Werk & Studie alle pijlers

Wat vinden jullie hier nou van

21-02-2017 17:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Vorige week heb ik een sollicitatiegesprek moeten verzetten vanwege een hele duidelijke overmachtsituatie. Tenminste daar had ik om gevraagd. Daarna heb ik niets meer van het bedrijf gehoord. Zelf nog 4 keer contact opgenomen en nada, nul reactie en of terugbellen. Ik begrijp dat ik intussen dikke pech kan hebben, maar niets meer laten horen vind ik heel onprofessioneel. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je nog te kunnen doen? Je kunt het niet afdwingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het laten gaan
Alle reacties Link kopieren
Tja, het zou netjes zijn als ze even wat zouden laten horen. Ook als je niet meer hoeft te komen, maar je kunt niks afdwingen.

Ik zou het hierbij laten en verder solliciteren.
Laat gaan. Daar moet je niet meer willen werken.
Niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan inderdaad niets afdwingen. Als ze zo met personeel omgaan, wil ik er ook niet werken. Heb wel tijd in de sollicitatie gestoken, wilde daarom nog een mail sturen om aan te geven dat ik het een behoorlijk onprofessionele gang van zaken vind. Als ik jullie zo hoor, ga ik daar nog even over nadenken
Zou er niet nog meer energie in stoppen. Met zo'n mail bereik je hoogstwaarschijnlijk niets.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zou zéker niet gaan klagen over hun houding.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:123459090 schreef op 21 februari 2017 @ 17:22:

Kan inderdaad niets afdwingen. Als ze zo met personeel omgaan, wil ik er ook niet werken. Heb wel tijd in de sollicitatie gestoken, wilde daarom nog een mail sturen om aan te geven dat ik het een behoorlijk onprofessionele gang van zaken vind. Als ik jullie zo hoor, ga ik daar nog even over nadenkenDat zou ik van jou dan ook behoorlijk onprofessioneel vinden. En je bereikt er niets mee want je krijgt er waarschijnlijk geeneens reactie op
Alle reacties Link kopieren
Een mailtje sturen. Dat je het jammer vindt.



Verder niks. Verder kun je niks doen.
Alle reacties Link kopieren
O wacht even. Je had er om gevraagd zie ik nu.

Je hebt dus niet met elkaar afgesproken dat je het gesprek kon verzetten. Zij kiezen er voor om geen nieuwe afspraak te maken met jou. Ze zijn niks verplicht.

Dikke pech.
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat klagen weet je zeker dat als de vacature nog een keer vrij komt je zeker niet nog een keer wordt uitgenodigd. Niet doen dus. Maar hoe heb hé afgezegd? Ik neem aan telefonisch, heb je dan niet gelijk nieuwe afspraak gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
En wat was de overmacht? De hond van de buurvrouw d'r zus etc etc. Of was er echt serieus iets zoals een overlijden? In eerste geval zullen ze vast gedacht hebben " als het nu al met gelazer begint....."
Ik zou geen boze klaagmail doen, maar een mailtje waarin je aangeeft het jammer te vinden geen reactie meer te krijgen, vind ik wel kunnen.
Ik zou het laten gaan en geen klaagmail sturen. Tuurlijk is het niet netjes, maar het is niet verstandig om er stennis over te schoppen. Overigens stopt iedereen wel tijd in een sollicitatie.
Alle reacties Link kopieren
Het zou ook zeker geen klaagmail gaan worden, ze zijn me niets verplicht, maar een mailtje in de trant van bedrijf leek me leuk, jammer en onprofessioneel de gang van zaken. Heb met een serieuze overmachtsituatie (dus geen hond van de buurvrouw, zus verhaal Rolu) afgezegd en wedervoorstel gedaan. Een simpele reactie van 'we gaan niet verder', lijkt me dan een kleine moeite en was voldoende geweest
Wat voor jou overmacht is is voor het bedrijf een last..
quote:123459090 schreef op 21 februari 2017 @ 18:23:

Het zou ook zeker geen klaagmail gaan worden, ze zijn me niets verplicht, maar een mailtje in de trant van bedrijf leek me leuk, jammer en onprofessioneel de gang van zaken. Heb met een serieuze overmachtsituatie (dus geen hond van de buurvrouw, zus verhaal Rolu) afgezegd en wedervoorstel gedaan. Een simpele reactie van 'we gaan niet verder', lijkt me dan een kleine moeite en was voldoende geweestHoe heb je afgezegd dan? Via de mail?
Alle reacties Link kopieren
Waar Gooloib, al blijft het een kwestie van simpel fatsoen dat je even reageert
Alle reacties Link kopieren
Meerdere keren gebeld, kon ze niet bereiken en daarna gemaildquote:Sosa85 schreef op 21 februari 2017 @ 18:49:

[...]





Hoe heb je afgezegd dan? Via de mail?
Je hebt gewoon pech, lullig dat je niks meer hoort maar jij kiest er voor om een andere situatie prioriteit te geven boven sollicitatiegesprek.

En waarschijnlijk heb je te maken met een bedrijf dat schijt heeft aan jouw prioriteit of afzegging en daar dus niet eens op reageert vanwege hun redenering.



Als je na al die geprobeerde contactmomenten geen daadwerkelijk contact krijgt zou ik het laten gaan, want wat wil je er nu nog mee bereiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:123459090 schreef op 21 februari 2017 @ 17:22:

Kan inderdaad niets afdwingen. Als ze zo met personeel omgaan, wil ik er ook niet werken. Heb wel tijd in de sollicitatie gestoken, wilde daarom nog een mail sturen om aan te geven dat ik het een behoorlijk onprofessionele gang van zaken vind. Als ik jullie zo hoor, ga ik daar nog even over nadenkenNee echt niet doen. Zo een mail gaat zijn eigen leven leiden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
In sommige werkgebieden is er zoveel aanbod dat een afmelding meteen exit betekent.

Zij hebben sollicitatie gesprekken schema..lukt t jou niet..jammer..wellicht 10 anderen.
Wat voor jou 'duidelijke overmacht' is, is voor je selecteurs een last.



Daarbij is er voor veel overmacht een andere oplossing te verzinnen dan je werkgever ermee belasten.



Heb je de reden van je afzegging wel aan hen gegeven?



En hoe heb je gecommuniceerd? 'Ik zit met deze ontzettend vervelende situatie, zou ik alsjeblieft op een ander moment terug mogen komen?' Of 'dit is een overduidelijk geval van overmacht, ik wil graag op deze datum komen voor een gesprek'? Dat maakt namelijk best uit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven