Werk & Studie alle pijlers

Wat was/is jouw startsalaris?

24-04-2017 18:36 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon zo'n soort topic niet terug vinden in de zoek functie. Vandaar dt ik hem zelf open. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat mensen verdienden aan het begin van hun carrière. En heb je daarnaast direct een baan gevonden in het werkveld waar je in bent afgestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af.



Ik had al een baan voordat ik was afgestudeerd. In de zorg. HBO.

Startsalaris. 2175 bruto bij 36uur. Dit was in 2015.
Met een giga-schrijffout in de titel ga je geen job vinden.



Veel hangt bovendien af wat je studeert en voor welke job je wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
WO 2500 euro (maar het lijkt me ook wel relevant om het jaar erbij te vermelden), 2008. Ja ik had meteen een baan in mijn vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 18:38:

Met een giga-schrijffout in de titel ga je geen job vinden.



Veel hangt bovendien af wat je studeert en voor welke job je wil gaan.



Topic had gelukkig al een baan voordat ze dit topic startte.



Wo onderwijs ongeveer hetzelfde. Gestart in lb1. Zoek maar op, want ik weet het niet meer zo exact.
Alle reacties Link kopieren
1200 gulden. En ik doe dit werk inmiddels 31 jaar.
Alle reacties Link kopieren
1900 gulden in 1996, na Havo diploma.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 24 april 2017 @ 18:40:

[...]





Topic had gelukkig al een baan voordat ze dit topic startte.



Wo onderwijs ongeveer hetzelfde. Gestart in lb1. Zoek maar op, want ik weet het niet meer zo exact.



Oh, en gestart in 2007.



Daarvoor een baan die niet bij mijn opleiding paste en na mijn 'omscholing' begonnen toen ik nog studeerde.
2200 obv 40 uur. Had direct een baan (2015).

Nu twee jaar later, nieuwe baan. 3.000 obv 40 uur.
Alle reacties Link kopieren
WO ca 3500 bruto. Bul op 31 maart, baan per 1 april.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
1700 3,5 jaar geleden. Nu 2150. Niet in m'n studie gebied gaan werken, heel iets anders.
Internagelaktisch
900 gulden.
Alle reacties Link kopieren
wo, in vakgebied, meteen baan na afstuderen. 2500,- bij 40 uur + leaseauto in 2013



Nu 2e baan. 3300,-. Geen eigen auto meer wel reiskosten vergoeding en leenauto als ik buiten de deur ben.
In 2005 850 euro netto callcenter in het oosten van Duitsland. Ze hadden iemand nodig die Nederlands sprak.



Mijn man had toen een studiebeurs voor niet-Europeanen van 500 euro. Maar met 1350 euro netto was het goed te doen met zijn tweetjes.
1900 gulden in 1996, hbo afgestudeerd en baan in die richting, toen 24 jaar.
Ik was 23 net hbo afgestudeerd en starte op €1940 netto
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 24 april 2017 @ 18:43:

WO ca 3500 bruto. Bul op 31 maart, baan per 1 april.benieuwd naar welk vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
WO afgestudeerd in 2016, gelijk een baan en verdiende toen (en nu) ongeveer 2200 bruto.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
Titelhoofdpijn, titelhoofdpijn, mijn hoofd!!!
Alle reacties Link kopieren
1600 bruto per maand. Was in 2012, heb HBO opleiding. Niet in werkgebied, callcenter achtig.

Toen overstap gemaakt naar iets anders, functie ook niet echt werkgerelateerd, maar ik wist dat ik met dat bedrijf en die vaardigheden op mijn cv wel een leukere baan kon vinden.

Nu per 1 juni nieuwe baan gevonden, in werkgebied, en ga daar 2500 verdienen.

Heeft me 4 jaar gekost(na aftrek van jaar reizen)om dus een baan in werkveld te vinden.
In 2005 € 1872 bruto p/m obv 36 uur voor een MBO-functie die niets met mijn studie (WO) te maken had.



Nu € 4121 bruto p/m obv 36 uur voor een HBO-functie die ook niets met mijn studie te maken heeft. Toevallig het vak in gerold.
Alle reacties Link kopieren
@thewaiter; Gehandicaptenzorg. Heeft me overigens uiteindelijk een negatief doorgeslagen balans gekost.. dus zeker ook een prijs betaald!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
2 jaar geleden begonnen op mijn 24 tegen 3180 bruto, ik ben afgestudeerd in de linguïstiek. Ik had al een job nog voor ik afgestudeerd was, dus heb veel geluk gehad.
2100 in 2007. Baan op HBO niveau in juridische dienstverlening.
1986, ik was negentien

800 gulden voor ongeschoold werk,

opleiding mbo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven