Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je worden toen je klein was?

14-03-2012 10:10 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug heb ik al een keer aan mijn ouders gevraagd wat ik wilde worden toen ik klein was. Na lang nadenken kwam verpleegster en juf bij ze op, maar dat was iets wat ik een keertje noemde en daar bleef het dan bij. En nu, al die jaren later weet ik het nog steeds niet en ben ik nog erg zoekende. (wat me zeker heel veel leuke dingen heeft gebracht, dus dit is niet bedoeld om te klagen)



Hoe was dat bij jullie? Wisten jullie al vroeg wat je graag wilde worden en is dit ook gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Strandjutter of piraat. Of Zwarte Piet, maar alleen als ik dan ook wel moeder kon worden!



Nou ja... allemaal niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Op m'n 4e zei ik dat ik stewardess wilde worden. Na vele omzwervingen (oa fotografie, PA) en 2 studies, ben ik op m'n 32ste toch nog stewardess geworden. Dat is nu ruim 5 jaar geleden Het is raar om te ontdekken dat ik eigenlijk al op m'n 4e wist wat ik wilde gaan doen, maar daar (door allerlei omstandigheden) geen gehoor aan gaf. Had mij veel onrust kunnen schelen als ik gewoon na mijn eerste studie had gesolliciteerd bij de KLM. Maar goed.... het is blijkbaar nooit te laat
Alle reacties Link kopieren
Verpleegster. Ik sleepte vroeger soms iemand mee naar huis en dan was IK het slachtoffer haha.



Ben ik niet geworden. Gaat niet met mijn voetaandoening plus mijn probleem met contact met mensen. In plaats daarvan zit ik in de ZW en heb ik een (leuke) werkervaringsplaats. Een gewone baan gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bij de brandweer of militair worden.



Het is dat laatste geworden, nog steeds met veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde jarenlang "ijsmevrouw" worden, met de allergrootste ijswinkel van het land, met 100 smaken ijs.

En ik wilde als ik later groot was met mijn moeder samen op een paarse woonboot wonen, met witte bloemetjes voor de ramen.



Later wilde ik dierenarts worden, maar toen ik een keer in de wachtkamer bij de dierenarts een zwaar gewonde kat zag, dacht ik niet dat ik dat ooit zou kunnen.



Inmiddels ben ik arts. En heel blij met deze keus, die ik op mijn 17e "pas" maakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou Kok bij de koningin worden.

Tsjaaah..geen idee waarom, haha.

Ik ben het ook niet geworden en ook niet eens Kok ;)
Alle reacties Link kopieren
Archeologe...lekker bij de mummies allemaal spannende ontdekkingen doen.

Dat beeld vind ik nog leuk, maar is inmiddels wel wat bijgesteld.

Later wilde ik juf op een middelbare school worden.



Ben nu (ben 35) pas begonnen met opleiding.



En o ja, moeder en oma wilde ik ook wel worden.
Alle reacties Link kopieren
We hadden van die boeken van Jaap ter Haar, Lotje, een meisje dat in Artis woonde. Dus ik wilde oppasser worden. Verder dan de kinderboerderij en een jaarkaart voor de dierentuin ben ik niet gekomen.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 14 maart 2012 @ 10:21:

Toen ik klein was wilde ik óf putjesschepper worden óf non... Mijn vader noemde mij altijd putjesschepper omdat ik voor tien kon eten, geen idee wat het verder was, overigens. Non leek me zo heerlijk lijdzaam en romantisch, vooral die kloosters waar de nonnen op blote voeten liepen en niet mochten praten. Nodeloos te zeggen dat mijn ouders de tranen over de wangen liep, en niet omdat het zo verdrietig was.....



Zo rond mijn puberteit wilde ik graag in musea werken, en heb keurig de opleiding in die richting gedaan. Daarna dik 20 jaar geen enkele kans gemaakt en nu, eindelijk!, werk ik in een museum. Ik wil er ook nooit meer weg!Haha, ik moest lachen om je droom om non te worden. Niet zo lang geleden zat ik Sound of music te kijken en wat leek die rust en regelmaat me heerlijk op dat moment! Ook ontzettend leuk dat je nu eindelijk je droombaan hebt gevonden.
quote:leliemeisje schreef op 14 maart 2012 @ 10:56:

Ehhh.... indiaan...

...nee, dat is me niet gelukt...



Maar tis nooit te laat om je om te scholen he?



Ik wilde straaljagerpiloot worden, tot ik er achter kwam dat je dan in het leger moest en dat wou ik niet. Verder astronaut. Iedere keer als ik Wubbo Ockels of André Kuipers zie voel ik het weer kriebelen. Maar ja, die jarenlange voorbereiding en betastudies die er voor nodig zijn, liggen niet echt in mijn straatje.

Mijn meer realistische toekomstdroom was altijd tolk worden. Toen Reagan en Gorbatsjov hun historische overleg hadden, zei ik tegen mijn oma ´daar wil ik graag tussen zitten´.



Nog steeds ben ik gek op taal en praten en bemoei ik me graag met van alles, en dat zit ook wel in mijn werk
Alle reacties Link kopieren
Ik wou banketbakker worden! De hele dag mooie dingetjes maken die je nog op kunt eten ook!



Ik ben wel een creatief beroep gaan doen, en ben nog steeds een enorme snoepkont!
Alle reacties Link kopieren
Schrijfster, juf, iets in de atletiek, kunstschaatser, het werk wat mijn vader deed (juridisch medewerker). En ik hoopte dat ik een aantal van die dingen ook wel kon combineren. Werd trouwens boos als mijn ouders zeiden dat je met schrijven geen droog brood kon verdienen!

Uiteindelijk ben ik nu bezig met de opleiding tot doktersassistente.
Huurmoordenares... (ik zeg ook niet dat dat normaal is)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzl schreef op 14 maart 2012 @ 11:06:

Op m'n 4e zei ik dat ik stewardess wilde worden. Na vele omzwervingen (oa fotografie, PA) en 2 studies, ben ik op m'n 32ste toch nog stewardess geworden. Dat is nu ruim 5 jaar geleden Het is raar om te ontdekken dat ik eigenlijk al op m'n 4e wist wat ik wilde gaan doen, maar daar (door allerlei omstandigheden) geen gehoor aan gaf. Had mij veel onrust kunnen schelen als ik gewoon na mijn eerste studie had gesolliciteerd bij de KLM. Maar goed.... het is blijkbaar nooit te laat Leuk om dit te lezen! Mijn vraag naar mijn ouders toe kwam hier ook uit voort, allerlei dingen gedaan maar toch niet echt wat ik wilde. Ik hoopte dat zij mij het verlossende antwoord konden geven, maar helaas :D
quote:Star schreef op 14 maart 2012 @ 10:37:

Dierenarts. Niet geworden.



Dat wilde ik ook. Niet geworden.



Als je mijn broer vroeg wat hij later wilde worden, dan zei hij 'Heer'. Is hij beslist niet geworden
Alle reacties Link kopieren
Zangeres, danseres, juf of kapster... classic. Maarrr... ik ben inmiddels zangdocent en doe er nu nog een studie logopedie naast. Toch wel aardig uitgekomen (ik zing dus zelf ook regelmatig in bandjes etc.!)
Alle reacties Link kopieren
Ik wou verpleegster in de Kongo worden, totdat mijn moeder vertelde dat er daar enge spinnen zijn. En ik wilde kassajuffrouw worden, want je mocht meer geld houden dan je terug hoefde te geven. En zangeres natuurlijk.

Ben administratie gaan doen met als grote hobby zingen (van solo tot bigband).

Moeder wilde ik niet worden en dat is gelukt!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Alle reacties Link kopieren
hihi, wat zitten er leuke dingen tussen zeg! Indiaan, huurmoordenaar, indiaan, ijsmevrouw, non... Lekker origineel!



Ook leuk dat veel mensen uiteindelijk bij een beroep terecht gekomen zijn dat ze leuk vinden!
Alle reacties Link kopieren
F16 pilote, maar helaas...
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde boerin, schrijfster of moeder worden. Later werd dat ambulanceverpleegkundige en weer wat later kinderverpleegkundige.



Ik heb een jaar verpleegkunde gestudeerd, maar dat bleek niet te combineren met mijn spierziekte waarvan ik toen net wist dat ik het had.



Nu doe ik pedagogiek en ik geloof dat ik dat nog veel leuker vind dan verpleegkunde
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Juf! Was ik heilig van overtuigd.



Later bedacht dat ik lerares Engels wou worden en Engels gestudeerd (in Frankrijk, ben Française). Eenmaal afgestudeerd zag ik dat toch niet zitten.



Ik wou graag wat van de wereld zien en ben in de VS gaan studeren, studie vergelijkbaar met bedrijfskunde in Nederland. Daarna een tijdje als organisatieadviseur en projectmanager in loondienst gewerkt, zowel in de VS als in Nederland. En uiteindelijk een bedrijf opgericht hier in Nederland.



Doe nu iets wat ik als kind niet had kunnen bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Juf, want dan was je zo vaak vrij en kreeg je veel kadootjes als je jarig was en al heel jong wou ik moeder worden.



Beiden is trouwens gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk alle reacties! Natuurlijk wilde ik ook prinses worden, mijn bijnaam in mijn familie was dan ook prinsipessa ;) Maar verder dan mooie kleren dragen en wuiven naar de mensen heb ik daar niet echt over nagedacht!
Alle reacties Link kopieren
Haha wat grappig dat er nog iemand non wilde worden. Daar heb ik ook een tijd over nagedacht toen ik klein was. Mijn oma woonde tegenover een klooster en ik vond het daar zo mooi en magisch en dan die mooie tuin. Ik krijg er nog steeds een fijn en nostalgisch gevoel van.



Verder schrijfster en orkatrainster, geen dolfijnen, maar per se orka's. En moeder, dat wilde ik sowieso worden.



Allemaal niet gelukt. De ambitie van schrijfster en moeder zijn er nog steeds. En ach ja, mocht het beroep orkatrainster op mijn pad komen, dan ben ik er nog steeds voor in (heb om die reden op jonge leeftijd al mijn zwemdiloma's gehaald), dus ben vast nog als een vis in het water. Heb trouwens ook heel veel brieven geschreven naar Geef nooit op! Maar ik ben het nooit geworden.
Alle reacties Link kopieren
Oh weet er nog een: Ik zei vroeger altijd dat ik heel geschikt zou zijn als "stukjesopruimer", als iemand zich voor de trein heeft gegooid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven