Werk & Studie alle pijlers

Vrouwelijke software ingenieer

29-07-2016 21:16 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,



De titel zegt het al. Ben aan het twijfelen over de opleiding, met name omdat het zo'n mannenwereld is. Zijn er dames die dit van beroep zijn, en hoe bevalt het jullie? X
Niet van beroep, maar zie er meer dan genoeg om me heen.

Lekker doen, het is echt geen mannenwereld meer, integendeel!
Ingineer? Of engineer?
Ik niet, ik ken er wel meerdere, maar ik kan niet namens hen je vragen beantwoorden.

Persoonlijk zou ik gewoon doen wat je leuk vind



Dit topic was er eerder, misschien kan je daar ook nog wat uit halen:

Vrouwen in de ICT!!!
Ik zie er bosjes waar ik werk. Echt niets raars hoor. Zeker in de techniek geld dat wanneer je je werk serieus neemt, je net zo serieus genomen wordt als ieder ander.



No pun, trouwens. Of nouja, niet dat ik je dat niet gun. Als je tenminste hetero bent. Sorry ik draaf door
Alle reacties Link kopieren
Net zo normaal als een mannelijke KDV-leider, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De grote software-pioniers waren hoofdzakelijk vrouw. Het is geen mannenberoep
Alle reacties Link kopieren
Veel universiteiten organiseren dagen speciaal voor aankomende studentes. Zij kunnen dan meelopen en kunnen ervaringen vragen van vrouwelijke studentes en medewerkers over hoe het werkt als vrouw in een mannenwereld. Ook via VHTO (niet alleen WO en HBO) is informatie te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aaaanne schreef op 29 juli 2016 @ 21:20:

Ik niet, ik ken er wel meerdere, maar ik kan niet namens hen je vragen beantwoorden.

Persoonlijk zou ik gewoon doen wat je leuk vind



Dit topic was er eerder, misschien kan je daar ook nog wat uit halen:

Vrouwen in de ICT!!!Oh dank je! Ga ik even nalezen!
quote:pejeka schreef op 29 juli 2016 @ 21:22:

Net zo normaal als een mannelijke KDV-leider, lijkt me.Denk je dat die er wel of niet zijn? Ik weet niet hoe ik deze moet lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 29 juli 2016 @ 21:32:

[...]





Denk je dat die er wel of niet zijn? Ik weet niet hoe ik deze moet lezen.Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat er nog steeds veel moeders huiverig zouden zijn om hun kinderen in te leveren bij een KDV dat (voornamelijk) door mannen gedreven wordt. Alle emancipatie ten spijt. Maar tegelijkertijd vinden ze wel dat alle mannenberoepen onverkort moeten open staan voor vrouwen. Dat vind ik dan wel eens vreemd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juli 2016 @ 21:37:

[...]

Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat er nog steeds veel moeders huiverig zouden zijn om hun kinderen in te leveren bij een KDV dat (voornamelijk) door mannen gedreven wordt. Alle emancipatie ten spijt. Maar tegelijkertijd vinden ze wel dat alle mannenberoepen onverkort moeten open staan voor vrouwen. Dat vind ik dan wel eens vreemd.Daar zit wat in. Mannelijke secretaresses zie je ook nooit. Dan heten ze ineens 'assistent of ondersteuner oid'. Ook al doen ze hetzelfde werk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
quote:pejeka schreef op 29 juli 2016 @ 21:37:

[...]





Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat er nog steeds veel moeders huiverig zouden zijn om hun kinderen in te leveren bij een KDV dat (voornamelijk) door mannen gedreven wordt. Alle emancipatie ten spijt. Maar tegelijkertijd vinden ze wel dat alle mannenberoepen onverkort moeten open staan voor vrouwen. Dat vind ik dan wel eens vreemd.



O. Mijn zoon zat op KVD met directeur.



Maar probeer je nu te zeggen dat mensen dan dus geen software durven te laten ontwikkelen omdat ze denken dat een vrouw dat niet kan?
Als je houdt van puzzelen en logisch nadenken, kan het een prima vak zijn. Helemaal als he het leuk vindt om dingen te maken en bedenken.



In de IT zit je wel vaak tussen veel mannen. Ik vind dat wel fijn werken, ondanks dat er toch wat typische gevalletjes tussen zitten. Iedereen kent jouw naam (hé een vrouw!).

Je krijgt een 'mannensalaris' (betaalt beter dan de zorg).

Je komt veel vrijgezelle mannen tegen.
Alle reacties Link kopieren
geen software maar bouw voor mij, ook mannenwereld.



Misschien vraagt de eerste kennismaking een klein beetje meer energie maar als blijkt dat je je vak beheerst maakt het niks meer uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 29 juli 2016 @ 21:41:

[...]





O. Mijn zoon zat op KVD met directeur.



Maar probeer je nu te zeggen dat mensen dan dus geen software durven te laten ontwikkelen omdat ze denken dat een vrouw dat niet kan?Neuh. Ze zal het best prima kunnen. Net zo goed als dat een man op kinderen kan passen. Toch zijn er maar weinig moeders die warmlopen voor een KDV dat uitsluitend of voornamelijk door mannen wordt gedreven, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik ben technisch consultant en heb veel te maken met programmeurs, ook vrouwelijke. Er zijn wel meer mannen in deze tak van sport.



Geslacht maakt in de ICT echt geen donder uit.
Maar OmeHenk; ik vind het dus echt geen mannenwereld meer hoor.

Als er geen vrouwelijke programmeurs zijn, dan zijn er wel weer vrouwelijke informatie analisten.

Of een paar vrouwelijke projectleiders of wat dan ook. Het gaat vooral om je kwaliteiten.
quote:pejeka schreef op 29 juli 2016 @ 21:50:

[...]





Neuh. Ze zal het best prima kunnen. Net zo goed als dat een man op kinderen kan passen. Toch zijn er maar weinig moeders die warmlopen voor een KDV dat uitsluitend of voornamelijk door mannen wordt gedreven, lijkt me.Compleet off topic dus.
Alle reacties Link kopieren
Als t jou vak is, gewoon doen!

(Alles wat ik achter mn naam heb staan zijn echt vooral mannen vakken en nu ook weer ploegendienst in een team van 8 mannen en ik )
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Courage-- schreef op 29 juli 2016 @ 21:57:

Maar OmeHenk; ik vind het dus echt geen mannenwereld meer hoor.

Als er geen vrouwelijke programmeurs zijn, dan zijn er wel weer vrouwelijke informatie analisten.

Of een paar vrouwelijke projectleiders of wat dan ook. Het gaat vooral om je kwaliteiten.



Zeker waar! (Ondanks mijn naam ben ik ook een dame)

Maar bij ons nog steeds erg weinig vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 29 juli 2016 @ 21:57:

[...]





Compleet off topic dus.Niet dus. Het gaat in dit topic of een vrouw in een (vermeend) mannenberoep zou kunnen functioneren. Dus dan draai ik de zaak eens om en vraag aan alle vrouwen hier of ze mannen ook in een vrouwenberoep zouden accepteren (zoals in een KDV bijvoorbeeld). Acceptatie moet over en weer zijn toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De eerste generatie programmeurs waren vrouwen. goegul
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 29 juli 2016 @ 22:09:

De eerste generatie programmeurs waren vrouwen.Die braaf op instructie van hun mannelijke meerderen de codes zaten in te typen... in feite waren het gewoon datatypistes...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 29 juli 2016 @ 22:07:

[...]





Niet dus. Het gaat in dit topic of een vrouw in een (vermeend) mannenberoep zou kunnen functioneren. Dus dan draai ik de zaak eens om en vraag aan alle vrouwen hier of ze mannen ook in een vrouwenberoep zouden accepteren (zoals in een KDV bijvoorbeeld). Acceptatie moet over en weer zijn toch?Joh open je eigen topic als je dat zo nodig ter discussie wilt stellen. Of ga je dit topic ook hacken net zoals je al twee dagen dat topic op de kinderpijler aan het dwarsbomen bent?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven