Werk & Studie alle pijlers

webwinkel

16-03-2013 09:42 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nu echt gebeuren, per 1 mei start ik mijn webwinkel! De naam heb ik al, dit word [...]



Ik heb momenteel alleen een Facebook aangemaakt, (die natuurlijk iedereen wel mag liken) met lekkere recepten en de vorderingen van de webwinkel. verder bouwen we rustig verder aan de webwinkel.



Maar omdat ik voor het eerst ga starten, en je hier altijd de leukste tips kan krijgen....



Iemand tips?? Elke tip is welkom.



O wat er in de webwinkel komt zijn natuurlijk artikelen om taarten te decoreren :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2013 11:07
Reden: naam van toekomstige webwinkel verwijderd.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn man bouwt de website, is zijn werk. Dus nee heen kosten. Ik bespaar overal zoveel mogelijk op om maar onder de prijs te komen. Ik heb een hele kennissenkring die thuis zijn in websites bouwen en marketing etc.
Alle reacties Link kopieren
oops dubbel.
Ik twijfel tussen gratis software van wordpress, of de betaalde sotware van mijn wenwinkel 5.5 van logitec.

Wat gebruikt je man als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
om eerlijk te zijn durf ik het niet te zeggen, hij bouwt hem op zijn werk, de hele uitleg krijg ik nog.
Ah jammer ik heb zelf wel wat ervaring met het maken van sites, maar het moet niet te moeilijk zijn. Schrijf dus zelf geen scripts haha. Ben momenteel weg van weebly.com lekker makkelijk én gratis maar helaas niet voor webshops.
je hebt altijd kosten, hosting, inschrijving KVK, boekhoudprogramma, zakelijke bankrekening. Ik neem aan dat je een voorraad hebt dus je moet voorinvesteren en wat weetfirefly zegt, gratis verzenden zijn extra kosten voor jou en wordt pas interessant boven de 80 euro. Daaronder niet, en dat betekent dat je bij kleine bestellingen altijd duurder bent dan de grote leveranciers (er zijn namelijk ook grote sites die dit soort spullen aanbieden voor heel weinig geld) en de reguliere leveranciers zoals Hema, action en xenos.

Hoe denk je je website hoog in de ranking te gaan krijgen? Heb je enig idee hoeveel concurrentie er is?
dit is toch gewoon hobby of denk je er werkelijk winst op te gaan maken? Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een hobby, verder heb ik een team achter me die thuis zijn in reclame etc (gratis) ik begin ook zonder voorraad, ik heb een snelle groothandel.



Bee, ik zal het hem eens vragen. :-)



Voor de mensen die het idee wel leuk vinden of de vorderingen willen zien, kunnen me volgen op Facebook. Momenteel staan er lekkere recepten in.



Link is [...]

Mocht je graag iets terug zien in mijn webshop of ben je al lange tijd op zoek naar iets kan je me mailen via [...]



Bedankt voor alle reacties :-)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-03-2013 16:10
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf naast het werk ook een bedrijf(je). Neem geen zakelijke rekening, iedere transactie en een keer je overzicht bekijken kost je geld en zo'n rekening levert je niets extra's op. Boekhoudprogramma's kan je ook downloaden. Inschrijving bij KvK is eenmalig. (Ieder jaar opnieuw betalen aan KvK is afgeschaft!).

Wij hebben zelf niets op voorraad en leveren binnen 2-3 dagen.



Het is leuk om te doen, maar het is een hobby. Meestal houden we er weinig aan over. Afgelopen jaar maar zo'n 600 euro winst. Komend jaar wordt beter, we zitten al op 5000 euro (grote order ), voor erbij is dit een fijn bedrag, maar stoppen met werken gaat zo nooit lukken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!! Wat doe je dan ipv een zakelijke rekening??



Boekhoudprogramma doe ik ook niet, heb een boekhoudster in mijn vriendenkring. :-)



Mocht je meer tips hebben mag je ook mailen hoor :-)



Wat voor bedrijf heb jij als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: houdt alles in eigen hand. Leuk dat je vrienden hebt die goed zijn in reclame, die de boekhouding doen e.d. Maar of het verstandig is? Je kunt namelijk niets van ze eisen, immers je zet er niets tegenover. Je hebt geen zakelijke relatie met hun. Juist zakelijkheid is belangrijk als jij je bedrijf wilt laten slagen.



Vrienden kunnen je van alles leren, dat is prima. Maar houdt het in eigen hand. Boekhouding van het bedrijf bijvoorbeeld kun je prima zelf, laat je vriendin het uitleggen, maar doe het zelf. Mocht je droom uitkomen en het bedrijf groter worden, kun je altijd een boekhouder inhuren. Maar houdt het zakelijk! Het zal niet de eerste vriendschap zijn die stukloopt op dit soort zaken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het ergens over een actie op Facebook met 'like en win'.

Lees je daarover nog eens goed in. Facebook heeft daar regels aan verbonden!

Veel bedrijven houden zich daar niet aan. Maar ik vind dat uiterst onprofessioneel staan! (Net als trouwens taalfouten! Ook op Facebook!!)

Je loop met het doen van die ongeoorloofde like en win acties overigens ook het risico dat ze je Facebookpagina eraf gooien!



Zie: http://www.marketingfacts ... book_hou_je_aan_de_regels
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
Dat scheelt, de actie die ik in mijn hoofd heb mag wel maar thnx
het klinkt allemaal erg ondoordacht
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan al legio taartdecoratiewinkels. Dan moet je assortiment wel zo onwijs groot of uitzonderlijk zijn mocht je het willen redden hiermee.

Een gat in de markt is het allang niet meer.

Net als al die vrouwen die een kinderkledingwebshop beginnen. Slechts een enkeling slaagt hierin.

Ik denk dat je blij mag zijn dat je geen verlies draait.



Mijn broertje bouwt websites en ik ben wo afgestudeerd in accountancy. Misschien ook maar eens een webwinkeltje starten als er makkelijk geld in te verdienen is
Alle reacties Link kopieren
quote:manondessources schreef op 16 maart 2013 @ 15:45:

Wij hebben zelf naast het werk ook een bedrijf(je). Neem geen zakelijke rekening, iedere transactie en een keer je overzicht bekijken kost je geld en zo'n rekening levert je niets extra's op. Boekhoudprogramma's kan je ook downloaden. Inschrijving bij KvK is eenmalig. (Ieder jaar opnieuw betalen aan KvK is afgeschaft!).

Wij hebben zelf niets op voorraad en leveren binnen 2-3 dagen.



Het is leuk om te doen, maar het is een hobby. Meestal houden we er weinig aan over. Afgelopen jaar maar zo'n 600 euro winst. Komend jaar wordt beter, we zitten al op 5000 euro (grote order ), voor erbij is dit een fijn bedrag, maar stoppen met werken gaat zo nooit lukken.600 euro winst? Dan kun je beter die paar uur extra werken of aan leuke dingen al je tijd besteden. Want er is vast meer tijd in gaan zitten dan je uurloon op je werk maal het aantal uren wat je besteed hebt aan je webshop.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal nog netjes ieder jaar, wanneer is dat afgeschaft, de KVK?
@zusenzoo ik heb dit jaar nog geen factuur ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bad-dream schreef op 16 maart 2013 @ 11:18:



ook komt er een leuke win actie voor de mensen die facebook liken. winnaar word vervolgens bekend gemaakt op de website.Die verdwijnen bij mij direct als spam. Zó irritant.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je shop niet gezien, dus het is een beetje gokwerk, maar ik heb veel gebakken als hobby. Ik denk dat je alleen kans van slagen hebt als je heel specifieke dingen (erbij) gaat verkopen. Aparte vormpjes behalve de standaard sterretjes en hartjes bijvoorbeeld. Flowerpaste verkopen ze ook niet overal, of het is peperduur. Crisco kan ik ook alleen bij speciaalzaakjes halen voor de hoofdprijs, hetzelfde met Baking Soda. Ook nog vrij uniek zijn airbrush spullen om cakes mee te versieren.



Naast Facebook kun je Pinterest ook heel goed inzetten voor dit doel, je kunt een verzameling maken met foto's van taarten die doorlinken naar het recept op jou website. Er zijn ook veel nieuwe ideeën te vinden, dat inspireert misschien weer voor nieuwe artikelen in je shop.



Als je zelf erg goed bent in taarten maken, zet een paar tutorials op YouTube waarin je werkt met jou spullen, dat creëert ook weer nieuwe traffic.
may the bridges I burn light the way
Alle reacties Link kopieren
iedereen bedankt voor de reacties. nogmaals het is een hobby! ik hoef er niet echt iets mee te verdienen.



ik hoef niet te werken, ik heb dit een aantal jaren wel gedaan omdat ik het leuk vond en er ff uit wou zijn, nu ben ik er klaar mee en lijkt dit me leuk.



qua vriendschap zit het wel goed, zou het normaal ook niet doen hoor, maar deze vriend en mijn man werken al jaren samen,. gaat prima.



Georgia dank je wel voor de tip! in de winkels zie je regelmatig inderdaad de standaard hartjes en sterretjes, die heb ik dan ook express overgeslagen. qua bakblikken heb ik het standaard spul ook niet erin gezet, dat kan je ook bij een blokker kopen. ik wil inderdaad juist "andere" spullen.



en inderdaad, de crisco en airbrush spul etc is haast niet te krijgen, dit zijn juist de dingen die ik wel. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ga nooit op prijs concurreren. Van de supermarkt/xenos/action win je het nooit. Biedt spullen die niet overal te koop zijn.
Alle reacties Link kopieren
Crisco is bij grootste taartenwinkel anders al jaren te krijgen...

En dan kan ik tenminste meteen heel veel verschillende kwalitatief goede producten erbij kopen. Ik vraag me serieus af of er nog veel ruimte is in deze markt...
Alle reacties Link kopieren
Is je man websitebouwer of ontwerper? In het geval van het eerste: huur een ontwerper in. Zorg voor een logo en een dijk van een site.



Hoe wordt de site betaald? Weinig eigen geld heb je er ingestoken zeg je, maar wie betaald de rest? En met een bedrijf ben je meestal hoofdelijk aansprakelijk (behalve bij een aantal constructies) en dus jan je wel degelijk diep in de financiële ellende komen als het mis gaat. Hoe heb je dit geregeld?
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 16 maart 2013 @ 10:57:

[...]





Zeker leuk! Ga zo ook ff langs de action kijken of het er nog is. Leuk om over mijn kruidcake vormpjes te strooien (in de vormen van paashaas/paasei en kip)

Bedankt voor de tip SeptemberGirlHeb de strooier gekocht hoor SG en hij was zelfs maar 1,19! Geen geld toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven