Werk & Studie alle pijlers

Werkgever stelt kunstvoeding baby voor ipv borstvoeding

16-01-2017 20:51 416 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 maanden geleden ben ik bevallen van een zoontje, hij krijgt borstvoeding en dat gaat heel erg goed. Binnenkort moet ik weer aan het werk en vandaag sprak ik mijn werkgever even over hoe we dat praktisch gaan invullen.



Ik werk al 9 jaar bij een klein bedrijf en ben voor mijn baan veel onderweg naar klanten toe (gemiddeld 4 tot 8 klanten per dag). Ik ga 3 dagen in de week werken. Op het werk is geen kolfruimte aanwezig en ze zijn ook niet van plan om dat te maken. En aangezien ik veel onderweg ben, kom ik soms maar een uurtje per dag op mijn werk zelf. Vaak ga ik ook vanaf een klant weer naar huis bijvoorbeeld.



Mijn voorstel was om tussen de middag thuis borstvoeding te geven, en mijn route daar dan op aan te passen. Werkgever vond dit prima (die is allang blij dat ie geen kolfruimte hoeft te maken). Maaaaaar.... werkgever vond dat ik me daar wel wat 'flexibel' in moest opstellen. 25% van mijn werktijd (wat wettelijk mag) vond hij sowieso al véél te veel en hij vond ook dat ik flexibel moet zijn in de tijden dat ik dan naar huis ga.

25% van mijn werktijd ga ik waarschijnlijk ook niet nodig hebben, want mijn zoon is een snelle drinker en ik denk dat het gaat lukken om dan tussen de middag te voeden (en vlak voor ik naar mijn werk toe ga 's ochtends en als ik 's middags weer thuis kom uiteraard).



Maar ja, ik kan natuurlijk moeilijk mijn zoon de ene dag om 12 uur voeden en de volgende dag pas om 14 uur. Werkgever reageerde daarop dat ik dan maar kunstvoeding moest gaan geven.