Werk & Studie alle pijlers

Vroege vergadering

19-05-2014 14:54 118 berichten
Ik heb morgenochtend een (verplicht) overleg van 08.00 tot 10.00 uur. Op een ander tijdstip was geen vergaderzaal beschikbaar. Dat betekent dat ik uiterlijk om 07.15 uur de deur uit moet. Normaal gesproken lig ik dan nog in bed, en ik ben géén ochtendmens

Toen we de uitnodiging kregen heb ik eens geïnformeerd, en het bleek dat er ook nog zalen beschikbaar waren op vrijdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur. Gek genoeg was ik de enige die liever op vrijdagmiddag zou vergaderen.

Vinden jullie het 'normaal' om te verwachten dat iedereen maar gewoon om 08.00 uur komt opdraven? En dan wordt er ook nog actieve deelname verwacht
quote:prinsesmaxima schreef op 19 mei 2014 @ 15:09:

Wat ben jij een zeur zeg!!! Ik begin vaak in de nacht! Pfff! En kan dan door tot in de avond! Wat een houding. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen ochtendmens en vergaderen om 8 uur heeft dan ook niet mijn voorkeur. Maar vrijdagmiddag om 15 uur nog twee uur vergaderen lijkt me helemaal verschrikkelijk.
quote:betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. En opstaan voor 06.30 uur trek ik heel slecht.Ik kan het me wel indenken. Ik zit elke ochtend tussen half 7 en 7 achter de computer. Soms heb ik een vergadering om 7 of 8 uur 's avonds. Dat is voor mij horror.
quote:waffeltje schreef op 19 mei 2014 @ 15:02:

Mijn persoonlijke voorkeur heeft het ook om in de vroege ochtenduren een vergadering te plannen. Dan is iedereen nog fris, energiek en actief.



Behalve de avondmensen dus



Ik ben ook een echt avondmens, alleen tja, voor je werk heb je vaak weinig keus. En ook met kleine kinderen is een avond-/nachtmens zijn niet heel handig, die houden daar ook geen rekening mee
Ik begin meestal om 7 uur, dus een overleg om 8 uur is geen probleem. Ik baal er juist van dat er vergaderingen om 15, 16 of zelfs 17 uur worden gepland. Laat staan als het op vrijdagmiddag zou zijn (als ik dan zou werken)!
Ik ben een avondmens en zou het liefst 's avonds en 's nachts werken. Mijn baan leent zich daar ook voor(zorg). Maar: ik voed nou eenmaal een kind op in mijn eentje en werk voornamelijk overdag. En ja, dan moet ik soms om 7 uur beginnen en dus om 6.40 de deur uit. Het is niet anders.



Ik mag dan avondmens zijn, maar ik begrijp heel goed dat niemand er op zit te wachten om op vrijdagmiddag te gaan vergaderen.



Ik vind 8 uur een prima tijd om te beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Tropenrooster! lekker met dit weer
quote:betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. Daar heb ik, als ochtendmens, ook last van hoor! Ik ben echt de eerste weken na het ingaan van de zomertijd helemaal van slag, alsof ik een soort jetlag heb. Als we dan in het najaar weer teruggaan naar de echte tijd heb ik er weinig tot geen last van.
quote:betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:01:

Dus nu pas ik me braaf aan, maar oh wat zie ik op tegen die wekker om 06,00 uur

.Kom op zeg...stel je niet aan. Het gaat slechts om 1 keer vroeg op staan!
De vergadering verloopt wel efficiënter op vrijdagmiddag, omdat iedereen naar huis wil. Op zich ben je s ochtends het meest productief, maar een vergadering 's ochtends loopt vaak meer uit.
Het handigst is natuurlijk als vergaderingen voor iedereen wel eens prima uitkomen. Door dagen en tijden te wisselen, krijgt iedereen wel eens het gevoel dat het een goed tijdstip is of dat het een slecht moment is. Als al jouw vergaderigen op dit tijdstip vallen heb je recht van spreken. Als het eenmalig is, jammer!



Vroeger wist ik al, dat als een vergadering op vrijdagmiddag was, dat er dan dingen besproken werden waarop de leidinggevende liever geen commentaar kreeg. Haar insteek was dat ze hoopte dat wij graag naar huis wilden en op alles 'ja' zouden zeggen! Wat sommige collega's ook echt deden.
quote:bibaatje schreef op 19 mei 2014 @ 14:57:

.

Dus verman je een beetje, je overleeft het vast.





Denk ook niet dat je er dood aan gaat. Op vrijdag-middag, vlakvoor het weekend vergaderen lijkt mij veel vervelender...
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. En opstaan voor 06.30 uur trek ik heel slecht.Ik ben ook een uitgesproken avondmens, maar kan als het moet best vroeg beginnen hoor. De truc is om op tijd naar bed te gaan en niet om 1.00 uur s nachts. En dat kun je jezelf aanleren. Zo weet ik dat ik voor tienen naar bed moet gaan als ik vroeg op wil, omdat ik dan over een bepaald punt heen ga, dan kan ik niet meer slapen voor een uur of 1.00.
quote:patchouli_ schreef op 19 mei 2014 @ 15:33:

[...]





Ik ben ook een uitgesproken avondmens, maar kan als het moet best vroeg beginnen hoor. De truc is om op tijd naar bed te gaan en niet om 1.00 uur s nachts. En dat kun je jezelf aanleren. Zo weet ik dat ik voor tienen naar bed moet gaan als ik vroeg op wil, omdat ik dan over een bepaald punt heen ga, dan kan ik niet meer slapen voor een uur of 1.00.Mijn avonddip is van 20.00 tot 21.00 uur. Daarna word ik weer helemaal fit. Wellicht zou ik wel in slaap vallen als ik om 20.30 uur naar bed ga, maar dan zijn alle kinderen nog op en het is een beetje sneu om die alleen te laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Betjebig, ik snap het helemaal. Ik begin ook nooit voor 9 uur, toen ik laatst om half negen op m'n werk moest zijn voor mijn BHV cursus en zodoende om 7 uur in de auto stapte, was ik ook 'not amused'. Maar goed, veiligheid kent geen tijd, blijkbaar. Vooral niet als je les krijgt van voormalige brandweermensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel een ochtendmens, maar avonddiensten trek ik sinds kort ook aardig goed!



Betjebig, ik begrijp dat je in de weerstand schiet bij een vergadering die voor jou erg vroeg is. Ik zal ook in de weerstand schieten als ik 's avonds nog een vergadering heb. Gelukkig is het maar 1 keer!



Sterkte morgen met je wekker!
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
Verwend nest.

Heel normaal hoor vergaderingen van 8 tot 10.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik vind 8h beginnen een heel normaal tijdstip. Ik ga overigens het merendeel van de dagen om 6.40 de deur uit en dan is het al aardig druk in het OV dus loop niet zo te piepen
Alle reacties Link kopieren
quote:prinsesmaxima schreef op 19 mei 2014 @ 15:09:

Wat ben jij een zeur zeg!!! Ik begin vaak in de nacht! Pfff! En kan dan door tot in de avond! Wat een houding. Bah!Dus, omdat jij in de nacht begint mag TO geen avondmens zijn? Wat een houding. Bah!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Je maakt het jezelf met zo'n boehoe ik moet moet om 6 uur opstaan instelling trouwens alleen maar zwaarder. Zet gewoon die wekker, sta op en doe alsof het een normale dag is.
TO: wees blij dat je een baan hebt!!!! En zeur niet zo, het gaat maar om één keer, om 8 uur, niet om half 7 of zo . . . .
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 19 mei 2014 @ 15:48:

Verwend nest.

Heel normaal hoor vergaderingen van 8 tot 10.Waarom verwend nest?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Omdat 8 uur een hele normale tijd is om de werkdag te beginnen! En het gaat om 1 keer wat vroeger opstaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 mei 2014 @ 15:53:

Omdat 8 uur een hele normale tijd is om de werkdag te beginnen! En het gaat om 1 keer wat vroeger opstaan!

Voor ochtendmensen misschien wel, avondmensen hebben gewoon een heel ander ritme. Dat maakt ze niet gelijk tot verwend nest.



Ik begin om 7:00, maar om nu te roepen dat het een normale tijd is........ voor de één wel, voor de ander niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Nou en? Het gaat om welgeteld 1!!!!! dag en TO doet net of het heel verschrikkelijk is om een keer om 7.15 de deur uit te moeten jezus suck it up. Hetzelfde zou ik trouwens hebben wanneer het een ochtendpersoon betrof die zo moeilijk doet over een keer tot 22h werken. Een beetje flexibiliteit maakt het leven een stuk aangenamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven