Werk & Studie alle pijlers

Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger?

10-02-2017 20:40 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger (de nerd, de allemansvriend etc.) en had jij van het begin tot het einde dezelfde vriendengroep?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Was alternatief, op school 1 vriend. Ik was " het studje" van de klas, moeide me nergens mee, en niemand bemoeide zich met mij. Met 2 vingers in m'n neus de eindstreep gehaald. School was school, er was niet veel aan.



Buiten de school was mijn sociaal leven, al mijn vrienden en vriendinnen zaten op een andere scholen. Ik kende ze van sport, en later van het uitgaansleven. Mooie tijd, met vrienden van toen, nu na ruim 30 jaar nog steeds contact.
Zwart gepest schaap dat op de duur liever op 't toilet zat tijdens de pauzes dan dat ik alleen moest rondlopen.

Mijn beste en enigste vriendin zat op een andere school.



Qua niveau ben ik ook "serieus gezakt" en met moeite geslaagd.
Ik kon goed met de brave mutsen overweg maar ook met de populaire meiden hoorde zo een beetje overal en nergens bij. Leren kon ik best goed maar was ook een beetje een boef en een dromertje waardoor ik het aantal keer aardig voor mezelf heb verpruts maar wel een hele leuke tijd beleeft. Anders dan op de basisschool werd ik op de middelbare niet gepest. Was zelfs een beetje popi jopi wat wil je op die leeftijd nogmeer. Fijne herinneringen aan.
quote:violetskies schreef op 10 februari 2017 @ 21:05:

[...]





Ik denk dat het best wel kan verschillen afhankelijk van de omgeving waar je naar school gaat.



De 2 betere middelbare scholen bevonden zich in een welgestelde buurt waar de meeste mensen toch 2 luxe auto's voor de deur hadden staan en de kinderen allemaal op hockey zaten. Als je dan een zeer homogene samenstelling op een school hebt en jij voldoet niet volledig aan die standaard dan ben je wel een makkelijker target voor pesters.



Ah ja, dat kan inderdaad wel meespelen. Ik denk dat er in het algemeen al wel wat meer diversiteit was wat betreft de milieus en achtergronden van de leerlingen die deze middelbare school bezochten. Maar toch, ik realiseerde het mij toen niet, maar ben wel blij dat er nooit één kledingstijl leidend was.



Wat wel leidend leek te zijn was het uitgaan in het weekend. En dan bij voorkeur discotheekachtige gelegenheden. Ik vond dat verschrikkelijk. Dat werd niet goed begrepen. Later ontdekte ik dat er best uitgaansgelegenheden waren die ik kon waarderen, misschien ook wel toen ik wat jonger was zelfs, maar daar kwam niemand van mijn school. Het was een verademing toen ik ontdekte dat vooral in de stad een heel ander uitgaansklimaat heerste.
De middelbare-schooltijd... ik herinner me dat ik altijd maar bezig was om ergens bij te horen waar ik niet bij wilde horen, en iets te zijn wat ik niet was. Alles beter dan wie ik echt was.

Maar ook met die merkkleding, of het meekletsen/nadoen van de populaire meiden, werd het echt niet beter.

Achteraf zo stom ook... ik had een geweldig leuke vriendinnenclub.

Wat heb ik me alleen gevoeld in die tijd. Thuis liep het ook allemaal helemaal scheef, en ik wilde vooral dat niemand daar iets van wist.

Jee best een heftige tijd als ik er zo aan terug denk.

Als ik nu naar mijn leven kijk hoe het nu is, heb ik heel veel overwonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging mijn eigen weg, haalde hoge cijfers, spijbelde veel, blowde, las veel, filosofeerde graag en besprak gedichten met mijn eigenzinnige leraar Nederlands, was in het algemeen een beleefd maar raar en eigenwijs kind denk ik. En na een paar jaar vormden we met een apart maar vriendelijk clubje een heel prettige vriendengroep waar door de jaren heen nog een paar leuke mensen bij kwamen.



Ik had een hekel aan school. Ik ben wel dankbaar voor de leuke mensen die daar op mijn pad zijn gekomen.
Jeetje wat een verhalen



Hier een leuke tijd gehad. Niet populair maar ook geen underdog. Vriendinnen, redelijke cijfers waar ik wel wat voor moest doen en veel lol.
Alle reacties Link kopieren
Middelbare school : hel!

Altijd gepest, buitengesloten en uitgelachen.

Kon wel goed leren, maar was altijd onzeker over mijn eigen kunnen.

Ben daar een kei geworden in je zo onzichtbaar mogelijk maken en creëerde een dikke muur om mij heen. Zat er ook tijdens de uni. Hoorde vanzelfsprekend nergens bij. Nu aan het worstelen met leren mensen toe te laten.
Overigens zie ik achteraf wel in dat heel veel mensen en dingen/situaties vooral veel schone schijn waren!

Ik keek bv enorm op tegen bepaalde mensen die nou achteraf gezien niet echt benijdenswaardig terecht zijn gekomen.

Ook zaten er achteraf veel meer leuke mensen op school dan ik toen doorhad ;)
Ik lees wel veel heftige verhalen hier zeg :(
Alle reacties Link kopieren
Niet opvallend, braaf, zelfde vriendengroep en zonder al te veel moeite mijn diploma gehaald. Kijk er met een goed gevoel op terug maar vind het jammer dat ik nooit heb beseft dat ik met een beetje inzet meer had gekund.
Ik kijk met plezier terug op de middelbare school. Was erg "gemiddeld". Havo, haalde 7en's. Kon met iedereen wel overweg. Beste vrienden van nu zijn ook van de middelbare school. Maar zat niet bij het populaire kliekje.

Veel dingen weet ik ook niet meer. Vooral de vele tosti's, de gala's en 24uurs-acties staan mij bij.

Ik hoop dat mijn eigen kind ook zo'n fijne middelbare-schooltijd zal krijgen. Ik hoor vaak dat mensen het als verschrikkelijk hebben ervaren.....
Ik was most definitely de 'polulaire'.



Vwo
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk. Ben gepest, uitgescholden, genegeerd, aan haren getrokken. Dat ik als enige niet naar het galafeest ben geweest was niemand opgevallen. Heel sneu allemaal.
quote:framboos1981 schreef op 10 februari 2017 @ 21:46:

Vreselijk. Ben gepest, uitgescholden, genegeerd, aan haren getrokken. Dat ik als enige niet naar het galafeest ben geweest was niemand opgevallen. Heel sneu allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de middelbare school leuk. Ik deed de havo terwijl ik ook makkelijk vwo had kunnen doen. Ik deed nooit huiswerk, was altijd aan het sporten en haalde nog steeds zevens. Ik hoorde niet bij "de populairen" maar had een leuke vriendengroep waarvan ik er twee nog steeds als heel goede vrienden zie.

Heel erg om te lezen dat er ook mensen zijn waarvoor de middelbare school als verschrikkelijk hebben ervaren...
Ik was degene die gepest/geplaagd werd. Zowel door de meidengroep van de klas waar ik eerst in zat, als de jongens van de andere klas. Alleen van de meiden vond ik echt pesten, van de jongens meer plagen en daarom kon ik er ook om lachen.

Vriendinnen had ik wel. Twee Marokkaanse meisjes en een Nederlands meisje.



Ik lette altijd goed op, zat nooit met anderen te kletsen in de klas en deed nooit iets anders wat niet wordt gewaardeerd.



Ik had altijd het idee dat een bepaalde jongen uit mijn klas mij leuk vond. Hij plaagde mij ook, maar anders dan anderen. En hij zei bepaalde dingen waaruit ik kon opmaken dat hij me leuk vond. Van een andere jongen uit m'n klas wist ik het op een gegeven moment zeker, verkering met hem gehad.
Wat afschuwelijk dat er zoveel gepest is/werd.



Vreselijk
Wat is de middelbare school eigenlijk een ontzettend 'onveilige' omgeving in een hele kwetsbare tijd van je leven.

Je mag hopen dat je kinderen stevig genoeg in hun schoenen staan om er doorheen te fietsen.
Ik was wel een beetje een nerd. Wilde er wel bijhoren, maar hoorde het niet echt. Had wel wat vriendinnen. Mijn grote, populaire broer zat in hetzelfde jaar dus gepest werd ik niet.



Achteraf sunt dat ik er zo graag bij wilde horen. Is ook wel misbruik van mijn naïviteit gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was na 3 jaar kapot getreiterd te zijn overspannen als 13jarige Wat een ontzettende kloteperiode in mijn leven. Daarna gelukkig nog een paar normale jaren gehad op een andere school met leuke vrienden, waarvan ik er één nog steeds zie. Als ik er aan denk dat mijn kinderen ooit naar de middelbare moeten krijg ik al buikpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie degene die mij vroeger pesten weleens terug op Facebook bij andere oude school genoten.. De grootste pester gedraagt en kleedt zich nog steeds als 20 a 15 jaar geleden..

Paar jaar terug kwam ik hem in mijn oude woonplaats tegen en hij fietste nog steeds met dezelfde matties en ik met mijn zoon van toen 2 a 3 jaar oud en hij deed een poging om me weer indringend aan te kijken zoals vroeger.. Toen keek ik snel weg meestal nu keek ik terug en had ik eigenlijk alleen maar medelijden met hem..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik had een paar goede vriendinnen. Een ervan is nu nog steeds mijn beste vriendin. Met een andere vriendin heb ik ook nog steeds een goede band. Ik was de brave muts, die veel werd gepest (dagelijks vele rotopmerkingen, belachelijk worden gemaakt en letterlijk worden buitengesloten) en niets terug durfde te zeggen. Ik was blij wanneer ik een dag werd genegeerd. Ik had maar 1 vriendin van die vriendinnengroep bij me in de klas. De anderen zaten in andere klassen op andere niveaus. We zaten wel allemaal op dezelfde school. In de pauzes waren we altijd samen. Het is helemaal goedgekomen met me. Inmiddels heb ik mijn woordje wel klaar
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
De opleiding na de middelbare school was erger. Ik kreeg 2 vriendinnen, tot ik door hun zo genaaid werd... Ik stopte met de opleiding om bij m'n ex te gaan wonen. Daarna toch weer die opleiding op dezelfde school. Toen kwam ik te laat op de kennismakingsdag en daarna is het niet meer goed gekomen. Ik hoorde nergens bij en kreeg geen vriendinnen.



Ik weet nog 1 situatie waarin we in duo's iets moesten doen en we een oneven aantal in de klas hadden. Ik bleef over en zat daar moederziel alleen tussen de anderen die wel iemand hadden. Ik ging maar "druk" bezig in m'n boek. Vreselijk gevoel...
quote:Mietrot schreef op 10 februari 2017 @ 21:14:

Zwart gepest schaap dat op de duur liever op 't toilet zat tijdens de pauzes dan dat ik alleen moest rondlopen.

Mijn beste en enigste vriendin zat op een andere school.



Qua niveau ben ik ook "serieus gezakt" en met moeite geslaagd.Dat heb ik ook gehad, totdat de pesters er achterkwamen en de wc deur dicht gedrukt hielden en jij niet weg kon. Letterlijk opgesloten. Doodsbang was ik als ik 's morgens naar school fietste en hoe dichter ik bij school kwam, hoe meer angstig ik werd en dan dacht ik, wat staat me nu weer te wachten. Wat was ik blij dat ik toen examen had gedaan en school voorgoed achter me kon laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven