Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat gaan we vandaag eens doen??
Alle reacties Link kopieren
Bijkomen van 8 dagen fietsen. Even bij wat vrienden langs voor koffie en vanavond naar een feestje. Morgen met een couchsurfer de stad verkennen.

Ben bezig met een cursus spaans omdat ik daar wil wwoofen, maar dat schiet niet op zo.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 11 maart 2017 @ 11:27:

Bijkomen van 8 dagen fietsen. Even bij wat vrienden langs voor koffie en vanavond naar een feestje. Morgen met een couchsurfer de stad verkennen.

Ben bezig met een cursus spaans omdat ik daar wil wwoofen, maar dat schiet niet op zo.Geniet van je sociale contacten! Hier begin ik, op familie na, juist in een isolement te komen! Niemand kan, heeft zin/tijd en ondertussen zie ik jan met alleman optrekken...
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 11 maart 2017 @ 11:37:

[...]

Geniet van je sociale contacten! Hier begin ik, op familie na, juist in een isolement te komen! Niemand kan, heeft zin/tijd en ondertussen zie ik jan met alleman optrekken...

Toen ik nog werkte, kwam ik juist in een sociaal isolement. Nooit tijd voor vrienden, te weinig energie, moeten werken terwijl zij toffe dingen deden. Alleen maar die collega's om je heen die vermaakt werden door hun chef.

Eindelijk tijd om te leven.

Nu heb ik alle tijd voor een groot netwerk en om de dingen te doen die ik echt wil.



Misschien andere vrienden zoeken?
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 11 maart 2017 @ 11:55:

[...]



Toen ik nog werkte, kwam ik juist in een sociaal isolement. Nooit tijd voor vrienden, te weinig energie, moeten werken terwijl zij toffe dingen deden. Alleen maar die collega's om je heen die vermaakt werden door hun chef.

Eindelijk tijd om te leven.

Nu heb ik alle tijd voor een groot netwerk en om de dingen te doen die ik echt wil.



Misschien andere vrienden zoeken?Tja nieuwe vrienden is makkelijk gezegd... werkloos dus al minder nieuwe contacten. Weinig geld is ook zo'n ding. Avondje de stad in is ook niet gratis. Wil eigenlijk zo graag op vakantie maar daar verkijk je je helaas ook altijd op! Voor een tientje ben je een paar uur verder, overnachten, eten, bezoekjes kosten allemaal geld. Al ken ik ook couchsurfing.. maar daar moet je ook geluk mee hebben! ;) Ben net ff in de stad geweest met lekker weer en de terrasjes zaten al overvol! Helaas gun ik het mezelf niet om daar te zitten (zit je daar ook in je uppie meteen).
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 11 maart 2017 @ 13:15:

[...]

Tja nieuwe vrienden is makkelijk gezegd... werkloos dus al minder nieuwe contacten. Weinig geld is ook zo'n ding. Avondje de stad in is ook niet gratis. Wil eigenlijk zo graag op vakantie maar daar verkijk je je helaas ook altijd op! Voor een tientje ben je een paar uur verder, overnachten, eten, bezoekjes kosten allemaal geld. Al ken ik ook couchsurfing.. maar daar moet je ook geluk mee hebben! ;) Ben net ff in de stad geweest met lekker weer en de terrasjes zaten al overvol! Helaas gun ik het mezelf niet om daar te zitten (zit je daar ook in je uppie meteen).Werkloos betekent dat je veel meer tijd hebt om vrienden te maken, dus ik snap je argumentatie niet. Weinig geld is ook geen reden want vrienden kosten geen geld. Ik heb alleen maar positieve ervaring met CS, dus ik snap niet waarom dat geluk hebben is.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 11 maart 2017 @ 14:21:

[...]



Werkloos betekent dat je veel meer tijd hebt om vrienden te maken, dus ik snap je argumentatie niet. Weinig geld is ook geen reden want vrienden kosten geen geld. Ik heb alleen maar positieve ervaring met CS, dus ik snap niet waarom dat geluk hebben is.Dan nog gaat het niet makkelijk. Als mensen horen dat je werkloos bent schrikken ze altijd een beetje, alsof je wat mankeert...
Alle reacties Link kopieren
Lola, misschien moet je een Facebookgroep zoeken, waar meer mensen zoeken naar werk... zit je in ieder geval in hetzelfde schuitje. Organiseert de bibliotheek in jouw buurt misschien iets van een sollicitatiegroepje? En wandelen, dat kost niks.... dus sluit je bij een wandelclubje aan. Ik ken bijvoorbeeld www.weekendhike.nl, dan leer je én mensen kennen én je bent lekker bezig... en het kost 'een strip', da's omgerekend 2 euro ofzo. Je verdient een strip als je zelf een wandeling uitzet. Welke regio zit je?
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 11 maart 2017 @ 16:15:

[...]

Dan nog gaat het niet makkelijk. Als mensen horen dat je werkloos bent schrikken ze altijd een beetje, alsof je wat mankeert...Werkelijk? Ik zou toch snel met andere mensen omgaan dan.
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Sinds februari 'officieel' werkloos, daarvoor 2 jaar in de ziektewet gezeten en kan niet terug in eigen werk, dus tot ziens maar weer, we hebben niks anders voor je.

Ik verveel me geen moment maar wil toch weer wat gaan doen, sollicitaties ook nog niks opgeleverd.

Ik heb 30 jaar onafgebroken gewerkt en eerlijk gezegd vind ik het nu ook even prima, ik pas regelmatig op mijn kleinzoons, heb leuke hobby's, ik knap meubeltjes op en haak veel, dekens en kussens en in opdracht.

Er komt qua weer weer een mooie tijd aan, ik doe mijn plichten voor het UWV en geniet van alles waar ik voor die tijd weinig tijd voor had
Alle reacties Link kopieren
Beste ww- ers! Ik hoop dat jullie toch allemaal vandaag hebben genoten van het lekkere weer!



Het geeft mij toch net wat meer energie en vrolijkheid!
Alle reacties Link kopieren
Merk dat ik bang geworden ben voor afwijzingen. Leuke functie gezien maar voldoe niet helemaal aan de eisen... wil eigenlijk reageren maar geen zin om een afwijzing te krijgen, nog even nadenken!
Hoi, ik ben ondertussen ook al een tijd aan het solliciteren en heb een dilemma waarvan ik hoop dat jullie advies kunnen geven...



Soms zie ik bij bepaalde bedrijven veel vacatures open staan. Concreet is er nu een bedrijf waar ik 1x gesolliciteerd heb maar waar ze uiteindelijk een zwaarder iemand zochten en dus afgewezen ben. Daarna gesolliciteerd op een andere functie maar op basis van brief afgewezen.



Ik zie dat er regelmatig nog andere vacatures binnen komen waar ik ook raakvlakken in zie. Ik weet niet goed wat ik daar mee moet. Ik vind dat bedrijf echt super!! Maar wil ook niet kansloos overkomen door overal maar op te reageren. Tegelijkertijd vind ik zonde om bepaalde vacatures te laten gaan. Wat zouden jullie hierin adviseren? Wel derde brief sturen? Open brief sturen? Of laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 13 maart 2017 @ 12:28:

Hoi, ik ben ondertussen ook al een tijd aan het solliciteren en heb een dilemma waarvan ik hoop dat jullie advies kunnen geven...



Soms zie ik bij bepaalde bedrijven veel vacatures open staan. Concreet is er nu een bedrijf waar ik 1x gesolliciteerd heb maar waar ze uiteindelijk een zwaarder iemand zochten en dus afgewezen ben. Daarna gesolliciteerd op een andere functie maar op basis van brief afgewezen.



Ik zie dat er regelmatig nog andere vacatures binnen komen waar ik ook raakvlakken in zie. Ik weet niet goed wat ik daar mee moet. Ik vind dat bedrijf echt super!! Maar wil ook niet kansloos overkomen door overal maar op te reageren. Tegelijkertijd vind ik zonde om bepaalde vacatures te laten gaan. Wat zouden jullie hierin adviseren? Wel derde brief sturen? Open brief sturen? Of laten gaan?Lastig.. zelf ook meegemaakt. Soms dezelfde functie ook nog binnen paar maanden. Toch elke keer proberen, de aanhouder wint! Zeker als je voldoende raakvlakken ziet die blijven benoemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 13 maart 2017 @ 11:53:

Merk dat ik bang geworden ben voor afwijzingen. Leuke functie gezien maar voldoe niet helemaal aan de eisen... wil eigenlijk reageren maar geen zin om een afwijzing te krijgen, nog even nadenken!Gisteren ook de volgende afwijzing binnen. Van de baan waar ik op gesprek mocht! Ik baal, vond de baan echt leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 14 maart 2017 @ 06:57:

[...]





Gisteren ook de volgende afwijzing binnen. Van de baan waar ik op gesprek mocht! Ik baal, vond de baan echt leuk

Balen! Ja een gesprek is leuk, maar je bent er helaas nog niet!

Hier vandaag geen zin... geen idee wat te doen... behalve stofzuigen want dat stel ik al dagen uit, maar ben je ook in een kwartier mee klaar... Heb zo'n gevoel dat ik vandaag wat ga horen van andere sollicitaties ;( Merk dat ik nu pas solliciteer als ik overal een afwijzing van heb en niks meer loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:teletubbie1234 schreef op 14 maart 2017 @ 06:57:

[...]





Gisteren ook de volgende afwijzing binnen. Van de baan waar ik op gesprek mocht! Ik baal, vond de baan echt leuk



Hè bah, balen!



Ik heb van de andere gesprekken nog niks gehoord, dus ben maar een beetje aan het wachten eigenlijk. Vandaag dagje poetsen en nog weer wat nieuwe sollicitaties proberen de deur uit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik werk. Maar als ik werkloos zou zijn dan lijkt me regelmaat erg belangrijk. Iedere dag zelfde tijd eruit en een paaar uurtjes bezig met het zoeken naar leuke vacatures / brieven schrijven. Anders komt de sleur er waarschijnlijk erg snel in zoals je hier veel hoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:JDHolly schreef op 14 maart 2017 @ 14:16:

Gelukkig heb ik werk. Maar als ik werkloos zou zijn dan lijkt me regelmaat erg belangrijk. Iedere dag zelfde tijd eruit en een paaar uurtjes bezig met het zoeken naar leuke vacatures / brieven schrijven. Anders komt de sleur er waarschijnlijk erg snel in zoals je hier veel hoort.Ja klopt ik was voor mijn doen vandaag met 9u vroeg uit bed... Maar dan duurt de dag zonder invulling erg lang. Nu pas half drie.. wel van het mooie weer aan het genieten maar het voelt nog steeds een beetje oneerlijk. Nog steeds geen nieuws over sollicitaties. Morgen stemmen en het spektakel volgen.
Alle reacties Link kopieren
ahh nee! Nu gewoon alweer een afwijzing binnen! En hier is het ook geen mooi weer! gatver ik word chagarijnig
Alle reacties Link kopieren
quote:lola712 schreef op 14 maart 2017 @ 09:34:

[...]



Balen! Ja een gesprek is leuk, maar je bent er helaas nog niet!

Hier vandaag geen zin... geen idee wat te doen... behalve stofzuigen want dat stel ik al dagen uit, maar ben je ook in een kwartier mee klaar... Heb zo'n gevoel dat ik vandaag wat ga horen van andere sollicitaties ;( Merk dat ik nu pas solliciteer als ik overal een afwijzing van heb en niks meer loopt.Herkenbaar hoor... zolang er iets loopt, is er hoop! Maar dat wordt ook meteen de grond in geslagen als je een afwijzing krijgt en er loopt niks anders. Misschien open sollicitaties? Ik heb mezelf twee maanden voor de gek gehouden met het idee dat ik voor mezelf ging beginnen. Ik moet echt voor de zoveelste x weer solliciteren... ik geloof de 5e periode al, sinds mijn vaste baan is opgehouden en ik alleen nog tijdelijke contracten krijg. Mooie website gemaakt... en nu zit ik vast. Ook omdat ik niet verder durf, dan gaat het UWV me ook als ondernemer zien en ik ben te onzeker of het gaat lukken.
quote:lola712 schreef op 13 maart 2017 @ 13:04:

[...]



Lastig.. zelf ook meegemaakt. Soms dezelfde functie ook nog binnen paar maanden. Toch elke keer proberen, de aanhouder wint! Zeker als je voldoende raakvlakken ziet die blijven benoemen.Thanks! Ga ik gewoon doorzetten!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zo fijn vinden als iemand mij een beetje op weg kan helpen. Wie weet zie ik heel veel over het hoofd. Binnenkort zelf maar het uwv instappen want ik wil gewoon aan het werk!
Alle reacties Link kopieren
quote:vivinnetje schreef op 14 maart 2017 @ 16:18:

[...]



Herkenbaar hoor... zolang er iets loopt, is er hoop! Maar dat wordt ook meteen de grond in geslagen als je een afwijzing krijgt en er loopt niks anders. Misschien open sollicitaties? Ik heb mezelf twee maanden voor de gek gehouden met het idee dat ik voor mezelf ging beginnen. Ik moet echt voor de zoveelste x weer solliciteren... ik geloof de 5e periode al, sinds mijn vaste baan is opgehouden en ik alleen nog tijdelijke contracten krijg. Mooie website gemaakt... en nu zit ik vast. Ook omdat ik niet verder durf, dan gaat het UWV me ook als ondernemer zien en ik ben te onzeker of het gaat lukken.Uwv ziet je nog niet als eigen ondernemer als je een eigen website hebt hoor. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Zie bij veel winkelvacatures staan dat ze je geboortedatum willen weten, bij 'serieuze' vacatures echter nooit... dan heb ik ook al geen zin meer om te solliciteren. Dan krijg je dus een afwijzing als je boven de 20 bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven