Werk & Studie alle pijlers

Werken als budgetcoach en/of professioneel organizer

21-03-2017 12:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Het lijkt mij erg leuk om als budgetcoach te gaan werken. De combinatie tussen enerzijds het administratieve/cijfermatige en anderzijds juist de menselijke kant. Maar... wat denken jullie, is daar anno 2017 vraag naar/markt voor? Alle tips/info of wat dan ook is erg welkom, bedankt alvast!!
Ja als vrijwilliger bij humanitas
Ik ken er 2 die dat als zzp deden (ook de combinatie van budgetcoach en organizer), maar die zijn na een paar jaar toch maar weer een baan gaan zoeken.



Ik denk dat het sowieso lastig is om een succes te maken van werk waarvan het doel eigenlijk is jezelf overbodig te maken (als de klant financieel zelfredzaam wordt, als de rommel opgeruimd is).
Alle reacties Link kopieren
Eens met bovenstaande.

Wellicht leuk voor naast een partime baan omdat het je interesse heeft. Maar als je de verwachting heb om er een volledige baan van te maken denk ik dat het tegen valt.
Als je Annemarie van Gaal kunt vervangen als budgetcoach bij Dubbeltje op z'n kant kun je er van leven.

Idem voor professional organizer,wurm je bij die schoonmaakprogramma's op tv binnen ed en je hebt een leuk betaalde baan.

Maar verder zit er weinig werk in.
Het grootste deel van je doelgroep zullen mensen zijn die ook niet zoveel centen hebben (anders is budgetteren niet nodig). Hoe wil je hier zelf voldoende salaris uithalen dan?

Leuk als hobby/bijbaantje/vrijwilligerswerk maar verder niet denk ik.
Informeer anders eens bij incassobureaus. Misschien hebben zij een netwerk en weten zij of er iets is waarbij je kan aansluiten en zo misschien een salaris er uit kan halen.
quote:dianavankrimpen schreef op 21 maart 2017 @ 12:41:

Informeer anders eens bij incassobureaus. Misschien hebben zij een netwerk en weten zij of er iets is waarbij je kan aansluiten en zo misschien een salaris er uit kan halen.

Zoals hier boven al vermeld is,zijn het over het algemeen mensen die in de sores zitten en met die sores bedoel ik weinig tot geen geld voor een budgetcoach

De gemeentes komen butgedcoaches te kort ( nee het is geen betaalde baan) en al dat werk is vrijwillig wel met regels en de vrijwilligers krijgen cursussen.

Als bewindvoerder kan je als je door de rechter beedigd word wat verdienen en als je eerlijk bent dan moet je veel clienten hebben aangezien je 1x pm betaald word en niet voor elke handeling betaald word.
De vraag is groot genoeg maar je klanten hebben geen geld. Dus er is moeilijk van te leven.
Ik heb twee tips voor je.



1)

In je titel heb je het ook over professional organizer.

Daar is meer werk in.

En Marie Kondo is helemaal hip.



Bijvoorbeeld: tweeverdieners hebben kinderen gekregen.

Huishouden en planning is een puinhoop.

What to do?

Sommigen schakelen het VIVA-forum in voor tips.

Anderen krijgen jouw folder in de bus. Jij helpt om de boel weer op rolletjes te laten lopen.

Iedereen blij.



2)

Bij bedrijven is GettingThingsDone veelgevraagd. Als je je daarin kwalificeert, kan je mensen op de werkvloer gaan coachen. Precies wat jij wil: mensen helpen met hun administratie.



Succes ermee.



TO, kom je nog terug om te reageren?
Alle reacties Link kopieren
Er zullen best mogelijkheden bij gemeentes, UWV en schuldhulpverleningsinstanties zijn, maar volgens mij wel weinig vacatures.



Als je dit als zelfstandige wilt gaan doen: niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Denk heel goed na over wie jouw betalende klanten zijn. Er zijn heel weinig vacatures voor budgetcoaches.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou meer behoefte hebben aan een opruimdienst. Ik weet wel hoe het werkt, maar kan het niet en heb er de discipline niet voor. Hoe fijn zou het dan zijn als er dan vier keer per jaar een opruimhulp komt die de hele boel weer aan kant maakt (voor even).
Volg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven