Werk & Studie alle pijlers

Vroege vergadering

19-05-2014 14:54 118 berichten
Ik heb morgenochtend een (verplicht) overleg van 08.00 tot 10.00 uur. Op een ander tijdstip was geen vergaderzaal beschikbaar. Dat betekent dat ik uiterlijk om 07.15 uur de deur uit moet. Normaal gesproken lig ik dan nog in bed, en ik ben géén ochtendmens

Toen we de uitnodiging kregen heb ik eens geïnformeerd, en het bleek dat er ook nog zalen beschikbaar waren op vrijdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur. Gek genoeg was ik de enige die liever op vrijdagmiddag zou vergaderen.

Vinden jullie het 'normaal' om te verwachten dat iedereen maar gewoon om 08.00 uur komt opdraven? En dan wordt er ook nog actieve deelname verwacht
Wat een rare reacties lees ik hier: waarom is het verwend (?!?) om liever niet om 8.00 te willen beginnen, maar niet om niet tot 17.00 door te willen gaan? Bij mij wekt dat laatste juist veel meer een luie-ambtenaren-associatie op.



Wel heel herkenbaar: niet vroeg willen beginnen wordt als lui gezien, terwijl in mijn ervaring de ochtendmensen na half vijf niet meer bereikbaar zijn terwijl ik rustig doorga in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Al onze vergaderingen zijn in de kerntijd van 9 tot 3. Als je fulltime werkt moet je er iig die uren zijn. En dat is handig, want 9 uur is laat genoeg voor de avondmensen en 3 uur is vroeg genoeg voor degenen die vroeg begonnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het minstens een keer per week, overleg om 8 uur. Ik ben een vroege starter, maar vind juist dat uurtje rust voordat de drukte vanaf 9 uur begint zo fijn. Het gaat dus zeker niet vanzelf, vergaderen om 8 uur. Maar ik werk voor hoge bazen en heb me te voegen naar hun agenda's.
Mijn werkdag begint altijd om 8.00u, iedere dag om 7.00 de deur uit. Snap niet dat je je hier druk om maakt, voor 1 keertje lukt dat toch wel?! Je kan het maar gehad hebben
Alle reacties Link kopieren
Haha, zo te lezen ben ik een van de weinigen die op vrijdagmiddag wel wil vergaderen. Dat vraag ik me dan af, hè, werken jullie dan op vrijdagmiddag niet meer?



Waar anderen de energie hebben om fris en fruitig 's ochtends te vergaderen, kom ik eigenlijk pas tot bloei na een uur of 1. Niet dat ik 's ochtends niet kan werken, maar ik ben dan nog niet op mijn best als het gaat om creativiteit, denken in mogelijkheden/oplossingen, effectiviteit.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens niet erachteraan hebben gebeld. Ik schik me wat gemakkelijker in mijn lot, denk ik.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Oh heerlijk juist!

Helaas heb ik ook op plekken gewerkt waar ik pas om 9.00 (!) kon beginnen, en dan begonnen collega's al om 10.00 te klagen dat het nog zooo lang duurde voor het koffiepauze was.
Alle reacties Link kopieren
Nou doe mij maar van 15:00 tot 17:00 hoor!
Ach ja, wat is normaal. In een kantoorbaantje is 8.00 wellicht verschrikkelijk, onmenselijk vroeg, maar in de productie ben je een bofkont als je pas om 8.00 hoeft te beginnen. Zeker in de ploegendienst is 6.00 veel waarschijnlijker. Om maar niet te spreken van de zielenpieten die een krantenwijk lopen, want die moeten vaak om 4.00 al uit de veren.



Kortom, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een beetje zeurt Betjebig. Kom op, het is maar voor één keertje. Wees een grote meid en zet die wekker eenmalig wat vroeger, je komt er heus wel overheen. En een vergadering aan het einde van de middag als je helemaal gaar bent en zweterig met die plotselinge warmte is ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt voor mij ook een beetje van de omstandigheden af. Ik heb elke week een meeting waarvoor ik om 6.45 in de auto moet zitten. Dat heeft zeker niet mijn voorkeur, maar ik snap waarom het handig is gezien de anderen aanwezigen. Dan vind ik het nog niet leuk om om zes uur op te staan, maar wel minder vervelend.



Amerikanen plannen hun meetings daarentegen áltijd om 7.30, gewoon omdat ze het stoer vinden om te zeggen dat ze dan al bezig zijn. Om vervolgens tijdens de lunch rustig drie uur te verdwijnen, maar hé, ze waren wel stoer vroeg begonnen. Dan vind ik het een stuk irritanter, omdat er dan geen reden voor is.



En 'lekker nog wat aan je dag hebben' heb ik sowieso niet. Ik ben niet voor half acht thuis, ook niet als ik vroeg begin. Dus dan begin ik liever later, zodat ik s ochtends evt nog wat kan doen (apotheek, klein boodschapje, loodgieter bellen, dat soort dingen).
Ik ben het volledig met je eens dat 8.00 uur geen handige tijd is voor een vergadering! Ik heb 's ochtends ook echt opstartproblemen en om die tijd kan ik gewoon mijn gedachten er nog niet bijhouden.. Nu heb ik het geluk dat ik degene ben die de afspraken inplant en dat er in ons team maar eentje bij zit die geen problemen zou hebben met 8.00 uur!
Alle reacties Link kopieren
En overigens weet ik heel goed dat er mensen zijn die veel vroeger op moeten, maar dat neemt niet weg dat ik 6 uur op nog steeds niet prettig vind. Er zijn ook zat mensen die tot 21 doorwerken niks vinden, maar dat toch moeten. Maar dat mag je wel zielig vinden om de een of andere reden.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, lees hier veel over óf in de ochtend vergaderen, óf op vrijdagmiddag rond 15.00 á 16.00 uur. Wat een luxe, hadden we uberhaupt maar deze keuze, ik heb gewoon beide. Ik werk van 08.00 tot 17.00 uur en voor een vergadering op vrijdagmiddag met een uitloop tot 18.00 uur draaien ze bij ons de hand niet om, dan blijf je langer en schrijf je de extra uren maar je aanwezigheid wordt gewoon verwacht. En 's ochtends vroeg beginnen we bijna standaard met een overleg.
Ik bedenk net dat ik er woensdag ook om 06.15 uur uit moet. Dan moet er een jarige toegezongen worden
Alle reacties Link kopieren
Betjebig, dat over je dochter en haar cijfers.

Of verwar ik je nu met iemand anders?

Zo niet, ik bedoel het niet lullig. Meer dat je dingen wat luchtiger zou kunnen opvatten. Het komt op mij gewoon wat zeurderig over, al kan dat ook aan mij liggen natuurlijk
Ik werk zeker op vrijdagmiddag. Soms ook op vrijdagavond. Maar die middag/avond voor het weekend gebruik ik het liefst om de dingen te doen die niet te veel herseninspanning vereisen vergaderen op vrijdagmiddag liever niet. Maar he wat moet dat moet en als de meerderheid van collega's op vrijdagmiddag/avond wil vergaderen so be it.



Het enige wat ik echt irritant vind zijn zgn "lunchvergaderingen". Krijg je een broodje en denken ze dat het wel prima is dat je verder geen pauze hebt. Dahag
Kantoorbaantje 8.00 verschrikkelijk vroeg? De meeste mensen beginnen gewoon 8.30 dus dat valt reuze mee. En al mijn collega's (ambtenaren) komen ook tusen 7.30 en 8h binnen.
Wat boeit het trouwens hoe vroeg of laat iemand begint? Zolang de uren maar gemaakt worden boeit het toch niks of je nou van 7.30-16h werkt of 10-18.30h werkt?



Maar 1 keertje vroeger beginnen of tot later doorwerken voor een vergadering zou voor volwassenen toch niet zo'n punt moeten zijn?
Ik moet zo een call in (werk internationaal) , ik ben 24x7 beschikbaar en moet morgenochtend om 8:30 weer op kantoor zijn. Het is best even wennen aan andere uren, dat is echt niet abnormaal. Soms sleep ik me naar het werk. zeker als het geen gewoonte is, is het extra moeilijk. Snap best dat het lastig is. Kop koffie, nog eentje en nog een kop koffie morgen. :-)
En nu dus weer op. Slepen dus....Koffie...Succes Betje!
Alle reacties Link kopieren
Zo is dat, bakkie pleur erin en gaan met die banaan, weer een nieuwe (werk)dag!
Ik ben ook een ochtendmens, maar het voordeel van vergaderen op vrijdagmiddag is dat de meeting er vaak in hoog tempo doorheen gejast wordt en de rondvraag zelden langer duurt dan 12 seconden. Klaar.
quote:catacarax schreef op dinsdag 20 mei 2014 00:00 Ik moet zo een call in (werk internationaal) , ik ben 24x7 beschikbaar en moet morgenochtend om 8:30 weer op kantoor zijn. Het is best even wennen aan andere uren, dat is echt niet abnormaal. Soms sleep ik me naar het werk. zeker als het geen gewoonte is, is het extra moeilijk. Snap best dat het lastig is. Kop koffie, nog eentje en nog een kop koffie morgen. :-)Dit is toch wel een uitzondering, hoop ik? Wij werken ook internationaal, maar niemand hoeft 's nachts te werken. Dat is prima te plannen, en als het eens echt niet lukt, dan werken we met opnames/terugluisteren/per mail reageren.
Alle reacties Link kopieren
En dan zijn er natuurlijk altijd weer zeikerds die moeten melden hoe hard, vroeg en lang ze wel niet werken..



Ik ben ook geen ochtend mens, dus i begrijp je wel.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik bij mijn nieuwe werkgever werk begin ik om 08.30

En eerlijk, ik vind het best wel laat

Bij mijn vorige werkgever begon ik om 08.00 en stapte ik om 16.30 weer naar buiten

Nu pas om 17.00

Op een of andere manier duurt mijn dag echt veel langer nu
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven