Werk & Studie alle pijlers

wel of niet zeggen?

19-09-2013 16:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er staat een vacature open in onze studiesector, soort van 'bestuursfunctie' waardoor je meer kennis opdoet, netwerk opbouwt, kijk je in het echte wereldje krijgt etc etc. Je hoeft er je bijbaan zelf niet voor op te zeggen maar het is gewoon een bepaald aantal uur per maand en echt een aanvulling (en soms must) op je cv.

Ik ben hier via een facebook pagina achtergekomen. Meteen super geïnteresseerd, cv en motivatiebrief opgestuurd!

Nu zit ik eigenlijk een beetje in dubio, mijn vriendinnen van de uni zijn hier volgens mij niet van de op de hoogte (zij hebben die pagina ook niet geliked en ik hoor ze er ook niet over...grote kans dus dat zei van niks weten)

Ik weet niet of ik er wat van moet zeggen...zo'n kans wil natuurlijk iedereen! Met het verkleint ook mijn kansen natuurlijk....



Wat vinden jullie? Zeggen of gewoon mond houden?

Ergens wil ik gewoon mijn mond houden maar voel ik me schuldig als ik strakjes op gesprek mag komen bijv, alhoewel ik natuurlijk helemaal geen verantwoording naar hun hoef af te geven maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn mond houden

Lijkt me een mooie ervaring, en de concurrentie is groot.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het laatste gedeelte van je laatste zin zegt alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeyboo schreef op 19 september 2013 @ 16:11:

Ik zou mijn mond houden

Lijkt me een mooie ervaring, en de concurrentie is groot.

Succes!+1
wie zegt dat zij niet gereageerd hebben?
Alle reacties Link kopieren
"Dat zei van niks weten"? Ga je schamen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 19 september 2013 @ 16:12:

wie zegt dat zij niet gereageerd hebben?



Haha klopt, zat ik ook al overna te denken ;) zometeen ben ik allemaal zo lief en aardig maar houden zij ondertussen ook hun mond



Ik ben er uit, ik zeg gewoon niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 19 september 2013 @ 16:12:

"Dat zei van niks weten"? Ga je schamen.oeps...te vluchtig getypt
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 19 september 2013 @ 16:12:

"Dat zei van niks weten"? Ga je schamen.



Maar misschien hebben ze het wel gezegdt, dan is zei wel weer goedt...

ofzo
quote:Nouschi schreef op 19 september 2013 @ 16:12:

"Dat zei van niks weten"? Ga je schamen.







En ik zou fijn niks zeggen. Misschien doen zij dat ook wel.
Niets zeggen hoor. Je bent toch niet verantwoordelijk voor hun cv? En wat iemand anders ook al zei: misschien hebben ze zelf ook allang gesolliciteerd.....
Alle reacties Link kopieren
Mond houden! Zij vragen je toch ook niet of je nog wat voor ze weet / een tip hebt etc? Dit doe je toch voor jezelf?!
Alle reacties Link kopieren
Thanks!

Kort topic maar ik ben eruit, ik zeg niks
Wel een beetje letten op je Nederlands tijdens het schrijven van je sollicitatiebrief. Daar schort het nog wel aan. Of hoef je hier niet op te letten in een bestuursfunctie?
Nog een tip: werk even aan je Nederlands. Niets doet zo'n afbreuk aan scripties of memo's in het algemeen als ze vol taalfouten zitten.



Ik kreeg pas een mailtje van een mevrouw waar ik een leuk zakelijk gesprek mee voerde die me wat informatie over het nieuwe ligt-concept (ligt als in lampen) stuurde.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, ik let daar wel goed op hoor! Nu typ ik gewoon ff gauw wat vlug en dan maak ik inderdaad stomme fouten.
Alle reacties Link kopieren
light of licht? pfff
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:buttttterfly schreef op 19 september 2013 @ 16:25:

Jaaa, ik let daar wel goed op hoor! Nu typ ik gewoon ff gauw wat vlug en dan maak ik inderdaad stomme fouten.



Waarom lees je het niet gewoon een keer over voordat je het plaatst? Of hoeft het niet leesbaar te zijn op een forum?



Als je reacties van andere forummers verwacht, dan moet je ook wat tijd aan de OP besteden (is mijn bescheiden mening en verder geheel off topic).
Alle reacties Link kopieren
quote:Katherina schreef op 19 september 2013 @ 16:23:

Nog een tip: werk even aan je Nederlands. Niets doet zo'n afbreuk aan scripties of memo's in het algemeen als ze vol taalfouten zitten.



Ik kreeg pas een mailtje van een mevrouw waar ik een leuk zakelijk gesprek mee voerde die me wat informatie over het nieuwe ligt-concept (ligt als in lampen) stuurde.

Dat is licht.

Ligt is van het werkwoord liggen, jezelf in een horizontale positie bevinden.
Niet zeggen. Waarom zou jij dit soort informatie 'moeten' doorgeven? Geven je studiegenoten ook om de haverklap vacatures aan jou door?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamchild schreef op 19 september 2013 @ 17:19:

[...]



Dat is licht.

Ligt is van het werkwoord liggen, jezelf in een horizontale positie bevinden.Apart dat jij denkt dat katherina dat niet weet?
quote:Dreamchild schreef op 19 september 2013 @ 17:19:

[...]



Dat is licht.

Ligt is van het werkwoord liggen, jezelf in een horizontale positie bevinden. Oh, bedoelde ze dat?
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben zij ook al gereageerd op die functie



Succes en mondje dicht. En als je de functie gekregen hebt trakteer je op gevulde koeken, maak je het gelijk weer goed. Als het echte vriendinnen zijn gunnen ze het je!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vind dat je dat niet hoeft te zeggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo, niets zeggen. Als jij aan die info kunt komen dan kunnen zij dat ook, dan moeten ze maar beter zoeken.

Je gaat je eigen kansen toch niet verkleinen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven