Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je worden toen je klein was?

14-03-2012 10:10 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaren terug heb ik al een keer aan mijn ouders gevraagd wat ik wilde worden toen ik klein was. Na lang nadenken kwam verpleegster en juf bij ze op, maar dat was iets wat ik een keertje noemde en daar bleef het dan bij. En nu, al die jaren later weet ik het nog steeds niet en ben ik nog erg zoekende. (wat me zeker heel veel leuke dingen heeft gebracht, dus dit is niet bedoeld om te klagen)



Hoe was dat bij jullie? Wisten jullie al vroeg wat je graag wilde worden en is dit ook gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde piloot worden. Maar ik kan alleen scherp zien door middel van dikke brilglazen :-) Dus dat zou nooit gaan gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts eerst, later astronaut. Toen ik uiteindelijk de studiekeuze maakte was die droom eigenlijk niet meer mijn droom. Heb er wel de juiste opleiding voor gedaan, want ben wetenschapper geworden. Nog eens getwijfeld over aanmelden voor de selectie, maar ben uiteindelijk blij dat ik milieuvriendelijker werk doe. Ik lees wel graag boeken over ruimtevaart, dus het fascineert me nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde bijna mijn hele jeugd arts worden voor Artsen Zonder Grenzen. Later veranderde dat naar musicalster. Heb ik nog een vooropleiding voor gedaan. Verder wisselende beroepen die allemaal iets met mijn grote rechtvaardigheidsgevoel te maken hadden.



Ik ben uiteindelijk maatschappelijk werkster geworden.
Juf en banketbakker..

Beiden niet geworden, ben arts..
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde graag 'zuster' worden. Later toch gekozen voor een pedagogische opleiding. Ik heb toch altijd een beetje een 'wat als' gevoel gehad en nu start ik als het goed is in september met de opleiding Verpleegkunde.
Alle reacties Link kopieren
Technisch rechercheur bij de politie.



Maar met mijn brilsterkte -9,5 mocht ik niet eens op de keuring komen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Juf. Ook geprobeerd, maar afgehaakt. Studeer nu psychologie
Alle reacties Link kopieren
Ik wou graag pottenbakster worden.... Hoe ik daar bij kwam, geen idee. Ook wou ik graag stewardess of piloot worden.



Piloot lijkt me nog steeds erg leuk, maar met een vorm van kleurenblindheid kom je niet door de test.. Nu doe ik een opleiding tot jeugdzorgmedewerker
Alle reacties Link kopieren
zeker vanaf mijn zesde wilde ik mijn eigen winkel. Ik heb mijn schoolkeuzes daar op aangepast (en verkocht op de vlooienmarkt en bij mijn vrienden alles wat los en vast zat), toen kwam ik er op het mbo achter tijdens stage dat het te weinig uitdagend was en paste mijn doel aan. Dit keer om (internationaal) accountmanager te worden (nog steeds verkocht ik alles wat los en vast zat). Na hbo en universiteit heb ik altijd in sales gezeten. Op dit moment als sales consultant bij multinationals. Daarnaast heb ik 2 eigen (traning/coaching) bedrijfjes. ik heb mijn droom dus helemaal kunnen verwezelijken en doe echt wat ik leuk vind. Ik verkoop nog steeds alles wat los en vast zit (oa op marktplaats en natuurlijk in mijn werk)
Mijn droom was om bij de politie of bij de brandweer te gaan. De "stoere" beroepen trokken me wel! Ooit nog serieus naar gekeken om bij de politie te gaan maar helaas waren er op dat moment geen plaatsen vrij in het korps dus heb het nooit gedaan.



Stiekem droom ik er nog weleens van maar ik weet niet of ik al die "romplslomp" op mijn nek wil halen



Later wilde ik ook journalist worden. Ook niet geworden overigens. Typische beroepen waar kleine meisjes van droomden, zoals kapster of verpleegster, dat heeft me nooit getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, geen duidelijke wens, tenminste niet dat ik me kan herinneren. Kwam pas eind havo, of toen er een vakkenpakket gekozen moest worden, werd je gedwongen m erover na te denken, en ook toen geen duidelijk beeld. Ik heb altijd bewondering gehad voor mensen die echt een (realistische) droom hadden en daarvoor gingen, maar volgens mij is dat een kleine minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Moeder. En dat heeft er heel lang niet ingezeten. Nu misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik heel klein was wilde ik ballerina worden, en tot mijn 16e heb ik op vrij hoog niveau gedanst. Nog later als tiener besloot ik dat ik in elk geval veel van de wereld wilde zien.

Stewardess worden leek me geweldig. Ik ben later inderdaad die richting uitgegaan en dat was een geweldige tijd.

Nu doe ik al weer een hele tijd iets anders, minder avontuurlijk en veel minder leuk en ook nog in een naar bedrijf.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Euh, wilde eerst juffrouw worden (vond ik zo opeens niet meer leuk), toen dierenarts (vond ik zielig want dan moest ik zieke dieren laten inslapen), toen kinderarts (vond ik daarna ook zielig want zieke kinderen zijn zielig, vond ik) en toen maar helemaal niets meer. En daarnaast wilde ik nog gaan tekenen voor kinderboeken ().

Op mijn 11e wist ik weer zeker dat ik wilde gaan dokteren, op mijn 14e werd ik hier nog zekerder van, en nu studeer ik geneeskunde.



En ik wilde ook nog mama worden, maar zo ver ben ik nog niet...
Alle reacties Link kopieren
ik wou altijd vrachtwagenchauffeuse worden haha....niks van gekomen...Ik doe nu een opleidinh hbo social work maar die vrachtwagens krijgen me nog steeds gek hoor....
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde van alles worden. Varierend van dolfijnentrainer, politieagente met hond tot illustrator en schrijver . Niet geworden, al hoop ik dat laatste ooit wel te worden.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Boekhouder of directeur.

Ik ben lerares Frans geworden...
Alle reacties Link kopieren
quote:leliemeisje schreef op 14 maart 2012 @ 10:56:

Ehhh.... indiaan...

...nee, dat is me niet gelukt...Als juf is alles mogelijk, Lelie! Kortom, bij je nieuwe baan: als indiaan voor de klas!
Alle reacties Link kopieren
Okay...dierenarts, actrice (uiteraard een wereld beroemde), patholoog anatoom, Indiana Jones, kermis exploitant, non, schrijfster, schilderes, verpleegster en later arts, boerin, werken in een asiel, kapster, politieagent... Enfin, ik veranderde nogal eens Om uiteindelijk iets met cijfers te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde stokstaartjes-verzorgster worden in de dierentuin...
Alle reacties Link kopieren
Stewardess.

Ik was een expatkindje en we vlogen dus veel. En omdat ik dacht dat piloot alleen voor jongetjes was (en mijn broer dat bovendien al zou worden) moest het maar stewardess zijn.

Jeukt nog steeds een beetje, zeker als ik in de buurt, of op schiphol ben.



Later wilde ik juf worden. Of moeder.

Moeder lijkt nu eindelijk te gaan lukken, en via wat omzwervingen (oa ICT) ben ik nu toch een soort van juf geworden.

Ik ben eigen baas en geef onder andere cursussen...



(en eigen baas... Dat wilde ik vooral NIET worden. Dan moest je vooral heel hard werken... )
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft het trouwens beter gedaan... Toen hij heel klein was wilde hij piloot worden. Daarna ging dat al snel over naar ridder.



Drie keer raden wat hij nu is....



(hmm... Ben ik wel herkenbaar zo want zoveel zijn er niet van in nederland...)
Alle reacties Link kopieren
zolang ik me kan herinneren wilde ik schrijfster worden en dat is me gedeeltelijk gelukt
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts, schrijfster, tekenaar, wetenschapper, eigenlijk alles.

Ik wist wel zeker dat ik niet jong moeder wilde worden.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Karan schreef op 17 maart 2012 @ 10:17:

Mijn broer heeft het trouwens beter gedaan... Toen hij heel klein was wilde hij piloot worden. Daarna ging dat al snel over naar ridder.



Drie keer raden wat hij nu is....



Ridder?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven