Werk & Studie alle pijlers

weggaan of blijven?

15-10-2014 23:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Qua werk, wat zouden jullie doen als jullie werken bij een bedrijf met de volgende punten? De gok wagen en weggaan of blijven? Elk bedrijf heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.

Ben erg benieuwd wat jullie vinden en ben erg bang om ergens opnieuw te beginnen...



Waarom blijven:

- zeer goed salaris.

- groeiend bedrijf (niet in functies).

- kinderwens.



Waarom niet:

- geen doorgroeimogelijkheden (niet voor vrouwen. Mogelijke kans op parttimers willen ze niet op andere functies.

- afdeling die voor ons werkt, werkt slecht en de managers pakken dit niet aan.

- autoritair management (mening wordt niet op prijs gesteld, beter om je kop in het zand te steken. Je krijgt een goed salaris dus je zal het moeten slikken.

- bij parttime werken tel je niet meer mee.

- mensen die er lang werken krijgen een hogere net gecreëerde functie, waar ik op z'n snelst over 15 jaar pas voor in aanmerking komt (ben nu 30). Die mensen hebben nu leiding over ons, maar bezitten over het algemeen niet de kwaliteiten van een manager en sommigen doen de hele dag niks en niemand die er iets van zegt.

- afdeling boven ons laten een groot deel aan ons over omdat het kan en zij verdienen het grote geld.



Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:

Waarom blijven:

- zeer goed salaris.

- groeiend bedrijf (niet in functies).

- kinderwens.



En je baas is daar ook wel voor in?



(Sorry, geen zinnige bijdrage)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En vind je je werk leuk en interessant?
Stel jezelf de vraag:

Zie ik me hier over 10-15 jaar nog werken? En trek dan je conclusies.
- afdeling boven ons laten een groot deel aan ons over omdat het kan en zij verdienen het grote geld.



Is dat niet overal het geval?
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je precies en wat vind je er wel/niet leuk aan?

Hoe oud ben je?

Welke opleiding(en) heb je gevolgd?

Waarom ben je 'bang' om weg te gaan?
Kun je je ambities nog kwijt in je werk?

Krijg je nog energie van je werk? Heb je aan het einde van je werkdag nog vaak genoeg een voldaan gevoel?



Ook bij autoritaire managers kun je je mening kwijt hoor, vooral als je je mening vergezelt van een kosten-baten-analyse. Moet gek gaan willen ze niet gevoelig zijn voor geld.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je er alleen nog werkt voor de zekerheid van een vaste baan en een goed salaris.

Wat overigens een hele goede reden kan zijn om ergens te blijven, afhankelijk van je omstandigheden.



In hoeverre heb je die zekerheid echt nodig? Kun je het je veroorloven om een risico te nemen? Denk je dat je makkelijk iets anders kunt vinden dat beter bij je past? Heb je een partner met een vast inkomen en kunnen jullie ook zonder jouw salaris wel rondkomen?



Als het kan: kies voor je geluk en zoek een andere baan

Als het niet kan: accepteer dat het niet je droombaan is en bedenk waar je het voor doet (je geluk haal je dan niet uit die baan zelf, maar wel uit het geld dat de baan je oplevert).

En misschien kun je toch nog kleine veranderingen doorvoeren om je baan in elk geval zo leuk mogelijk te maken.



Ik vind trouwens dat je erg bezig bent met wat anderen allemaal niet goed doen. Daar heb je waarschijnlijk weinig invloed op, dus probeer het los te laten. Haal je voldoening eruit dat jij goed werk oplevert waar je trots op kunt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt niet gelukkig in je functie, je worstelt. Je wordt beperkt door zowel je ondergeschikten als je manager, en ook in je kunnen heb ik het idee. Zoek wat anders (ondertussen), voordat je ongelukkig wordt.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die kinderwens in het verkeerde rijtje staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
je blijft uiteindelijk alleen voor de 'veiligheid' welke deze baan je biedt. Ik zou serieus gaan solliciteren, daar wordt je vast gelukkiger van en kun je je zelf wellicht ook beter ontwikkelen. Doordat je ergens opnieuw moet beginnen moet je je ook eerst weer bewijzen, dat is nooit verkeerd voor je zelf ontwikkeling.

Ik weet ook niet in hoeverre je het veilige gevoel van iets wat 'vast' is op wilt geven?
Blijven lijkt me. Veel bedrijven hebben dingen in het beleid waar je negatief tegenover kan staan, en een goed salaris is ook fijn.

Wat geldt als full time en part time? In mijn vorige bedrijf was 40 fulltime, iedereen moest daar minimaal 32 uur werken. Dus parttime kon wel, zij het 32 uur.



*edit: tenzij je er ongelukkig bent, dan verder zoeken natuurlijk, maar dat spreekt voor zich*
Eens met IJstaart.



Je klinkt niet echt gelukkig in je werk.



Daarbij kun je je afvragen of het verstandig is te blijven werken bij een bedrijf waar je parttime nog minder op je plek zit dan nu. Misschien kun je dan beter van baan veranderen vóórdat je een kind krijgt. Parttime solliciteren is toch lastiger, is mijn ervaring.



Succes met je dilemma!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven