Werk & Studie alle pijlers

Vriend wilt van vast werk naar ander werk

23-01-2017 11:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Even in het kort.

Mijn vriend wilt zijn vaste baan opzeggen omdat het een half jaartje een zooitje is in het bedrijf. Mensen weten niet wat ze moeten doen, de baas luisterd niet naar de werknemers enz.



Nu wilt hij dus zijn baan opzeggen.

Ik heb werk (niet meer bij de Aldi) maar bij de post. Zeg dat ik een inkomen heb van +/- €600 met alle toeslagen erbij.

Hij heeft nu een inkomen van €1600 met alle toeslagen erbij.

Als alle rekeningen en financieringen eraf zijn blijft er nog €400 over voor tanken, boodschappen, luiers en ga zo maar door. Zijn geld is op als de rekeningen eraf zijn en we moeten het dus doen van 'mijn' geld.



Nu ben ik heel erg bang dat als hij zijn vaste baan opgeeft hij dus bij een ander bedrijf geen vast werk krijgt.

Ik weet zelf hoe het is om telkens geen werk meer te hebben, hierom zit ik dus met die angst. Stel dat hij geen werk meer heeft na 2 jaar omdat hij geen vast contract krijgt wat dan?

Van zijn ww en mijn salaris gaat het dan niet lukken.



Dit klinkt heel zeurderig ik weet het maar ik wil weten hoe ik kan zorgen dat ik hier niet bang voor ben. Hij wilt het namelijk echt en ik ben alleen maar bang voor; wat als je geen vast werk krijgt.



Groetjes
Dan solliciteer je weer verder.

Ik zou ook weg zijn als ik je vriend was.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen plezier meer hebt in je werk is het tijd om iets anders te zoeken. Misschien kun je zelf ook een baan zoeken waar je meer bij verdient, dan zijn er ook minder zorgen.
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. 10 jaar bij baas, nieuwe leidinggevende en ik heb het 1,5 jaar aangekeken maar het is echt een rotsfeer. Inmiddels andere baan gevonden maar eerst een jaar contract, daarna vast.

Even een jaartje onzekerheid, maar wel meer salaris, 2u per dag minder reistijd, hopelijk een wat betere baas en zicht op vast.

Ik neem de gok graag.

Wel in overleg met thuis uiteraard
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
quote:DogFish schreef op 23 januari 2017 @ 11:11:

Dan solliciteer je weer verder.

Ik zou ook weg zijn als ik je vriend was.



Dit!



Ik snap dat het eng is om met minder geld te moeten doen, maar als je het ergens niet naar je zin hebt moet je weg kunnen gaan. Je moet toch van baan kunnen veranderen.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Eerst een andere baan vinden en dan daarna je contract opzeggen. Althans dat lijkt mij de meest logische volgorde. In deze tijd zou ik het niet aandurven om m'n contract op te zeggen en maar te hopen dat ik op tijd een andere baan vind. Als je zelf opzegt heb je namelijk helemaal nergens recht op.
Maar wat moet hij dan doen? Moet hij voor eeuwig bij die werkgever blijven?
Ik zou mijn man ook een fijne baan gunnen. En zelf meer uren gaan werken als je angst hebt dat je de rekeningen niet meer kunt betalen. Ik ben ooit met buikpijn naar mijn werk gegaan, vond het zo'n rotbaan. Ik had toen een man die achter mij stond en heb op de gok ontslag genomen in de hoop dat ik snel weer werk had. Ik had het geluk dat ik meteen weer ergens anders kon starten. Fulltime ergens werken waar je niet op je plek zit kost enorm veel energie.
Alle reacties Link kopieren
Probeer je vriend ervan te overtuigen dat hij eerst moet zorgen voor een andere baan, voordat hij deze opzegt. Want als hij zomaar z'n baan opzegt, krijgt hij helemaal geen ww en mag je al blij zijn met bijstand (denk ik, heb ik geen verstand van, anderen meer)



Dat hij weg wil bij z'n huidige baan snap ik. Dat er de mogelijkheid is dat de volgende baan dan tijdelijk is, is zo'n beetje logisch. Maar eerst een baan opzeggen en dan pas gaan solliciteren is gewoon onhandig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nooit je werk op zeggen voordat je wat anders hebt.. Dus je vriend kan beter eerst wat anders zoeken en dan pas overstappen zodat je niet zonder inkomen zit. Zelf weggaan is 0 WW
Je vriend kan toch gewoon ander werk zoeken en dan z'n huidige baan opzeggen?



Waarom werk jij zo weinig (of verdien je zo weinig)?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf inderdaad ook al opzoek naar beter werk. Of dat ik meer uren kan maken. Maar we zitten ook met kleine kinderen. Ik gun hem een fijne baan. Maar het is allemaal zo dubbel, zo heeft ie het geweldig naar zn zin. Collega's zijn zn beste vrienden, met zn baas kan hij ook zovaak lachen maar als het dan weer begint dat het zo druk word en er dus geen plek meer is dan word het een zooitje ongeregeld en dan wilt hij gelijk ander werk. En het laatste half jaar is het om de haveklap een bende omdat het zo druk is. Zijn baas luisterd niet als hun met ideeën komen hoe het beter kan.



Hij wisselt zo vaak van mening over het bedrijf. Dan is het een top bedrijf en dan weer een Kwalitatief Uitemate Teleurstellend bedrijf.

Ik ben heel bang voor de onzekerheid die het opleverd.
Hij gaat neem ik aan zijn baan pas opzeggen als hij iets anders heeft gevonden? Die baan moet dan minimaal voor zes maanden zijn wil hij zijn recht op WW niet verliezen.



Als jij elke dag nu met tegenzin naar zijn werk gaat vind ik wel dat je heel wat van hem verlangt om niet te mogen overstappen naar iets anders. Hij moet daar dag in dag uit heen, jij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 23 januari 2017 @ 11:26:

Je vriend kan toch gewoon ander werk zoeken en dan z'n huidige baan opzeggen?



Waarom werk jij zo weinig (of verdien je zo weinig)?Ik heb vanaf oktober ontzettend veel gesolliciteerd. Ik heb alleen geen diploma's en zit er dus aan te denken om terug naar school te gaan. We zitten hier alleen wel met 2 kleine kinderen. Als ik niet bij de post kon werken had ik nu nogsteeds geen werk gehad. Dus alle beetjes zijn meegenomen. Ik werk zo'n 9 uur op de week.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt dus; ik ga mn werk hier opzeggen en naar t uitzendbureau. En als ik dan zeg ja wat als je dan geen werk hebt krijg ik; ja dat zien we dan wel weer.

Hij geen werk.. dat betekend dat er €1800 rekeningen van een salaris van €600 af moet.
Dat is inderdaad dom van 'm.

De route is niet vast werk - geen werk - tijdelijk werk, maar vast werk en solliciteren - tijdelijk werk - vast werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 11:32:

Hij zegt dus; ik ga mn werk hier opzeggen en naar t uitzendbureau. En als ik dan zeg ja wat als je dan geen werk hebt krijg ik; ja dat zien we dan wel weer.

Hij geen werk.. dat betekend dat er €1800 rekeningen van een salaris van €600 af moet.hoe ziet hij het zelf dan? hij kent jullie financiële situatie toch ook?
Ik snap TO wel, nu is er zekerheid en straks niet meer.

Laat je vriend eerst ander werk zoeken en dan pas zn baan opzeggen. Bedenk dat je tegenwoordig nergens meer een vaste baan hebt.
Ik zou er op aan dringen dat hij vanuit een werkende positie solliciteerd, dus eerst proberen wat nieuws te vinden voordat hij zijn huidige baan opzegt. Of, indien dat mogelijk is zou hij zich kunnen laten ontslaan zodat hij wel recht heeft op een tijdelijke uitkeringen.

Een vast contract kan je niet direct verwachten maar dat zegt ook niet zoveel. Je maakt zoveel uren per week op je werk dat het ook heel belangrijk is dat je het daar naar je zin hebt, lijkt me veel belangrijker dan een vast contract. 9 uur per week is ook erg weinig, hopelijk kan jij snel wat anders (erbij?) vinden. Wellicht ook goed om nog eens heel kritisch te kijken of de uitgaven naar beneden kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je van hem kunt verwachten dat hij blijft zitten in een baan waar hij een enorme hekel aan heeft. Wel vind ik dat je van hem kunt verwachten dat hij eerst een andere baan zoekt, voordat hij zijn huidige baan opzegt. Jullie hebben ervoor gekozen een gezin te starten, daarmee kies je er dus ook voor een stukje flexibiliteit te verliezen. Dus dat hij weg wil en een risico gaat lopen met tijdelijke contracten, begrijp ik volkomen, maar wel eerst iets anders vinden voordat hij ontslag neemt.
quote:EenEi schreef op 23 januari 2017 @ 11:32:

Hij zegt dus; ik ga mn werk hier opzeggen en naar t uitzendbureau. En als ik dan zeg ja wat als je dan geen werk hebt krijg ik; ja dat zien we dan wel weer.

Hij geen werk.. dat betekend dat er €1800 rekeningen van een salaris van €600 af moet.



Dat is dom en daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Het is vreselijk om het niet naar je zin te hebben op het werk (been there, done that), maar je bijt even door tot je iets anders hebt.



Kun jij je uren misschien uitbreiden? 9 uur per week is wel erg weinig.
Alle reacties Link kopieren
Hj zit zo in die trans van ander werk willen dat het hem niet uitmaakt hoe. We gaan vanavond ook maar even naar zn ouders van hun neemt hij meer aan dan van mij. Misschien dat hun duidelijkheid kunnen geven aan hem maar ook aan mij.

Ik gun hem een andere baan maar niet de onzekerheid die het meebrengt op zijn manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 23 januari 2017 @ 11:43:

[...]





Dat is dom en daar zou ik ook niet mee akkoord gaan. Het is vreselijk om het niet naar je zin te hebben op het werk (been there, done that), maar je bijt even door tot je iets anders hebt.



Kun jij je uren misschien uitbreiden? 9 uur per week is wel erg weinig.Ik ben inderdaad al opzoek naar iets anders of voor erbij want heb het wel heel erg naar mijn zin. Hij dramde er altijd heel erg op door dat ik werk moest vinden en voor vast want dan hebben we zekerheid. En nu dit?
In jouw situatie zou ik zelf meer gaan werken, zodat je je vriend de ruimte kunt geven ander werk te zoeken. Je vriend heeft jarenlang de grootste financiële verantwoordelijkheid gedragen. Nu ben jij aan de beurt. Hem ervan overtuigen bij zijn huidige baan te blijven vind ik behoorlijk egoïstisch.
Hoe denkt hij zelf dan dat de rekeningen betaald worden als hij niet direct ander werk heeft? Of staat hij daar helemaal niet bij stil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven