Werk & Studie alle pijlers

Wat was/is jouw startsalaris?

24-04-2017 18:36 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon zo'n soort topic niet terug vinden in de zoek functie. Vandaar dt ik hem zelf open. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat mensen verdienden aan het begin van hun carrière. En heb je daarnaast direct een baan gevonden in het werkveld waar je in bent afgestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
300 a 350 gulden per maand, keurig netjes uitgeteld in een envelopje iedere maand uitbetaald.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
In 1998, WO, promotietraject, begon met 1700 gulden netto. Dat liep ieder jaar op, volgens mij naar 2100 gulden in het vierde jaar. Maar in mijn begintijd was er enorme vraag naar mensen in de IT en om promovendi te behouden werden de salarissen snel opgetrokken. Eerste baan na promotie in 2003 was 1700 euro netto. Waren functies in mijn vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
4200 gulden in 1995. WO klaar, met baan in mijn vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
....
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
1999

Zei stoer op mijn sollicitatie voor een fulltime sales job, dat ik meer dan 1000 gulden wou... (€550 denk ik??) Wat ik toen ook kreeg. 15 jaar later ben ik weggegaan en kreeg ik meer dan €2000 per maand.
Alle reacties Link kopieren
WO nog niet afgerond, nu functie op HBO niveau. 40 uur, ca. 3000 bruto.
Alle reacties Link kopieren
In 2015 / WO / binnen 2 maanden na afstuderen begonnen / 2400 + leaseauto
Bedoel je de eerste ft baan (1991, 750 gulden netto, bij AH na het stoppen met mijn studie), of de eerste baan op het niveau van je hoogste opleiding? Dat laatste was in 1996 na mijn hbo, 3600 gulden bruto (1633 euro).
Alle reacties Link kopieren
Fulltime, 2005, WO Bedrijfskunde. 2.120 + leaseauto + studie (en daarvoor een halve dag vrij) + overwerk uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Fulltime in vakgebied, 2011, WO, 2650 bruto
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Toch maar niet.
Alle reacties Link kopieren
4400 gulden voor 32 uur (1998).
Alle reacties Link kopieren
2006; 2850 bruto als advocaat. Dat is daarna nog vijf jaar flink gestegen, toen iets gaan doen dat veel minder opleverde (onderzoek icm studie?m) en inmiddels in ander vakgebied
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen netto want dat gaf ik uit haha..



1600 euro fulltime, pabo gedaan en gelijk een baan.

Nu hetzelfde salaris maar dan werk ik 3 dagen....
Binnen een maand na afstuderen, 2007, fulltime, wo-opleiding, hbo/wo functie, overheid: 2350 bruto.



Inmiddels binnen die organisatie doorgegroeid, fulltime, wo-functie: 3600 bruto.
1800 GULDEN bruto (omgerekend 850 euro bruto) maar dat was een heel andere wereld en een goed salaris in de jaren 80 ;). Wel in mijn werkveld maar in een juniorpositie gestart uiteraard. Daarna heel lang zzp-er geweest en goed geboerd en sinds een maand mijn bedrijf opgezegd en de uitdaging tot een vaste baan aangegaan en ben ik Partner geworden bij een groot recruitmentbureau wat vnml werkzaam is in mijn oude vakgebied nadat ik daarvoor gevraagd ben. Salaris gewoon heel exhorbitant goed en veel vrijheid. En een keer aan de andere kant van de tafel. Erg leuk en voor het eerst 'leer' ik weer en loop ik over van energie uit enthousiasme. Ik werkte als ZZP er al jaren op de automatische piloot. Telkens zelfde kunstje maar bij telkens een ander bedrijf. Ik werd er niet meer gelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
€1950 bij een werkweek van 36 uur. MBO functie, passend bij de opleiding die ik op dit moment volg. Ik ben 20 jaar en ik heb de opleiding nog niet afgerond.
2100 in 2015 voor 40 uur. Wel HBO-functie, niet mijn vakgebied.
Alle reacties Link kopieren
In 2009 gestart direct na HBO diploma in vakgebied met €2300 bruto voor 36u. Inmiddels op €3400 plus opleiding. Groei door cao; ieder jaar een beetje erbij!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
De eerste 9 maanden 395 gulden. In het 2e leerjaar rond de 1450 gulden bruto.

Vaste baan garantie, nu 30 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Mbo niveau 4, in 2014, ik was toen 19. Baan in mijn vakgebied. Salaris was 1.500 bruto, wel werd daarnaast (en nog steeds) mijn best dure studie betaald door mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
980 gulden in 1999. Zes dagen per week zwoegen in een bloemenwinkel. Na een jaar ander werk gezocht, altijd rond de 2000 gulden, later 1650 euro. Nu 480 eurp per maand voor 9 uur per week.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
In 2016 WO afgerond. Nu in een traineeship 2000 euro bruto voor 40 uur, maar wel met leaseauto en bovengemiddeld veel vakantiedagen.
Alle reacties Link kopieren
2013 gestart, hbo opgeleid en baan in vakgebied, 1800 bruto. Nu 3,5 jaar en bijna 1000 verder gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
1991: 140 gulden netto voor weekendbaan achter de kassa.

1997: hbo afgestudeerd . 2900 gulden netto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven