Werk & Studie alle pijlers

webwinkel

16-03-2013 09:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nu echt gebeuren, per 1 mei start ik mijn webwinkel! De naam heb ik al, dit word [...]



Ik heb momenteel alleen een Facebook aangemaakt, (die natuurlijk iedereen wel mag liken) met lekkere recepten en de vorderingen van de webwinkel. verder bouwen we rustig verder aan de webwinkel.



Maar omdat ik voor het eerst ga starten, en je hier altijd de leukste tips kan krijgen....



Iemand tips?? Elke tip is welkom.



O wat er in de webwinkel komt zijn natuurlijk artikelen om taarten te decoreren :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2013 11:07
Reden: naam van toekomstige webwinkel verwijderd.
% gewijzigd
Zorg er voor dat er geen spelfouten op je site/facebook staan...
Bij dreamcake denk ik aan een bakkerij... Niet aan taartdecoreerspullen...
Alle reacties Link kopieren
beelicious, thnx, op de site komen die zeker niet, die word professioneel gemaakt. facebook typ ik zelf op...dat kan ik dus niet garanderen. maar doe mijn best.



plofkipje, snap ik, en ik heb ook wel even getwijfeld, maar de naam had ik al gekregen door mijn baksels. ik wou hem dus graag houden. :-)



ik ga sowieso een win actie erop zetten, we wonen in Nederland, gratis slaat wel aan haha.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij nou niet bepaald slim om je recepten op faceboek te zetten. Waarom zouden mensen dan nog bij je kopen? Kunnen ze het toch ook zelf maken.



Waarom zou men artikelen om taarten te decoreren in een webshop kopen als zelfs de xenos tegenwoordig vol ligt met allerlei fondant, marsepein en decoratiespul.



Ik bak niet eens zelf en mij valt het zelfs op dat er zoveel winkels zijn die het aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss, omdat ik geen taarten zelf verkoop, dus mijn recepten mogen ze hebben.



webshops kunnen onder de prijs gaan zitten omdat ze geen winkelkosten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ga vooral ook twitteren. Het grootste deel van onze bezoekers kwam via Twitter. Via Tweetdeck kun je alle tweets die bv. over taarten bakken gaan in de gaten houden en er op reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 16 maart 2013 @ 10:04:

.



Waarom zou men artikelen om taarten te decoreren in een webshop kopen als zelfs de xenos tegenwoordig vol ligt met allerlei fondant, marsepein en decoratiespul.



.Wat dacht je van de Action! Goedkoper kan niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:bad-dream schreef op 16 maart 2013 @ 10:11:

sugarmiss, omdat ik geen taarten zelf verkoop, dus mijn recepten mogen ze hebben.



Oke dan zijn de recepten wel weer gunstig want hoe meer er gebakken wordt hoe meer taartdecoratie er verkocht wordt.



webshops kunnen onder de prijs gaan zitten omdat ze geen winkelkosten hebben.Maar voorlopig heb jij nog niet de grootte van een xenos en koop je veel kleinere hoeveelheden in dus mis je de inkoopkorting van de grote getallen die de grote winkelketens wel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken geen enkele taartwebshop die "onder de prijs" zit. Natuurlijk is de kwaliteit beter dan van xenos of de supermarkt maar goedkoop heb ik het nog nooit gevonden.
quote:sugarmiss schreef op 16 maart 2013 @ 10:04:

Het lijkt mij nou niet bepaald slim om je recepten op faceboek te zetten. Waarom zouden mensen dan nog bij je kopen? Kunnen ze het toch ook zelf maken.



Waarom zou men artikelen om taarten te decoreren in een webshop kopen als zelfs de xenos tegenwoordig vol ligt met allerlei fondant, marsepein en decoratiespul.



Ik bak niet eens zelf en mij valt het zelfs op dat er zoveel winkels zijn die het aanbieden.



Dit dus. Niet alleen de Xenos, maar ook bij de Action, Kruidvat, HEMA, Jumbo en AH wordt je doodgegooid met dat spul. En 'geen winkelkosten' of niet, Action biedt een bus strooisel aan, 4 verschillende soorten in 1 busje, voor ¤1,39. Ik heb de Valentijnsversie gekocht, en afgelopen week ook de Paasversie. Echt leuk!



Daar kan jij qua verzendkosten al niet eens tegenop.



Ik denk echt, dat je 5 jaar te laat bent, met je idee / webshop.
Alle reacties Link kopieren
rowe dank je wel! goed idee.



tartufone, dan word dat mijn streven, als het lukt zal ik het vermelden



septembergirl, niet iedereen heeft de beschikking over een action. ook is mijn voordeel dat het een hobby is, ik hoef niet rijk te worden.



ook is het mijn bedoeling om artikelen te plaatsen die je haast niet in de winkel ziet, en heb al aardig wat gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je trouwens niet kunnen vinden op Facebook.



Ik wens je veel succes als je leuke spulletjes hebt voor een goede prijs, dan zal het best gaan lopen.
Ik vind het een sympathiek idee van je, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Je gaat concurreren met bijvoorbeeld de leukste taarten die een enorme naamsbekendheid hebben. Daarnaast hebben ze een gigantisch aanbod aan bakspullen. Ook de bijzondere spullen zijn daar te vinden!



Om je winkel enigzins te laten lopen, zou ik me proberen te onderscheiden als ik jou was. Helaas denk ik wel dat dat moeilijk is; de bakmarkt is verzadigd.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 maart 2013 @ 10:31:

[...]





Dit dus. Niet alleen de Xenos, maar ook bij de Action, Kruidvat, HEMA, Jumbo en AH wordt je doodgegooid met dat spul. En 'geen winkelkosten' of niet, Action biedt een bus strooisel aan, 4 verschillende soorten in 1 busje, voor ¤1,39. Ik heb de Valentijnsversie gekocht, en afgelopen week ook de Paasversie. Echt leuk!



Daar kan jij qua verzendkosten al niet eens tegenop.



Ik denk echt, dat je 5 jaar te laat bent, met je idee / webshop.



Zeker leuk! Ga zo ook ff langs de action kijken of het er nog is. Leuk om over mijn kruidcake vormpjes te strooien (in de vormen van paashaas/paasei en kip)

Bedankt voor de tip SeptemberGirl
tips:



- al eerder genoemd: onderscheid jezelf in unieke producten

- lever goede service zoals oa:

gratis verzenden bij een realistisch bedrag

lever je bestelling snel af

klanten met ideal kunnen laten betalen

lever goede kwaliteitsproducten

reageer snel en correct op alle mails die binnen komen

- promoot jezelf ook via marktplaats

- kijk eens op de KVK site

- zorg dat de artikelen die op je site staan altijd voorradig zijn. Niets is zo vervelend om later een mail te krijgen dat je bestelde artikel toch niet geleverd kan worden

- speel in op het seizoen

- hou de site overzichtelijk. Recepten zijn leuk maar het gaat om de verkoop. Houd dat in de gaten dat je webshop niet ondersneuveld in mooie plaatjes en recepten
Alle reacties Link kopieren
Let eens op je "word" dat werd net bedoelt met de spelfouten die je maakt.. Het is namelijk ook wel eens met -dt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:spitsmuisje schreef op 16 maart 2013 @ 10:56:

Ik vind het een sympathiek idee van je, maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in. Je gaat concurreren met bijvoorbeeld de leukste taarten die een enorme naamsbekendheid hebben. Daarnaast hebben ze een gigantisch aanbod aan bakspullen. Ook de bijzondere spullen zijn daar te vinden!.Die bijzondere spullen van hen heb ik dan zeker gemist. Ik koop al jaren niet meer bij hen, daar zijn ze vreselijk duur.
Alle reacties Link kopieren
die versierde cakejes zijn echt over hun hoogtepunt heen nu. Ook de bakklunsjes onder ons hebben ze al eens geprobeerd. Lidl lag laatst vol schitterende bakvormen.



Aanbeveling: probeer op de nieuwste stijgende trend mee te liften (waarvan ik niet weet wat het is).
it's a big club and you ain't in it
hier zit geen enkele winstmarge op, zie de al eerder gemaakte opmerkingen over xenos/ action. Daar kan je nooit tegenop concurreren als startend webshopje
Alle reacties Link kopieren
ilovepink dat snap ik, als het moet kan ik correct typen, dat is ook wat ik moet in mijn bestaande baan. maar in fora's en fb etc sjees ik er zo even doorheen en vergeet het correcte even



ikbenertrotsop: dank je wel voor de vele tips, ik probeer me inderdaad te onderscheiden door producten te verkopen die je niet overal ziet.

omdat het een startend bedrijf is zal gratis verzending niet meteen haalbaar zijn. maar als het loopt weer wel.

ik lever alleen kwaliteit waar ik zelf achter sta, en zelf ook zou gebruiken.

mail word dezelfde dag beantwoord.

mezelf promoten via marktplaats is een goed idee, heb ik nog niet aan gedacht. wel andere manieren van promotie zoals flyers en reclame via mensen die workshops geven. reclame voor reclame zeg maar.

inspelen op het seizoen en de feestdagen gebeurt inderdaad ook.

de recepten en mooie plaatjes komen alleen op facebook, de website word professioneel.



ook komt er een leuke win actie voor de mensen die facebook liken. winnaar word vervolgens bekend gemaakt op de website.
Alle reacties Link kopieren
laat het eens bezinken zou ik zeggen; niets zo erg als je eerste winkel die failliet gaat doordat die niet op koele inschatting was gebaseerd maar op een droom. Suc6.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
ik heb het al een jaar laten bezinken riony, dank je wel :-) er gaat zo min mogelijk eigen geld in, dus failliet zal ik niet gaan.



dromen moet je najagen, je leeft maar 1x
Ik speel ook al een tijd met het idee van een webshop. Echter is een heel andere cathegorie. Ik zat te denken om wordpress te gebruiken, welke software gebruik jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je website geld heeft gekost om te laten maken. Dan weet je ook dat je in je prijs de prijs moet incalculeren die je aan Paypal moet betalen. Dan wordt gratis verzenden pas interessant voor jou boven bestellingen boven de 80-100 euro. Vergis je ook niet in hoeveel tijd je in een webshop moet steken. Liefst elke dag nieuwe artikelen, foto's, tips, een blogje etc.etc. Als je het niet bij houdt verlies je de aandacht van potentiële klanten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven