Werk & Studie alle pijlers

Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger?

10-02-2017 20:40 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger (de nerd, de allemansvriend etc.) en had jij van het begin tot het einde dezelfde vriendengroep?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik was diegene die zonder leren altijd hoge cijfers haalde en de allemansvriend.



To trapt af...
Alle reacties Link kopieren
Einzelgänger die niets hoefde te doen en met zessen en zevens de Mavo en Havo doorkwam.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een verschrikkelijke die ervan genoot leraren huilend de klas uit te pesten.

Ben er echt niet trots op.



Jaren later een enkele docent weer ontmoet, en ze waren heel trots op waar ik nu terecht gekomen was.



Goed, nu zat ik ook wel op een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Vaste vriendengroep en een eeuwige spijbelaar.
Ik weet het eigenlijk niet. Ik deed goed mijn best, had sterke overtuigingen en kon met veel mensen goed overweg. Ik luisterde altijd en deed nooit stoute dingen. Maar goed, hoe mijn docenten of medeleerlingen het zagen weet ik natuurlijk niet.
Beetje een vreemde eend. Ik hoorde eigenlijk nergens bij maar ben ook niet echt erg gepest, al werden er zo nu en dan best lelijke sneren uitgedeeld. Ik voelde me doodongelukkig en was maar met één ding bezig: ik wil hier zo snel mogelijk weg. Haalde op zich wel goede cijfers voor de meeste vakken, deed er denk ik gemiddeld veel moeite voor, maar richtte mij bij voorkeur op de vakken waar ik toch al goed in was.
Alle reacties Link kopieren
Ik was het zwarte schaap dat er zelf een aandeel in had omdat, ik mij niet wilde conformeren aan de standaard van 2 of 3 prijzige pastelkleurige poloshirts over elkaar trend met een dure spijkerbroek van minstens 100 gulden. Ik had niet de zelfde groep vrienden behouden omdat ik van school wisselde.



Had ik wel al mijn zakgeld aan merkkleding uitgegeven en op hockey gezeten dan had het er wel zonniger uit gezien mijn bestaan op de middelbare school.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
als ik al op school kwam, was het om te lachen met mijn klasgenoten. ik spijbelde veel en was ongelukkig in die tijd. ik ben ook van school gestuurd.
Luie alto die zonder veel te doen goede cijfers haalde en die school echt ontzettend saai en stom vond. Had niet veel vrienden, blowde af en toe en was oh zo blij dat ik klaar was.

Nu ben ik docent
Stil, alleen, geen vrienden, regelmatig gepest, en er was een klasgenoot die er van genoot om achter me langs te lopen en dan over mijn borsten te strijken. Ooit na de gym, kleding verstopt in vuilnisbak en emmertje waar maandverband werd weggegooid. Mijn boeken en schriften naar buiten gooien.

School was hel voor me
Alle reacties Link kopieren
Ik was de stille.. Geen nerd.. Had wel altijd al het schoolwerk snel klaar en was een van de beste lerende kinderen uit mijn klas



Wat niet moeilijk was want het was het een vso school.. Voor moeilijk lerende kinderen/tieners



Ik was degene die bij toneelstukken of zangtalenten als bekende mensen optrad..

De ene keer was ik Céline dion, dan weer micheal Jackson en ging ook als eminem..

En ook tot de uiterste met super kort haar (terwijl ik lang blond haar had) daarna ging ik alle kleuren in mijn haar dragen en Ik werd ik wat rebels..

De laatste 2 jaar had het jaren gepest worden zijn tol bereikt en ik ging bergafwaarts met mij..

Ik ging ook toen pas mij afkeren na mijn pesters en de juffrouw die gewoon mee deed met de pesters..



Ik kijk er op terug als.. Ik deed wat ik wil.. Want ondanks dat ik vaak gepest werd vonden ze het wel stoer dat Ik het lef had om voor heel de school te zingen.. De laatste 2 jaar heb ik spijt van.. Maar meer van hoe ver ik ging met mezelf om mezelf te pijnigen.. Ook op school terwijl de pesters mij toeriepen..

De schoolleiding heeft veel fouten gemaakt om o.a mij en anderen te beschermen..

Gelukkig heb Ik 2 jaar daarna alsnog via volwassen onderwijs mijn diploma's gehaald..





Goh het brengt weer wat na boven merk ik..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:violetskies schreef op 10 februari 2017 @ 20:52:

Ik was het zwarte schaap dat er zelf een aandeel in had omdat, ik mij niet wilde conformeren aan de standaard van 2 of 3 prijzige pastelkleurige poloshirts over elkaar trend met een dure spijkerbroek van minstens 100 gulden. Ik had niet de zelfde groep vrienden behouden omdat ik van school wisselde.



Had ik wel al mijn zakgeld aan merkkleding uitgegeven en op hockey gezeten dan had het er wel zonniger uit gezien mijn bestaan op de middelbare school.



Wat naar om te horen dat kleding er bij jou op school zo toe deed. Mijn vrouw en ik hadden het daar ook eens over, we zijn precies even oud maar niet in dezelfde regio opgegroeid maar bij haar op school was mode en dure merkkleding ook echt een issue. Ik kan het bij mij echt niet herinneren dat er ooit iemand om zijn kleding buiten de boot viel. Op de basisschool ook niet. Of je nou in merkkleding kwam, of een spijkerbroek van de zeeman, in bandshirts of iets dat je moeder zelf had genaaid, het was altijd oke.



Zou dat zo sterk per middelbare school verschillen?
Ohhh Nartjie
Ik vond het heel fijn op school, toen ik eenmaal in mijn eigen "stroom" zat. Dat klinkt wat pedant, maar het was echt een feestje, een heel hok vol kinderen die min of meer net zo dachten als ik en dezelfde dingen interessant of grappig vonden.



Ik vind het altijd zo verdrietig te lezen dat mensen hun schooltijd als zo naar ervaren hebben.
Ik heb op een aantal middelbare scholen gezeten door omstandigheden. Elke school een andere rol.

Eerste de te kleine brugsmurf, snapte er niks van maar haalde hoge cijfers. Kwam alleen vaak voor dat ik verkeerde huiswerk had gemaakt, of het verkeerde had geleerd. Maar dan altijd teveel of per ongeluk vooruitgewerkt.

Veel alleen, geen vriendinnen.

Tweede excentriek kind met kilo's make up en bizarre outfits en leuke vriendengroep. Wel nogal agressief, veel ruzie en vechten. Hele slechte leerling.

Derde zat ik.voor het diploma, ook wel moeten knokken maar ook leuke mensen leren kennen.

Daar haalde ik hoge cijfers.

Daarna mbo en daar leuke vriendinnengroep, ster van de klas qua cijfers en stage.
Alle reacties Link kopieren
quote:nartjie schreef op 10 februari 2017 @ 20:57:

Stil, alleen, geen vrienden, regelmatig gepest, en er was een klasgenoot die er van genoot om achter me langs te lopen en dan over mijn borsten te strijken. Ooit na de gym, kleding verstopt in vuilnisbak en emmertje waar maandverband werd weggegooid. Mijn boeken en schriften naar buiten gooien.

School was hel voor meWat kunnen mensen toch verrot zijn van binnen!
quote:vrouwjagersma schreef op 10 februari 2017 @ 21:00:

Ik vond het heel fijn op school, toen ik eenmaal in mijn eigen "stroom" zat. Dat klinkt wat pedant, maar het was echt een feestje, een heel hok vol kinderen die min of meer net zo dachten als ik en dezelfde dingen interessant of grappig vonden.



Ik vind het altijd zo verdrietig te lezen dat mensen hun schooltijd als zo naar ervaren hebben.Dat heb ik ook wel gemist op de middelbare school en eigenlijk ook op de beroepsopleidingen. Pas op de universiteit kwam dat een beetje, en omdat ik die via een omweg heb behaald heeft dat lang geduurd. Ik wist als tiener ook niet waar ik het (in het dorp bijvoorbeeld) kon vinden.
Ik ging op in de grote massa, deed vooral niet anders dan de rest, want stel je voor dat je uit de toon viel.

Moet zeggen dat ook bijna niemand dat deed.. Kuddedieren wat dat betreft op die school van mij!



En de ' alternatievelingen' ( echt, achteraf gezien waren dat gewoon doodnormale mensen met wat dreadlocks en een skaterskleding) vonden elkaar ook makkelijk. In mijn ogen werd eigenlijk iedereen geaccepteerd, maar, als puber zie je niet alles en krijg je ook niet alles mee. Ik leefde in mijn eigen wereld, waar iedereen leuk met elkaar omging en geintjes uithaalde waar het kon in de les.



Ik heb me zelf nooit echt bezig gehouden met merkkleding en dat was volgens mij ook niet echt een issue.

Je had een aantal modepopjes rondlopen, maar ook genoeg leerlingen die het echt niet boeide. Ikzelf zat daar tussenin, vond kleding wel leuk, maar of dat merkkleding was boeide me niet.



Eigenlijk een doodnormaal meisje, met een aantal vaste vriendinnen, die ik in de loop van de middelbare school had verzameld.



Ik kijk met plezier terug, had over het algemeen leuke klassen, fijne vriendinnen en ik kon makkelijk meekomen met de leerstof.

Achteraf had ik wel wat meer peper in mijn r**t mogen hebben, dan had ik misschien toch gewoon dat vwo gehaald, ipv de makkelijke weg te kiezen en de havo af te ronden.
Ik ben begonnen op het gymnasium en geëindigd in mavo 3. Van 3 scholen weggestuurd met name door spijbelen omdat ik vaak van huis wegliep en dus ook niet naar school kon. Op alle scholen hoorde ik niet thuis en ben vooral op de mavo erg gepest. Op m'n 16de leerplichtontheffing aangevraagd. Wat rond gezworven oa 2 jaar in Spanje gewoond. Op m'n 21 havo 5 gedaan. Toen hbo en daarna universiteit. Alles versneld omdat ik de vrije studierichting deed en het aankon. Ik ben erg geholpen door mijn docenten. Gematst ook wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 10 februari 2017 @ 20:58:

[...]





Wat naar om te horen dat kleding er bij jou op school zo toe deed. Mijn vrouw en ik hadden het daar ook eens over, we zijn precies even oud maar niet in dezelfde regio opgegroeid maar bij haar op school was mode en dure merkkleding ook echt een issue. Ik kan het bij mij echt niet herinneren dat er ooit iemand om zijn kleding buiten de boot viel. Op de basisschool ook niet. Of je nou in merkkleding kwam, of een spijkerbroek van de zeeman, in bandshirts of iets dat je moeder zelf had genaaid, het was altijd oke.



Zou dat zo sterk per middelbare school verschillen?



Ik denk dat het best wel kan verschillen afhankelijk van de omgeving waar je naar school gaat.



De 2 betere middelbare scholen bevonden zich in een welgestelde buurt waar de meeste mensen toch 2 luxe auto's voor de deur hadden staan en de kinderen allemaal op hockey zaten. Als je dan een zeer homogene samenstelling op een school hebt en jij voldoet niet volledig aan die standaard dan ben je wel een makkelijker target voor pesters.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik ben nun51 en in mijn tijd kon alles.
Alle reacties Link kopieren
Drie vriendinnen, door de rest uitgekotst. Ouders geen geld, gebreide truien van oma, mijn moeder knipte mijn pony zelf, één paar schoenen, derdehands jas, beugel en als klap op de vuurpijl dezelfde bril als de docent Duits....

Wel redelijke cijfers zonder daar wat voor te doen, dat werkte ook al niet in mijn voordeel.



In het eindexamenjaar ging mijn beugel eruit, had ik mijn bril niet meer nodig, ging naar de kapper van mijn krantenwijksalaris en daarna was het pesten afgelopen. Typisch verhaal van het lelijke eendje ja.



Nu zie ik op facebook soms foto´s voorbij komen van de pesters van toen en ik prijs mezelf gelukkig. Maar ik heb geen van hen als ´vriend´ geaccepteerd. Die drie vriendinnen destijds hebben me er echt doorheen gesleept. We waren altijd met z´n vieren, en we hadden allevier hetzelfde probleem (allemaal een kilo hekwerk, eentje had daar nog zware acne bij, een ander was veel te dik) maar omdat we altijd samen waren is ons echt vervelende dingen wel bespaard gebleven.

Maar ik heb wel eens een boterham van de grond moeten rapen. En ik werd vriendelijk verzocht om vooral niet te lachen want het zag er niet uit.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een sociale en brave leerling, maar liet niet over me heen lopen. Was slim genoeg, maar ik was tevreden met 6'en en 7's. Op de universiteit merkte ik wel dat ik op het vwo wel lui was, daar moest ik opeens aan de bak.
quote:NYC schreef op 10 februari 2017 @ 21:02:

[...]





Dat heb ik ook wel gemist op de middelbare school en eigenlijk ook op de beroepsopleidingen. Pas op de universiteit kwam dat een beetje, en omdat ik die via een omweg heb behaald heeft dat lang geduurd. Ik wist als tiener ook niet waar ik het (in het dorp bijvoorbeeld) kon vinden.Het was ook erg prettig en het kwam vooral door het grote verzorgingsgebied van onze school. Ik woonde destijds in een tamelijk achterstanderigeg dorp, waar men mij al bijzonder vond omdat ik Nederlands sprak, maar waar mijn groene schoenen of Heideroosjes-shirt helemaal te ver gingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven