Werk & Studie alle pijlers

Werken als monteur / installateur

09-12-2016 18:03 28 berichten
Ik ben met iemand aan het meedenken over mogelijke banen als monteur of installateur van bijv kopieerapparaten, liften of in de telecom (installeren bij mensen thuis). Volgens mij zijn dat leuke afwisselende banen voor een dame met technisch inzicht die graag op pad gaat. Mijn Google is niet stuk, maar ik ben benieuwd naar praktijkervaringen Waar vind je die vacatures? Ik kom er zelden een tegen, maar volgens mij is er best wel werk in. Wat is ongeveer het salaris waar je aan moet denken? En heb je zoveel vrijheid als ik denk, of is het vooral haasten om al je adresjes af te werken?
Alle reacties Link kopieren
Googel eens op "technisch uitzendbureau".



http://www.bulthuis.nl



http://www.wtbe.nl



http://www.degraaf.nl



https://maintec.net/nl/contact/regio-no ... -nederland
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet de scholingsvoucher aan te vragen bij het uwv!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Mjn techneut is nog geen dag zonder werk geweest.



Ooit begonnen als kabeltrekker via een uitzendbureau en zo bij een opdrachtgever een vaste baan gekregen als procesoperator. Nu op een nieuwe plek, als systeemontwikkelaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 09 december 2016 @ 18:13:

Mjn techneut is nog geen dag zonder werk geweest.



Ooit begonnen als kabeltrekker via een uitzendbureau en zo bij een opdrachtgever een vaste baan gekregen als procesoperator. Nu op een nieuwe plek, als systeemontwikkelaar.Ja, ik denk dat ook. De techniek is echt een beetje onderbelichte tak, terwijl er zoveel te doen is.
In de techniek zijn er zéér veel banen. De kans dat je zonder werk komt te zitten is erg minimaal. De tekorten aan technici worden alleen maar groter.

Zou zeker zeggen dat ze ervoor moet gaan!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is techneut en ze schreeuwen om mensen. Zijn baas heeft ooit aan me gevraagd of ik me niet wilde laten omscholen (werk nu in de zorg) en dat ik meteen aan de slag kon. Niets voor mij maar toch bedankt hè!



Denk ook aan verwarmingsketels! Daar is ook vraag naar.
Alle reacties Link kopieren
groot tekort aan loodgieters en cv-installateurs





en mensen zijn maar wat blij als je komt in de winter en hun cv is stuk ( of wc verstopt )
Loodgieter vindt ze niet echt wat, en buiten in de kou ook niet. Maar cv-monteur is ook wel een leuke. Volgens mij zijn dat ook banen waarin je als leerling begint en later alleen op pad mag.
Alle reacties Link kopieren
Naar witgoedmonteurs is ook vraag.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn de bij de nuon nog opzoek naar erg veel mensen
Alle reacties Link kopieren
Een salarisindicatie is toch helemaal afhankelijk van je kennis en ervaring en de schaarste op de markt?



Kijk op een vacaturesite naar de eisen en de salarisindicatie.



Heb je nu nog helemaal geen ervaring of scholing op dat gebied?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
http://www.indeed.nl/m/jo ... m=searchOnSerp%2Cwhatauto
Alle reacties Link kopieren
Vacatures staan ook vaak op de website van bedrijven en/of hun facebookpagina.

Maar helaas zijn veel van die vacatures tegenwoordig ook 0-urencontracten en is er veel verloop.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Heeft ze een technische opleiding?

Dit komt van een vacature liftmonteur;



Functie-eisen



Wij zoeken een (ervaren) service monteur die kwaliteit, eigen verantwoordelijkheid en collegialiteit hoog in het vaandel hebben staan. Als je beschikt over een praktische, klantgerichte instelling, goede contactuele vaardigheden en geen 9 tot 5 mentaliteit dan nodigen wij je graag uit om te reageren.



Je hebt een technische opleiding richting elektrotechniek, mechanische techniek, werktuigbouwkunde of vergelijkbaar. Daarnaast: Beschik je over MBO denk- en werkniveau; Spreek en schrijf je goed Nederlands; Kun je zowel individueel als in teamverband werken; Beschik je over rijbewijs B; Ben je een betrouwbare en prettige collega; Is ervaring in het liftenvak en Basis VCA een pre.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Salaris is vrij laag, vergeleken andere beroepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:zelus73 schreef op 10 december 2016 @ 02:26:

Salaris is vrij laag, vergeleken andere beroepen.Welk beroep heeft volgens jou wel een hoog salaris, op hetzelfde niveau?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 10 december 2016 @ 08:02:

[...]





Welk beroep heeft volgens jou wel een hoog salaris, op hetzelfde niveau?



Ligt aan het niveau van de techneut/elektrotechnieker. Is nogal een breed begrip.



Maar uit ervaring is het een slecht betaald beroep met een slechte cao en een heel slecht pensioen. Ook als je wat hoger zit qua opleiding/functie.

En funest voor je lichaam als je dus een uitvoerende techneut bent.



Gok voor TO dat het maken van kopiermachines niet zo veel oplevert.
To, welke opleiding heeft de persoon in kwestie? Of wil de persoon in kwestie gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 10 december 2016 @ 08:15:

[...]



Maar uit ervaring is het een slecht betaald beroep met een slechte cao en een heel slecht pensioen. Ook als je wat hoger zit qua opleiding/functie.

En funest voor je lichaam als je dus een uitvoerende techneut bent.



Gok voor TO dat het maken van kopiermachines niet zo veel oplevert.



In het algemeen zeggen dat het een slechte cao is, en er slecht wordt betaald is een beetje kort door de bocht. Er zijn ook grotere bedrijven die hun eigen cao en salarisschaal hebben.

Partner werkt bij een dergelijk bedrijf. Goede werkgever, goede beloning en arbeidsvoorwaarden. (Daardoor) ook niet veel verloop onder het personeel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een LTS'er Elektrotechniek ( MBO-3 ? ) meer geld thuis brengt dan iemand met HBO-rechten of psychologie. Kwestie van vraag en aanbod.



Zoon krijgt in Havo-2 nu extra werk voor Natuurkunde, van VWO-4. Mijn man keek er even naar en constateerde dat dat dus niveau eerste klas MTS is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ruim 3200 euro bruto maximaal bij MTS-niveau (schaal 8.10).

Je begint dan bij 2214 bruto (schaal 7.0).



Het salaris is vanzelfsprekend afhankelijk van opleidingsniveau en werkervaring. En hoe goed je kunt onderhandelen.



Wil je snel rijk worden, dan moet je tandarts worden.



Crepeerindex
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind het echt tegenvallen. Er is werk in ja, zeker nu weer. Maar de kleinmetaal cao en pensioenfonds is gewoon slecht. Als je mazzel hebt dan werk je bij een bedrijf zoals Himalya's partner maar vaak zijn ook de grote bedrijven niet erg scheutig met het loon en de betere arbeidsvoorwaarden.



Het ligt er ook echt aan wat je precies gaat doen, met welke papieren en bij welk bedrijf. Daar zit echt verschil in.



Maar doen alsof een gemiddelde HBO baan slechter verdient dan een gemiddelde LTS- er monteur is gewoon onzin. En dan is het een vaak een zwaar beroep qua werktijden en voor je lichaam.
Maar goed, ik vraag me nog steeds af welke opleiding die dame die Minke kent wil gaan doen of heeft gedaan?



Goed opgeleid personeel in deze tak vind zeker wel vaak een baan.

En iets wat er jammer genoeg niet genoeg is volgens mijn partner. Ze kunnen inderdaad vaak geen mensen vinden die echt wat kunnen en een goede degelijke kennis hebben.
Proces operators verdienen wel erg goed voor mbo-niveau. Heeft ze wel een vapro diploma voor nodig. Maar vaak worden er juist banen aangeboden icm deze opleiding. Wel een echte mannenwereld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven