tegenwoordig zijn (sprak oma). Ik zit in de zorg en heb veel te maken met stagiaires/ leerlingen/ collega's die meer dan de helft jonger zijn dan ik. Nou, ik was niet zo gis op die leeftijd hoor!
Overigens zal je nog verbaasd staan hoe wereldwijs 16 jarigen tegenwoordig zijn (sprak oma). Ik zit in de zorg en heb veel te maken met stagiaires/ leerlingen/ collega's die meer dan de helft jonger zijn dan ik. Nou, ik was niet zo gis op die leeftijd hoor!