Werk & Studie alle pijlers

Wat te doen nieuwe baan

11-12-2014 18:23 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag wissellen van werk maar was van plan te gaan solliciteren in het nieuw jaar.

Wel heb ik alvast mijn cv op internet gezet en andere dingen geüpdate.

Nog geen week later had ik een goede/leuke/intressante aanbieding via een recruiter in mijn mailbox (ja ik ben een echte ´bofkont´)



Met het idee van zo snel gaat het allemaal niet (eind November eerste contact) ben ik op sollicitatie gegaan.

Alles was heel erg positief en ik wil hier echt heel graag werken.



Nu heb ik vandaag officieel gehoord dat ik daar mag komen werken, inclusief aanbod (wat meer is dan gevraagd/verwacht)



Nu het probleem ze willen dat ik begin Januarie begin.

Ik heb een maand opzeg termijn, dus dat is geen probleem, alleen heb ik aangegeven graag halverwege februari te willen beginnen.

In mijn huidige bedrijf gaan we een hele drukke chaotische periode tegemoet, we zijn klein (8 mensen) en hebben net een doorstart gemaakt.

Ik wil graag die periode afmaken, zodat ik mijn collega´s niet nog meer stress oplever. Ik denk namelijk niet dat mijn baas zomaar iemand vindt die mijn plaats kan innemen (ik woon in het buitenland en er moet verplicht NL gesproken worden voor deze baan, dus de kandidaten zijn beperkt).



Veel van me vrienden zeggen, probleem van het bedrijf, maar mijn baas heeft al laten weten dat we niet genoeg mensen hebben om de planning rond te krijgen en of wij geen kennissen hadden die ons kunnen helpen.



Moet ik nu gewoon opzeggen en hier vertrekken, of proberen een maand later te beginnen dan gevraagde datum (12 januari).



Wat zouden jullie doen?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor die nieuwe baan gaan en snel ook. Dan laat je baas maar tijdelijk iemand invliegen. Je toekomst is belangrijker en geloof mij je bent echt niet onmisbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mand opzegtermijn betekent dat je officieel pas per februari kunt beginnen, er wordt altijd met kalendermaand gerekend, heb je daar rekening mee gehouden?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dat is het probleem van je baas niet van jou. Ik zou gewoon ontslag nemen en gelijk in januari beginnen bij je nieuwe baas
Alle reacties Link kopieren
Hier geldt dat bij ontvangst van mijn ontslag brief, de maand gaat tellen (ik woon in het buitenland)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 11 december 2014 @ 18:27:

Mand opzegtermijn betekent dat je officieel pas per februari kunt beginnen, er wordt altijd met kalendermaand gerekend, heb je daar rekening mee gehouden?nee dat is niet waar. als ik nu op zeg dan kan ik 12jan beginnen bij ander bedrijf, als to nog vakantie dagen heeft dan kan ze makkelijk beginnen in januari
Alle reacties Link kopieren
..
girasole3 wijzigde dit bericht op 11-12-2014 18:32
Reden: Al beantwoord
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In dit geval zou ik toch blijven bij de huidige baan en proberen een maand later te beginnen.

Je weet nooit hoe je je oude werkgever nog eens nodig hebt en het kan veel kwaad bloed zetten als je midden in de drukke periode waar ze toch al te kort aan mensen hebben vertrekt.



Bovendien een goede nieuwe werkgever heeft begrip voor de situatie en zal je loyaliteit aan je oude baas waarderen. Een nieuwe werkgever die hier totaal geen begrip voor toont zal in de toekomst ook star en weinig begripvol met jou omgaan en is waarschijnlijk niet zo'n goede werkgever.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetmadness schreef op 11 december 2014 @ 18:29:

[...]





Hier geldt dat bij ontvangst van mijn ontslag brief, de maand gaat tellen (ik woon in het buitenland)heb je geen vakantie dagen meer dan? Als je bijvoorbeeld morgen je onslag brief inleverd dan kan je 12januari beginnen,Als je bij je oude baas nog vakantie dagen heb neem je die op en werk jealleen nog maar waar je geen vakantiedagen voor heb
Voor jou 10 anderen hoor. Als je baas had moeten inkrimpen had ie ook zonder problemen jou gewipt als dat zo zou uitkomen. Gewoon voor die baan gaan, er staan ongetwijfeld genoeg werklozen te trappelen om jou op te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag helaas geen vakantie dagen gebruiken om mijn opzeg termijn op te vullen, werkt anders dan in NL, als ik 2 vrij dagen zo opnemen, moet ik die extra werken.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:winnie2000 schreef op 11 december 2014 @ 18:32:

[...]



heb je geen vakantie dagen meer dan? Als je bijvoorbeeld morgen je onslag brief inleverd dan kan je 12januari beginnen,Als je bij je oude baas nog vakantie dagen heb neem je die op en werk jealleen nog maar waar je geen vakantiedagen voor hebEh.. Dat gaat in overleg hoor, dat kun je niet zelf beslissen. En als de werkgever van TO nu al zegt dat er mensen te kort zijn, dan zal ze hoogstwaarschijnlijk moeten werken tot de ontslagdatum, en krijgt ze het restant vakantiedagen uitbetaald.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja dag kan soms zo lopen. Gewoon voor je nieuwe baan gaan. Precies om de reden die elninjoo aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met elninjoo.

Naar je nieuwe baan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het open zou gooien en zou proberen te middelen: 2 weken langer doorwerken bij oude baas. Als dat geen optie is, dan zou ik voor de nieuwe baan gaan. Je hebt een zakelijke verhouding met elkaar, hou het zakelijk. Als het je baas beter uit was gekomen om jou te ontslaan, vier weken met onbetaald verlof te sturen in een karige tijd, oid, dan had hij dit ook gedaan.
Als je baas je geen onweerstaanbaar tegenbod heeft gedaan, wil ie je blijkbaar niet houden. Zou het dus ook gewoon zakelijk houden en als je vandaag hebt opgezegd kun je de 12e bij de nieuwe baan starten.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 december 2014 @ 18:38:

[...]





Eh.. Dat gaat in overleg hoor, dat kun je niet zelf beslissen. En als de werkgever van TO nu al zegt dat er mensen te kort zijn, dan zal ze hoogstwaarschijnlijk moeten werken tot de ontslagdatum, en krijgt ze het restant vakantiedagen uitbetaald.nou bij mijn oude werk heb ik gewoon na me onslagbrief me vakantiedagen opgenomen hoor,
In wat voor land zit je eigenlijk? Beetje aantrekkelijk voor Nederlanders om er te willen wonen/werken? Als je in 'n lekker warm westers land woont, heb je best kans dat als je baas 'n advertentie uit zet in NL dat ie nog voor nieuwjaar 'n opvolger kan importeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overleggen met mijn nieuwe werkgever, in hoeveer hij het echt een probleem vind dat je wat later begint. Als nieuwe werkgever zou ik de loyaliteit naar je oude werkgever als een pluspunt zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon beginnen bij je nieuwe baan. Het is tegenwoordig al lastig om een baan te krijgen, de regel: "geen hand vol maar een land vol" is voor werkgevers ook van toepassing tegenwoordig helaaaasss



En ik zou dan voor mezelf kiezen en gewoon gaan ;) de baas moet zelf maar een oplossing bedenken voor zijn probleem
Alle reacties Link kopieren
--
Alle reacties Link kopieren
Oeps ging wat fout
Maar....waarom overleg je dit met het Viva forum en niet met je nieuwe werkgever?

Misschien vindt je nieuwe werkgever het prima dat je in februari begint.



Als de nieuwe baan helemaal niet door zou gaan tenzij je in januari begint, dan zou ik nu opzeggen en gaan, dan is het jammer, maar probleem van je huidige baas. Maar misschien kan iedereen tevreden zijn? Jij blijft wat langer, voor jou en je huidige baas fijn en je nieuwe baas vindt februari misschien ook prima?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ik totaal 3 gesprekken gehad en daar alle drie in aangegeven plus uitleg dat ik in februari will beginnen, maar geen duidelijke reactie bij hun vandaan, vandaar mijn twijfel.



@ elninjoo Ik woon en werk in Parijs, zijn genoeg mensen die hier naar toe willen komen, maar dat is niet zo een twee drie geregeld, vooral de huisvestiging...



Op dit moment is mijn baas in het buitenland, maandag ochtend is hij weer terug en dan leg ik hem voor dat ik ga opzeggen.

Ik moet voor de 19de een 'akkoord' (ja ja frankrijk) ondertekenen en zal morgen overleggen met de nieuwe werkgever voor het verschuiven van de start datum.



Dank jullie wel voor de reacties, ik zie al weer dat ik een 'zacht' gekookt eitje ben
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:winnie2000 schreef op 11 december 2014 @ 18:51:

[...]



nou bij mijn oude werk heb ik gewoon na me onslagbrief me vakantiedagen opgenomen hoor,De werkgever bepaalt of er tijdens de opzegtermijn nog verlof kan worden opgenomen. Dat jij 1x mazzel hebt gehad, zegt helemaal NIETS over wet- en regelgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven