Werk & Studie alle pijlers

Vroege vergadering

19-05-2014 14:54 118 berichten
Ik heb morgenochtend een (verplicht) overleg van 08.00 tot 10.00 uur. Op een ander tijdstip was geen vergaderzaal beschikbaar. Dat betekent dat ik uiterlijk om 07.15 uur de deur uit moet. Normaal gesproken lig ik dan nog in bed, en ik ben géén ochtendmens

Toen we de uitnodiging kregen heb ik eens geïnformeerd, en het bleek dat er ook nog zalen beschikbaar waren op vrijdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur. Gek genoeg was ik de enige die liever op vrijdagmiddag zou vergaderen.

Vinden jullie het 'normaal' om te verwachten dat iedereen maar gewoon om 08.00 uur komt opdraven? En dan wordt er ook nog actieve deelname verwacht
Ja ik vind dat een hele mooie tijd! Zou er juist blij mee zijn.
Helaas Betje, in mijn vorige werk was begintijd tussen 7 en 9. Ik kwam altijd 8:59 binnen en ging dus als laatste weg. Mijn collega's waren er 6:59 al. Dus ja, ik had me aan te passen als er eens een vroege vergadering was gepland, want op vrijdagmiddag waren de meesten vrij en hadden geen zin om later weekend te gaan houden.



Succes met de wekker morgen!
Alle reacties Link kopieren
Liever van 800-1000 uur dan 1500-1700 inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, mijn voorkeur zou uitgaan naar de ochtend ipv vrijdagmiddag. Maar ik heb wel eens eerder ergens gelezen dat onze maatschappij meer ingesteld is op ochtendmensen dan avondmensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begin altijd om acht uur en vind dat een prima tijd. Honderd keer liever dan laat op de middag. Nou werk ik ook altijd tot vijf uur en ook dat is prima te doen.



Dus verman je een beetje, je overleeft het vast.
Valt best mee toch? Ik moest om half 8 beginnen en 2 uur reizen. Ach ja is niet ideaal maar voor een keer zou ik zeggen: kom op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind ik heel normaal als het bij wijze van uitzondering is. Vergaderen op vrijdagmiddag lijkt me niet heel erg effectief. Maar, ik snap je wel, ik ben ook geen ochtendmens en ik zou er ook niet blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook helemaal geen ochtendmens.

Wat doe ik in vredesnaam in de bouw



Tussen 07.00 - 08.00 beginnen is hier heel normaal.

De uitvoerders zijn er nog vroeger.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Tsjonge wat een ramp, ik ging vroeger om 06.00 de deur uit om er rond 20.00 weer in te komen. Na mijn verhuizing had ik 's ochtends en ' s avonds soms een uur over. Nooit een probleem van gemaakt. Je wordt echt niet ziek van een keer vroeg uit je vuil.
verba volant, scripta manent.
Ik vind starten om 8:00 doodnormaal. Ik denk dat een vergadering op dat tijdstip een stuk meer oplevert dan vergaderen op vrijdagmiddag tot 17:00.



Ochtendmensen, avondmensen... ik vind het allemaal aanstellerij. We hebben het niet over structureel om 4:30 opstaan ofzo.
Ik mag ook eigenlijk niet klagen hoor, want het de reguliere overleggen beginnen om 09.30 uur of zijn 's middags, omdat ik had aangegeven dat ik 09.00 uur aan de vroege kant vond Ik heb ook wel eens een overleg gepland om 15.00 uur 's middags. Daar werd heel hard over gemopperd, maar ik stond wel voor een volle zaal. Dus nu pas ik me braaf aan, maar oh wat zie ik op tegen die wekker om 06,00 uur

Als ik nog opvang nodig had gehad voor jongste (9) had ik het niet eens kunnen redden. De VSO gaat pas om 07.30 uur open.
Alle reacties Link kopieren
Is 8 uur vroeg?

Ik moet regelmatig om 7 uur beginnen, dan is een vergadering om 8 uur uitslapen!
Mwoah, ik dacht eerder aan 7.00u. toen je vroege vergadering schreef. En ik heb liever deze dan die van vrijdagmiddag.
Mijn persoonlijke voorkeur heeft het ook om in de vroege ochtenduren een vergadering te plannen. Dan is iedereen nog fris, energiek en actief.



Op vrijdagmiddag om 15 uur zou ik het na een werkweek wel hebben gehad en wil ik naar huis.
Ik ga normaal om 7u de deur uit. Als ik pech heb 6u. Hoort erbij hè
Betje, hoe laat begin je normaal gesproken dan?

Ik ben trouwens ook voor vroege vergaderingen. Ben ik nog fruitig en fris.
Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. En opstaan voor 06.30 uur trek ik heel slecht.
Alle reacties Link kopieren
Als vriend een vergadering heeft om 8:00 moet hij uiterlijk om6:00 weg en dan is het de vraag of hij op tijd is.

En op vrijdag willen de meeste mensen vrij.
Normaal kom ik tussen 08.50 en 09.15 binnen zetten, afhankelijk van het verkeer. Als mijn jongste er niet is, ga ik ook wel eens vroeger (want dan heb ik minder te doen 's morgens) en ben ik er rond 08.30 uur. Aanspreekbaar ben ik pas na mijn eerste kop koffie Ik ga ook rond 16.30 uur weer weg, en tekort gewerkte uren haal ik in als ik thuis werk of in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut een avondmens, maar moet bijna elke dag om 06.00 m'n bed uit. Je moet er iets voor over hebben om toekomstplannen te kunnen verwezenlijken kom op, je overleeft het wel. Het is maar één dag.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben jij een zeur zeg!!! Ik begin vaak in de nacht! Pfff! En kan dan door tot in de avond! Wat een houding. Bah!
Ik ben ook geen ochtendmens, maar toch vind ik 8 niet vroeg voor een keer. Mijn stage begint ook dagelijks om 7.45. Leuk is anders, maar je went er vanzelf aan.



Een keer zo vroeg opstaan lijkt me geen ramp!
Ik ben geen avondmens, dus wanneer ik een vergadering heb tot 22u vind ik dat ook heel zwaar. Erger nog is dat ze meestal op een reisafstand van 3 uur zitten, dus ben ik 's avonds pas rond 1u thuis. En dan vind ik, zeker nu ik zwanger ben, heel erg zwaar, op het pijnlijke af. Maar goed, het hoort bij het werkende leven. Ik heb zoiets eens per maand, als ik pech heb eens per twee weken, dus het is niet structureel. Het is gewoon zo. Jammer maar helaas. Verder wel een leuke baan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven