Werk & Studie alle pijlers

Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger?

10-02-2017 20:40 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort middelbare scholier was jij vroeger (de nerd, de allemansvriend etc.) en had jij van het begin tot het einde dezelfde vriendengroep?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
O ja.. Ik houdt mijn hart vast wat betreft mijn kinderen



Mijn zoon zit nu op speciaal onderwijs maar als het goed is gaat hij hopelijk maar een normaal middelbaar school maar toch heb ik angst dat ze hem gaan pesten



Mijn dochter is nog onder de 3 en zover ik kan zien is ze nu al pittig dame..





Mijn school tijd heeft mij ook wel enorm gevormd.. Vooral jamesbond fan bericht begrijp ik enorm..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Voor docenten was ik wel een prettige leerling denk ik. Haalde redelijke tot goede cijfers, huiswerk vrijwel altijd gemaakt. Ik was absoluut geen herrieschopper en had geen bijdehante waffel. Ik zat meestal in een hoek achterin met mijn beste vriendin, te luisteren, te schrijven en te tekenen.



Voor mij als scholier was het voortgezet onderwijs een hel van de brugklas tot aan het einde. Net zoals anderen hier werd ik stelselmatig gepest. Dat begon op de basisschool, en eindigde pas toen ik ging studeren. Ik heb best een knauw overgehouden uit die tijd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vooral mijn eigen weg, redelijk alternatief kwam kleding enzo. Deed zeker niet mee met de mode. Ik had een paar vriendinnen maar werd ook veel gepest. Deed de mavo, die ging prima. Pas op het mbo raakte ik de weg kwijt. Spijbelen, wisselen van opleiding, feesten en zelfs geschorst. Gaan werken toen ik 18 was.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gevoel Nartjie, bij mij was het zo op de basisschool. Vreselijk gevoel. Ben nog steeds blij dat ik nooit meer naar school hoef .
Alle reacties Link kopieren
quote:nartjie schreef op 10 februari 2017 @ 21:59:

[...]





Dat heb ik ook gehad, totdat de pesters er achterkwamen en de wc deur dicht gedrukt hielden en jij niet weg kon. Letterlijk opgesloten. Doodsbang was ik als ik 's morgens naar school fietste en hoe dichter ik bij school kwam, hoe meer angstig ik werd en dan dacht ik, wat staat me nu weer te wachten. Wat was ik blij dat ik toen examen had gedaan en school voorgoed achter me kon laten



Herkenbaar.. En ik woonde praktisch gezien met de fiets maar 7 mijn van mijn school vandaan.. De kinderen reden express langs mijn huis.
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik was het muurbloempje. Braaf, vriendelijk, iedereen willen helpen. Kwam wel op voor gepeste mensen! Daar verschoten ze wel van! Paar goede vriendinnen waar ik nu nog contact mee heb. Gemiddelde resultaten. Wel veel last gehad met wiskunde.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:vrouwjagersma schreef op 10 februari 2017 @ 21:10:

[...]





Het was ook erg prettig en het kwam vooral door het grote verzorgingsgebied van onze school. Ik woonde destijds in een tamelijk achterstanderigeg dorp, waar men mij al bijzonder vond omdat ik Nederlands sprak, maar waar mijn groene schoenen of Heideroosjes-shirt helemaal te ver gingen.Ik was er ook zo een met een Heideroosjesshirt. Wel alternatief, maar wel een brave, niet zo eentje die ging spijbelen en blowen. Wel een wijsneus. Qua vrienden ging ik veel om met de andere 'raren' en met een groepje nerds. Ik ging in het weekend alle jongerencentra in de regio af met de alto's, maar op school had ik daar niet altijd veel contact mee. Ik was daar toch een beetje te serieus voor. Ik heb het VWO met niet zo heel veel moeite gedaan, met meer moeite had ik betere cijfers gehaald, maar het was wel goed zo. Prioriteit was wel cijfers halen die goed genoeg waren om over te gaan en geld verdienen met mijn baantje om te sparen. Een ding was zeker: ik wilde zo snel mogelijk weer van die school af en mijn dorp uit. Dat laatste zo snel mogelijk gedaan en geen seconde spijt van gehad.
quote:nartjie schreef op 10 februari 2017 @ 21:59:

[...]





Dat heb ik ook gehad, totdat de pesters er achterkwamen en de wc deur dicht gedrukt hielden en jij niet weg kon. Letterlijk opgesloten. Doodsbang was ik als ik 's morgens naar school fietste en hoe dichter ik bij school kwam, hoe meer angstig ik werd en dan dacht ik, wat staat me nu weer te wachten. Wat was ik blij dat ik toen examen had gedaan en school voorgoed achter me kon laten



"Blij" dat ze bij mij zo ver niet gingen.

Hadden het waarschijnlijk niet door dat ik wel erg vaak / lang op 't toilet zat.



Ik ben voor 't gepest in school 1 van school veranderd trouwens.

Waar het in no time ook prijs was.

Waarbij school 1 nog een "vrij kleine" school was (+/- 80 à 100 leerlingen per jaar).

School 2 was reusachtig (300 leerlingen per jaar) en iedereen had wel connecties in andere klassen ... met alle gevolgen van dien.





Ik matchte ook gewoon niet met klasgenoten.

Niet geïnteresseerd in mode en make-up, geen jongens, andere hobby's, andere tv-programma's, uitgaan pas vanaf mijn 17de (de helft ging op zijn 14de en had het de helft van de week over waar ze 't volgend weekend zich gingen zat zuipen), geen zin om van mij te laten afkijken tijdens testen, geen zin in spijbelen of rel met leerkrachten, ...
Wat een hoop narigheid!



Mijn middelbare schooltijd was erg leuk. Ik was wel een beetje nerdy en had vanaf de tweede klas een groepje vriendinnen die ik nu nog steeds spreek. Ik heb één keer een onvoldoende gehaald en ben nooit te laat geweest of de klas uit gestuurd. Heb ook nooit heel hard moeten werken, maar hield alles keurig bij. Vooral de laatste twee jaren vond ik leuk. Ik denk dat we toen als leerlingen wat meer vrijheid kregen van de leraren en ik wat meer geaccepteerd had dat ik nooit populair zou worden.
Alle reacties Link kopieren
In mijn basisschooltijd werd ik tot het ergste aan toe gepest ( hoofd in de wc pot stoppen en doortrekken door de pesters).

Eenmaal op de middelbare wilde ik dit NOOIT meer weer mee maken en deed ik goed min. Best om bij het coolste clubje te horen.

Dat is mij aardig gelukt, ik was allemansvriend, ging met plezier naar school waardoor ik weer hele goede cijfers haalde.

Mijn middelbare schooltijd was eigenlijk de leukste tijd überhaupt ( nou ja, nu met mijn kinderen véél leuker natuurlijk)
Girls compete with each other, women empower one another
quote:Finjie schreef op 10 februari 2017 @ 22:05:

Ik was het muurbloempje. Braaf, vriendelijk, iedereen willen helpen. Kwam wel op voor gepeste mensen! Daar verschoten ze wel van! Paar goede vriendinnen waar ik nu nog contact mee heb. Gemiddelde resultaten. Wel veel last gehad met wiskunde.Ik was ook zo ja. Altijd stil en rustig totdat anderen gepest werden, dan werd ik heel boos. Uiteindelijk hadden we dus een superleuke vriendengroep met "ex-gepesten". Reuze gezellig, de populaire trutten waren niet blij
Ook op werk word ik niet echt fijn behandeld. Doordat ik heel erg introvert ben en moeilijk contact zoek/maak maakt mij dat blijkbaar een gewillig "slachtoffer". Ook al zijn het dan "volwassenen". Maar goed, daar heb ik nu gelukkig geen last meer van.



Slachtoffer tussen haakjes omdat ik het niet zielig bedoel (ik ben namelijk niet zielig), maar even geen ander woord weet. Volwassenen tussen haakjes omdat ze dus niet zo overkomen, maar meer als kinderachtige pubers die het leuk vinden om iemand minder fijn te behandelen. Je zou denken dat volwassenen wel beter weten, maar helaas...
Ik kon het met de meesten goed vinden. Had een leuk groepje vriendinnen waarmee ik naar school fietste.

Voor de docenten was het niet zo'n feest, ontzettend bijdehand en haalde regelmatig het bloed onder hun nagels vandaan. Regelmatig eruit gestuurd, nablijven en spijbelen.

Qua cijfers deed ik het dan weer wel goed.

Ik vond het een erg leuke tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk om te lezen dat zoveel mensen gepest zijn.



Ik vind mijn middelbare schooltijd heel leuk. Begon als braaf meisje uit een dorp. Kwam, door de leerlingendemonstratie tegen kernwapens, in aanraking met alternatievere mensen. Ging zelf ook steeds meer de New Wave kant op. Ook een Heideroosjesshirt (klapvee) en doc. Martens. Toch ook leuke vriendschappen met de modemeisjes. Ging met iedereen om. Er werd sowieso weinig gepest.

Iets teveel genoten.ik kon best veel masr had er minder zin in. Was geen lastige leerling.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Voor mij was school juist mijn 'veilige plek'. Op de basisschool wel gepest en buitengesloten geweest, kwam ik op de middelbare school in een fijne vriendengroep. Ik was een nerd tussen andere nerds, dus zover niets mis mee.



Wel moeilijke thuissituatie waar ze op school nooit wat van geweten hebben, alhoewel ik denk dat mijn mentor in de bovenbouw wel vermoed heeft dat misschien niet alles koosjer was. Ik was daardoor depressief, angstig en automutileerde (oh mijn God, dit weet dus helemaal niemand, zelfs mn psych niet, tis ook de eerste keer dat ik het zo opschrijf...) Ik was stil, extreem gesloten en introvert, achteraf ook een uiting van die problemen. Maar op school zorgde ik niet voor problemen en haalde goede punten, vandaar dat niemand het daar ooit vermoed heeft. En wat ik al zei, t was eigenlijk juist de enige plaats waar ik me veilig voelde en waar ik vrienden had: ik was er graag!
Grappig om te lezen hoe iedereen die tijd anders ervaart, ik heb geen goede herinneringen aan de middelbare schooltijd,

in de pauze wist ik nooit bij wie ik moest zitten, werd ook gepest, ze deden me na of gingen mijn laarzen verstoppen en vervolgens gaven ze mij de schuld, allemaal hele nare dingen terwijl het juist een leuke tijd hoort te zijn denk ik alleen met walging aan die tijd,
Hele fijne tijd. Klein klasje van 5 meiden en 1 jongen en we waren een hecht team. Verdeelden het huiswerk en gingen na school ook met elkaar om.

En met de leraren hadden we goed en persoonlijk contact.
quote:-Isa- schreef op 10 februari 2017 @ 22:19:

[...]





Ik was ook zo ja. Altijd stil en rustig totdat anderen gepest werden, dan werd ik heel boos. Uiteindelijk hadden we dus een superleuke vriendengroep met "ex-gepesten". Reuze gezellig, de populaire trutten waren niet blij



Nee ik heb idd in 2 klassen meegemaakt dat bleek dat de gezellige meiden het veel leuker hadden dan de meisjes die zo bezig waren met populair zijn. En dat was nooit echt een leuke ontdekking voor ze

Ik weet nog een scene dat wij allemaal giechelend een vriendinnetjes huis uitkwamen. En die meiden maar hun best doen er iets raars van te maken.

Het was de bedoeling dat we allemaal gegeneerd afdropen toen ze na een aantal nog misluktere grappen, met de briljante ingeving kwamen dat we vast lesbische groepssex hadden gehad.

En dan heel vals kijken.

En wij giechelend doorlopen op weg naar wat leuks en dan achtervolgd worden omdat ze toch wel nieuwsgierig waren en meewilden.
Marie123

Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
van spontaan vrolijk open meisje voor de middelbare.. naar stil onzeker muurbloempje, kunst van het onzichtbaar maken en muren bouwen geleerd ondanks het 10 meter onder de grond gestampt te zijn tot ik instortte en anorexia ontwikkelde... onzichtbaar ben ik nog achter m'n muren en bovenkomen zal ik in dit leven niet meer doen waarschijnlijk
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
quote:Het-groepje schreef op 10 februari 2017 @ 22:41:

[...]





Nee ik heb idd in 2 klassen meegemaakt dat bleek dat de gezellige meiden het veel leuker hadden dan de meisjes die zo bezig waren met populair zijn. En dat was nooit echt een leuke ontdekking voor ze

Ik weet nog een scene dat wij allemaal giechelend een vriendinnetjes huis uitkwamen. En die meiden maar hun best doen er iets raars van te maken.

Het was de bedoeling dat we allemaal gegeneerd afdropen toen ze na een aantal nog misluktere grappen, met de briljante ingeving kwamen dat we vast lesbische groepssex hadden gehad.

En dan heel vals kijken.

En wij giechelend doorlopen op weg naar wat leuks en dan achtervolgd worden omdat ze toch wel nieuwsgierig waren en meewilden.



geweldig!



Ja, ze verzonnen altijd vanalles om ons af te schilderen als een stel schlemielen. En wij inderdaad maar gewoon wat leuks gaan doen en het gezellig hebben. Wat baalden ze, zij waren meer met ons bezig dan andersom
Alle reacties Link kopieren
Een dromer, een spijbelaar en ik dacht nooit aan morgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als ik al ooit studeerde, dan deed ik het óf voor mijn eigen lol, óf voor de docenten. Nooit voor "later".



Ik had een blinde vlek voor "later" omdat ik bang was om later een heel saai leven te krijgen vol van dodelijk saaie plichten en niemand te vinden die echt van me hield. Dus ik droomde een eind weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ervan hoeveel mensen de middelbare school niet ervaren hebben als de leuke tijd die het had moeten zijn...



Toen ik op de middelbare school kwam was ik heel klein, nog echt een kindje. Dat is tot de derde klas zo geweest. Ik was niet gevoelig voor groepsdruk en hypes, trok mijn eigen plan en kleedde me in wat ik fijn vond (makkelijke truien, vrij kinderlijk) en deed lang niet aan make-up. Juist omdat ik zo mezelf bleef was ik een doelwit voor pesterijen. Tegen de tijd dat ik me begon te ontwikkelen en me vrouwelijker ging kleden, was het leed al geschied. Ben zo'n beetje de hele middelbare school gepest. Voor de docenten was ik wel een makkelijke, ik was heel braaf: pas in de vijfde klas trok ik eens mijn mond open naar een docent, waarna ik schrok van mezelf. Overigens kon ik de stof makkelijk aan, maar vond ik het altijd lastig mezelf te motiveren hard te werken. Ik heb het VWO dan ook met de hakken over de sloot gehaald omdat ik maar weinig deed.



Inmiddels denk ik erover zelf een opleiding tot docent te gaan volgen, ik zou zo graag de docent zijn waarbij leerlingen voelen gewoon zichzelf te kunnen zijn. Ambitieus, ik weet het, maar gelukkig heb ik heel veel goede voorbeelden uit mijn eigen middelbare schooltijd
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Overigens heb ik tussen middelbaar en hogeschool een soort "tussenjaar" gedaan.

Een beetje een overbodig 7de jaar.

(Hier in België telt alles 6 jaar.)



Moest ik voor van school switchen, kwam ik in een héél kleine klas van 7 mensen en ... ik vond zowaar iemand waar het mee klikte .

Bovendien bleek ook nog es dat ze ooit nog op school had gezeten met mijn beste vriendin (die ik ken sinds ik 3 was) en daar toen mee bevriend was.



Héérlijk jaar gehad .

Bovendien moest ik eindelijk es niet extreem veel moeite doen om voldoendes te halen.



(Met de andere 5 klasgenoten had ik minder, maar ze pestten tenminste al niet.

En omdat we 18 waren mochten we in de pauzes naar buiten.)





Hogeschool was weer ruck (vooral veel ge-negeer en 2 pesters die telkens probeerden iedereen mee te slepen ... niet erg handig als je voortdurend groepswerken moet maken).

Maar dat 7de jaar pakken ze mij nooit meer af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven