Werk & Studie alle pijlers

Wat moet ik doen?

26-03-2017 23:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo boos, ik heb dus de hele dag gewerkt aan een tering verslag voor engels. En mijn "lieve" klasgenootje heeft haar deel niet gemaakt en ik app haar als sinds ZATERDAG. Ze stuurt mij net een appje van ik snap het niet wat moet ik doen. Ik leg het haar uit vervolgens doet ze het alsnog niet goed. Ze komt namelijk met 5 regels tekst aan. Die we trouwens samen hadden gemaakt op school, en dat omdat ik haar ging pushen. En thuis had ik perongeluk een groot deel van haar stukje gemaakt, het enige wat zij moest doen was het afmaken en vertalen? Ik heb me kapot gewerkt aan mijn deel!



Wat moet ik nu doen? Zal ik het morgen tegen de docent zeggen? Maar dan ben ik weer een klikspaan. Ik ben nu dus bezig met het maken van haar deel, zodat ik het wel af heb. Maar ik twijfel of ik het gewoon tegen de docent moet zeggen of dat ik het gewoon moet laten en doen alsof er niks is. En hierna nooit meer met haar een opdracht maken. Ik ben mijn klas zo zat pffffff.....
Ik zou duidelijk uit het stuk laten blijken wat jouw deel is en wat het hare. En volgende keer een andere partner uitkiezen of je deadline drie dagen eerder zetten. Het gaat overigens overal zo. Van mijn dochter hoor ik exact hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Afmaken en tegen je docent zeggen dat je de opdracht alleen hebt gedaan omdat je zondagavond nog steeds niks had ontvangen. Laat haar niet de credits nemen voor jouw werk!
Alle reacties Link kopieren
Verslag inleveren met alleen jouw naam er op. Als je docent er naar vraagt uitleggen hoe het zit. Je bent toch geen malloot?



Of je zegt niks voor de goede vrede, maar dan moet je ook niet meer zeuren dat jij alles hebt gedaan.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik zou twee versies maken: een met jouw naam alleen en een gezamenlijk. In die laatste zou ik dan een voorwoord wijden aan de samenwerking. Als je niet de eerste versie mag inleveren (ook dat gebeurt helaas), dan is duidelijk te zien wat jouw aandeel was.
Alle reacties Link kopieren
Helaas komt dit bekend voor. Ik zou duidelijk laten merken dat jij het verslag alleen hebt geschreven en jouw klasgenoot zou ik face-to-face nog eens goed aanspreken op haar werkhouding. Via Whatsapp werkt zoiets niet. In het echte leven komt zo'n boodschap beter aan.
Hangt ervan af of ze dit vaker flikt.



1 keer wil ik dit gerust pikken. Geen probleem.

Vaker dan dat: Nee, bedankt en dan was dit onze laatste samenwerking.



Als het éénmalig is, zou ik me nu de pleuris gaan werken om mijn eigen punten te redden.

Als het al vaker voorgevallen is, zou ik de boel inleveren zoals het er nu uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen meisje waar je normaal mee kan praten. Ze is heel onbeschoft en onverantwoordelijk. Als ik face-to-face met haar zou praten zou ze ten eerste niet luisteren, ten tweede schelden. Het boeit haar totaal niet.quote:Botta schreef op 26 maart 2017 @ 23:44:

Helaas komt dit bekend voor. Ik zou duidelijk laten merken dat jij het verslag alleen hebt geschreven en jouw klasgenoot zou ik face-to-face nog eens goed aanspreken op haar werkhouding. Via Whatsapp werkt zoiets niet. In het echte leven komt zo'n boodschap beter aan.
Alle reacties Link kopieren
Het is al vaker gebeurt.quote:TinyBel schreef op 26 maart 2017 @ 23:49:

Hangt ervan af of ze dit vaker flikt.



1 keer wil ik dit gerust pikken. Geen probleem.

Vaker dan dat: Nee, bedankt en dan was dit onze laatste samenwerking.
quote:Elianaaatje schreef op 26 maart 2017 @ 23:49:

Het is geen meisje waar je normaal mee kan praten. Ze is heel onbeschoft en onverantwoordelijk. Als ik face-to-face met haar zou praten zou ze ten eerste niet luisteren, ten tweede schelden. Het boeit haar totaal niet.



[...]

Gesprek plannen met je docent erbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:thee_leutje101 schreef op 26 maart 2017 @ 23:39:

Afmaken en tegen je docent zeggen dat je de opdracht alleen hebt gedaan omdat je zondagavond nog steeds niks had ontvangen. Laat haar niet de credits nemen voor jouw werk!Dit!!!!!
Als jij niks zegt, heeft zij straks een diploma zonder er ook maar iets voor te hebben gedaan (jij bent vast niet de eerste bij wie ze dit flikt). Gewoon eerlijk zijn tegen je docent dus.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut eerlijk zeggen tegen de docent en haar naam niet op het verslag zetten.
quote:thee_leutje101 schreef op 26 maart 2017 @ 23:39:

Afmaken en tegen je docent zeggen dat je de opdracht alleen hebt gedaan omdat je zondagavond nog steeds niks had ontvangen. Laat haar niet de credits nemen voor jouw werk!Dit zou ik ook doen. En wel melden bij je docent dat zij zich niet aan de afspraken houdt en niet haar deel van het werk doet. Docenten weten dat graag, dan kunnen ze dat meenemen bij beoordelingen en eventueel studie-advies.
En bewaar de whatsapp berichten. Dan heb je een 'bewijs' van jouw aandeel in het aansporen van je klasgenoot. Hier heeft dochter wel eens van een docent gehoord dat ze er zelf niet genoeg aan gedaan had om de ander zijn deel te laten doen. Dus dat ze zelf ook schuld had aan het lagere cijfer.
quote:Drackie schreef op 27 maart 2017 @ 02:01:

Absoluut eerlijk zeggen tegen de docent en haar naam niet op het verslag zetten.Als ze iets heeft bijgedragen al is het maar één zin kun je haar naam niet weglaten.
Alle reacties Link kopieren
Lastige kwestie. Ik liep op het hbo ook continue tegen ongemotiveerde medestudenten aan in de samenwerking. Mijn docenten gaven eigenlijk nooit thuis, hun antwoord was dat je in het beroepsleven ook moet samenwerken met minder gemotiveerde collega's en dat je daarin een manier moest vinden.



Ik zou het wel aangeven bij je docent maar zonder verwachtingen. Bij individuele opdrachten lopen ze vaak wel tegen de lamp.
Don't waste your time or time will waste you.
quote:sssssst schreef op 27 maart 2017 @ 07:13:

[...]

Als ze iets heeft bijgedragen al is het maar één zin kun je haar naam niet weglaten.



Dan zet je op het voorblad:

Titel Opdracht

Door:

Elianaatje

Met een bijdrage van: Miepje.



Voorin zet je dan een verantwoording met de strekking: "interviews, literatuuronderzoek en schrijfwerk door Elianaatje. Miepje heeft een bijdrage geleverd door het citaat op pagina 12 te vertalen".
Hou er rekening mee dat iedere oplossing die niet inhoudt dat jij haar laat meeliften gedoe oplevert.



Toch zou ik het aankaarten bij de docent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven