Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je worden toen je klein was?

14-03-2012 10:10 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug heb ik al een keer aan mijn ouders gevraagd wat ik wilde worden toen ik klein was. Na lang nadenken kwam verpleegster en juf bij ze op, maar dat was iets wat ik een keertje noemde en daar bleef het dan bij. En nu, al die jaren later weet ik het nog steeds niet en ben ik nog erg zoekende. (wat me zeker heel veel leuke dingen heeft gebracht, dus dit is niet bedoeld om te klagen)



Hoe was dat bij jullie? Wisten jullie al vroeg wat je graag wilde worden en is dit ook gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chaja_ schreef op 14 maart 2012 @ 11:58:

Haha wat grappig dat er nog iemand non wilde worden. Daar heb ik ook een tijd over nagedacht toen ik klein was. Mijn oma woonde tegenover een klooster en ik vond het daar zo mooi en magisch en dan die mooie tuin. Ik krijg er nog steeds een fijn en nostalgisch gevoel van.Je bent niet de enige. Ik ben bang dat we, met de ontkerkelijking (waar ik op zich de voordelen wel van herken), tevens iets van waarde hebben verloren, de toegang tot een bepaalde sereniteit.
Alles is liefde
Alle reacties Link kopieren
quote:secondhandsuus schreef op 14 maart 2012 @ 12:43:



Jippie



Er schuilt een dichter in jou! Ooit overwogen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 14 maart 2012 @ 13:29:

dierenarts, daarna bij de bereden brigade van de politie en vervolgens piloot. Ook nog een tijdje de politiek in gewild en ook archeoloog ben ik niet geworden.



Nou, ik heb flink gefaald.Waarom vind je dat je gefaald hebt?
Alle reacties Link kopieren
vroeger wilde ik graag in het leger of kapster of stewardess of juf



kapster heb ik het langste volgehouden, barbies en pooppen werden al onder handen genomen Totdat ik er op de middelbare school achterkwam dat je kapperseczeem kunt krijgen. Toen maar toerisme gaan studeren en daarna ben ik gaan vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde altijd piloot worden, of zuster. Nu werk ik in de zorg en mijn man is piloot
Ik wilde bergbeklimster worden en chocoladetaartenbakker
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bij het circus.



Is het niet geworden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taara schreef op 14 maart 2012 @ 15:29:

[...]





Waarom vind je dat je gefaald hebt?Mijn ouders zagen me ook wel (dieren) arts worden. Ik doe iets heel anders, wel iets dat ik leuk vind hoor. Soms vraag ik me af of ik wel alles eruit gehaald heb wat er in zit. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een rasechte twijfelaar ben.
quote:Lizzl schreef op 14 maart 2012 @ 13:47:

[...]





Jippie



Er schuilt een dichter in jou! Ooit overwogen?



Schrijfster wel

Misschien moet ik gewoon eens beginnen... Zit toch maar werkeloos thuis. Ik zou kunnen gaan schrijven over een tovenaarsleerling... En dan noem ik hem Barry Stotter ofzo. Daar ben ik nog niet helemaal uit...
4 jaar: kleuterjuf

7 jaar: juf

10 jaar: cartograaf (reden: een vliegtochtje. het leek me leuk om iedere dag in een vliegtuig zitten en lijntjes te tekenen)

12 jaar: schrijver, journalist.



nu (30+): geen van allen. heb twee studies gedaan die niets met mijn kinderdromen te maken hebben en nu een baan waar ik als kind het bestaan niet van vermoedde...
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger rechter worden, of bij de recherche.



Ik ben ook daadwerkelijk rechten gaan studeren en daar bijna mee klaar. Ik wil geen rechter meer worden, maar wil wel graag de advocatuur in (dus toch die toga ). Bij de recherche zou ik ook nog steeds graag willen, maar ik ben een eeuwige twijfelaar.



Vroeger wilde ik geen moeder worden en dat gaat me tot op heden nog steeds goed af .
Alle reacties Link kopieren
Vroeger zei ik dat ik cliniclown wilde worden

Daarna wilde ik blindegeleidenhondopleidster worden (mooi woord voor galgje trouwens)

Vanaf dat ik een jaar of 13 ben wil ik muzikant worden. Daar volg ik nu ook mijn opleiding voor
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger eerst dolfijnentrainster worden en later architect (toen was ik 5!! Dat ik dat woord überhaupt al kende :P). Voor een van deze twee ben ik nu met m'n opleiding bezig en bijna klaar
Alle reacties Link kopieren
Stewardess.



Nog steeds als ik op Schiphol kom, heb ik die meisjes-droom weer even.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 14 maart 2012 @ 17:02:

[...]





Mijn ouders zagen me ook wel (dieren) arts worden. Ik doe iets heel anders, wel iets dat ik leuk vind hoor. Soms vraag ik me af of ik wel alles eruit gehaald heb wat er in zit. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een rasechte twijfelaar ben.Zolang jij het leuk vind is het geen falen in mijn ogen. Herken wel het gevoel overigens, dat grote twijfelen of er niet meer in had gezeten heb ik ook erg.
.
Ook juf. Heb zelfs een jaartje PABO gedaan, maar dat was niks. Na een mislukte omweg via Orthopedagogiek ben ik toch nog in het onderwijs terecht gekomen: als schoonmaakster
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde later rijk worden, en dat is gelukt.

Alleen jammer dat ik niet eens extreem veel geld heb.



Mijn kind wil later ook rijk worden, en ik hoop heel erg dat hij net zo rijk wordt als ik ben.



Wat beroep betreft wilde ik
Alle reacties Link kopieren
........ wilde je....?



Providerkosten niet betaald?
Alle reacties Link kopieren
gymjuf



dat wilde ik op mijn 16e nog steeds maar toen leerde ik iemand kennen die de ALO echt had gedaan en als verhuizer werkte omdat er nauwelijks werk was voor gymleraren.



ik heb nu een kantoorbaan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
ik wilde vroeger kokkin worden (niet gelukt) maar ik kook wel graag



en ook wilde ik bij de politie (ook niet gelukt)

daarna wilde ik de zorg in. heb dat helaas niet gehaald. door omstandigheden ben ik blijven zitten.



ben op mijn 18e in een winkel gaan werken, en na 10,5jaar bij hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt ben ik nu thuismama.



en de zorg kriebelt nog steeds en ben bezig met sollicitatiebrieven schrijven
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts en architect.



Hoewel ik dieren en gebouwen enorm geweldig vind, ben ik nu webdesigner en developer :P
Alle reacties Link kopieren
Bij de politie



Of dokter, beide niet geworden
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts of kinderarts.

Wilde echt nóóit van mijn leven dat worden wat ik hier zo vaak als kinderdroom zie: juf.

En dat ben ik juist wel geworden. Bewust voor gekozen ook nog. (voor pubers dan)
Prinses en mama. De eerste gaat zeker weten niet in vervulling als ik bij vriend blijf. Tweede dan hopelijk wel-;).



Staat in al mijn vriendenboekjes en dagboekjes. Wat ik nu doe komt niet eens in de buurt van prinses zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven