Werk & Studie alle pijlers

Vroege vergadering

19-05-2014 14:54 118 berichten
Ik heb morgenochtend een (verplicht) overleg van 08.00 tot 10.00 uur. Op een ander tijdstip was geen vergaderzaal beschikbaar. Dat betekent dat ik uiterlijk om 07.15 uur de deur uit moet. Normaal gesproken lig ik dan nog in bed, en ik ben géén ochtendmens

Toen we de uitnodiging kregen heb ik eens geïnformeerd, en het bleek dat er ook nog zalen beschikbaar waren op vrijdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur. Gek genoeg was ik de enige die liever op vrijdagmiddag zou vergaderen.

Vinden jullie het 'normaal' om te verwachten dat iedereen maar gewoon om 08.00 uur komt opdraven? En dan wordt er ook nog actieve deelname verwacht
.....
Beetje overdreven voor een keertje. Lekker vroeg op met dat mooie weer. Pluk de zon morgenvroeg en plof lekker in de tuinstoel vroeg in de middag.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 19 mei 2014 @ 15:59:

Nou en? Het gaat om welgeteld 1!!!!! dag en TO doet net of het heel verschrikkelijk is om een keer om 7.15 de deur uit te moeten jezus suck it up. Hetzelfde zou ik trouwens hebben wanneer het een ochtendpersoon betrof die zo moeilijk doet over een keer tot 22h werken. Een beetje flexibiliteit maakt het leven een stuk aangenamer.Nu je het erover hebt......... Ik ben vandaag om 7:00 begonnen en moet tot 23:00 met een gat ertussen van 5 uur. Daar baal ik wel een beetje van
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:

matroesjka_, 2 minuten geleden

Nou en? Het gaat om welgeteld 1!!!!! dag en TO doet net of het heel verschrikkelijk is om een keer om 7.15 de deur uit te moeten jezus suck it up. Hetzelfde zou ik trouwens hebben wanneer het een ochtendpersoon betrof die zo moeilijk doet over een keer tot 22h werken. Een beetje flexibiliteit maakt het leven een stuk aangenamer.Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wat ben jij (en een aantal anderen) onaangenaam en inflexibel tegenover iemand die niet hetzelfde denkt als jij over ochtendafspraken!
Och och och...
Bekijk t eens zo; ben je ook lekker vroeg klaar, heb je een heeeeele lange avond
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou er ook niet echt blij mee zijn. Ik ben ook geen ochtendmens. Pffff meestal bekijk ik dan nog de binnenkant van mijn ogen, dus ik snap je hoor Betjebig!



Maar als je er iets positief uit moet halen, je bent wel lekker vroeg klaar en het wordt 27 graden dus ik zeg win-win!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt morgen 25 graden .. heerlijk juist! Hoe vroeger hoe beter!
Alle reacties Link kopieren
Mmm bij ons is 7:00 uureen vroege vergadering....
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
Elke andere middag vind ik het prima, maar vrijdagmiddag na zo'n hele week, nee dankje. Dus in dit geval liever om 8uur 's ochtends.



Ik ben absoluut ook geen ochtendmens en was er vanochtend om 6 uur uit, tja soms moet je. Maar ik ben waarschijnlijk nu wel de hele week chagrijnig.

Ik ben niet veel waard voor 10 uur, tenzij ik de nacht heb doorgehaald.

Ik lag zaterdag na een feestje om 7.45 in bed en, ja hoor, was nog topfit. Ik hoef dan ook maar te slapen tot 10 en voel me net zo goed i.p.v. anderen die per se 8 uur slaap nodig hebben per nacht.



Dus een avondje doorhalen misschien een optie?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ochtend of avondmens is grotendeels gewenning.



Val je echt zo over 1x vroeg opstaan? En of dat echt vroeg is valt nog te bezien. Ik ken zat mensen die dan al onderweg zijn, waaronder ikzelf. En ik riep ook altijd dat ik een avondmens was, ik lag nooit voor 1.00 in bed. Totdat ik dus een baan kreeg waarbij ik met regelmaat om 6 uur de deur uit moet 's ochtends.



Vrijdagmiddag van 15.00 tot 17.00 is wat mij betreft geen tijd om te vergaderen, dan zijn er veel mensen vrij en niemand is nog fris en fruitig
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een avondmens, maar als ik vroege dienst heb, moet ik toch gewoon om 7:00u beginnen. Om het een beetje aangenamer te maken maak ik altijd 's avonds een lekker ontbijt klaar, die ik in de auto op kan eten. Ik leg mijn kleding klaar, vul alvast het koffiezetapparaat en zorg dat ik 's avonds niet te laat (en zwaar) eet, zodat ik op tijd kan gaan slapen.

Het zijn kleine tips, maar misschien kan je er wat mee succes morgen!
Dus je gaat helemaal bellen om te kijken of ze wel de waarheid hebben gesproken?

Dat er alleen nog die tijd een plekje was?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp helemaal dat je het niet leuk vindt, want ik ben zelf ook geen ochtendmens (understatement...) maar ik vind het belachelijk dat je erachteraan gaat om te zien of ze niet een ander plekje hadden!



Je vindt het gek dat ze jou 'laten opdraven' maar anderen op een ander moment laten opdraven omdat het jou beter uitkomt, vind je blijkbaar wel normaal?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, er is weinig aan te doen, aan die vergadering nu. Maar ik zou ook balen hoor. Als ik zo vroeg zou beginnen zou ik de rest van de dag ook veel minder productief zijn dan normaal. Ik val vaak pas tegen een uur of 3, 4 in slaap, ook als ik vroeg naar bed ga. Dus 6 uur op zou ik dan slecht trekken. In ieder geval tot een uur of 9 's avonds, dan voel ik me meestal weer ok en lijkt alle moeheid weer te zijn verdwenen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik vind het een prima tijd, veel beter dan vrijdagmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk zo vroeg, ik ben voor 11.00 niet aanspreekbaar..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel van avondmens zijn op zich wel. Dus dat je het niet leuk vindt, snap ik nog wel.

Wel valt het me op dat je zowel met dit topic als met je vorige topic nogal zeurderig uit de hoek kan komen. Zeurderig niet als sneer, maar meer bedoeld als 'zo zwaar op de hand'. Als je alles wat lichter ziet, en niet zo langs afgekante lijnen, dan valt het misschien wat minder zwaar.
Betje, misschien moet je bij mij op het werk komen werken. Daar vergaderen ze doorgaans pas om 9 uur, tot uiterlijk 17 uur . Lijkt mij gezellig, betje big die bij mij komt werken en dick bruna verhaaltjes komt voorlezen



Ze kunnen hier niet om 8 uur vergaderen omdat het pand dan net open is. Willen ze die zaal kant en klaar hebben (thee, koffie, kopjes...) dan moet eerst die vrijwilliger er door heen, en die komt pas om 8 uur. Voor die tijd staat geloof ik het alarm er zelfs nog op...



Ik begin overigens iedere maandag om half 9. Uur reistijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen ochtendmens. Natuurlijk kan ik vroeg opstaan als het moet, en ik heb geen eens een ochtendhumeur. Alleen dan ben ik wel vanaf een uur of drie heel erg moe.

Ik heb zes jaar lang om kwart over zes de deur uit gemoeten, dus ik heb echt wel de tijd gehad om te wennen, maar ik merk gewoon heel duidelijk dat het niet mijn bioritme is.



En al die mensen die vinden dat je niet moet zeuren, zeuren meestal net zo hard als er een vergadering is van 18-19.



Overigens werkt in mijn werk 'dan ben je ook lekker vroeg thuis' niet zo. Een gedeelte kan gewoon niet eerder dan ik het altijd doe, en ik rijd ongeveer alle file-gevoelige stukken van Nederland. Dus óf ik zit 2,5 uur in de file, óf ik moet alsnog tot na 18 uur wachten om naar huis te gaan. Heel vroeg beginnen is dus vrijwel automatisch ook een lange dag.
Alle reacties Link kopieren
Voor een keertje zou ik dat niet zo erg vinden. Misschien kun je morgen ook een uurtje vroeger naar huis, dat compenseert het weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
[quote]betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. En opstaan voor 06.30 uur trek ik heel slecht.[/quote]



Dan heb je dikke vette pech voor een keer.... wat een aanstellerities zeg, je doet alsof je er middernacht uit moet! En weet je? Het is maar voor 1 keertje.....
Het voordeel is dat ik morgen een uurtje langer in 19 graden mag zitten Vroeger naar huis is er niet bij op onze enige gezamenlijke kantoordag, en ik heb 's middags ook al een afspraak staan. Dat vind ik ook helemaal niet erg, en ik hoop dat ik dan een beetje over het vroege opstaan heen ben.

En Noah_, welk topic bedoel je waar ik zeurderig uit de hoek kom? Volgens mij kan ik best wel luchtig over dingen doen, ik ben alleen niet zo flexibel. En vroeg opstaan is best wel een dingetje voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet heel blij worden van een vroege start, maar nog altijd beter dan vergaderen op vrijdagmiddag hoor!
quote:roermondse schreef op 19 mei 2014 @ 19:24:

[quote]betjebig schreef op 19 mei 2014 @ 15:04:

Ik denk dat de typische ochtendmensen of mensen zonder uitgesproken voorkeur zich niet kunnen voorstellen hoe het is voor een avondmens om vroeg op te staan. Mijn bioritme is zo goed afgesteld dat ik zelfs al in de zomer (met zomertijd) merk dat we eigenlijk een uur vroeger leven. En opstaan voor 06.30 uur trek ik heel slecht.[/quote]



Dan heb je dikke vette pech voor een keer.... wat een aanstellerities zeg, je doet alsof je er middernacht uit moet! En weet je? Het is maar voor 1 keertje.....Ga je lekker? Als iedereen van die irritante zeikreacties zou geven zou het toch knap ongezellig worden hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven